۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۹

ایسنا نوشت:

رییس انجمن پیوند اعضای خاورمیانه به تبیین وضعیت پیوند عضو در کشور پرداخت.

دکتر سید علی ملک حسینی در این باره توضیح داد: در حال حاضر وضعیت پیوند عضو بویژه پیوند کبد در شیراز مطلوب است. قدرت ایران در پیوند کبد بی نظیر است و شیراز هم جزو بهترین مراکز پیوند کبد منطقه است.

وی افزود: سال گذشته بیش از 400 عمل پیوند کبد انجام شد. تاکنون که هنوز به نیمه سال نرسیده‌ایم، از آمار 200 پیوند کبد فراتر رفته‌ایم.

پدر پیوند کبد ایران در ادامه به وضعیت نابسامان فروش کلیه در کشور اشاره کرد و گفت: پدیده "کلیه فروشی" حیثیت ما را در سطح جهان خدشه‌دار کرده است. این در حالیست که فروش کلیه در همه جای دنیا ممنوع است.

به گفته ملک حسینی، تهران بالاترین آمار مربوط به "کلیه فروشی" را به خود اختصاص داده است، پس از آن استان اصفهان و شهرهای دیگر قرار دارند.

وی افزود: این اتفاق روزانه در ایران رخ می دهد و علی‌رغم اینکه شمار افراد مرگ مغزی در ایران، از سایر کشورهای منطقه بیشتر است، اما متاسفانه هنوز پیوند عضو از مرگ مغزی آمار بالایی ندارد.

رییس بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: خوشبختانه در شیراز، حدود چهار سال است که پیوندهای کلیه‌ از مرگ مغزی انجام می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمال IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    47 44
    چرا تهران به اين بزرگي يه بيمارستان مخصوص پيوند كبد نداره.لطفا مسولين توجه كنن
    • ایرانی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      69 10
      تهران هم داره ولی مرکز پیوند اعضا در خاورمیانه در شیراز هست.اگر تاریخچه ی دانشگاه علوم پزشکی شیراز رو بخونید و متوجه خواهید شد .الان بزرگترین بیمارستان پیوند اعضا در خاورمیانه در شیراز توسط خیرین در حال ساخته که مسئولش هم دکتر ملک حسینی هستند(البته 90 درصد بیمارستان های شیراز که تعدادشونم خیلی زیاده توسط خیرین ساخته شده و حتی بودجه داده میشه).در ضمن یک کشور پیشرفته و جهان اول کشوری هست که تمام امکانات در پایتختش نباشه.تا جمعیت پایتخت انفجاری نشه.که متاسفانه کشور ما از این لحاظ مشکل داره.ولی مثلا الان شیراز مرکز پیوند اعضا و پزشکی و الکترونیک ایران هست.اصفهان تو زمینه ی هوا و فضا و ... مرکزه و مشهد شهری مذهبی هست و ... که درسته کافی نیست ولی خوشحال کننده هست.
    • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      39 9
      صدمه ای که طریقت منفرد وزیر بهداشت قبلی به پیکره سلامت جامعه زد جبران ناپذیره بحران دارو اذیت شدن هموفیلی ها خدایا از تقصیر بی خردان نگذر...
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      10 8
      عزیزمن طریقت منفرد که 4 ماه بیشتر وزیر نبود
    • شهراز A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      22 6
      تهران تهران همش تهران چرا واقعا چرا؟ بقیه ایران همه باید نفس بکشن.
    • بابك A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      0 5
      پدر پيوند ... مطمئني داداش از حرفت
    • بابك A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      2 4
      حرف شما درست عزيزم به شرطي كه از شهرهاي ضعيف و محروم نگيرن نيزن تو گليو شهرهاي مثل اصفهان و تهران و مشهد تبريز و شيراز..... خوشم مياد 2 بارگفتن كلان شهر باد برتون داشته هيچ جاي دنيا به اسم پدر شهراي كوچيك رو در نميارن اينقد گفتن كلان شهر كه خودشونم باور كردن
    • ایرانی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      5 0
      آقا بابک انگار شما متنی که نوشتم رو نخوندی درست.نوشتم " 90 درصد بیمارستان های شیراز که تعدادشونم خیلی زیاده توسط خیرین ساخته شده و حتی بودجه داده میشه" راستی از همین شهر های محروم که می فرمایید بدون هیچ هزینه ای دارن تو این شهر معالجه می شن.خدا رو شکر شیراز تا الان حق هیچ شهری رو نخورده و با همت مردمش به این وضع رسیده.تازه شما تو این شهر به زور مدرسه ای پیدا میشه که خود دولت ساخته باشه اگر هم تک و توک باشه بازم میبینی زمینش رو کسی وقف کرده. بودجه ی شهرداری ها هم که از دهه ی 70 در شهر های پر جمعیت باید توسط خود مردم تامین بشه یعنی همون عوارض و ...
