۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۶

ایسنا نوشت:

رییس‌جمهوری روسیه نسبت به اقدام یک‌جانبه نظامی غرب علیه سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد، در صورتی که سازمان ملل قطعنامه‌ای را مبنی بر اقدام نظامی علیه سوریه صادر کند، مسکو از آن حمایت خواهد کرد.

پوتین گفت: صدور قطعنامه سازمان ملل متحد تنها در صورتی محتمل است که ثابت شود دمشق از گاز سارین علیه سوری‌ها استفاده کرده است.

رییس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه یک تلویزیون این کشور و خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: مسکو بخش‌هایی از سامانه موشکی دفاع هوایی S-300 را در اختیار سوریه قرار داده است اما انتقال برخی دیگر از تجهیزات اکنون متوقف شده است.

وی افزود: در صورتی که غرب بدون حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد به سوریه حمله کند، روسیه می‌تواند سامانه‌های موشکی خود را به هر جایی (از جمله دمشق) بفروشد.

پوتین همچنین اعلام کرد، از اینکه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نشست خود با وی را لغو کرده است "بسیار ناخرسند" است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که مردم آمریکا اوباما را انتخاب نکردند که رضایت روسیه را جلب کند، مردم روسیه نیز در انتخاب دولتشان جلب نظر آمریکا را مدنظر قرار نداده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم و اختلاف نظرهایی نیز داریم با این حال می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که منافع مشترک جهانی باید مدنظر قرار گیرد.

پوتین گفت: از نظر ما بسیار بیهوده و احمقانه است که نیروهای مسلح سوری که اکنون مورد هدف نیز قرار می‌گیرند دست به استفاده از تسلیحات شیمیایی بزنند در حالی که می‌دانند چنین اقدامی زمینه‌ای برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سوریه را فراهم خواهد ساخت.

این در حالی است که دولت اوباما مدعی است نیروهای دولتی سوریه در حمله 21 اوت از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند؛ ادعایی که دمشق به شدت آنرا رد می‌کند.

رییس جمهوری روسیه که سابقه فعالیت در کا.گ.ب را نیز در پرونده دارد، تصریح کرد: اگر اطلاعاتی مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط ارتش سوریه وجود دارد باید اسناد آن به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شود و حتی در این صورت باید این اسناد و اطلاعات متقاعد کننده باشد.

پوتین تصریح کرد: این اطلاعات نباید بر پایه شایعات یا داده‌های برخی سرویس‌های خاص از جمله سرویس‌های استراق سمع و مکالمات عادی و نظیر اینها باشد.

پوتین اعلام کرد: حتی در آمریکا کارشناسانی هستند که معتقدند اسناد ارائه شده از سوی دولت آمریکا متقاعد کننده به نظر نمی‌رسد و با توجه به این اسناد و مدارک این احتمال وجود دارد که اپوزیسیون سوریه در اقدامی تحریک‌آمیز دست به استفاده از تسلیحات شیمیایی زده باشد.

وی اطلاعات ارائه شده توسط واشنگتن را به اطلاعات ارائه شده از سوی دولت جورج بوش پیش از آغاز حمله به عراق در سال 2003 تشبیه کرد. در آن زمان دولت بوش در اختیار داشتن تسلیحات کشتار جمعی را بهانه‌ای برای حمله به عراق قرار داد.

پوتین اظهار کرد: در آن زمان همه این اسناد اشتباه از آب درآمد اما با این شرایط حمله نظامی به عراق انجام شد؛ حمله‌ای که بسیاری از آمریکایی‌ها آن را یک اشتباه قلمداد می‌کنند.

رییس جمهوری روسیه تصریح کرد: حمایت از استفاده از اهرم نظامی علیه سوریه را در صورتی منتفی نمی‌داند که مدارک قطعی مبنی بر استفاده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوریه وجود داشته باشد.

با این حال پوتین به واشنگتن هشدار داد که حمله نظامی به سوریه بدون اجازه سازمان ملل متحد اقدامی "درست" نخواهد بود و نشان دهنده "خشونت طلبی" است.

پوتین در پاسخ به این پرسش که چه نوع اسنادی روسیه را در استفاده نیروهای اسد از تسلیحات شیمیایی متقاعد می‌کند، گفت: باید بررسی تخصصی و عمیقی صورت گیرد و در آن اسنادی به کار گرفته شود که شفاف باشد و برای کسی جای تردیدی باقی نگذارد.

