سایت خانه ملت نوشت:

وزیر سابق آموزش و پرروش با بیان اینکه تنها 2 درصد از نقدها به عملکرد خود را می‌پذیریم، گفت: کیفیت گچ کلاس نمونه‌ای از نقد به اجرای نظام 3-3-6 بود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در توضیح فعالیت‌های خود بعد از پست وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به عضویت من در هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان قصد دارم که به کار تدریس مشغول شوم البته درصدد هستم تا کار تدریس را در تهران ادامه دهم.

وی بزرگترین خدمت دوران فعالیت خود را سند تحول بنیادین خواند و ادامه داد: اجرای این سند به درستی انجام شد و اگر بررسی کنید به این نتیجه می‌رسید که چه کارهای بزرگی در این سند انجام دادیم که بعضا نقدهایی هم به آن می‌شد.

وزیر سابق آموزش و پرروش تاکید کرد: بدون‌شک با نظارت درست، در آینده مشخص خواهد شد که اقدامات این وزارتخانه با ثبات بوده یا به دلیل اشتباه در انجام آن مشکلاتی وجود دارد.

حاجی‌بابایی از نظام رتبه‌بندی معلمان به عنوان مهمترین طرحی یاد کرد که نتوانست آن را به سرانجام برساند و یادآور شد: این مهم را به همراه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری و مصوب کردیم و بعد از آنکه این طرح در دولت نیز تصویب و به سراسر کشور ارسال شد، منتظریم تا  بعد از نوشتن آیین‌نامه‌‌اش به اجرا درآید.

وی در خصوص مهمترین نقدی که به عملکرد خود وارد شده است، افزود: این را باید از دیگران پرسید؛ اما اغلب نقدهایی که تاکنون به عملکرد من شده است را درست نمی‌دانم و شاید تنها 2 درصد نقدها را تایید کنم.

وزیر سابق آموزش و پرروش در توضیح نقدهای وارده گفت: ممکن است در اجرای طرحی به بزرگی و قدرتمندی نظام آموزشی 3-3-6، که دارای 320 هزار کلاس درس است، کیفیت گچ تخته در 2 هزار کلاس مدرسه خوب نباشد یا اتاق درس کوچک باشد بنابراین از این دست ایرادات جزیی وجود داشت که البته تا حدودی طبیعی بود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    16 3
    یعنی 98 % کار شما درست + 2% نقد ؟! تعارف نمی کردید و می گفتید 100% خیال خودتان راحت می شد. مرد حسابی کیفیت کتاب های درسی پایین آمده، نوشتن و املاء دانش آموزان بسیار ضعیف شده، کیفیت تدریس معلم ها پایین آمده، منابع به درسی به شهرها تخصیص داده نشده و بیشتر در تهران و شهرهای بزرگ متمرکز شده، کلی تغییرات نظام آموزشی بر سر دبستانی ها و سایر آمده و رسما موش آزمایشگاهی شما شده اند، حقوق معلم ها و دبیرها متناسب نیست در حالی که در همه جا فریاد می زنید که معلم ها قشر فرهنگی و حیاتی جامعه هستند و به طور کلی هندونه چندتا زیر بقل هر معلمی گذاشتید ولی دستشان را نگرفتید، کاری کردید که دانش آموزان کنکوری به خاطر امنیت شغلی فقط به چند گرایش علاقه مند شوند، کنکور را دارید به کل بر می دارید... بس کنید
  • امین A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 22
    حاجی بابایی یکی ازمعدود وزیرانی تاریخ جمهوری اسلامی است که از بدنه آموزش وپرورش بود وبصورت پله پله بالا آمدوبه مقام وزارت رسیداویک معلم واقعی بودودرمدت زمان بسیار کم و دربدترین شرایط اقتصادی کشور بزرگترین اقدامات عملی و طرحهای ماندگار را آغاز کرد اما افسوس که نتوانست بدلیل سیاسی ومنافع حزبی وجناحی طرحهای بزرگ دیگری چون طرح رتبه بندی معلمان را به انجام برساند البته درآینده وبافروکش کردن التهابات سیاسی وروشن شدن حقایق مشخص میشود جامعه فرهنگی چقدر از این جابجایی سیاسی متضرر شده است.اگر به غالب انتقادات هم بی طرفانه توجه شود مشخص میگردد بیشتر آنها بهانه جویی وتصفیه حساب شخصی و یا جناحی است لطفا چاپ کنید
    • میلاد A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      3 1
      من منکر کارهایی که آقای حاجی بابایی انجام داد نیستم و نباید نقد رو با تخریب اشتباه بگیریم در دوره ایشون کارهایی مطلوب انجام شده اما استخداماتی که ایشون انجام داد خیلی از کارهای درست ایشون رو هم زیر سوال برده،قضیه تربیت معلم 88 که روال قانونی استخدام رو در پیش داشت با سنگ اندازی ایشون و معاون ایشون به 4 سال بعد طول کشید ،نقد هایی که ایشون اصلا قبول ندارند و حتی با بعضی از رسانه ها در مورد نقد کارهای ایشون به شدت برخورد شد.نباید اینها رو نادیده گرفت و جای بسی تامل هست.
