رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه این آمادگی را دارد که بدون اجازه شورای امنیت که در حالتی از فلجی به سر می برد و بدون اجازه کنگره به سوریه حمله کند.

به گزارش خبرآنلاین باراک اوباما در سخنرانی مهمی که شبکه های ماهواره ای به صورت زنده آن را پخش کردند نهاتیا تصمیم گیری برای اقدام  نظامی در سوریه را به کنگره آمریکا واگذار کرد.

باراک اوباما تصریح کرد که به این نتیجه رسیده است که اقدام نظامی در سوریه لازم است اما در عین حال فکر می کند که به صلاح کشور و منافع ملی آمریکاست که تصمیم گیری نهایی در این خصوص را کنگره بگیرد.

او گفت آمریکا همه تجهیزات نظامی خود برای اقدام نظامی در سوریه را اماده کرده و حمله به سوریه می تواند فردا، یک هفته دیگر و  یا چند ماه دیگر باشد.

باراک اوباما در عین حال تاکید کرد که حمله محدود و کوتاه خواهد بود و به هیچ وجه آمریکا قصد وارد کردن نیروی نظامی در این کشور را ندارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت : مردم ما باید بدانند که در آن قسمت از جهان منازعات زیادی در جریان است که بخشی از آن مذهبی، سیاسی ، فرقه ای و بخش دیگر آن مربوط به بهار عربی و مسائل دیگر است و آمریکا قصد ندارد وارد جنگ داخلی کشور دیگری شود.

اوباما همچنین از کنگره آمریکا خواست اختلافات خود را کنار بگذارند و در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه تصمیم گیری درستی بعمل اورند.

برخی دیگر از مهمترین محورهای سخنرانی اوباما از این قرار بود:

- به من گفتند که با توجه به آنچه در پارلمان انگلیس رخ داد ، تصمیم گیری را به کنگره واگذار نکن اما من ترجیح می دهم که با مجوز کنگره وارد اقدام نظامی شوم.

- ما نمی توانیم نظاره گر استفاده از سلاح های شیمیایی باشیم و هیچ اقدامی نکنیم

-شورای امنیت سازمان ملل فلج شده و نیازی به مجوز آن نیست.

-ما شاهد بزگترین حمله شیمیایی در قرن بیستم بودیم ( که البته یک اشتباه فاحش است و احتمالا منظور او قرن بیست و یکم بوده است)

-برخی از دوستان ما با اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه موافق اند

-انتظار نداریم همه کشورهای دنیا از اقدام ما حمایت کنند.

-تلاش خواهم کرد برای جنگ علیه سوریه موافقت کنگره را جلب کنم.

-نمی خواهیم اوضاع سوریه را توسط ارتش مان حل کنیم.

-تصمیم گرفتیم علیه سوریه دست به اقدام نظامی بزنیم اما اجرای این تصمیم به زمان وابسته نیست و می‌تواند فردا، هفته آینده یا ماه آینده انجام شود.

-باید کسانی که از سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده می کنند مجازت شوند.