وی ادامه داد: اکنون برای گفتن اینکه واکنش روسیه در صورت اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه چه خواهد بود بسیار زود است. ما نظرات خاص خود را درباره اینکه چه خواهیم کرد، داریم. ما برنامه‌هایی داریم.

پوتین اعلام کرد: سامانه موشکی S-300 سلاحی بسیار قدرتمند است و روسیه قراردادی را برای تحویل این سامانه به سوریه امضا کرده است. ما برخی از بخش‌های این سامانه را به سوریه تحویل داده‌ایم اما ارسال کامل این سامانه هنوز محقق نشده است و در حال حاضر ما فرایند تحویل را به حالت تعویق درآورده‌ایم.

رییس جمهوری روسیه اظهار کرد: در صورتی که مشاهده کنیم گام‌هایی در راستای تعرض قوانین بین‌المللی کنونی برداشته می‌شود، باید به این فکر کنیم که در آینده چه اقدامی داشته باشیم به‌ویژه در خصوص اقدام درباره تحویل سلاح‌های حساس به مناطقی خاص.

پوتین از اوباما به عنوان "شریکی سازنده و صریح" یاد کرد. وی همچنین متعهد شد به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در زمینه پرونده ادوارد اسنودن افشاگر اسناد محرمانه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا کمک کند.