  • امید A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    13 1
    واقعا ما فرهنگیان رو چی فرض کردید آقای وزیر سابق.. آیا تدریس چندین هزار نفر از نیروها بدون تجربه کاری در دوره ابتدایی بخاطر طرح جدید آکوزش و پرورش جزئی است. آیا می دانید برای معلمان دوره متوسطه شرط انتقال را تدریس در دوره ابتدایی می نوشتند.بدون هیج آموزشی فوق لیسانس شیمی کلاس سوم ابتدایی تدریس می کند. آقای وزیر از استخدام خدمتگزارها به حای معلم خبر دارید. آیا می دانید دانش اموزان در دوره متوسطه در صورت عدم قبولی نمرات در درس ها به کلاس بالاتر می روند واین چه مشکلاتی برای دانش اموزان دارد...و ....
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 0
    2درصد کلا دولت قبل مباني و اصول علم آمار رو منهدم کرد .
  • فرهنگی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 0
    عدم پرداخت سرانه های دانش آموزی در سال 91و 92 چند درصد است؟ چه خوب شد شما از اموزش و پرورش رفتی.
  • مهربان توسی A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 11
    ایشان کارهای خوبی که تحولی بود انجام دادند اما نظر فرهنگیان در این تصمیمات زیاد موثر نبودند
  • بی نام US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 0
    جالبه هر کس بعد از کلی مشکل درست کردن در کارهای مدیریتی و عدم ارجاع هیچ سمتی به اون در اینده با کمال اعتماد میگه برمی گردم دانشگاه چون هیئت علمی هستم خدا به فریاد دانشگاه و علم و دانشجویان این مملکت برسد با این هیئت علمی هاش!!!!!!!!!!!!!!
  • دبیر(خواهشا پخش کنید) IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 2
    تو هم وزیر احمدی نژادی دیگه؟ کی بود بر سر ادامه تحصیل فرهنگیان مانع ایجاد کرد؟ کی بود سیستم نمره دهی را گسترش داد؟ کی بود مردودی ها را حذف کرد تا من دانش آموز دوم دبیرستانی داشته باشم که نمی توانست به امتحانات تشریحی جواب دهد، چون نوشتن بلد نبود؟ کی بود کتاب های جامعه شناسی را به برخی داد تا نه اینکه بنویسند، بلکه انها را منهدم کنند تا بچه ها حالشان از این درس به هم بخورد؟ کی بود هیچ تلاشی جهت بهبود معیشت فرهنگیان نکرد؟ کی بود نظام 6-3-3 را بدون فراهم کردن شرایط اجرا کرد و معلم دبیرستان یا حتی دفتر دار دیپلمه را به اجبار فرستاد کلاس ششم تا گند بزنند به بچه ی مردم ؟ کی بود کی بود؟ لطمات کارهای شما چندین سال بعد خود را نشان می دهد.