-از اعضای کنگره می خواهم که درباره حمله به سوریه تصمیمی را اتخاذ کنند که در خدمت امنیت ملی باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 173
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    ديدين گفتم اوباما اهل دعوا نيست ، بوش رو خدا خلق كرده بود واسه دعوا!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      نیست ولی کنگره امریکا پر از افراد تند رو است، از همون دست افراد که ما هم در مجلس داریم. البته اونها به جای گوجه طرح حمله و تجاوز و جنگ در دست دارند.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      اوباما از عقل مشاورانش استفاده کرد.
    • اردوان A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      34 37
      اخبار چند روز ديگه : امروز نمايندگان آمريكا اعلام كردند كه از جنگ بيزار هستند و مخالفت خودشون را با جنگ اعلام كردند . اوباما هم گفت: حال كه اينطور است و همه مخالف جنگ هستند و پوتين جان هم گرز خود را به دست گرفته . ما هم بنا به اكثريت آرا ، به سوريه حمله نمي كنيم و از تلاش هاي ديپلماتيك استفاده مي كنيم . اما گزينه نظامي همچنان به ميز و صندلي چسبيده خواهد بود .
    • شهرام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      79 2
      کاش زمان شیمیایی حلبچه هم دست به اقدام نظامی می زدن علیه رژیم بعث ولی اینا نزدن.چون تخریب و کاهش قدرت ایران به نفعشون بود.الانم دلشون برا مردم سوریه نسوخته
    • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      17 25
      فهمید تند رفته؛بعیده کنگره رای بده و این مساله جمع میشه...یه جورایی بیشتر قدرت نمایی بود
    • محمدرضا IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      48 16
      من با هرنوع دیکتاتوری مخالفم ولی والا بالله آمریکا داره زور میگه. مگه عراق به ما حمله شیمیایی نکرد که بیشتر شیمیاییامونو فرستادیم آلمان برای درمانشون. اونموقع چرا آمریکا یقه صدامو نگرفت. اوباما جون تو که کشورت دوتا بمب اتم خرج ژاپن کرده نگران حمله ی شیمیایی سوریه هستی؟؟ روراست بیا بگو به خاطر امنیت اسراییل دارم اینکار رو میکنم.رک حرفتو بزن بگو میخوام حزب الله رو نابود کنم،بیا بگو چون ارتش سوریه داره در جنگ داخلیش پیروز میشه دارم حمله میکنم که ارتش ضعیف بشه. بگو میخام ایران رو محاصره کنم. ژست بشردوستانه نگیر داداش که اصلا بهتون نمیاد.
    • سعید A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      19 11
      لول! کاش اینطوری بود! سوریه برای اروپا و امریکا لقمه دندون گیری نیست. عراق نیست که روی پول شناور باشه! و بیشتر هزینه داره تا سود و منفعت! برای همین دست دست میکنن! وگرنه اگر پول و منفعت توش بود لحظه ای معطل نمیکردن! ولی بهرحال هدف نهایی دخالت نظامی در سوریه تضعیف و برخورد با ایران هست. که کنگره شدیدا از اینکار استقبال میکنه! در واقع دقیقتر نگاه کنید توپ جنگ رو اسراییل مدت هاست به زمین غرب انداخته!
    • سعید A1 ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      12 6
      لول! کاش اینطوری بود! سوریه برای اروپا و امریکا لقمه دندون گیری نیست. عراق نیست که روی پول شناور باشه! و بیشتر هزینه داره تا سود و منفعت! برای همین دست دست میکنن! وگرنه اگر پول و منفعت توش بود لحظه ای معطل نمیکردن! ولی بهرحال هدف نهایی دخالت نظامی در سوریه تضعیف و برخورد با ایران هست. که کنگره شدیدا از اینکار استقبال میکنه! در واقع دقیقتر نگاه کنید توپ جنگ رو اسراییل مدت هاست به زمین غرب انداخته! اوباما هم ازاین قواعد پیروی میکنه 100%!
    • رضا MY ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      26 9
      با توجه به سخنان آقای ظریف که اعلام کرده در آذر ماه گذشته نقل و انتقال گاز سارین به داخل سوریه را به واشنگتن اعلام کرده ولی جوابی از آمریکایی ها نگرفته پس مطمئنن آمریکایی ها و انگلیسی ها بخوبی از پشت پرده این بازی آگاهی دارند اما شرفشان را مثل همیشه زیر پا میگذارند
    • بی نام RS ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      19 7
      میخوان افکار عمومی آمریکایی هارو جلب کنن و راضیشون کنن...هفته ی پیش 9 درصد آمریکایی ها راضی به حمله بودند این هفته 20 درصد...بردن به کنگره برچسب قانونی میخوره بهش...
    • مهدی IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      15 2
      جناب بی نام شما اگه یه لات اعضای خانواده ات رو بگیره زیر مشت و لگد بعد بگه من کاره نبودم رئیسم گفت میگی کاره ای نبوده؟!
    • مهدی IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      17 4
      اونها نفهم تر بودن با چاقو سر میبریدن این با پنبه
    • حمید IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      21 63
      مرگ بر آمریکا
    • بی نام RS ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      12 48
      اوباما ترسویه...آخه آفریقایی جماعت رو ریس جمهور میزارن؟. بیاین از فرصت استفاده کنیم. به پوتین بگید عربستانو بزنه مام اسراییل رو میزنیم بعد که منافعمون تامین شد صلح میکنیم...
    • بی نام IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      26 0
      کنگره آمریکا تا 10 روز دیگه تو تعطیلات هست، تا 9 سپتامبر.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      15 14
      بزرگترین حمله شیمیایی قرن ؟! مثل اینکه رو مخ اوباما خیلی کار شده اصلا فکر نمی کرد فقط احساسات را تحریک می کرد
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      12 15
      سگ زرد برادر شغال است. اینها همش عوامفریبیه! آمریکا دنبال اجرا کردن سیاستهای چند صد سالشه که از مدتها قبل طرح ریزی کرده. بهانه عراق که بمب هسته ای بود که آخر سر هم نداشت، بهانه سوریه هم بمب شیمیایی. به هر حال آمریکا کار خودشو میکنه، حالا به هر بهانه ای انقدر زود خام نشین لطفاً! آمریکا عاشق چشم و ابروی مردم سوریه نیست که برای نجات اونها بیاد کلی خودشو تو خرج و زحمت بندازه و مثلاً صلح رو برقرار کنه. آمریکا، روسیه، ایران، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و .... همه دنبال منافع خودشونن! این حرفها و امثال اونها ،چه موافق و چه مخالف، از طرف هر کشوری زده بشه فقط عوامفریبیه! منافع دیگری درکار است! مردم فقط گوشت جلوی توپ و تانک و گلوله اند
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    اینم گرخید که؟؟؟
    • بی نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      32 18
      شما به تعقل میگی گرخش؟ کسی که گرخیده فعلا اونیه که خودش میترسه حرفی بزنه بچه ۱۱ سالشو شیر میکنه بره فیسبوک و .....
    • ابی IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      14 21
      پاپیون کرد.
    • امید A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      28 36
      تا آمریکا تو کشور ما همچین عاشقای ساده لوحی داره نیاز به جنگ نداره . متاسفم برات هم وطن .مرد باش .
  • بی نام NL ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    جنگ انرژی قرن 21 آغاز شد امیدوارم انسان ها انسان شوند
    • محسن ایرانی IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      34 31