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    80 23
    ای کاش وضعیت پروژه های نیمه عمرانی و رها شده شیراز هم مثل پیوند کبدش بود! امیدوارم هر چه زودتر شهردار جدید بیاد و آقای پاک فطرت هر چه زودتر خداحافظی کنه
    • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      38 32
      حالت خوبه؟!! از وقتی پاک فطرت اومده شیراز از لحاظ عمرانی متحول شده، از شیرازی ها بپرس. اصلا شما توی شیراز زندگی میکنی؟
    • شیرازی A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      28 14
      در جواب به بی نام دوم: شما احیانا تو شهرداری کار نمیکنی که سنگشو به سینه میزنی ؟!!! خوبه همه میدونن شهردار شیراز عملا هیچ کاری برای شهر شیراز نکرد! پل معالی آباد نزدیک 5 ساله طول کشیده و الان هم نیمه تمام رها شده! اگه بخوام بگم که اینجا جاش نمیشه! خدا رو شکر به زودی زود هم شهردار عوض میشه هم استاندار!
    • ساکن شیراز JP ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      41 10
      آره. ما حالمون خوبه. این شمایی که حالت بده داداش. میشه یکی از تحول ها رو نام ببری ؟!!! پروژه تعطیل شده مترو - پروژه نیمه تمام پل کابلی ولیعصر - پل ستارخان - پل معالی آباد و و و صدها طرح عمرانی تخته شده!!!!!!!!!!! شهردار شیراز بای بای !!!!!!!!
    • شیرازی اصیل IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      12 32
      تو رو خدا مغرضانه نظر ندید.هر کسی که کار کنه و پروژ های عمرانی با این حجم بالا بسازه خوب معلومه تو شهر پروژه های در حال ساخت زیاد میشه.ولی اگر کسی کاری نکنه و دست رو دست بذاره خوب هیچ اشکالی رو کارش نیست چون کاری نکرده که ازش اشکال بگیرید.الان تو شیراز چندین تقاطع غیر همسطح با بیشترین سرعت ساخته شده.و چندین تا هم در حال ساخته .تونل ها هم که غوغا کردند و بعد تهران بیشترین تونل در شیرازه.
    • کاکو A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      25 6
      در پاسخ به شیرازی اصیل: تونل ؟! شما تو کدوم کشور زندگی میکنی ؟!!! شیراز تونلش کجا بود ؟!!! اگه منظورت تونل فضیلته اونکه نیمه تمام رها شد ! میشه یکی از این چندین تقاطع رو نام ببری؟! غوغا ؟!! مگه اصفهانه؟!! نمیدونستم کارمندان شهرداری میان اینجا کامنت میذارن! همین کارارو میکنید شیراز پیشرفت نمیکنه دیگه! بهتره برید سر کارتون! شما نمیخوای از خواب بیدار شی احیانا ؟!!!
    • ساکن قصردشت شیراز IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      6 23
      از بعضی از نظرات متعجبم.پل معالی آباد 2 سال پیش تازه تجهیز کارگاه شد و الان فقط آسفالتش مونده و مهر تمومه.پل ولی عصر در دهه ی فجر پارسال کلنگ زنی شد و خوب با حجمش خیلی خوب پیشرفته.پل ستارخان با فاضلاب شهری برخورد ولی الان زیر گذرش تموم هست و پایه های پل زده شده.متروی شیراز هم که یک پروژه ی دولتیه یعنی بیشتر بودجشو باید دولت بده که 2 ساله هیچ پولی نداده و پولش خرج مسکن مهر شده وگر نه 2 سال هست ریل گذاری هم شده فقط تجهیزات برق نداشت که الان کامل شده و همین ماه آینده واگن گذاری میشه و دستور هم هست با اصفهان و تبریز افتتاح بشه. .من به واسطه ی رشته ی تحصیلیم چند بار تور عمرانی شهرداری رفتم و از نزدیک پروژه ها رو دیدم که این پروژه ها با پروژ های قبل از پاک فطرت غیر قابل قیاسه.