  • سامان A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 0
    انگار یادتون رفته چقدر سعی کردین مدرسه جدید بسازین اما به همونهای که هست بی توجهی کردین ؟! یادتون هست تو کانال 1 منکر نبود دبستان کپری و فرسوده وجود داره اما دوربین نشون داد شما باز هم حاشا کردین گفتین جای این کجاست ؟! بعدش افتضاح سوختگی چند تا مدرسه و واکنشتون رو یادتون هست ؟! هر جای دنیا جز اینجا بود معذرت خواهی می کرد از همه مردم و استعفاشو قبل از اخراجش میدادن اما اینجا هیچ کدومش نشد
  • مجید از مراغه IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    12 0
    اقای حاج بابایی از افتخارات شما همین بس است که کودکان مظلوم روستای بیرانشهر در زمان شما سوختند و جزغاله شدند و کک شما نگزید . هموطنان کردمان مظلومانه کودکان سوخته شان را از بیمارستان این شهر به بیمارستان شهر دیگر با چشمان گریان میبردتد و به این دکتر و ان دکتر التماس میکردند ولی از ترس اینکه دولت مهربرور شما انگی به انان نچسبانند سکوت کردند . اقای حاج بابایی من کرد نیستم یک اذری هستم ولی وقتی هموطن کرد خود را به ان شکل اسفبار دیدم گریه کردم بدتر اینکه دلم به حال ان معلم بیچاره بی بارتی که شما مقصر اعلام کردید سوخت . اما شما ناراحت نشوید به شما باید عوض انتقاد دو تا مدال میدادند . وجدان و عذاب وجدان هم خوب نعمتی است
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 0
    گچ هم نداشته اند، چه برسد به معلم خوب و آزمایشگاه و بخاری ایمن و ....
  • معلم ! IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 0
    آقای حاجی بابایی ! در سال تحصیلی 92-91 سرانه ای به مدارس اختصاص نیافت و شما از کمبود گچ می گوئید ؟ آقای وزیر خیلی وقته گچ تبدیل به ماژیک شده !!! با نظام 3-3-6 دستپخت شما و رفقا ، کل سیستم به هم ریخت ، نیروی انسانی برای تدریس در پایه های جدید و کتب جدید آموزش ندیده بود ، یک سوم نیروی انسانی مقطع راهنمایی به اجبار و بدون توجه به مهارت و تحصیلاتشان به دوره های ابتدایی و متوسطه کوچانده شدند ، قسمت قابل توجهی از مدارس دولتی به هیات امنایی تبدیل شدند و اولیا مجبور به پرداخت مبالغی شدند ، آن هم در کشوری که طبق قانون اساسی، آموزش و پرورش عمومی رایگان است ! سند تحول بنیادین تان هم صورت برنامه ای ندارد چون قابل اجرا نیست و به نظرات ، علایق و سلایق معلمین و دانش آموزان و خانواده ها توجه نشده
  • مهدی A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 0
    جناب حاج بابایی کاش اشکالات شما همین 2 درصد نه که 20 درصد بود. اونم قبول داشتیم. ولی واقعیت یه چیز دیگه هست. البته نه شما اکثریت مطلق وزرای آموزش و پرورش همینطور بودن. شما یا خبر ندارید ما چی کشیدیم تو این سالها یا خودتون رو زدید به اون راه. 3 سال هست که کمک هزینه ازدواج من پرداخت نشده. 3 ساله که هزینه سفر من پرداخت نشده. هر سالی که گذشته کمر من در مقابل تورم خم تر شده. 11 ساله که توی آموزش و پرورش تدریس می کنم. دانشجوی دکتری هستم ولی چندرغاز حقوق میگیرم که فقط این ماه رو به اون ماه وصل میکنم به زور. نه خونه دارم نه ماشین و نه پس انداز. واقعا برای خودم متاسفم که عمرمو تو این راه هدر دادم و شماها به عنوان عاملان این بدبختی باید پاسخ بدید. هیچ وزیر آموزش و پرورشی عرضه نداشته حقوق ما رو پیگیر
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    11 0
    کلاسی که گچ ندارد چگونه میتواند هوشمند شود
  • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 0
    حاجی ، شما چطوری اون دو درصد رو حساب کردی؟ خیلی کنجکاوم!