      هم وطنانی که طرفدار حمله امریکا هستید بد نیست بدونید سوریه جزو اصلی ترین گروه های مقاومت حساب میشه و در واقع اصلی ترین منبع ارسال کمک به حزب الله هست. در واقع سوریه دست های ایران و حزب الله بازو های ایران محسوب میشه اونا برنامه دارن اول این دست هارو قطع کنند و بعد برن سراغ بازو . اونم که قطع شد اونوقت میان سراغ بدنه ی این مقاومت!! امریکا به این طریق داره راه رو برای اسرائیل هموار میکنه تا اسرائیل بتونه به جنگ حزب الله بره و مثل جنگ 33 روزه قبلش ضایع نشه!!! بهتره یکم بیشتر راجع به این مسائل تحقیق کنید و بعد حق و باطل رو قضاوت کنید.
  • محمد A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    خر تو خره دیگه یکی بیاد یه جارو بترکونه بره .توف به این دنیا که هیچ قانونی توش نیست مردم سوریه چه گناهی کردن اخه لعنت به این آمریکا
    • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      تازه یاد مردم سوریه افتادی!!!! اون هزاران نفری که تا حالا کشته شدند گناهشون چی بود؟؟؟
    • جوان A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      آقای بی نام تو بهتر است بروید در آمریکا نام گذاری کنید تو دلت به مردم سوریه نمیسوزد دلسوزی تو از جای دیگر است. خداوند که ستم گران را دوست ندارداین دفعه انتقام سختی از آمریکای ستمگر میگیرد. وبعضی ها یتیم میشوند
    • بی نام RS ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      34 11
      چرا بعضی از مردم ما اینقدر کینه دارن مگه دین اسلام نگفته که نباید کینه ای بود؟؟؟ اگر جای مردم ژاپن بودیم که امریکا روی سرش بمب اتم ریخته بود چه میکردیم؟؟؟
    • مجید IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      25 16
      شما سر مبارک رو کردی تو برف دوست عزیز... بشار سوریه رو کرده خرابه به جای سوریه باید بگن خراب آباد بهش ... در ضمن اینهمه انسان کشت چه بی گناه چه گناهکار آدم خوبیه که بمونه؟!! هر کی جز طرفدارای خودشو نابود کرده... مردم سوریه چوب دو سر ... شدن بیچاره ها از 1 طرف امریکا غرب و عرب ها از طرف دیگه که خودتون بهتر میدونین 1 چیز میگن. فعلا که بشار بعد اینهمه مدت فقط نسل کشی کرده تو کشورش , بهتره امریکا حمله کنه شاید حداقل جبهه مخالف این نسل کشیو تموم کنه.راهیم جز این نمونده... فکر کنم بین بد و بدتر بد انتخاب شه بهتره !!! شمام که انقدر تو گوشتون گفتن امریکای خونخوار واقعا فکر می کنین خون می خورن. نه عزیز من منم اصلا نمیخوام طرفداری کنم یا بگم امریکا خوبه ولی آدم تک بعدی که این کامنتو گذاشتی فکر کن!!
    • ثریا IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      22 7
      جوان جان از کجا فهمیدی که این بی نام حتما اقا هست؟؟؟ نمیتونه خانوم باشه؟؟؟
    • رضا US ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      26 11
      اقای جوان: ظاهراً خداوند با ستمگران سازش کرده است چون هیچ وقت صدای مظلمومان را نشنده است. لطفاً نگو که خواهد شنید چون اگه حالاهم بشنود دیگر برای اون کودکان و مادران کباب شده چیزی نخواهد رسید.
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      33 2
      100 هزار نفر مردند درحالیکه هنوز اوباما موشکی پرتاب نکرده پس زیاد جوش نزن
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    ايران و روسيه خطاب به آمريكا : بابا حالا بيا دو تا موشك بزن حيثيتت حفظ بشه كاريت نداريم. خخخخخخخ
    • بی نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      26 5
      آمريكا خطاب به روسيه: دوستش داري
    • بی نام A1 ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      29 9
      عزیز من این "حمله محدود" و "تنبیه کوچولو" یه نمایش و دروغی بیش نیست. مطمئن باش اگه حمله کردن حتما به قصد ساقط کردن حکومت سوریه هست. و بعد از اون حزب الله. و متاسفانه بعد از اون ایران. اصلا کل این قضیه از اول برای ایران راه انداخته شده.
    • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      15 6
      خیلی با حالید عین این بچه پررو هایی که کتکم بخورن میگن اصلا درد نداشت
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    آقا من اصلا از بشار اسد حمایت نمیکنم اما انصافا اینم نمیشه که هرجا تقی به توقی میخوره امریکا بگه من میخام حمله کنم. مگه چیکارس؟ من طرفدار اسد نیستم اما اینا بهونس همش... اینا میخان نقشه خاور میانه رو تغییر بدن و بخشی از لبنان و سوریه رو به اسرائیل ملحق کنند
    • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      راست ميگي خواهر!
    • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      مگه الکی هست ؟؟ و به نظرت با جنگ عراق و افغانستان چند وجب به خاک اسرائیل اضافه شد؟؟؟
    • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      جنگ عراق و افغانستان هيچ وجبي به خاك اسراييل اضافه نشد ولي آمريكا پايگاه هاي نظامي خودش را تو اين كشورها مستقر كرده. مگه نميدوني كه نزديكترين پايگاه نظامي آمريكا در عراق فقط 60 كيلومتر با ايران فاصله داره.
    • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      هدف اینا نسل کشی شیعیان هست و بس
    • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      81 16
      یه نگاه به نقش هبندازید بد نیست.عراق که مرزی با اسراییل نداشت ولی سوریه که داره
    • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      7 9
      عزیز دل برادر نقشه رو از حفظم و میدونم فاصله عراق و افغانستان با اسراییل چقدره...نظری که دادم برا این بود که به این دوستمون بگم که این حرف که بگیم میخواد از خاک سوریه به اسراییل بده و داره خاورمیانه رو تغییر میده خیلی بچه گانه هست و دیگه دنیا لااقل الان اینقدر الکی نیست!!
    • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      19 6
      خدایی آمریکا مونده به کدوم سازتون برقصه تو برمه 15 تا مسلمون توسط بودایی ها کشته شدن شما میگی چرا امریکا حمله نکرد تو سوریه 100 هزار نفر تا الان مردن و شما میگی حق نداره حمله کنه
    • حمید MY ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      6 11
      از پشت پرده این بازی که خودشان راه انداخته اند همه آنها کاملاٌ آگاه هستند اما فقط مانده ام بان کی مور که یکی از مهرهای خودشان است چگونه میخواهد نتیجه بازرسی را به ضرر بشار اسد جمع و جور کند
    • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      18 5
      سوريه هرجا نيست , بيخ گوش اسرائيله و اگه سلاحهاي شيميايي از بين نرن , ممكنه بر عليه اسرائيل بكار گرفته شود , در ضمن اگه بشار اسد گوشمالي نشه فردا تو سودان يا هر كشور ديكتاتوري ديگه از سلاح شيميايي بر عليه مردمشون استفاده ميكنن
  • shovan IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    123 4
    دوستان حالا کی قراره اولین جلسه کنگره تشکیل بشه؟ فردا ؟ یه هفته دیگه ؟ ....؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      45 99
      تو دوست داری کی تشکیل بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • shovan IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      همییییییییییییییییییییییین الان اونم بگن حملهههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      59 7
      18شهریور
  • بی نام CA ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    بالاخره صدای اکثریت مردم آمریکا رو شنید! ایکاش همه حکومت‌های دنیا برای نظر اکثریت ارزش قائل بودند.
    • سعید A1 ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      18 3
      صبر کن! اینقد رو مخ این اکثریت کار میکنن که نظزش عوض بشه. ندیدی تو صحبت های اخیرشون همش میگن "بحث فقط سوریه نیست بحث به خطر افتادن "امنیت ملی" آمریکاست! و اگه حمله نکنیم ایران و بقیه هم میرن دنبال بمب های اتمی و شیمیایی و..."
    • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      5 3
      یعنی اکثریت مردم امریکا خواستار حمله اند؟
  • اكبر IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    واى خدا يعنى ميشه ببينم اون لحظه اى رو كه راكت هاى ايران از سوريه ميخوره به ناوا آمريكا و با همه نامرداش ميره زير آب...؟
    • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      خواب دیدی خیر باشه
    • بی نام DE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      نه رفیق.....زیاد بهش فکر نکن....تو خواب هم نمیبینی:)
    • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      عمرا نمیبینی.
    • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      راکت های ایران!!! مثه اینکه خیلی دلت میخواد ایران درگیر جنگ شه؟
    • حقیقت گو DK ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      آقا آمریکا رو ول کنید!!! یکی جلوی این اکبر آقا رو بگیره!!!!! الان خون به پا می کنه!!!!
    • علی IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      51 12
      این « وای خدا» که شما نوشتی عزیز دل برادر با اسمت جور در نمیاد . نترس، به دران، بگو موشک
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      78 13
      واقعا برات متاسفم !
    • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      مگه فیلم سینماییه. دوست عزیز هر وقت دو تا ایربگ و ای بی اس رو ماشینامون رویا نبود اون وقت از این حرفا بزن.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      20 1
      تصور جنگ برای دشمن آدم هم زشت و دردناکه مطمئنم همه اونهایی که حتی موقع جنگ ایران و عراق بچه بودن و خاطرات مبهمی دارند می دونند چقدر سخت و وحشتناکه امیدوارم رفع هیچ مشکلی توی دنیا نیازی به جنگ نداشته باشه و به خاطر داشته باشید که راکت که خورد اونها هم نمی ترسن و در برن و این یعنی بلای بشریت (جنگ)
    • اكبر IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      12 22
      ١)خواب نيست برادر خودمون رو قبول نداريم.٢) بهش فكر ميكنم چون واقعا نيتشون تسخير و له شدنشون براى من جشن.٣) ميبينم چون هشت سال اقتدارمون رو دنيا ديدن.٤) معلومه كه نميخوام ولى همه ميدونن ما بايد به سوريه كمك كنيم تا براى منافع مليمون از ما دفاع كنم چون امريكا هميشه نشون داده حريص ، چه باور كنيد چه نكنيد چه با اسد چه بى اسد امريكا دنبال تسلط بر خاور ميانست كه به هر قيمتى از جمله فروش سلاح شيميايى به صدام براى نابودى ايران.٥) آمريكايى خون به پا ميكنه كه اعراب و ملت ها رو در خاور ميانه در غالب تكويرى ، پ ك ك ، القاعده ، سلفى و امثالهم كه همگى نمك پرورده خود نامردشونن به جون هم ميندازه در ضمن زمان همون صدام كثيف كه همومون حالمون ازش به هم ميخوره انقد بمب گذارى ميشد تو عراق؟؟؟(جواب ادامه دارد)
    • اكبر IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      10 24
      ٦)با كلمات بازى نكن عزيز...٧)يعنى واقعا برا من متاسفى نه براى اونى كه هشتا ناو و چهار تا پايگاه داره و ميخواد به جايى حمله كنه كه طبق گزارش بازرسان كوچيكترين شواهدى از استفاده از سلاح شيميايى توسط دولت مورد نظرش نيست؟؟؟در ضمن خود تروريستا داخل سوريه اعتراف كردن به شليك بمب شيميايى.٨)نه ولى اگه جلوشون واى نسى بازيگر فيلم اكشنشون ميشيم...!
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    البته فراموش نكنيد كه اكثريت كنگره موافق حمله هستند . اوباما خواست مسؤوليت حمله را با جمهوري خواهان تقسيم كنه.
    • بی نام IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      21 2
      اولين تحليل معقول كه اينجا نوشته شد
    • بی نام RS ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      3 0
      شاید میخواسته بگه نه حمله نمیکنیم ولی نمیتونسته همینطوری بگه نه...
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    دولت ایران باید از این فرصت استفاده کنه و یه راه دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ پیدا کنه. چون جنگ به نفع تندروهاست. مثلا میتونه به اسد فشار بیارن تا ارتشی هایی که شیمیایی زدن رو محاکمه کنه یا راههای دیگه
    • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      چطور اینقدر مطمئنی که ارتشی ها استفاده کرده اند؟ یعنی حتی یک درصد هم احتمال نمیدی که شورشی ها این کار رو کرده باشند تا نیروهای نظامی بیگانه رو وادار به حمله به اسد بکنند؟
    • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      شما هم باورت شده کار ارتش بوده ها؛ به این میگن تأثیر گذاری مطبوعات و رسانه های غرب
    • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      62 21
      اونجا هم مثل ایران پر از نیروهای خودسره. مخصوصا خودسرهایی که از کشورهای دیگه خط میگیرن. هیچ شکی ندارم که سفر هفته ی قبل رییس اطلاعات عربستان به روسیه برای هماهنگی در اینکار بوده. عربستان و روسیه از این جنگ سود میبرن ولی ایران و آمریکا سودی نمیبرن
    • حسین AU ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      1- از مناطق تحت کنترل اسد موشک های حامل سلاح های شیمایی پرتاب شده به سمت مناطق تحت کنترل مخالفین ! یعنی نیروهای اسد نظارتی بر منطق تحت کنترل خودشون هم ندارند ؟ 2- بمب شیمیایی چیزی نیست که بگذاری توی جیبت بری اینور اونور حفاظت و تجهیزات خاص میخواد که از ارتش ها بر میاد. 3- غیر از سوریه هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه سلاح شیمایی در اختیار نداره 4- اگر سلفی ها و القاعده و تندرو ها سلاح شیمایی در اختیار دارن چرا در عراق و افغانستان و مصر و لیبی و یمن جاهای دیگه استفاده نکرده و نمیکنند؟ همی دلایل فعلا کافیه برای اینکه احتمال قریب به یقین بدهیم که ارتش سوریه از سلاح شیمایی استفاده کرده است.
    • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      85 17
      دارم به اين فكر ميكنم كه اگه روزي روزگاري معلوم بشه استفاده از سلاح شيميايي كار ِ اسد بوده، آيا ايران اون رو محكوم ميكنه يا نه.(ميدونم كه راهش جنگ نيست ولي يه محكوم كردن ِ زبوني ِ ساده چي؟ و تقاضا براي مجازات عاملان و از جمله شايد خود ِ‌اسد؟)
    • مهدی IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      16 13
      جناب بی نام هروقت شما فهمیدی آمریکا حمله عراق به ایران رو راه انداخت، سلاح شیمیایی داد، کمک اطلاعاتی کرد، هواپیمای مسافربری رو زد، دانشمندان هسته ای رو ترور کرد و ویروس استاکسنت و هزاران جنایت دیگه ما هم میفهمیم این کاربرد سلاح شیمیایی کار اسد بوده!!
    • مرتضی IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      7 13
      حسین آقای عزیز که یک دو سه برای خودت دلیل می شماری یک نگاهی اگر به مصاحبه آقای ظریف بیندازی متوجه می شوی که کار کی بوده است ( ظریف گفته که ایران آذرماه سال گذشته از طریق سفارت سوئیس یادداشت رسمی به آمریکایی‌ها ارسال کرد مبنی بر اینکه سلاح‌ شیمیایی از نوع گاز سارین و به صورت دست‌ساز در حال انتقال به سوریه است. در همان یادداشت گوشزد کرده که ممکن است گروه‌های افراطی از این عوامل شیمیایی استفاده کنند.)
    • محسن ایرانی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      9 16