    • مهدی A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      23 4
      تونل تعجب میکنم !!! تونل سعدی پس از افتتاح (البته کاملا نمایشی) مسدود شده کدام توسعه واقعا به شیراز رسیدگی در حد یک شهر کهن و باستانی نمیشه
    • شیرازی A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      16 1
      بیمارستان نمازی، خلیلی، پست چی، قلب کوثر و .... و خیلیای دیگه توسط مردم و خیرین و بخش خصوصی ساخته شده و ربطی به دولت و شهرداری نداره فقط باید امیدوار بود شهرداریچوب لای چرخ مردم نزاره
    • رضا-شیراز A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      18 15
      ساکن محترم قصر الدشت: شما احیانا بالا شهر زندگی میکنی و پاتو این جاهایی که میگی نذاشتی و یا احتمالا مدرک دانشگاه آزاد داری که همینجوری دیمی از خدمات نیمه تمام شهرداری شیراز حمایت میکنی! شما خواب بودی وقتی 4 سال پیش قرار بود پل معالی آباد ساخته شه! دیمی 2 سالی ازش کم میکنی ! مسکن مهر چه ربطی به پروژه های عمرانی شیراز داره ؟! خواستن پل درست کنند خوردند به فاضلاب ؟!!! اصفهان رو با شیراز مقایسه می کنی ؟!!! دارم می میرم از خنده!!! چشام پر اشک شده. همین 4 تا مهندس مثل شما هستند که شیراز حال و روزش اینه !!!!!!
    • عمرانی A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      18 7
      این ساکن قصرالدشت شیراز شک ندارم یا کارمند شهرداری هست یا قوم و خویش شهردار! خوبه همه میدونن شیراز یک روستای توسعه یافته ای بیش نیست. آخه صده ها پل ساخته شده اصفهان کجا، 4 تا پل نیمه تمام شیراز کجا!!!!!!! حرفی بزن که آدم خندش نگیره!!! خدا رو شکر که با اومدن آقای روحانی، دیگه شهردار هم عوض میشه و شیراز نفس راحتی میکشه
    • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      5 13
      آقا یا خانم عمرانی عزیز همه ی حدس هاتون غلط بود.درسته قصردشت بالاشهره ولی چه ربطی داره به مدرک؟؟؟؟عزیز من شما کوچکترین اطلاعات رو نداری.شهردار رو شورای شهر تعیین می کنه نه دولت وگر نه دولت قبلی اولین کاری که می کرد بیرون انداختن آقای پاک فطرت بود.در ضمن تونل فضیلت یا همون سعدی کامل هست ولی الان مسیر های دسترسی در حال ساخته که به خاطر همون باید تونل مسدود می شد.در شمن شما تونل کوهسار و تونل زند رو فراموش کردی و اون پل ها هم نیمه کارست چون تازه شروع شده
    • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      5 13
      بنده نه اقوام شهردار هستم نه هیچی.دارم حقیقت رو میگم.کسی که نمیدونه شهردار رو دولت تعیین میکنه یا شورای شهر بهتره در مورد نظر داد من نظر نده.
  • سجاد سرمایه A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    98 4
    خدای بزرگ و عزیز مریضهارو شفاء بده آمین
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    47 4
    به مسئولین تبریک میگوییم جای شکرش باقیه طرف از بی پولی قلبشو نمیفروشه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    24 40
    درود بر استاد ملک حسینی شیرمردی از کهگلیویه و بویراحمد
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      35 13
      شیر مرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • شیرازی اصیل IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      21 20
      من شیرازیم و متعجبم از منفی ها.آخه ایشون برای شیراز هم یه افتخار هستند چون ایشون در شهر شیراز پرورش یافتند و این افتخار است .ضمنا ایشون رییس مرکز پیوند اعضای خاورمیانه هستند.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      18 8
      شیرازی اصیل: شما دکتر پیوندی؟! و یا تو شهرداری کار میکنی احیانا ؟!!!!
