چرا حسن روحانی سبزترین معاون خود را معرفی نمی‌کند؟!

تعلل و تأخیر در انتخاب و معرفی رییس سازمان حفاظت محیط زیست در کابینه یازدهم را باید نشان دغدغه‌مندی رییس جمهور نسبت به حوزه محیط زیست دانست و به فال نیک گرفت و یا آن که نشانه‌ای از بی‌اهمیت بودن این موضوع برشمرد و نگران شد؟! پرسشی که سبب پدیدار شدن نوشتار پیش رو شده است ...

    حسن روحانی تقریباً تکلیف همه‌ی نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که توسط وزیر یا معاون رییس جمهور اداره می‌شوند، در کمترین زمان ممکن روشن کرده است. به نحوی که شاید دولت یازدهم در سرعت شکل‌گیری و تکمیل تیم کاری‌اش، در بین 10 دولت پیش از خود، رکوردشکن باشد. منتها یک استثناء بزرگ و پرسروصدا در این میان وجود دارد که سبب شده تا رکوردشکنی دولت یازدهم با لکنتی جدی روبرو شود؛ استثنایی به نام سازمان حفاظت محیط زیست که مستقلاً در تشریح مسئولیتش، یکی از اصول قانون اساسی (اصل پنجاهم) به آن اختصاص یافته است. شناسه‌ای که اهمیت این سازمان را آشکارا نشان می‌دهد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کیست؟


    پرسش این است که این همه تعلل در معرفی رییس سازمان حفاظت محیط زیست ناشی از چیست؟ نگارنده در یادداشتی که 14 مردادماه منتشر کرد، خطاب به علاقه‌مندانی که با نگرانی عدم معرفی رییس سازمان حفاظت محیط زیست را ناشی از بی‌اهمیت بودن اهداف و منزلت این سازمان در نزد رییس جمهور و اعضای کابینه‌اش ارزیابی می‌کردند، تأکید کرد که چنین نیست، زیرا علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان‌های مهم دیگری چون انرژی اتمی هم هنوز بدون رییس مانده‌اند.

    اینک اما بیش از یک هفته از معرفی دکتر صالحی در مقام معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی می‌گذرد. با این وجود، همچنان سازمان حفاظت محیط زیست بی رییس مانده است، آن هم در شرایطی که دولت در معرض چند تصمیم مهم محیط زیستی، از جمله تشکیل کارگروه نجات دریاچه ارومیه، توقیف کشتی هندی در آب‌های خلیج فارس، ماجرای جنجال‌برانگیز واگذاری جزایر آشوراده و فعالیت کارگروه توسعه معادن در دل مناطق چهارگانه هم قرار گرفته است.
    با این وجود، نگارنده همچنان بر این باور است که وسواس دکتر روحانی در انتخاب و معرفی رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ناشی از دغدغه‌مندی و اهمیت این پست در نزد ایشان است و نه برعکس. افزون بر آن، اگر قرار بود که عدم معرفی رییس سازمان را نشانه‌ای بر بی‌اهمیت بودن جایگاه محیط زیست در دولت یازدهم بدانیم، بنابراین، تعلل در انتخاب دبیر شورای عالی امنیت ملّی و جایگزینی مناسب برای سعید جلیلی را چگونه باید تعبیر کرد؟ آیا آن تعلل هم ناشی از بی اهمیت بودن نقش این شوراست؟!
    آشکار است که پاسخ منفی است. بنابراین، نگارنده همچنان امیدوار است که سرانجام حسن روحانی با بررسی دقیق تمامی کاندیداها و برنامه‌های ایشان، و با لحاظ سه عنصر محبوبیت، تخصص و برخورداری از شخصیتی ممتاز و اثرگذار در حوزه سیاست و مدیریت کشور، مناسب‌ترین و محبوب‌ترین فرد را از بین نخبگان جامعه انتخاب و معرفی کند.
    هرچند نباید از خاطر دور داشت که تعلل بیش از حد در معرفی رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ممکن است منجر به تشدید فضای انتظار و بی برنامگی و بی‌تفاوتی در بدنه‌ی سازمان حفاظت محیط زیست شود که البته به هیچ عنوان مطلوب نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظم IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    به نظر من این موضوع و این تعلل به هر دلیل که باشد، در مجموع به ضرر محیط زیست ایران است، زیرا توان برنامه ریزی این سازمان را به نسبت دیگر نهادها کاهش می دهد. از آقای روحانی می‌خواهیم تا هر چه زودتر رییس جدید را از بین افراد شناخته شده و کارآمد محیط زیستی معرفی کنند.