      آقا حسین عزیز : اولا تصاویر ماهواره ای روسیه آشکارا نشون داد که موشک ها از مناطق تحت کنترل شورشی پرتاب شده. دوما اسرائیل توی خاورمیانه بمب شیمیایی نداره ؟؟ اون که منبع بمب شیمیایی نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا هست چطور میگی تو خاورمیانه هیچکس جز سوریه نداره ؟ سوما مشخص شده که این تجهیزات شیمیایی از طرف عربستان سعودی برای شورشی ها فرستاده شده حالا فهمیدی چرا تو افغانستان و عراق استفاده نمیکنن ؟ چون اونجا ها از عربستان خیلی دوره!!! چهارما تا حالا چندبار شیمیایی زدی که بدونی چه تجهیزاتی میخواد ؟؟!!! کسی که این سلاح هارو میفرسته مسلما تجهیزاتشم میفرسته!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      6 2
      یا میتونه بهش بگه ازقدرت برو بیرون اونوقت همه چی روبراه میشه وخون وخونریزی متوقف میشه (راست میگی منتشر گن)
  • محسن سالمی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    66 93
    من نمیدانم این امریکایی ها چه از مردم دنیا میخواهند اقتصادشان خراب است ویرانی درست میگنند و از اب گل الود ماهی میگیرند مردم خاورمیانه را هم به چیزشان حساب نمیکنند خودشان باشند و بس قسم حضرت عباس و دم خروسه به خدا خجالت هم چیز خوبیه ها همه کار میکنند اخر سر هم طرف مقابل محکومه خدا را شکر ببین سیاست به کجا رسیده انقدر دروغ میگویند که خودشان هم باورشان شده (خودشان را خدا میدانند) استغفر الله فکر کنم چند وقت دیگر این عربها به جای قبله باید رو به امریکا بایستند و ..................
  • مهدی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    59 19
    افرین که حماقت نکردی
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    63 25
    اوباما دیده انگلیسیا با حیله خودشونو کشیدن کنار اونم می خواد حیلهpast کنه و خودشو نجات بده خخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    17 72
    حمله امریکا قطعا صورت میگیرد اما هدف اصلی این حمله گروههای مسلح اسلامگرای مخالف اسد شامل تندروها مثل جبهه نصرت و دولت اسلامی عراق و شام تا گروههای اسلامگرای میانه رو مثل لواء الاسلام، احرار الشام، صقور الشام و لواء التوحید که بار اصلی جنگ را به دوش دارند است تا ورق جنگ را به نفع اسد برگردانند. این وقفه ایجاد شده در حمله برای این است که ارتش اسد مواضع خودش را با توجه به امکانات و ماشین آلات گسترده ای که در اختیار داره جابجا کنه تا از گزند حمله نمایشی مصون بمونه اما نیروهای مخالفان به دلیل ذیق امکانات قادر به جابجایی گسترده در مواضعشون نیستند بنابراین در برابر حملات بیشترین آسیب را خواهند دید. پروژه امریکایی پیاده شده علیه اسلامگراها در مصر اینبار به شکلی متفاوت در سوریه در حال پیاده شدن است
  • توحید A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    آمریکا باید اون مکان هایی که اسد تسلیحات شیمیایی داره رو بزنه .
    • مهیار IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      10 0
      سلاح های شیمیایی باید خنثی بشن. اگه با تهاجم و حمله موشکی به محل نگهداریشان صدمه ببینند که احتمالا" گاز تو منطقه پخش میشه.درسته!
  • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    70 32
    من فکر می‌کنم می‌خواد حمله نکنه، اما چون نمی‌تونه از حرفش برگرده انداخته گردن کنگره که اونا هم بگن نه حمله نکن تا طرف ضایع نشه
  • علی صادقی A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    پیام اوباما رو دریافت نکردین؟با این شعور سیاسیتون جای تعجب هم نیست.اوباما از شما کاسه لیسان آمریکایی زرنگتره.آفرین اوباما خوب پیام ایران رو گرفتی و عمل کردی.به صراحت میگم حمله آمریکا به سوریه تا زمان نامحدود معلق شد.همین نشون دهنده اینه که اینقدرها هم که فکر میکردم نادان نیستن و برا نابودی فرزند حرومزادشون عجله ندارن.پیام کوتاه سخنان اوباما:تلاش برای خروج از یه بازی بچه گانه فضاحت بار که باز به شروع یه جنگ مفتضحانه خسارت بار بهتره.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      89 17
      پيام ايران رو گرفت؟ يا پيام مردم ِ كشورش رو؟ يه سرچ ِ كوچولو بكن تا ببيني چه اعتراضات و راهپيمايي ها و كمپين و امضاهايي كه عليه ِ اين جنگ صورت نگرفته. اگه برعكس بود و ايران قرار بود به جايي حمله كنه،‌هيچكدوم از ما صدسال دهنمون رو باز ميكرديم يه اعتراض ِ كوچولو بكنيم؟معلومه خيلي از شماها كه نظرميدين ، باجنگ مشكلي ندارين با كشتن و كشتار ِ آدمها مشكلي نداريد فقط دين يا نژاد ِ كشته شده ها براتون مهمه(لطفا نظرم رو كامل منتشر كنيد)
    • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      25 5
      آقای صادقی منظورت از اینکه اوباما پیام ایران رو دریافت کرده چیه ؟ یعنی ترسیده فکر نمی کنی رویا پردازی هم باید حد و حدودی داشته باشه
    • پژمان IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      10 4
      شما نمیتونستی با ادبیات بهتر صحبت کنی؟ واقعا از این ادبیات متنفرم
  • هموطن EU ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    چقدر راحت تو بازی امریکا افتادیم و جالب اینجاست که بخش بزرگی از هموطنان عزیز هنوز دوزاریشون نیوفتاده که قراره چه تحولاتی رخ بده . دوستان ! رقابت نظامی رقابت ورزشی نیست که شانس و اقبال توش موثر باشه . همه چیز در اختیار سلاح برتر خواهد بود نه چیز دیگه . دقت کنید میخان هوایی و دریایی بزنن پس دیگه حتی راهی واسه شهادت طلبی هم نیست . بیایید یک کم عمیق نگاه کنیم . جنگ نباید بشه ولی اگه بشه پیروزش دارنده سلاحها و متحدهای قویتره . واقعیت تلخه ولی ناگزیر و. این بلایی که میخاستن با اسم فتنه 92 استارت بزنن و حالا که تیرشون به سنگ خورد از این راه وارد شدن.
    • عادل IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      21 56
      جنگ برای هر دو طرف خسارت باره اما برتری نظامی شرط لازم و کافی برای پیروزی در جنگ نیست . مثلا نتیجه جنگ آمریکا و ویتنام - ایران و عراق - جنگ 33 روزه حزب الله واسرائیل ...
    • بی نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      21 41
      نا هموطن 8 سال همه چی داشتن ما نه سلاح انچنانی نه متحدی قوی داشتیم پس چی شد . سلاح موثر هست ولی تعیین کننده نیست این عقل هست که تعیین کننده هست. اگه به سلاح بود باید عراق و افغانستان امن ترین کشور های دنیا بودند. در ضمن ما شهادت طلب نداریم شهادت طلب همون خود کشی هست تسلیم شده و خودش رو می کشه ما تسلیم نمیشیم و تا جای که جون داریم جلوی بیگانه می جنگیم. اگه میترسی لا اقل حرف نزن این رو که میتونی
    • reza IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      17 5
      ما تو جنگ عراق سلاح داشتیم . خوبشم داشتیم! 500 فروند هلی کوپتر سوپر کبرا بهترین هلی کوپتر تهاجمی اون موقع سلاحه عزیزم یه سلاح مدرن. 300 هیلی کوپتر چند منظوره هوویی سلاح نیس فوق سلاحه. 69 جنگنده اف 14 که هم تو هوا میجنگید هم انقد سیستم رادار داشت که کار اواکس های شناسایی رو هم انجام میداد سلاح کمی بود ؟؟!! خواهشآ شعار ندید!
  • 0 A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    68 4
    اوباما سعی کرد که به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح امریکا خودشو قاطع نشون بده
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    این طرح در کنگره جنگ طلب آمریکا صد در صد رای می آورد
