۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰

برگزارکنندگان جشنواره فیلم زوریخ با اعطاء جایزه یک عمر دستاورد از میشائل هانکه فیلمساز اتریشی تقدیر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هانکه سال گذشته برای فیلم «عشق» که مطالعه‌ای درباره عشق در روزهای تلخ پایان زندگی است، برنده نخل طلای جشنواره کن همین طور جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

همچنین در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ یک بخش مرور آثار با عنوان «دنیای هانکه» به این فیلمساز اختصاص داده شده که با نمایش فیلم‌های او شامل «عشق»، «روبان سفید»، «بازی‌های بامزه»، «معلم پیانو» و «پنهان» همراه است.

هانکه سال 2009 نیز با «روبان سفید» درباره خباثت در دهکده‌ای آلمانی در آستانه آغاز جنگ جهانی اول، جایزه نخل طلای جشنواره کن را دریافت کرد، او در 2001 با «معلم پیانو» برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن شد و سال 2005 هم برای «پنهان» جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را برد.

«ویدئو بنی»، «رمز ناشناخته» و «زمان گرگ» از دیگر ساخته‌های این فیلمساز اتریشی است که در آلمان به دنیا آمد و خارج از وین در اتریش بزرگ شد.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ 26 سپتامبر تا 6 اکتبر (4 تا 14 مهر) در سوییس برگزار می‌شود. درام «Rush» به کارگردانی ران هوارد با موضوع مسابقات فرمول یک، فیلم افتتاحیه جشنواره است.

«جاذبه» ساخته آلفونسو کوارون، «گره شیطان» به کارگردانی آتوم اگویان و «همه چیز از دست رفته» جی. سی. چاندور با بازی رابرت ردفورد از دیگر فیلم‌های این دوره جشنواره سوئیسی هستند.

مارک فورستر کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سوئیسی-آلمانی ریاست داوران بخش بین‌الملل نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ را به عهده دارد

او سازنده فیلم‌های «مجلس رقص هیولا»، «پیدا کردن سرزمین رویایی»، «بمان»، «عجیب‌تر از خیال»، «بادبادک‌باز»، «واعظ مسلسل به دست»، فیلم جیمز باندی «کوانتوم تسکین» و «جنگ جهانی زد»  است.

همکاران فورستر در بخش بین‌الملل عبارتند از استیسی شر تهیه‌کننده آمریکایی («داستان عامه‌پسند» و «جانگو آزاد شده»)، گونت مونگا تهیه‌کننده هندی، اندرو دامینیک کارگردان استرالیایی («ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد ترسو» و «آن‌ها را با ملایمت بکش») و توماس ایمباخ کارگردان و تهیه‌کننده سوئیسی. 

داوران بخش بین‌الملل برندگان جوایز چشم طلایی را انتخاب می‌کنند.

هالیوود ریپورتر / 29 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =