مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آمارها نشان می دهد که طی 10 سال گذشته شهروندان تهرانی در مهر ماه تنها 5 روز هوای پاک تنفس کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر یوسف رشیدی اظهار کرد: آمارها نشان از آن دارد که پایتخت طی 10 سال گذشته تنها یک روز در مهرماه سال 85، دو روز در مهر سال 86، یک روز درمهر سال 88 و یک روز در مهرماه سال 89 هوای پاک داشته است.

وی ادامه داد: از سال 82 تا سال 91 مجموعا در مهرماه، شهروندان تهران 109 روز هوای ناسالم تنفس کرده اند و در این مدت 186 روز نیز های شهر سالم بوده است.

رشیدی تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم ترددها و سفرها در مهرماه میزان تولید آلاینده های هوا نیز افزایش می یابد که امید است شهروندان ضمن معاینه فنی خودروهای خود تا پیش از مهر و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

وی تاکید کرد: راهکار اصلی حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور در ارتقای کیفیت سوخت و خودروها و گسترش حمل و نقل عمومی خلاصه می شود که امید است دولت جدید به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشد و اقدامات اساسی و عملی در راستای کاهش آلودگی هوا در کشور صورت گیرد.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    3 0
    بررسی کنید چرا اینقدر مردم به تهران و شهرهای بزرگ کوچ میکنند اگر میخواهید شهر های بزرگ و تهران خلوت شود امکانات این شهرها را کم و به شهرهای کوچک امکانات بدهید مثلا عوارض شهرداری در تهران ده برابر و آنرا در شهرهای کمتر از 4000000 نفر جمعیت هزینه کنید
  • خاطره IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    0 1
    همه ی فرمایشات شمامتین ولی آیاآذربایجان وشهرهای آن جزایران نیست؟؟؟چراکسی به فکرمردمان آن نیست ریزگردهای نمکی مشکلات تنفسی ایجادکرده اند خشکی دریاچه اورمیه علاوه برنابودی حیات وحش واراضی کشاورزی باعث نابودی حیات انسانها نیزمی شود واین تلنگریست تاچاره ای بیاندیشیم بیاییدتهدیدات جوی راجدی بگیریم به فکرهمه ی مردم ایران باشیم همه جای ایران سرای ماست.
  • کامبیز فاتحی IQ ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    ساده ترین روش مقابله با ریزگردها که در کشور ایران به شماره 74849 ثبت اختراع شده ، ساخت دستگاه کلوئیدزا برای بسترهای پودری است و با روش شوک برق عمقی و سطحی و تزریق گل رس طبیعی و .. است که اکنون به دلیل حمایت فوق العاده کشور عراق، در اختیار این کشور است و این دستگاه که به جلو تریلر وصل می شود همانند درو کردن گندم می تواند در مدت حداکثر 3 سال به سادگی میزان 7 ملیون هکتار بسترهای پودری جنوب عراق را تثبیت کند و اکنون هم طراحی دستگاه مادر خوراک ده این دستگاه کارگر توسط اینجانب تمام شده است و جای تعجب است که چگونه با وجود اطلاع از برگزاری سمینار و استقبال نهادهای محیط زیست جهانی از این سمینار که در مورخ 26/8/2013 در شهر اربیل عراق برگزار شد هیچ متخصص و مدیری از کشور ایران حضور نداشت!!!