    • جاسم IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      88 7
      آقای درویش -نگارنده محترم این مطلب- پاسخ شما این است: رئیس سازمان محیط زیست، بعد از انتخاب شهردار تهران معرفی خواهد شد. فقط یک استثنا وجود دارد و آن اینکه زودتر هشت کاندید اصلاح طلب شهرداری تهران، روی یک نفر مثل محسن هاشمی به نتیجه نهایی برسند و بقیه کنار بروند. در این صورت دوشنبه یا سه شنبه، رئیس سارمان محی زیست اعلام خواهد شد.
    • قاسم A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      65 2
      دکتر روحانی میخواد ببینه اگه خانوم ابتکار شهردار نشد یا موافقت کرد که محسن هاشمی شهردار بشه بیاد سازمان محیط زیست
    • علی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      5 53
      دوستان عزیز کاظم و قاسم و جاسم نکنه شما در جلسات خصوصی رییس جمهور حضور دارید؟ یا اینکه بقیه براشون خدای نکرده تصمیم میگیرن؟؟
    • باسم! IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      35 2
      چ چیزا میدونید شما برادرا
    • عاصم A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      18 1
      نظر بنده به جاسم و قاسم نزدیکتر است. این تعلل بی علت و بی تدبیر نیست. خیر باشد انشاالله.
    • ناظم A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      12 1
      البته ثابت شده که این پیشگویی ها اغلب درست از آب در نمی آیند ولی معتقدم بهترین گزینه برای ریاست سازمان "سرکار خانم دکتر ابتکار" هستند.
    • لازم A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      16 1
      بهتره دکتر ابتکار انتخاب بشن چون تجربه کافی در این زمینه دارند و بهترین فرد هستند.
    • عازم A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      3 1
      شاید دکتر روحانی میخواد با صبر و تمانینه در معرفی، ابتکار عمل از دست خانم ابتکار خارج نشه
    • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      0 0
      عزیز من تعلل نیست! هنوز مهمترین پست یعنی بانک مرکزی هم مشخص نشده!
  • عرشیا A1 ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    جناب روحانی خانم دکتر ابتکار رو هرچه سریعتر برای این پست معرفی کن که تاخیر بیشتر موجب ضرر و زیانه .
    • بی نام A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      ظاهراً آقای روحانی تاکنون قبول این مسئولیت را حتی به خانم دکتر ابتکار پیشنهاد هم نکرده اند! واقعاً چرا؟ مگر ایشان پیروز نظرسنجی در بین فعالان محیط زیستی برای انتخاب بهترین رییس سازمان نبودند؟
  • بی نام A1 ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    نگران نباشيد احتمالا فاطمه باجي يا معصومه باجي هست
    • عرشیا A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      جناب بی نام اگه من و اکثریت قریب به اتفاق اصلاح طلبان نظرمون به خانم ابتکار هست دلیلش عملکرد خوب وراضی کننده ایشان در طول 8 سال مسوولیتشان میباشد وگرنه در 4سال اول دولت مهرپرور و عدالت محور!!!! هم یک بانو این سمت را داشت که بود ونبودش یکی بود تنها کاری هم که کرد یک شغل نون وابدار در همین سازمان برای همسر محترمشان دست وپا کرد !!!
    • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      شما برین سوریه بجنگید ما هم راحت کنید و آخرت خودتون هم تضمین !!!
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      35 1
      به اين ميگن نگاه پوسيده مردسالارانه. آيا خانم بودنشون انقدر براي شما ثقيله كه سعي ميكنيد با ادبيات تحقير آميز خطابشون كنيد؟
    • majid-ghafori CH ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      9 0
      خواهشمند است نام خدمتگزاران نظام و مخصوصا بانوان را با احترام ببرید. عقاید مختلف دلیلی برای بد سخن گفتن نیست. آزادی را تمرین کنید.
  • عقیل A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    58 1
    امیدوارم فرض اول تان درست باشد استاد درویش عزیز.
  • بی نام US ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    65 2
    قظعا فرض اول درست است چون رئیس جمهور محترم اولین مصوبه دولت را به موضوع محیط زیست اختصاص دادند.