  • امیر IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 0
    البته ایرادات جزیی مثل سوختگی دانش آموزان دبستانی ، چپ کردن مینی بوس دانش آموزان ، ... وجود داشت که خدا رو شکر جزو اون 2 درصده و قابل اغماض !!
  • فرزند شهید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 0
    جناب وزیر! هشت ماه ندادن حقوق بازنشستگی به ما سیزده نفر فرزند شهید بازنشسته ی آموزش وپرورش استان کردستان ،به دلیل بدهی شما به سازمان بازنشستگی کردستان کافیست تا تمام نقدها ها رابر شما واردکند.کاش فرزند شما یا یکی از اقوامتان جزو ما بود آنوقت در این وانفسای معیشت ،درد مارا شاید می فهمیدید ... .
    • فرزند شهید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      5 0
      ضمنا جناب وزیر دیروز!هم اکنون وتا این لحظه نیز ، ما بعداز هشت ماه بی حقوق ماهیانه بسر می بریم .
  • حیدری IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 0
    راست میگه !!!!!!!!!!
  • mostafa65 IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 0
    لطفا.....ادامه نده!!
  • رضا A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    8 0
    برات متاسفم حقش بود بعد از سوختن اون بچه های بیچاره استعفا میدادی ولی اخرتی هم هست
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 0
    گچ ؟وسیمان هم کمی اضافه کن چرا از مسایل دیگه حرف نمی زنین
  • مبین A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 0
    با سلام من خودم یک معلم هستم، حرفهایی که حاجی بابایی زده، از جنس حرف های رئیسش احمدی نژاد است و با او مو نمی زند. ایشان بزرگترین خدمت دوران فعالیت خود را سند تحول بنیادین خوانده، کدام سند؟ کدام تحول؟ پعوض کردن نام و تابلوی مدارس را می گوید؟ یا شش ساله شدن ابتدایی را که یکی از معضلات مهم آموزش و پرورش است. بعضی از معلمان در تدریس این پایه مانده اند و از انجام درست این کار در مانده. ایشان می خواستند هر معلم یک محقق باشد ولی بودجه تحقیقات کلا حذف شد. و هزار و یک مشکل دیگر که در این مقال نمی گنجد.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 0
    کمبود گچ و تخته!!! چه جوک بی مزه ای آقای وزیر سابق! این همه مشکل برای آموزش و پرورش دست وپا کردی. دست مریزاد بابا!
  • داش مجید A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 0
    اصولا مگه شما غیر از سوزاندن کودکان مردم و جلوگیری از پیشرفت علمی و پیگیری حذف تاریخ سرزمین چندهزارساله ایران اشتباه دیگری هم داشتید
  • محمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    4 0
    طرح شما پنجاه سال قبل در اين كشور اجرا ميشده پس بنيادين كه نيست عقب روي هم هست ما مديران گدايي ميكنيم پول ميگيريم مدرسه اداره ميكنيم شما پوز ميدين بدون سرانه وزارت را اداره ميكنيم
  • فرهنگی A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 0
    من به نمایندگی از همکاران مراتب تقدیر و تشکر بی نهایت خود را از پذیرش 2 درصد خطا اعلام می کنم . با توجه به رویکرد حضرتعالی طی سالیان اخیر ما تصور می کردیم دامان اندیشه و عمل شما از هرگونه خطائی بریء باشد لذا این روشنگری که فرمودید جای تقدیر دارد.
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 0
    مرد حسابی مدارس دنیا پرینتر 3بعدی دارند اونوقت نداشتن گچ کمبود جزییه قبلا جنابعالی کجا زندگی می کردید
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 0
    ایراداتی مثه گچه کلاس؟مردم جیگرن؟مسخره کردی یا واقعا منظورت اینه؟.
