صلیب سرخ لبنان اعلام کرد بیش از 20 نفر در اثر دو انفجار در شهر طرابلس در شمال لبنان کشته شده اند. برخی از منابع خبری تعداد مجروحان را تا 200 نفر اعلام کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت انگلیسی بی بی سی، اولین بمب درست پس از پایان نمازجمعه در مسجد التقوی منفجر شد که محل اقامه نماز توسط شیخ سالم رفیع از شخصیت های روحانی سنی است.

هنوز مشخص نیست که این بمب به او آسیبی رسانده است یا خیر؟ همچنین هنوز مشخص نیست که آیا او در زمان وقوع انفجار در مسجد بوده است یا نه.

دومین بمب پنج دقیقه بعد در مسجد السلام شهر طرابلس منفجر شد.

جنگ سوریه تبعات مخوفی برای لبنان به همراه دارد که یکی از آنها این انفجارها و ایجاد تنش میان مسلمانان سنی و جامعه علوی های لبنان است.

شهر طرابلس با 200 هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ لبنان و در عین حال یکی از حساس ترین شهرهای این کشور از لحاظ ایجاد درگیری های طائفی است چرا که یک جامعه علوی کوچک در میان اکثریت سنی زندگی می کنند.

این انفجار یک هفته پس از آن صورت می گیرد که یک خودروی بمبگذاری شده منطقه شیعه نشین ضاحیه در جنوب بیروت را به لرزه در آورد.


 انفجار  در نزدیکی منزل نجیب میقاتی

 درهمین حال واحدمرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: یکی از دو انفجار طرابلس در شمال لبنان نزدیک خانه نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور رخ داد.


به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، دفتر رسانه ای نجیب میقاتی اعلام کرد او در طرابلس نیست. منصور فادی خبرنگار المنار در طرابلس گفت: می توان گفت جنایت بزرگی امروز در حق مردم طرابلس رخ داد. شمار کشته ها و زخمی ها با توجه به شدت انفجارها بیش از دویست نفر است.

شیخ سالم الرفاعی رئیس هیات علمای مسلمان لبنان امام مسجد التقوای طرابلس است که در این انفجار آسیبی ندید. شیخ بلال البارودی امام مسجد السلام طرابلس هم سالم است.


منصور افزود: محمد الصفدی وزیر دارایی لبنان تاکید کرد هدف از انفجار طرابلس فتنه انگیزی بین شیعیان و سنی ها در لبنان است. الصفدی تاکید کرد پس از انفجار حومه جنوبی بیروت انتظار داشتیم که انفجاری علیه مناطق سنی نشین رخ دهد.

  4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 20 A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    38 2
    و اسرائیل به ریش مسلمانان میخندد........................
    • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      19 0
      انفجار هفته پیش در منطقه شیعه نشین و انفجار امروز در منطقه سنی نشین. به نظرتون برنامه ریز این انفجارا چی میخواد؟
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    9 2
    خدایا خودت رحم کن خدایا خودت دل های مسلمانان را به هم نزدیک کن.