  • رضا IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    40 1
    لطفا عجله كنيد حقوق محيط بانان استان آذربايجان شرقي بعد از افزايش و پرداخت اين افزايش طي 5 ماه به يكباره كاهش يافت افزايش و كاهش 70 درصدي حقوق كمر اين قشر زحمت كش عرصه طبيعت كشور را شكسته اما دريغ از ذره اي تلاش براي جبران آن توسط مسولين
    • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      39 4
      اقا رضا کاملا حق با شماست امیدواریم هرچه زودتر با معرفی ریاست سازمان (ترجیحا خانم ابتکار) مشکلات شما هم حل شود .
    • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      3 28
      آقا رضا اين افزايش رو مديون كسي هستيد كه فكر ميكنيد با رفتنش وضعيتتون خوب ميشه. اگه كاهش داشته ربطي به رييس سازمان نداره بلكه به خاطر بخشنامه هاي كارشناسي نشده اي هست كه هر روز و هر هفته ابلاغ ميشه و ادامه روند كار رو براي رييس و معاونش سخت تر مي كنه و از طرفي كساني هستن كه سنگ‌اندازي مي‌كنن و حق‌الناس رو ناديده ميگيرن؛ آخه خودشون از سازمان حقوق نميگيرن پس نميتونن وضعيت ما رو درك كنن.... تازه خوش بحال شما كه تو استان چند ماه گرفتين؛ ما كه هنوز منتظر الطاف ... هستيم!
    • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      32 2
      در جواب به بینام 2 باید بگم شما سینه چاکان احمدی نژاد مطالب عاشقانتون رو نسبت به رییس جمهور تمام شده خواهشا در سایت خودش درج کنین و بگذارید بقیه(نود ونه درصد) مردم یه نفسی به راحتی بعد از 8 سال بکشن . ممنون .
    • reza -hamedan IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      4 1
      افزایش حقوق محیط بانان این استان هم قطع شده که این امر امنیت روانی وانگیزه شغلی انهارا تحت الشعاع قرارداده که این امر در نهایت به ضرر طبیعت وحیات وحش ان که حاصل زحمات چندین ساله است ، می باشد.
  • ناشناس A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    42 1
    با سلام دستتون درد نكنه كه به فكر رياست سازمان هستين ولي از خودتون تا الان پرسيدين حقوق كارمندان محيط زيست چقدره يا براتون سوال پيش نيومده بپرسين محيط بان سازمان محيط زيست كه هميشه تو بيابونه چقدر حقوقشه؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    19 24
    این پست به قالیباف پیشنهاد شد، که از ظرف قالیباف پذیرفته نشد. خبرآنلاین گویا این موضوع رو چاپ نکرد.
    • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      19 5
      بدیتوسیله تکذیب میشوداحتراما
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    19 0
    مدیر محیط زیست باید کسی باشد که از نفوذ غیر رسمی نیز در بدنه اجرایی کشور بهره مند باشد.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    17 28
    به نظر من بزرگترین ضعف آقای روحانی و حتی اصلاح طلبان این است که نمی توانند و نمی خواهند به مانند دولت قبلی خفقان ایجاد کنند و به همین دلیل زبان همه برای آنها دراز است و این مساله مانعی بزرگ بر سر راه پیشبرد اهدافشان می شود و در نهایت به هدف خود نمی رسند.
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    19 41
    خانم ابتکار در زمان مسئولیتش در سازمان کارهایش را انجام داده و دیگه ایده ندارد. باید فردی با ایده ای نو و متخصص و ... بیاید
  • محمودرضا پولادی IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    18 1
    این در حالیست که یکی از پر تنش ترین و مشکل ساز ترین حوزه های مدیریتی کشور در سالهای گذشته حوزه ی محیط زیست و منابع طبیعی کشور بوده که همواره مظلومانه ظعمه خود خواهی و فزون طلبی ما انسانها قرار گرفته است . محیط زیست دریایی - جنگل ها و مراتع و حتی بیابانهای ما دستخوش تجاوز و بی رحمی قرار گرفته اند و آتش سوزی و قطع بی رویه درختان و سومدیریت در بخش منابع آبی کشور و عدم توانایی مدیرت بحران خشکسالی موجب خشکیدن بسیاری از دریاچه ها و تالاب های با ارزش کشورمان شده است به گونه ای که وضعیت کنونی بسیار فاجعه آمیز و نگران کننده است و قطعا می بایست مدیری لایق و کار آمد در راس سازمان حفاظت محیط زیست گمارده شود تا بلکه بتواند تا حدودی این مشکلات را سامان بخشد
  • شين A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    12 5
    دارد با طيب خاطر بهترين را انتخاب مي كند !