    • شیرازی اصیل IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      10 17
      بنده هیچ کدام از اینهایی که گفتید نیستم. بنده مهندس فناوری اطلاعات هستم.بنده به واسطه ی شغل پدرم و شهرت آقای پروفسور در شیراز ایشون رو می شناسم و می دونم که ایشون یکی از بهترین پزشکان پیوند در دنیا هستند.و البته از خیر ترین ها.ضمنا ایشون لر یاسوج هستند و در مدرسه ی شبانه روزی رایگان عشایری شیراز که بنیان گذار آن مرحوم دکتر بهمن بیگی که از ایل قشقایی بودن درس خواندن که از با استعداد ترین دانش اموزان این مدرسه بودند. در مورد شهرداری هم بنده اطلاعاتم رو از سایتی مستقل میگیرم و مشاهدات خودم چون این محل هایی که نام برده شده از پر رفت و آمد ترین ها هستند .در شهرداری های قبلی هم کاری ندیدم .تنها کار عمرانی که شهرداری ها قبلی می کردن رنگ زدن جداول هست و گرفتن پول های هنگفت از نابود کننده های باغات
    • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      7 14
      یاسوج و البته شیراز یادتون نره و همچنین دکتر خدادوست و بسیاری دیگر
    • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      15 6
      در پاسخ به شیرازی اصیل: مهندس فناوری اطلاعات چیکارش به شهرداری؟؟ شما چی جوری در شهرداری پست گرفتید؟ میشه به ما هم بگید ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    35 2
    با این هزینه ها اگه میشد من 2 تا کلیم رو میفروختم . یکی که کفاف نمیده .
  • فروز IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    20 2
    مسئولین اگر شده باید دوتا کلیه هاشون رو بفروشند و به وضع مردم رسیدگی کنند تا مردم از این آمپاس شدید دربیارن.دیگه ان قلت هم نیارید.
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    40 2
    فروش کلیه نشونه فقر شدیده. درباره این موضوع بیشتر گزارش و تحلیل بنویسین
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    27 1
    حیثیت ما از کدوم لحاظ در جهان خدشه دار نیست رانندگی وجاده های نا امن وضعیت دارو دنیای الکترونیک وسرعت اینترنت وضعیت اقتصادی آلودگی هوا اعتیاد تورم سه رقمی و.........................................
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    11 5
    اقا من بیکارم حاضرم دو تا کلیه ومغز وجگر وروده وصفرا و...ک لا هر چی بخواین مفت بهتون بدم ولی تو رو خدا تو رو به اون جدتون یه کار بهم بدین....
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      9 3
      نمیدونم لایکت کنم یا دیسلایک کنم؟
  • صادق-شيراز IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    15 8
    آقا شما يه دور تو شهرهاي بزرگ ايران مثل تبريز بزنيد ببينيد چه خبره الان اگه كسي بره تبريز اونجا رو با يه شهر اروپايي اشتباه ميگيره اگه شهردار اونا شهرداره پس شهردار ما چيه؟
    • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      9 12
      تو که راست میگی.اروپایی و تبریز؟؟؟؟؟ شما آمار توریست شیراز و تعداد هتل ها و پروژ های عمرانیشو اصلا با تبریز مقایسه نکن
  • علی A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    13 0
    همان طور که عنوان شد اکثر بیمارستان ها ی شیراز وقفی و خیر ساز هست و عملا میشه گفت بیمارستانی دولت نساخته خدا این خیرین فارسی و شیرازی واز مردم فارس نگیره.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    19 7
    عزیزم. شیراز که شهردار شیرازی نداره. متاسفانه استاندار و شهردار شیراز بومی نیستند و واسه همین دلشون به حال شیراز نمیسوزه!
    • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      7 16
      شهردار شیراز یعنی آقای پاک فطرت کاملا شیرازین.
