عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ظریف را گزینه مناسبی برای وزارت خارجه و مجهز به تجربه و تخصص دانست.

به گزارش خبرآنلاین، احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در موافقت با محمد جواد ظریف گزینه پینشهادی رییس جمهور برای وزارت امور خارجه اظهار داشت: برای اولین بار است که تصدی این وزارت در اختیار فردی است که تخصص و تجربه را از ابتدا دارد. ما فکر می کردیم ایشان تنها دیپلمات موفقی هستند اما متوجه شدیم که ایشان مدیری توانمند نیز در حوزه‌های مختلف هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه نیاز امروز کشور به دیپلمات‌های شناخت نظری و تئوریک در امور بین‌الملل است، افزود: افرادی حرفه‌ای و با تجربه که شناخت کافی از محیط بین‌الملل داشته باشند، مدیریت عرصه دیپلماسی بدون شناخت محیط سیاست خارجی و شناخت جایگاه ایران در این ساختار امکانپذیر نیست.

دستغیب ادامه داد: عناصر هژمونی بین‌المللی در عرصه بین‌الملل علیه ایران شکل گرفته‌ که البته با رهنمودهای رهبری این هژمونی شکننده است اما شکستن این هژمونی غول‌پیکر نیازمند دیپملاسی قوی است.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه رییس دستگاه دیپلماسی با دیگر حوزه‌های کشور نیز مرتبط است، تاکید کرد: وزیر امور خارجه فارغ از حوزه اصلی فعالیتش در ارتباط با کل کشور خصوصا در شرایط کنونی مسئول و در ارتباط است، کسی هست که شرایط امروز ارتباط معنادار بخش‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی با حوزه خارجی را منکر شود؟

وی تصریح کرد: البته آقای روحانی به این جهت که آشنا به این حوزه هستند از بین دیپلمات هایی که در اکنافشان بود آقای ظریف را انتخاب کردند. طی چند روز گذشته برنامه های پیشنهادی این وزرای خارجه پیشین را مورد مطالعه قرار دادم و آنچه در این برنامه‌ها آمده بود ضمن احترام به همه بزرگوارانی که خدمات شایسته انجام دادند اما بیان کلیات بودند، اهداف و موضوعات انتزاعی را مطرح کردند که در نظارت هم کار را برای ما سخت کرده بود.ما یک راهبرد و برنامه کاربردی را شاهد نبودیم اما برنامه آقای ظریف برنامه کامل و جامعی است.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان ساخت: همان چیزی که هر کسی دیگری شاید جای آقای ظریف بود در اخنیار ما قرار نمی‌داد. سردرگمی که در سفارت‌ها و مامورین و نمایندگان ما وجود دارد با این برنامه از بین خواهد رفت. مبنای نگارش این برنامه مبتنی بر هویت اسلامی ما است.

دستغیب تاکید کرد: سفیر جمهوری اسلامی باید پشتوانه قوی داخلی در این ماموریت داشته باشد و آقای ظریف ابزار تجربه و تخصص را دارد و مجهز به دانش روز است و رهنمودهای رهبری را در عرصه بین الملل مدنظر خواهند داشت.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 1
    مجلس از اين جالب تر تا حالا نديده بودم. فكر مي كرديم احمدي ن‍ژاد فقط اينجوري صحبت مي كنه. واقعا وضع مملكت خيلي بهتر از اون چيزيه كه با اين نماينده ها و با آن رييس جمهور بايد مي بود.
  • رض A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    9 1
    دکتر ظریف بهترین انتخاب است و باید با بالاترین رای متصدی وزارت گردد.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    حاشیه های جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه سایه پرونده نیویورکی‎ها بر جلسه بررسی صلاحیت ظریف/ پژمانفر:آقای ظریف در مقابل سوت و کف غربی ها احساس خطر کنید/ ظریف: از حقوق ملت کوتاه نخواهم آمد
  • الیاس شه دوست A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ایشان نطق خوبی در حمایت از دکتر ظریف داشتند.انشاءالله ایشان هم می توانند در آینده سیاستمدار خوبی برای کشورمان باشند