  • 20 A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    امروز امریکا شواهدی رو نشون داد که رسانه های ایران ازش هیچ خبری مخابره نکردند و تقریبا با دیدنشون میشد مطمئن شد که حمله کار دولت سوریه بوده. مثلا تصاویر ماهواره ای شلیک موشک از منطقه ای در دست نیروهای دولتی به سمت محل فاجعه که ساعتی قبل از حمله چهارشنبه بود. و همین طور تصاویر و گزارشهایی از استقرار تیم های شیمیائی ارتش از چند روز قبل حمله در محل موشک باران نزدیکی فاجعه.
    • بی نام CA ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      31 50
      خالی‌ نبند عزیز. شواهد کجا بود!کی‌ نشون داد که یه سایت خارجی‌ هم ازش عکسی‌ نداره. کی‌ نشون داد که یه سایت خارجی‌ هم ازش عکسی‌ نداره؟ اینا حرفای جان کری هستش که ما می‌دونیم راکت‌ها از کجا شلیک شد و ... مدرکی‌ نشون داده نشده تا حال.
    • 20 A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      15 7
      خالی بند خودتی. تو اصلا سایت خارجی دیدی؟! یا منابعت صدا وسیما خبرگذاریهای داخلیه؟؟ فردا رو سیاه میشی.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    18 32
    این هم داره رفتار دیوید کامرون رو تکرار میکنه
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    22 49
    ديدين گفتم اوباما اهل دعوا نيست ، بوش رو خدا خلق كرده بود واسه دعوا!!! جوان - امیدوار -- دوستدار وطن نظر شما محترم ! اما اینو بدون از قدیم و ندیم گفتن : گرگ زرد برادر شغاله ! اگر حمله نکرد چو این سری ایران پشتیبانی جدیشو اعلام کرد! از ترس شیر که حمله نکرده نه اخلاق ا و ب ا م ا !!!!
  • امین A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    23 68
    اول آمریکا با موشک کروز میزنه به سوریه بعدسوریه هم گفته از سلاح شیمیایی علیه دشمن خارجی استفاده میکنه پایگاه امریکا تو اسرییل و ترکیه بعد اسراییل حمله نظامی زمینی و گسترده میکنه به سوریه بعد ایران و روسیه حزب ا.. و حماس رو شارژ و مسلح میکنن حمله به اسراییل بعد آمریکا این بار با تمام متحداش مثل انگلیس حمله میکنن حزب ا.. و سوریه ولی اینبار زمینی بعد ایران و روسیه به طور علنی عربستان و اسراییل رو میزنن بعد دیگه امریکا و سوریه مستقیم وارد جنگ میشن بعد دیگه چیزی نمیتونم بگم چون دیگه جنگ اتمی تو تخصص من نیست!
    • بی نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      44 8
      خجالتم خوب چیزیه
    • علی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      61 4
      یه سنارو بنویس بده اسپیلبرگ فیلمی بسازه میلیاردی بفروشه خوب قصه می گی
    • امین A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      5 1
      اصلا حالا که اینطوره همین فردا میگم باراک بزنه اسد رو گوجه کنه! خسته شدم دو تا موشک که این همه تعارف نداره میزنی بزن نمیزنی جمعش کن برو دیگه بزار اسد بمونه و ملت همیشه در پشت صحنه!
  • منصوریان IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    25 47
    اگه اوباما می خواست حمله کنه کی بهتر از امروز ؟ نتیجه حمله ای در کار نیست . یه خرده تحلیل سیاسی کنید به این نتیجه می رسید. آمریکای بزدل نمی خوایم نمی خوایم
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    35 26
    به نظرم همین نزدیکیا حمله صورت میگیره. شاید امشب!
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    49 9
    ۴ هواپیمای باربری آمریکا در «اینجرلیک» ترکیه به زمین نشست
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      1 0
      چشم طرفداراش روشن
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    87 19
    ما نمی توانیم نظاره گر استفاده از سلاح های شیمیایی باشیم و هیچ اقدامی نکنیم پس چرا وقتی صدام حمله شیمیایی کرد هیچ غلطی نکردی
    • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      47 26
      چرا دیگه چند سال بعد به عراق حمله کرد
    • بی نام A1 ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      13 4
      چند سال قبلترش با ماهواره از نیروهای ما عکس میگرفت میداد به صدام تا با شیمیایی بیفته به جونشون.
    • علی صادقی A1 ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      8 2
      بی نام عزیز تو میگی برا استفاده صدام ارز سلاح شیمیایی بهش حمله کرد؟ نه.خود آمریکاییها هم چنین ادعایی دیگه ندارن.
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    42 10
    مرگ یه بار شیونم یه بار!
    • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      10 9
      لطفا این مرگ را برای خودت بخواه نه مردم سوریه
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    41 9
    این روسیه خیلی بدجنسه. کافیه یک جورایی دستت بره زیر سنگش. همچین با پوتین فشار می ده که له بشه. خوشحالم که اوباما در دام کا. گ. ب نیفتاد. ما خودمون هم کم از دوستی با روسیه صدمه ندیده ایم!!
  • ایمان IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    35 18
    سوریه شده محل سهم خواهی کشورهای دیگه! یک کشور چه اندازه میتونه متجاوزگر باشه؟! از اون سر دنیا پا شده میاد عراق، افغانستان و الان هم سوریه! سناریو راه می اندازند بعد بهانه میگیرند و بعد لشکرکشی! این شیوه جدید استعمار در قرن 21 است.
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    26 43
    غرب خوب متوجه شده که ارتش سوریه ارتش عراق نیست که نجنگیده تسلیم بشود . ارتش سوریه با امریکا و غرب خواهد جنگید ... سوریه ارتش بسیار قوی دارد و امریکا بدون کمک غرب هرگز به سوریه حمله نظامی نخواهد کرد
    • امین IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      55 3
      اگه اینقدر که شما می گی قوی بود بعد از 2 سال از پس شورشیان بر می اومد
    • msx A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      5 10
      جنگ فقط به تسلیحات نظامی نیست.تو جنگ 8 روزه اسراییل نتونست موشک های فجر رو که از طرف یه تشکیلات و نه یه ارتش پرتاب میشده رو تحمل کنه, حالا به نظر شما یعنی ارتش سوریه از حماس هم ضعیفتره؟!؟ آمریکابدون نظر اسرائیل آب هم نمیخوره.کافیه یکی از همین فجر5 ها نه چیز دیگه تو خاک اسرائیل فرود بیاد اونوقت میبینی حمایتهای مردمی چقد تو جنگ تاثیر داره.در صورت حمله هیچ شکی ندارم که چندین نقطه در حیفا مورد اصابت موشک های سوریه قرار میگیره.
    • علی صادقی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      4 5
      بی نام توجه کن جنگ شهری مثل جنگ کلاسیک نیست و احتیاج به زمان بسیاری داره.گاهی برا پاکسازی یه محله مثل خالدیه 4 ماه زمان میبره.چون 10 تروریست میتونن راحت جلوی 100 تا سرباز بایستن.ارتش سوریه یه ارتش کلاسیک بود و سابقه نداشت ولی الآن با تشکیل نیروهای مردمی با کمک ایران و حزب الله و تغییرات ارتش وضع خیلی بهتره جوری که تروریستها از فشارها و حملات ارتش دادشون دراومده و سلاح شیمیایی زدن تا نیروهای صلیبی رو به سوریه بکشونن.
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      5 2
      پس چرا تو اون دو نوبتی که اسرائیل حمله هوایی کرد هیچ واکنشی نشون نداد؟خب معلومه قدرتش زیاد نیست دیگه؛در ضمن قبلا سوریه تو اون جنگ شش روزه همراه با دوتا کشور دیگه از اسرائیل شکست خورد
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    39 19
    امام على عليه‏السلام : پيش از آن كه با شما بجنگند با آنان بجنگيد ؛ زيرا به خدا قسم كه هيچ قومى هرگز در عمق خاكشان مورد حمله قرار نگرفتند مگر اين كه خوار و مغلوب شدند . امّا شما كار جنگ را به يكديگر حواله داديد و دست از يارى هم شستيد ، تا جايى كه مورد حملات پياپى واقع شديد و وطن‏هاى شما از تصرّفتان خارج شد
  • علی صادقی A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    32 92