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    24 3
    به خاطر اینکه منتظره ببینه شهردار تهران بالاخره ابتکار میشه یا مهدی هاشمی
    • امیر A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      4 1
      باهوش محسن هاشمی نه مهدی... بعدم اینکه به نویسنده و...میگم: خدا وکیلی چرا انقدر آقای روحانی اذیت میکنید دوره قبل چند ماهم طول میکشید سمتها معرفی نمیشد هیچکس هیچی نمیگفت ولی حالا...انقدر ایشون تحت فشار نگذارید اافراطیون واون وریا ازقصد این کار را میکنند تا ایشان راآزار بدهند ،ماهم خواسته یا ناخواسته با آنها همدست شدیم....
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    13 3
    ایشان میخواد فردی بسیار پرنفوذ و شناخته شده رو برای این کار انتخاب کنه اما این اشخاص برخلاف پزهایی که جلوی دوربین می‌دهند و خودشون رو خدمتگذار ملت می‌نامند، حاضر نمی‌شوند در مقام ریاست سازمان محیط زیست به کشور خدمت کنند. دلیل این تاخیر هم همان نپذیرفتن افراد شناخته شده و پرنفوذ سیاسی است.
  • كارمند محيط زيست A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    13 0
    مشكل اينجاست كه همه فكر مي كنن مشكلات محيط زيست به دست فرد (رييس سازمان) باز ميشه. محيط زيست متعلق به همه است و طبيعيه كه اگه همه براش تلاش نكنن از بين ميره. شايد سياست رييس سازمان مهم باشه اما آيا افكار رييس جمهور، وزرا، رييس و نمايندگان مجلس و... مهم نيست؟ براي افرادي كه بايد برنامه‌ها رو اجرايي كنن نبايد مهم باشه؟ خواهشاً بدون تعصب به فرد، يه بار، فقط يه بار همه‌مون محيط زيست رو بشناسيم و به فريادش برسيم...
  • كارمند محيط زيست2 A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    14 13
    ابتكار نه... ايشون ديگه به درد رياست سازمان نميخوره. محيط زيست شعار لازم نداره، مدير واقعي و با سياست تعامل زيركانه با ساير دستگاه‌ها رو ميخواد؛ دلسوزي كه اهل اجرا باشه ميخواد.
  • سیما A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    10 0
    واقعا مسئله محیط زیست با اهمیت است من سالی چند بار از ایران خارج میشم به نظرم جذابترین چیزی که ایرونیها را اگر توانایی داشته باشند به سفر یا اقامت در کشورهای دیگه جذب میکنه آسمان آبی و هوای پاک و احساس امنیت از سرطان ناشی از پارازیتو آلاینده های ناسالم است چون آبی آسمان و هوای پاک حق همه بچه ها و بزرگترهاست زیبایی و سلامت محیط زندگی کاریه که همه دولتها برای شهرونداشون تامین میکنن چرا ما باید از اول صبح فقط رنگ دود و تیرگی سیمان خاکستری پلهای شهر را ببینیم و تاشب در معرض ترافیک و آلودگی و پارازیت باشیم باور کنین سلامتی خانواده های همه مردم حتی مدیران و روسای این مرزو بوم در خطره ما برای سازمان محیط زیست یک رئیس نمی خواهیم که چند تا مصوبه بی بخار و بدون پشتوانه صادر کنه !
  • شهروند IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    15 0
    خواهش میکنیم اقای روحانی. جزایر عاشوراده نه!!!!!!! جلوی این بی قانونی را بگیرید! کاش می توانستم کاری غیر از خواهش انجام بدهم... جزایر عاشوراده ناموس است... خاک ناموس است.... اینقدر بی محابا واگذار نکنید...