با این حال پوتین تصریح کرد: آمریکا اجازه داده است اسنودن به کشوری برود که با آن قرارداد استرداد ندارد. روسیه هم پناهندگی موقت به اسنودن داده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 139
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    شما اول s300 های ما رو بده سوریه پیشکش شغال صفت تر از روسیه وجود نداره
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      چه قدر شماها بد حرف ميزنيد. نميدونيد كه به هيچ كس نبايد توهين كرد و مرگ كسي را آرزو كرد؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      چه ربطی داری؟ خواستی ادای روشن فکرا رو در بیاری؟ کی آرزوی مرگ کسی رو کرد؟؟ جل الخالق
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      تنها دغدغه فعلی من جنگ نیست اینه که پرسپولیس در دربی پیروز بشه
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      413 8
      بعد از شروع جنگ به چه دردشون میخوره. تا شما بخوای بدی که جنگ تموم شده. اگر هم اس 300 رو دادی باز هم تفاوتی نمی کنه چون اونها هم با جنگنده حمله نمی کنن موشک میزنن. هرکی به روسها دل خوش کنه شب گرسنه می مونه.
    • صدای جوانان IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      كي روسيه رو ميزنه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      283 8
      برو بابا تو هم با اون اس300دت مسخره کردی همه رو. خجالت نمیکشی با خون ملتها بازی میکنی؟؟؟ به ما که اس 300 ندادی. نیروگاه هسته ای ما رو هم نیمه کاره بارها رها کردی رفتی الانم داری با کارت سوریه واسه امریکا شاخ شونه میکشی ترسو جرات داری مارو دخالت نده خودت شخصن با امریکا جنگ کن چرا با جون مردم کشورهای خاورمیانه بازی میکنی مکار حیله گر.
    • احمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      154 7
      اينكه اگر آمريكا به سوريه حمله كرد آنوقت آقاي پوتين ميفرمايند كه چكار خواهند كرد و سامانه دفاعي خود را به هركسي كه خواستند ميفروشند ، باعث شد كه تمامي سياستمداران و نظاميان و مخصوصا رييس جمهور آمريكا راهي ccu شده و از ترس همينطور بلرزند و ........ واقعا خسته نباشي آقاي پوتين . بابا جوانمردي كجا رفته ممكنه آمريكاييان از ترس بميرند بابا كوتاه بيا حالا آمريكا يه غلطي كرد!!!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      اس300 واسه امریکا تاریخ مصرفش گذشته الان دوران بمب های هدایت شونده ی لیزری رادار گریز هست شما کجای کاری پوتینه خونخوار با این کارا نمیتونی دست نشانده ی خودتو حفظ کنی. روزم اون روز باشه که کاخ کرملین با خاک یکسان بشه.
    • مصطفی A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      126 9
      من جای امریکا بودم اول از همه حساب روسیه رو میرسیدم بعدش اتوماتیک وار اسد خودش میکشید کنار.
    • دلال مرکزی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      72 2
      راست میگوید ، وقتی حمله کردن و آنجا را گرفتن به کی میخواهید اس-300 بدهید؟ بعد هم مردم و مسولین بدانند که حدود 40% یهودیان اسراییل از روسیه هستند و از این کشور مهاجرت کردن و هنوز هم در روسیه نفوذ و قدرت زیادی دارند. همه اینها بازی روسیه است.
    • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      26 2
      پس چطوریه 24 ساعته میگیم مرگ بر آمریکا!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    خخخخخخخخخخ روسیه هم که فقط یه اس 300داره داره همه رو تهدید میکنه
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      174 9
      جالبه که همه ی f22 های امریکا بدون کوچکترین مشگلی میرن از همش رد می شن.روسیه فقط بمب اتم داره و دیگر هیچ
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      46 10
      ایالات متحده زیادی داره وقت تلف میکنه باید بدون فوت وقت اسد رو از قدرت بیاره پایین. 8میلیون سوری اواره ی این کشور و ان کشور شدند صدها هزار نفر کشته شدند موندن اسد دیگر جایز نیست تا کی خونریزی تا کی اضطراب ترس و نگرانی. امریکا باید به خاطر مردم سوریه هم شده سریعن و به طور گسترده و بی وقفه حملات موشکی و بمباران خودش رو به مناطق نظامی و تاسیسات سوریه اغاز کنه.
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      41 0
      اتفاقا من تو این حرف تهدیدی نمیبینم در واقع به غرب اعلام کرده راحت حمله کنن چون اس 300 رو هنوز تحویل ندادن
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    444 6
    ببینیم و تعریف کنیم نامردی اگه اس 300 ها رو ندی
    • ممد A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      136 1
      الانو نگفت که 30- 40 سال بعد میده.. :) مثل همین نیروگاه بوشهر... اول پولشو میگیره بهدا مسخره میکنه.
  • فرقی نمیکنه IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    428 9
    من نمیدونم این روسیه اس 300 نداشت چی کار میکرد؟؟مثل این بچه ها که فقط یه عروسکه خوشگل دارن و میگن اگه فلان کار رو کنی میذارم با عروسکم بازی کنی.......
    • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      نمیدونی اس 300 چیه دیگه اینجوری میگی
  • شناسی A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    182 5
    عجب !
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    امیدوارم بعد از سوریه، نوبت روسیه بشه که با خاک یکسان بشه!
    • ایرانی A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      اول اسراییل بعد انگلستان بعد امریکا با خاک یکسان بشه بهتره تا اسیا نامرد بی غیرت
    • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      319 6
      اميدواريم همه جا آباد و آبادتر بشه از جمله مملكت خودمون و همچنين روسيه و آمريكا و در همه جا زمامداران درستكار روي كار باشن، اينطوري دعا كنين، واقعا اخلاق از جامعه ما رفته !
    • هم وطن A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      در جواب به ایرانی: فکر کنم بی غیرت شمایید که طرفدار کشت و کشتار و جنگ و ظلم و ستم هستیم! با کیا شدیم 75 میلیون !!!!!