    من به جرأت میگویم ، اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. امام خمینی (ره) اینه فرق یه عارف زاهد عالم فقیه فیلسوف سیاست دان با امثال من وشما.ناراحت نشین ولی اکثرتون پیامهایی میدید که نشانه عدم شناخت داشته ها،کمبود نسبت به دشمن و عدم شناخت سیاسی و نظامیه.دست برتر رو تو جنگ سلاح نداره در جایی که ایمان،هدف،استراتژی وتاکتیک باشه و در ضمن زدن و کشتن و با خاک یکسان کردن پیروزی نیست بلکه رسیدن به هدف پیروزی است.نمونه زنده اش همین جنگ 33 روزه بچه های حیدر کرار با دشمن تا بن دندان مسلح مدعی ارتش چهارم دنیا به لحاظ تسلیحاتی.اسلام عزیز محاسبات مادی حاکم بر دنیا رو خیلی وقته عوض کرده و هرجا انقلاب اسلامی پای کار باشه و سهم داشته باشه پیروزه.سیدحسن نصرالله:زمان شکست ها پایان یافته است.یا حق
    • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      16 3
      هي برادر، واستا! تند نرو. ما نيستيم....
  • میلاد A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    32 57
    اوباما با اظهارات کذایی نمیتواند دنیارا گول بزند. استفاده از سلاح شیمیایی با چراغ سبز شما توسط تروریستهای دست پروده شما صورت گرفته است. اما با جنگ روانی می خواستید در ساعت صفر روز پنجشنبه حمله کنید. ولی الان با پرت و پلاگویی وسراسیمه اجازه نمایندگان را می طلبی. چون می ترسید برای این که شروع کننده حمله دراختیار شماست ولی پایان آن بدست مسلمانان منطقه است
    • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      11 4
      متاسفانه حمله قطعی هست...کنگره رای بالایی به این طرح می دهد
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    20 8
    آفرین :ی
  • مجید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    29 48
    کنگره رای منفی میده مطمئن باشید ! اوباما چون میدونه کنگره رای منفی میده این کارو کرد .
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    34 40
    امام على عليه‏السلام : پيش از آن كه با شما بجنگند با آنان بجنگيد ؛ زيرا به خدا قسم كه هيچ قومى هرگز در عمق خاكشان مورد حمله قرار نگرفتند مگر اين كه خوار و مغلوب شدند . امّا شما كار جنگ را به يكديگر حواله داديد و دست از يارى هم شستيد ، تا جايى كه مورد حملات پياپى واقع شديد و وطن‏هاى شما از تصرّفتان خارج شد
  • بی نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    35 31
    امام على عليه‏السلام : پيش از آن كه با شما بجنگند با آنان بجنگيد ؛ زيرا به خدا قسم كه هيچ قومى هرگز در عمق خاكشان مورد حمله قرار نگرفتند مگر اين كه خوار و مغلوب شدند . امّا شما كار جنگ را به يكديگر حواله داديد و دست از يارى هم شستيد ، تا جايى كه مورد حملات پياپى واقع شديد و وطن‏هاى شما از تصرّفتان خارج شد
  • علی A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    31 40
    کنگره به داد اوباما برس !!!!!
  • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    84 23
    آمریکا یک ابرقدرت است چون از لحاظ علمی بر تمام دنیا برتری دارد،عزیزان بهترین راه برای مقابله با آمریکا نه شهادت طلبی و قایق های تندرو که درهم شکستن استیلاي علمی آمریکاست.این تکنولوژی پیشرفته تسلیحاتی ایالات متحده حاصل تلاش دانشمندان آنهاست نه افراطی ها و تندروهای آمریکا.
    • بی نام EU ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      17 2
      احسنت به شما
    • محمد IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      4 20
      حاصل تلاش دانشمندان سایر کشورهاست از جمله مغزهای فراری از ایران بالاخره هر کس خودش و کشورش رو به یه قیمتی میفروشه یکی به شکم ، یکی به شهوت ، یکی به پول یکی هم به خون خودش
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    44 39
    من از سوریه خوشم نمیاد اما امیدوارم که بتونه همراه با مردمش خیلی خوب بجنگه...
  • حسین RS ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    50 18
    خوب پس جنگی در کار نیست, این نمایشه که بعدا بگه حیف که کنگره دستم بست والا میدونستم چی کارتون کنم,
  • ایرانی A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    21 5
    آقا اصلا یکی میخواد یک غلطی بکنه و یک آدمکش(اوباما) میخواد یک قاتل(اسد) رو آدم کنه.به ماچه! باور کنید امروز رفتم دوغ خریدم 2850 تومن(دوغ یک ونیم لیتری)!!!!! تو رو خدا یکی بجای اوباما ترمز کارخانه های لبنیاتمون رو بکشه.آخه بی انصافها چه خبره؟لطفا منتشر کنید و اینقدر به فکر جنگ دیگران نباشید و به فکر معیشت مردم بدبخت خودمان باشید. خواهش میکنم پیگیری بفرمایید خبر جان عزیز.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      3 4
      تو فقط فکر شکمت باش تا از گشنگی نمیری... آرمان تو محدود شده به شکمت
  • ممی A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    26 13
    آمریکا ه سوریه حمله خواهد کرد.بشار رفتنی است شک نکنید
  • بی نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    6 7
    اوباما میخواسته حمله رو دوباره عقب بندازه که اسرائیل خودشو آماده کنه، روش نشده خواسته با این کارش زمان بخره.همونطور که میدونید 80 درصد پناهگاه های اسرائیل آماده نیست.اگه دقت کنید میگه حمله به سوریه می تواند فردا، یک هفته دیگر و یا چند ماه دیگر باشد.
  • محمد A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    11 9
    آقا اصلا یه سوال شما ها رو چه حساب میگید دولت سوریه سلاح شیمیایی استفاده کرده وقتی خودش از سازمال ملل درخوات گروه حقیقت یاب میکنه و دقیقا همون موقع که اونا میان سلاح شیمیایی استفاده میکنه آقا یکی بیاد من رو روشن کنه منطقم خوب چیزیه در ضمن اگه آمریکا حمله کرد من اسممو هرچی شما بگید میزارم توی کامنتها لطفا نظرمو پخش کنید.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    14 4
    هدف آمریکا از دخالت در منطقه فقط ترس از امنیت اسرائیل است که همپیمانان اروپایی درکش نمی کنند وگرنه سوریه به امنیت مردم آمریکا ربطی ندارد
  • مهدی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    14 5
    حمله کن دیگه یه هفتست ما رو مسخره خودت کردی......
  • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    3 7
    بابا جنك نميشه راحت برين بخوابين
  • بی نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    7 7
    آخرش 2 تا فرودگاه میزنه سر و تهش رو هم میاره
  • بی نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    12 6
    اینا واسه جای هزینه میکنن که واسشون پول داشته باشه نه مثل ما فقط هزینه کنیم.اصلا سوریه به ما چه!!!!
  • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 2
    عاقلانه هست این تصمیم.. هیچ آدم عاقلی سر بی درد خودش دستمال نمی بنده..
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    13 4
    در دنیای امروز متاسفانه احمق ها بر عقلا حکومت می کنند جنگ هم کار احمق هاست ولی تاوان جنگ را عقلا می دهند اگر دنیا حاکمان احمق نداشت حقی ضایع نمی شد که بخواهد جنگ شود.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    4 5
    کس به زیر دم خر خاری نهد/خر نداند دفع آن بر می‌جهد/ بر جهد وان خار محکم‌تر زند/عاقلی باید که خاری برکند متاسفانه کنگره هم عاقل نیست چون منافع آن ها هم با ریختن خون بی گناهان تامین می شود
  • بي نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    39 8