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 1
    باز خوبه از این تیر و طایفه یکی پیدا شد که مسئولیت دو درصد از کارهاش رو قبول کنه
  • محمد A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 0
    آخی ناز بشی تو! سوختن بچه های مردم در کلاس مدرسه و کشته شدن 28 دانش آموز بروجنی و... اینها "ایرادات" نبود؟؟ ماشاله مثل اینکه آقای احمدی نژاد یه مقدار از اعتماد به نفسشو به وزراش هم انتقال داده!
  • بی درصد A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 0
    الهی شکر که اقلا دو درصدشو قبول داره. رئیسش که هیچی شو قبول نداشت. راستی ایشون چه نشانی ؟ درجه دو خدمت؟
  • بی نام A1 ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 0
    اعتماد به نفس تو عشق است....
  • امین IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 1
    همینم قبول نکن !
  • بی نام A1 ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 1
    اعتماد به نفس رو باش
  • بی نام IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 1
    تدريس اعتماد به نفس!
  • عطار A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    7 1
    مشک آن است که خود ببويد نه آنکه عطار بگويد.آقاي حاج بابايي
  • روحی A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 1
    دختران شین آباد که در آتش ندانم کاری سوختن،حادثه تصادف خودروی حامل دانش آموزان یاسوجی،حادثه کشته شدن دو دانش آموز ورزقانی در زیر بهمن و....اصلا جزءانتقادات نیست
    • رضا A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      6 0
      به اضافه اخراج ده هزار معلم حق التدریسی و استخدام بی قانونی خدماتیها به عنوان معلم.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 0
    سوختن دانش اموزان دراتش چی ؟ جز انتقادات نیست ؟
  • بهزاد IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 0
    آتیش گرفتن کلاس ها و نابود شدن دردانه های مردم چی ؟ یاد آهنگ از چی بگم افتادم .... واقعا چیزی به اسم وجدان وجود داره ؟
  • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 0
    جناب حاجی بابایی شماها با تعطیلی سه ساله دانشگاه تربیت معلم ضربه خیلی شدیدی به نظام آموزشی کشور وارد کردید افراد بارتبه های خیلی خوب که علاقه مند به معلمی بودند به خاطر بی تدبیری شماها نتوانستند وارد حوزه آموزشی شوند ،درمقابل شما بخاطر کمبود معلمان در اجرای همین سند مورد افتخار شما افرادخدمتگذاری راکه دارای مدرک فوق دیپلمی غیر مرتبط واز دانشگاه های دارای سطح خیلی پایین بودندرا به شغل شریف معلمی مشغول کردید که دارای هیچگونه علم واطلاعاتی برای شغل معلمی نیستندونظام آموزشی کشور را ضعیف تر کردیدودرآینده عواقب خود رانشان خواهد داد.
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    4 0
    شما با اعتماد به نفس بالایی دارید بهتر بود برای ریاست جمهور هم کاندید می شدید . اشتباهات شما با جان بچه های این مرزو بوم پرداخت شده آقای وزیر سابق
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 0
    همین الان میشه به بالای 60 درصد عملکرد مدارس ایراد گرفت. تو فقط 2 درصد قبول داری؟ خودت نباید در مورد خودت قضاوت کنی. مردم بهترین قاضی هستند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    15 0
    منم فقط 2 درصد عملکردتو قبول دارم...98درصد خراب کردی
  • علی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    4 0
    به نظر من اگه آقای هاشمی رفسنجانی قبول زحمت کند و وزارت آموزش و پرورش را تقبل نمایند ، شاید اتفاقات جالبی در آموزش و پرورش بیافتد.
  • ali IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 0
    اقاي وزير يادت نره كه توي دوران وزرات شما چند دانش اموز به نام راهيان نور كشته شدند و يادتون نره چند مدرسه به خاطر كمبود امكانات اتش گرفت و بچه ها درون ان مدرسه ها سوختند ودر پايان به ياد داشته باش كه به خاطر تقسيم كردن معلمها به شهرهاي غير مقيمشون و درگير كردن انها با جاده چند معلم جانشون از دست دادند