خبرگزاری تسنیم:


باراک اوباما ضمن درخواست از کنگره آمریکا برای انجام رای‌گیری فوری در خصوص حمله نظامی علیه سوریه نسبت به رای مثبت کنگره درباره حمله به سوریه ابراز اطمینان کرد.
 
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، من مطئمن هستم که کنگره آمریکا به حمله نظامی علیه سوریه رای می دهد.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: ما استراتژی گسترده برای کمک به مخالفان سوری داریم.
اوباما همچنین خواستار رای گیری فوری کنگره درباره اتخاذ تصمیمات علیه سوریه شده است.
وی با ادعای اینکه بشار اسد از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است، گفت: هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه، قدرت بشار اسد در استفاده از سلاح های شیمیایی را کاهش می دهد.
رئیس جمهور آمریکا به مسئولان ارشد کنگره گفت: بشار اسد باید بهای استفاده از سلاح های شیمیایی را بپردازد.
وی در ادامه افزود: اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه محدود خواهد بود و هرگز جنگ آمریکا در عراق و افغانستان تکرار نخواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ایرانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    اگه جناب اوباما واقعا هدفش تنبیه و این چیزا بود صبر میکرد تا بازرسان سازمان ملل نتیجه تحقیقاتشون رو اعلام کنن بعد تصمیم میگرفت. اگه قراره تنبیه باشه الان حمله کنه یا دو هفته دیگه چه فرقی براش داره ؟ از همین میشه فهمید که عجله ی امریکا برای انجام این حمله فقط و فقط واسه اینه که میخواد این بهونه ی خوب از دستش خارج نشه و میشه فهمید چه هدفهای شومی درسر داره! چون وقتی بازرسا اعلام کنن کار اسد نبوده اونوقت به چه بهونه ای باید حمله کنه؟!!! باز می مونه تو گل!! فقط امیدوارم کنگره جلوی کله شقی های آقای اوباما رو بگیره.
    • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      8 1
      اگه اوباما، بوش بود تا حالا با خاک یکیش کرده بود! ...معلومه نمیخواد تحت فشاره...توپ رو انداخته تو زمین کنگره... وگرنه مثل بوش راحت بی اجازه و... می تونست حمله کنه. قطر و امارات و ترکیه و عربستان و... اسرائیل و.... هم که پشتش هستن واقعا الان بهترین فرصته براش!! چرا اینقد زمان بده؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      10 6
      محسن خان ..متاسفانه طرح حمله قطعی شده...چه بوش و چه اوباما هر دو جنگ طلب هستن..مرگ بر جنگ طلب
    • بی نام US ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      3 1
      جناب محسن اصلا قرار نیست بازرسها بگن که چه کسی سلاح استفاده کرده فقط خواهند گفت که سلاح استفاده شده یا نه
    • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      2 14
      مشخصه از تمدن بویی نبردی ، همه میدونن که آمریکاست که در این جهان صلح برقرار کرده ، اگه آمریکا نبود الان تو هم راحت ننشسته بودی و مصلا یا در حال کشتار بودی یا کشته شده بودی
    • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      2 1
      میخواد فصل توریسم در ترکیه تموم بشه بعدا بیاد
    • حامد IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      11 0
      آقای بی نام شما که از تمدن بو بردی میشه بگی وقتی صدام داشت شهرهای مرزی ما رو با موشک صاف میکرد اما خلبانهای ما یک غیر نظامی عراقی رو هم هدف نمیگرفتن، آمریکا کجا بود!؟ یا اون وقتی که سردشت و حلبچه رو طوری شیمیایی زد که اون همه غیر نظامی بیگناه کشته شدن، امریکا داشت چی کار میکرد!؟ مگه همین آمریکا نبود که برای اینکه جنگ جهانی رو زودتر تموم کنه، حاضر شد هیروشیما و ناکازاکی رو خاکستر کنه!؟ شاید اون موقع صلح رو فراموش کرده بودن یا خودشون رو به فراموشی زدن!
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 12
    دیگه مطمئن شدم حمله ای در کار نیست
  • بچه گلباف کرمان و طرفدار مس کرمان IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 6
    ما مسلمانان هم به احمق بودن شما کفار هم مطمئن هستیم چون قرآن فرموده :ما کفار را احمق آفریدیم شاید خواست خدا این باشه با حماقت شما دشمنان اسلام برای همیشه درس بزرگی از رزمندگان اسلام بگیرید.ما همگی به تحقق آیه های قرآنی مطمئن هستیم،و به این آیه قرانی هم اطکینان داریم که در آخرالزمان عده قلیلی مسلمان واقعی هستند(و قلیل من الاخرین)
    • محسن IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      1 1
      دوست عزیز کافر به کسی میگن که خدا را قبول نداره اما اوباما مسیحیه و مسیحیت هم از ادیان الهی محسوب میشه.