    من يه سوال دارم از تمام طرفدارهاي جنگ طلب ...صلح طلب....شهادت طلب....رياكاران مدعي خدا و معصومين....انساندوستان بي ريا....كساني كه برچسب ضد اسلام و عاشق آمريكا ميخورند....كساني كه دين ندارند ولي آزاده هستند....بدون ريا و بدون تعصب جواب دهيد....اگر 10درصد قدرت نظامي آمريكا را داشتيد (بدون تعصب و ريا جواب دهيد) چه بر سر دنيا مي آورديد....در ضمن من هيچ ارادتي نسبت به آمريكا ندارم...در ضمن مرگ 120.000 انسان محكوم را نيز محكوم ميكنم....راستي به هر كسي كه دورو باشد و گفته هايش بر خلاف كارهايش باشد ميگويند منافق...
    • مهدی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      10 25
      همین الان هم قدرتمون از آمریکا بیشتره!
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 20
    همون موقع معلوم بود که این ها همش چرت و پرته .... جرت نداره حمله کنه............
  • hamidreza IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    16 2
    اگه صدتا جنگ و انقلاب هم بشه وضع دنیا خوب نمیشه، افکار آدماس که نیاز به انقلاب و تغییر داره چقدر نفرت و خشم؟
    • علی صادقی A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      1 2
      این نفرت و خشم ناشی از اعمال شنیع استکبار جهانیه و خشم مقدسه.امثال تو به انقلاب فکری بیشتری نیاز دارن.در جهان با نظم موهوم آمریکایی قانون جنگل همه رو کلافه و مریض کرده.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    10 7
    اگه اسد با کمک روسیه یک انفجار اتمی زیرزمینی در سوریه انجام بده همه چی تموم میشه.
  • رامین IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    12 8
    علت حمله اوباما به ایران به خاطر سوریه نیست فقط به خاطر ایران است میخواهند به ایران بگویند وقتی میگوییم همه گزینه ها روی میز است شوخی نداریم!؟ به نظرم اگه آمریکا سوریه را زد باید ایران هر طوری شده از سوریه دفاع کنه و گرنه بعدش نوبت ایران است
  • ازممسنی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    14 4
    1-اولا اسد خودش باید چند سال پییش پیش بینی می کرد که نکرد. 2-اسد یک دنده هم هست. یعنی اوایل می توانست با شورشی ها به توافق برسد . که نرسید -3الان هم به متحدانش از جمله ایران در این تحریم خسارت میزند 4-ایشون دیپلماسی قوی ای ندارد واینها هم که می بینید ایرا وروسیه وامثالهم را ایران خود خود خواسته هماهنگ کرده نه اسد. 5-با همه این موارد جا دارد که از ایشون حمایت بشود ولی در اولین انتخابات کنار رفته . 6-راه برون رفت از این موضوع بیشتر مذاکره باید باشد نه مداخله.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 19
    اقا دلار بخريد
    • علی صادقی A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      13 0
      تو اینجا چیکار میکنی دلال ؟!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    9 11
    حالا می خواستیم یک جنگ فیلم سینمایی ببینیم نگذاشتند!!
  • مهدي A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    7 19
    من كاملا نظر متفاوت دارم.ارتش سوريه با هماهنگي غرب از سلاح شيميايي استفاده كرده تا منطقه بره به سمت جنگ وبهار عربي درسوريه ابتر باقي بمونه.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    8 13
    قلدر محله است ! خوشش مياد زور ميگه ! ميگه آقا من قمه دارم تو حق نداري تو جيبت چاقو باشه ! حق نداري شلوغ پولوغ كني! ادبت ميكنم ! من قمه ميكشم محله رو ميزنم بهم !تو حق نداري جيكت در بياد! خوشم مياد بمب اتم ميزنم هشتاد هزار نفر و ميكشم همراه با نسل بعدشون ! تو حق نداري انرژي هسته اي داشته باشي ! لات محله ام خوشم مياد زور ميگم توهم هركاري دلت ميخواد بكن ! اونقدر داد بزن گلوت پاره بشه !!!!
  • رامین A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    12 15
    جالبه این منفی مثبت ها درباره سوریه جوریه که انگار مردم ایران موافق آمریکا و حمله به سوریه هستن! یکم واقع بین باشید هدف آمریکا فقط ایرانه! یه نگاه به منطقه بکنید ! آافغانستان پاکستان عراق عربستان بحرین اردن ترکیه آذربایجان ارمنستان یعنی تمام همسایه های ایران به جز لبنان و سوریه رو گرفتن یا با حمله نظامی یا با روابط دیپلماتیک !
    • علی صادقی A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      8 2
      مردم ایران نه مردم وبستان.
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    8 0
    ای بابا یارو همه تجهیزات رو با کلی هزینه آورده تو منطقه و سلاحهای فوق سری رو میخواد امتحان کنه حالا چه با نظر کنگره و چه بدون نظر کنگره اینها همشه کشکه تصمیم گیرنده اصلی شرکتهای تولید کننده سلاحهای سری هستند که میخوان سلاحشون امتحان پس بدن پس بیخیال این حرفا
  • davood IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    10 14
    اين جنگ دير يا زود اتفاق مي افته و اسرائيل نابود ميشه و آمريکا تو يه باطلاق بزرگي گرفتار ميشه که باعث نابودي خيلي از هم پيمانهاش ميشه
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    4 3
    آمریکا بشار را ضعیف خواهد کرد تا مردم سوریه قدرت را در دست بگیرند. شاید هم تندرو ها. البته بشار هم تندرو است.
  • فرهاد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    2 5
    امریکا و عربستان و ترکیه و قطر و خیلی های دیگه حاضر شدند ملیاردها دلار به روسیه بدند تا دست از موضع درستش در حمایت از دولت سوریه در برابر تندروهای تروریست برداره ولی روسیه موضع اصولی خودش رو حفظ کرد و امریکا مجبور به عقب نشینی شد. دوستانی که نظرشون ضد روسیه است حتی زمانی که موضع روسیه درست هست کاش دقت میکردند امریکا حاضر شد حتا به قیمت کمک به تندروترین گروه ضد دمکراسی و ازادی یعنی طالبان مقابل روسیه قرار بگیره برای تامین منافع خودش ، بعدها زمانی که امریکا مقابل همین طالبان قرار گرفت روس ها براحتی میتوانستند از امریکا انتقام بگیرند و به طالبان که در نزدیکی روسیه هستند کمک کنند تا با امریکا بجنگند ولی روس ها هرگز اینکار رو نکردند و موضع اصولیشون در حمایت نکردن از تندروها رو حفظ کردند.قضاوت ؟
  • محمد UA ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    11 5
    اگه سوریه از دیکتاتوری آزاد بشه به نفع اقتصاد ایران خواهد بود
  • علی صادقی A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    7 4
    در قاموس مومنین حقیقی قدرتی که میگویند لا حول و لا قوة الا بالله قدرتی جز قدرت الهی معنا ندارد.در صورتی که ملتی و گروهی به این اعتقاد داشته باشد و حسن ظن به وعده الهی داشته باشد و در این راه مجاهدت کند آمریکا برای او پشیزی ارزش ندارن الا به اندازه یک مگس مزاحم.ما ابرقدرت مطلق جهانیم چون به این تفکر و این منبع لایزال قدرت متصلیم.ما را با عراق و افغانستان و عربستان و آمریکا و روسیه مقایسه نکنید.که خدا در مورد مان فرمود:و من یتول الله و رسوله فان حزب الله هم الغالبون.
  • ث IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 1
    احتمالاً یازده سپتامبر حمل میکنه
  • msx A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 2
    عزیزانی که منفی میدین حتمن در جریان نیستید که هدف اصلی ایرانه ها؟!یه نگاهی به منطقه بندازید!اگه سوریه و ایران رو بگیرن کل منطقه تحت فرمان اوناس .تمام همسایه های ما یه در تسخیر امریکان یه به نوعی مستعمره
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    2 1
    اوباما جون باور کن حال جنگ ندارم ، بذار ما یه ذره آروم بگیریم ، بی خیال جنگ شو دیگه ...