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    6 3
    حتما صلاح دونسته
  • محمد امین IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    8 5
    انتخاب ریاست این سازمان از مهترین دغدغه ها و طرفداران محیط زیست در این روزها است، محیط زیست ایران در سال های اخیر به نفس تنگی افتاده است و با و جود این همه اهمیت مایه ی تاسف است که دولت به بهانه پیدا کردن فرد اصلح این میزان تعلل به خرج می دهد، اینکه برای آقای روحانی این موضوع اهمیت دارد و به همین دلیل صبر کرده اند کمی خنده دار است. مگر بقیه نهادها برای ایشان اهمیت کمی داشت یا تا کنون وقت کمی در اختیار داشته اند، مگر برای سازمان میراث فرهنگی چگونه عمل کرده اند؟ اینگونه عملکردها برای محیط زیستی ها نگران کننده است، از خبرآنلاین هم انتظار می رفت زودتر اطلاع رسانی کند و با بررسی ابعاد مختلف مساله و شخصیت های مطرح شده و کارنامه شان (از جمله خانم ابتکار) رسالت رسانه ای خود را انجام دهد
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    8 22
    خيلي جالبه... اينجا فقط مواردي درج ميشه كه موافق ابتكار باشه و جاي مخالفين نيست. پس خودتونو راحت كنين بالا بنويسين: "ارسال نظر (صرفاً موافقين ابتكار):" اينجوري تكليف ما هم روشنه.
  • پارسا IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    5 32
    آیت الله العظمی:خداروشکر مارو همه کاره مردمی کرد که کلا تعطیلن.... واقعا متاسفم برای اوناییکه بعدازاینهمه وقت و کشته شدن کلی از جوونامون بازم صحبت از موسویو امثالش میزنن....کساییکه فکرکردن موسویو امثالش غیر کسایی جز همین خونواده هستن....خوب بلدن ملتو سرکار بزران....بازم خداروشکر همچین ملت ابلهی داریم.....
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      25 3
      ابله خودتی . درست صحبت کن . بی فرهنگ .
  • عشق احمدی نژاد IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 23
    می ترسه خب مگه نمیدونین بزار خبر جرات داری
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    12 6
    دلسوزان بی فکرِ بی مطالعۀ عزیز! به تدبیر دکتر روحانی امید داشته باشید و بدونید که ایشون کتابی به نام «امنیت ملی و محیط زیست» در دست چاپ دارن.
  • امید A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    24 7
    کاش دکتر روحانی سرکار خانم معصومه ابـــــــــــــــــتــــــــــــــــــــکــــــــــــــــــــــــار را معرفی کنند.
  • وحید A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 6
    با اینکه با دکتر روحانی موافقم ولی فکر نکنم این مقاله درست باشه اقای روحانی اگه فکر محیط زیست بود باید مثل وزیر نفت ازش حمایت می کرد وسریع رییس سازمان معرفی می کرد
  • نگین IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    1 8
    هر کی هست باید شمالی باشهههههههههه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    8 1
    سبز سبز سبز.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 2
    استاد عبدالحسین وهاب زاده بهترین گزینه است.هر کس که آشنا با مسائل محیط زیست آشناست می داند که کسی چه از نظر دانشگاهی و چه از نظر اجرایی عالم تر از ایشان نداریم.ای کاش دکتر روحانی به این گزینه توجه می کردند.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    15 0
    آهان اون سبز را می گی. فکر کردم این سبز می گی
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    3 2
    خبرآنلاين ... چرا اينقدر عليه ... موضع ميگيري.
  • بسیجی IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    5 1
    سلام بر خبر گزاری ... می دونید برا چی اعلام نمی کنه،برا اینکه ببینه شهردار کی میشه،بعد متناسب بااون محیط زیست رو بذاره،میگی نه نگا کن.
  • آبي IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 8
    بهرين ولايق ترين فرد براي اين سمت جناب آقاي دکتر نوريان مي باشد
  • جمال IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 0
    متاسفانه همچنان محیط زیست و پرسنل آن مظلوم تر از همیشه
  • ساوالان A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    1 2
    خوب دکتر میخواد با تعجیل در معرفی، ابتکار عمل از دست خانم ابتکار خارج نشه.
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    6 1
    کمی اهل فن در مورد واگذاری نا عادلانه جزیره زیبای آشورده هم صحبت کنند خبر آنلاین خواهشمندیم پیگیری کن حیفه این جزیره
  • fatima IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 1
    فکر میکنم که حساسیت موضوع اینقد بالا بوده تا این زمان طول بکشد.بنده نیز به فال نیک میگیرم جناب درویش و خوش بین هستم که خبرهای خوبی در راه است...
  • رضا مرداني IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 0
    دقايقي قبل خبر رسيد دكتر مجيد عباسپور از قبولي رييس سازمان محيط زيست انصراف دادند.
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      5 0
      خب ... الحمدالله
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      5 0
      یک خطر از سر طبیعت ایران دفع شد!
  • الیاس IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 0
    ریاست دقیق و عالی خانم معصومه ابتکار به سازمان محیط زیست، نام ایشون جهانی شد و مورد تقدیر نهاد های جهانی محیط زیست قرار گرفت چون ایشون تلاش گسترده ای توی این سازمان کردن. فکر میکنم خانم معصومه ابتکار مناسب ترین فرد برای این پست باشن.
  • علی قربانی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    3 1
    من اسم افرادمتعددی روشنیدم یکی از افرادی که خودش ازفعالان زیست محیطی ومتخصص منابع طبیعیه وروابط خوبی هم باآقای روحانی دارن مهندس رامین امینی زارع ؛اند که این روزها اسمشون زیاد برده می شه ودیدگاههای روشنی درمورد محیط زیست دارند. نظراتشون درمورد بخش آب وریزگردوموضوعات زیست محیطی دراینترنت زیاده می تونین سرچ کنین. به نظرم همچین افرادی باید پست مهم روبگیرند به خصوص که این آقایی که گفتم درستاددکترروحانی مسوول بخش های زیست محیطی ومنابع طبیعیشون بودند این ارتباط نزدیک می تونه وضعیت رونجات بده یعنی رامین امینی زارع که آدم متعادلیه یایکی مثل اون مطرحه.
    • محرمی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      1 0
      سلام باشما کاملا موافق هستم. مهندس رامین امینی زارع به خاطر اشراف وتجربه ای که به صورت علمی دارند بهترین گزینه هستند اگرچه خود استاد درویش هم از بهترین ها هستند. باید این مطالب رو دکترروحانی بدونند .کسی هست به ایشان اطلاع بده. محرمی،فعال زیست محیطی وکارشناس جنگل
  • mehdi A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    1 1
    مهندس سید حمید کلانتری رئیس سازمان محیط زیست شد
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    3 3
    منتظر شماهاست طفلک با نظرات این سایت کار میکنه فردا میزاره ناراحت نشین بزار خبر
  • سحر مقدس A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 1
    مسلما خانم ابتكار ديگه بعد اين مدت ابتكارعملي نداره و نمي تونه به داد محيط زيست برسه، چرا از متخصصاني كه همين حالا دارند اونجا كار مي كنند استفاده نمي كنند؟ چرا حتي نمي آيند بررسي كنند ببينند كجا و چگونه توانمندي وجود دارد؟ اگه قراره هميشه به داشته هاي 10 سال پيش فكر كنيم كه بايد گفت خوب 10 سالي مي شه كه باختيم! يك نفر رو كليشه كرديم حتي دقيقه اي به گزينه ديگر متخصص خانم و حتي جوان كه شايد بتواند بهتر از ايشان محيط زيست را مديريت كند فكر نمي كنيم.
  • فیروزی A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    1 0
    جناب دکتر روحانی لطفا فقط درست انتخاب کنید . همه ما چشم امیدمون به این انتخاب هست .
  • علی A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 3
    گلستان شبکه نیوز » به گزارش خبرنگار شبکه نیوز از استان گلستان ؛ بر اساس آخرین شنیده ها با خبر شدیم که دکتر قربان شهریاری مدیر کل سابق اداره محیط زیست استان گلستان و مشاور سازمان محیط زیست کشور ؛ بعنوان یکی از گزینه های معاونت ریاست جمهوری در حوزه سازمان محیط زیست کشور می باشد. شنیدها حاکی از آن است که دکتر شهریاری مدیر کل اسبق سازمان محیط زیست استان گلستان، سکان ریاست سازمان محیط زیست کشور را بر عهده خواهد گرفت. منتظر گزارش تکمیلی این خبر از پایگاه خبری تحلیلی « شبکه نیوز » باشید. استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع «شبکه نیوز» مجاز است. برچسب‌ها: ◦سکان ریاست سازمان محیط زیست کشورمشخص شد؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      2 0
      امکان نداره. مگه در مملکت قحط الرجاله که قربان شهریاری بشه رییس محیط زیستش؟!
    • حسین FI ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
      0 0
      اتفاقا" یک کار درست درسازمان محیط زیست همین خواهد بود چون ایشان متخصص محیط زیست است
  • کامبیز FI ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    0 0
    بسار انتخاب خوبی بود اگر این اتفاق می افتاد