    • msx A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      0 0
      محسن خان تمامی روسای جمهور آمریکا ,از واشنگتن گرفته تا اوباما ,فری ماسون بوده ,هستند و خواهند بود.یکم تاریخو بخون ببین تمپلار ها و هاسپیتالرز کیا بودن و چه کسانی انقلاب آمریکا رو رهبری کردند. البته در مورد 2 تا مورد کندی و لینکلن شک دارم ولی در مورد بقیه مطمئنم که فری ماسون بودن.اینو از علامات و نماد هایی که بکار میبرند بخوبی میشه فهمید فراماسونر ها که دیگه میدونی چه کسانی هستند؟!
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 0
    رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با درخواست باراک اوباما برای حمله نظامی علیه سوریه موافقت کرد
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 5
    به امید دموکراسی در سوریه مثل عراق وافغانستان.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      2 1
      عربستان و قطر بیشتر از سوریه نیازمند دمکراسی هستند که هرگز هیچ نوع انتخاباتی برگزار نکرده اند. در سوریه هر هفت سال یک بار انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشه. پارلمان هم دارند. در ضمن من ترجیه میدم تو همون عربستان زندگی کنم تا تو عراق دمکراتیک که با نمیشه با خیال راحت از کنار یه اتومبیل پارک شده رد شد.
  • جاناتان A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 5
    من به شما قول میدهم که آمریکا قصد حمله شدید به سوریه را ندارد بهترین وضعیت ممکن برای اوباما و اسرائیل در حال حاضر برقرار هست یعنی عرب بر علیه عرب وقتی به این راحتی همدیگر را میکشند دیگر لزومی ندارد اوباما حمله کند آنهائی هم که سرشان به تنشان می ارزد و پولی دارند از سوریه مهاجرت میکنند همین وضعیت هم در عراق حکفرما هست و به زودی در مصر هم عرب کشی شروع میشود آمارهای کشته شدگان را ببینید شاید در هفته بیشتر از هزار نفر در کشورهای مختلف عربی کشته میشود. علت این همه جنجال حمله به سوریه در چند روز گذشته هم فقط به خاطر این بود که نگاه ها از مصر به سمت سوریه منحرف شود .
  • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 1
    حالا بذاريد جنگ بشه، نكنه و يه موشك بياد طرفمون تا ما هم قدر كشورمونو بيشتر بدونيم.
  • حمید IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    3 4
    امریکا واقعن پست ورذله هدف اونا اول سوریه است میخان تجزیه کنن مصر هم که تعطیله عراق هم که زور نداره بعد میاد سراغ ایران اول 10 سال مارو تحریم میکنه هیچوقت جرات نداره به یک کشور سرپا حمله کنه انشالا ومکرو و مکرالله میشه همونطور که طالبان رفت و صدام رفت و عراق تابع ما شد خدا دشمنای ایران عزیزمونو همیشه ذلیل کرده و میکنه
  • بی نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 3
    من نمیدونم چرا این همه منفی به اولین کامنت دادین!!! آیا ما دوباره داریم کورکورانه به دامن آمریکا میافتیم؟
  • فریادکش A1 ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 1
    مدتیه یه سوالی واسم مطرح شده که اگر اوباما رو ببینم دوست دارم ازش بپرسم: چه کسی و چه وقت آمریکا رو به خاطر استفاده از سلاح اتمی تنبیه می کنه؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      4 2
      همیشه این برام سواله که چرا مثلا خود ژاپنی ها هیچی از این مساله نمیگن و مثل ما شعار نمیدن اما تو 20 سال پیشرفتی کردن که برگشتن سرجای اولشون بعد ما میشیم وکیل مدافع اونا؟و هی حرف میزنیم اما رشد اقتصادیمون هم منفیه! جنگ که بشه نقل و نبات پخش نمی کنن که.....بفکر آبادانی ایران باشید بجای این بحث هاااا
  • امین IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    فقط بیچاره مردم عادی ......
  • بچه گلباف کرمان و طرفدار مس کرمان IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 4
    ما هم به احمق بودن شما مطوئن هستیم چون قران فرموده ما کفار را احمق آفریدیم.و به حقانیت خودمون مطوئن هستیم چون قران فرمود عده کمی از امت آخر در راه حق هستند(و قلیل من الاخرین) شما حماقت کنید تا درس بزرگی از خدا بگیرید
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 2
    زهی تصور باطل زهی خیال محال در عراق و افغانستان هم همین حرف ها زده شد ولی بعد از سالها هنوز ناامنی و کشتار ادامه داره سوریه برای امریکا میتونه به باتلاقی مثل افغانستان تبدیل بشه و چون نفت هم نداره شاید از جذابیت حمله کم کنه