  • تیرازیس A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    6 17
    اقای ( ساکن شیراز ) میشه فقط یه پروژه عمرانی که تو شیراز خابیده رو بهم معرفی کنی ؟ مرد حسابی ما خودومون تو سایت shiraz1400 البته 100% تا حالا اسمی از اون نشنیدی منتقد شهردار هستیم و کلیه پروژه های عمرانی این شهر رو از پایین شهر تا بالای شهر پیگیری میکنیم یعد اومدی یه چیزی بگی که پروژه ولیعصر ستارخان و معالی اباد خوابیده اصلا تو میدونی این پروژه ها کجای شهره .
    • ویانا A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      8 9
      تیرازیس جان، فکر کنم شما اصفهان رو با شیراز اشتباه گرفتی. اشکال نداره. پیش میاد!
    • فرزامی A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      9 8
      1- تونل فضیلت 2- پل معالی آباد 3- سر درگمی در کندن خیابان ستارخان ( نمیدونن پل بزنند یا نه! چون به فاضلاب برخورد کردند ) 4- پل کابلی ولیعصر - 5- پل چمران منتهی به صدرا و.... مگه شیراز چقده که فکر میکنی باید یه عالمه پروژه داشته باشه!!!!!!
    • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      8 7
      خوب دوستانی که شیراز هستن دروغ های شما رو متوجه شدند.معلوم هم هست که اطلاعاتی که بهتون میرسه مال حدود یکسال پیشه.الان پروژه ی معالی آباد تمومه.چند تا ستون پل ستارخان رو زدن و زیر گذرشو کندن.تونل فضیلت خودش کامله و مسیر های دسترسی به پشت تونل در حال تکمیله.پل کابلی ولیعصر که چند ماه از کلنگ زنیش نمیگذره با توجه به حجمش حالا حالا تموم نمیشه و فعلا داره شمع کوبی میشه.پل چمران به روش شاریو با سرعت تمام در حال ساخته .اینم اطلاعاتی که از سایت شیراز 1400 گرفتم با عکس و دقیق چون سایت خود گردان و مستقل و اتفاقا منتقد هست.
    • شیرازی A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      5 5
      منفی و مثبت ها رو بشمار تا بفهمی کی راست میگه کی دروغ !!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      3 2
      نکنه چهار تا منفی یا مثبت بالاتر نشانه ی چند میلیون جمعیت شیرازه.
  • علیرضا A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    9 19
    من نمیدونم این ادمایی که میان اینجا نظر میدن کجا زندگی میکنن چیکار میکنن که فقط الکی از رو..............نظر میدن پل معالی اباد تا اخر شهریور افتتاح میشه که زمان دقیق ساختش میشه 24 ماه حالا من نمیدونم یارو از کجا میگه دیگه کار نمیکنن تونل فضیلت هم ساخته شده ولی زیباسازیش مونده و مسیر اتصالی پشتش که میخوره به خرامه داره اسفالت میشه دیگه تونلش کجا بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تونل یک کیلومتری دوقلو کوهسار تونل ایمان باز هم بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایرانیا یا دقیقتر بگم همشهزیای خودم عادت دارن دیمی 4 5 سال روی هر پروژه میکشن نکنید اقا نکنید اقا بخدا زشته چیه میخواهید بگید کارمند شهرداریم ؟؟اره من خود شهردارم کسی مشکل داره ؟؟؟؟؟؟
    • محمدرضا A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      9 11
      آقای به اصطلاح شهردار: جوری صحبت کردید که فکر کردم شیراز اصفهانه!!! آخه دادش من. حرفی بزن که با عقل جور در بیاد! فکر کنم منظورتون از شهریود، شهریور 5 سال دیگست!!!! از کدوم تونل حرف میزنی؟ اصلا رفتی ببینی درش تخته شده یا نه؟! کی میخوای از خواب بیدار شی و باور کنی شیراز روستای توسعه یافته ای بیش نیست !!!
    • شیرازی A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      9 8
      علیرضا جان. راستی شمایی که شهردار شیراز هستی، حقوقت چنده در ماه ؟!!!!! بگی ممنون میشیم
    • mohamad IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      13 1
      کاملا واضحه نصف نظرات از طرف دوستان اصفهانی هست.توسعه ی عمرانی سریعتر از قبل شیراز در سالهای اخیر امری انکار ناپذیر هست.