    • سولماز A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      آقای ایرانی به اصطلاح با غیرت: شما با وی پی ان آمریکا میای نظر میدی و بعد ناسزا هم بهش میگی؟! حاشا به غیرتت ایرانی !!!!!!!!!
    • اردلان US ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      معنی با غیرت رو هم فهمیدیم آقای ایرانی: جنگ و درگیری و استفاده از وی پی ان خارجی! تو خواب ببینی انگلستان و آمریکا نابود بشه ! بگو خب!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      45 5
      احسنت
    • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      21 51
      طرف اومده گفته بعد سوریه روسیه با خاک یکسان بشه بعد یکی دیگه اومده گفته امریکا با خاک یکسان بشه یهو ملت چنان غیرتی شدن که انگار به ناموسشون توهین شده. واقعاً امریکا باید افتخار کنه به داشتن چنین سینه چاکانی
    • کامبیز US ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      13 52
      در جواب به هم وطن : آقا غرب زده بازی در نیارین ! آخه کجای دنیا حمایت از خاک وطن شده بی غیرتی ، بعد حمایت از کشور های استبدادی می شه با غیرتی!!!
    • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      47 7
      کامبیز استکبار واقعی روسیه چین هستند. هنوز نفهمیدی؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    درود بر روسيه.
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      خوب می شی شاید هم نشی دعا می کنیم
    • بی نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      1 9
      درود برتو واقعا دوست ماست
  • ایمان IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    264 9
    ملت سوریه بازیچه دو قدرت!
    • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      8 1
      جسارتا اگه ایــران هم جز قدرت ها حساب کنی ما هم هستیم!!
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    250 5
    واقعا پوتين اينو گفته؟ عجيبه! بعد از حمله ديگهs300 بدرد چي مي خوره
  • محسن IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    موشک اس 300 یک موشک پدافندی بسیار قوی است که یک فروند اون برای یک اسکادران جنگنده متجاوز کافی است البته ایران اس 200 را دارد که حداکثر ( اگه اشتباه نکنم ) برای 10 تا 15 فروند جنگنده کافی است. امیدوارم این سامانه را روسیه در اختیار ایران هم قرار بده به دور از هرگونه تفکر سیاسی این موشک برای توان دفاعی بسیار موثر است و داشتنش واقعا یک نعمت.
    • پیمان IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      157 5
      بعید میدونم چیزی که برای دفاع ساخته شده وقتی درزمانی که بدرد می خوره ندند پس همون بهتره که حرفشم نزنند. این آقای پوتین اگر کمی شعور داشت و واقعا دنیال احیای اتحاد جماهیر شوروی و اعتبار گذشته بود باید کاری میکرد که کشورهای زیرمجموعه قدرتمند باشند نه وابسته. لیبی را که دیدیم حالا سوریه راهم می بینیم. بعد هم لابد نوبت ایران است. اما درطرف دیگر امریکا بعد از جنگ دوم با طرح مارشال چگونه بلوک غرب را بزرگ و قدرتمند کرد؟!!! قدرت واقعی اینست که با قدرتمندان بنشینی و بر آنها حکم رانی نه با گرسنگان. فقط ببینید در این چند سالی که روابط با روسیه برادرانه شده چه بلاهایی که سر کشور ما نیامده ؟!!! این روس های حیوان صفت بزدل فقط بلدند واق واق کنند.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      117 8
      نابغه ! میدونی اسکادران شامل چند تا هواپیماست ؟؟؟؟ 12 تا 14 فروند......
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      46 5
      مرسی از شما جناب کارشناس
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      47 4
      يك فروند يعني يك تير موشك , احتمالا منظور شما يك دستگاه از اين سيستم موشكيه كه شامل 4 پتاب كننده و تجهيزات جانبيشه
    • محسن IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      من در مورد اس 200 گفتم 10 تا 15 فروند اما اس 300 برای اسکادرانها طراحی شده یه سری به ویکی بزن و اطلاعات اس 300 را مطالعه کن آقای نابغه. پدر من تیمسار بازنشسته نیرو هوایی است و این اطلاعات را هم الکی نمیدم.
    • محسن IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      48 74
      در جواب بی نام 3 : دوست عزیز دقیقا یک فروند برای یک اسکادران. این موشکها مثل موشکهای اسپارو و یا سایدویندر نیستند که مستقیم به هدف برخورد کنند این موشکها قبل از رسیدن به اهداف منفجر میشن و حجم عظیمی از آتش و ساچمه های انفجاری را در آسمان پراکنده میکنند ( تقریبا مثل موشکهای هاگ البته تقریبا) و تا شعاع بسیار بزرگی اهداف را منهدم میکنن. دوستانی که نظر منفی میدید ابتدا کمی در مورد مسائل و تجهیزات نظامی مطالعه کنید بعد نظر بدید.
    • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      55 3
      اس 200 برای دهه ی 60 ـه و از 20 سال ِ پیش به اینور منسوخ محسوب میشه. اس-300 اما بحثش فرق میکنه و از پیشرفته ترین موشک های زمین به هواست.
    • کیوان IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      51 4
      من یه متخصص سیستم های پدافندی هستم. و سالهاست روی سامانه های مختلف کار کردم . سامانه s200 یه سامانه پدافندی قدیمی با برد 200 تا 300 کیلومتر که توانایی اصابت اهداف ارتفاع بالا و کند رو داره و برای جنگای امروزی تقریبا بی استفادس. هر گردان س200 می تونه فقط یک هدف رو بزنه هزمان . نمونش لیبی. لیبی تجهیزاتش مثل ماست.
    • حمید IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      2 2
      محسن جان واقعا با این جماعت هرچی حرف بزنی حرف مفت خودشون میزنن. اس 300 یک مجموعه راهبردی هستش. هرکی دو کلاس سواد داره و میگه دبدرد نمیخوره بره تو نت سرچ کنه و بخونه تا مخش یه کمی بهتر درک کنه. ضمنا روسیه ابرقدرت جهانیه. حالا نمیدونم اینهایی که میگن کاری از دستش برنمیاد رو چی استدلال میکنن. ولی بزودی آگاهی اونها هم افزایش پیدا میکنه. بعد از ورود روسها به جنگ
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    227 9
    هرچی بدبختی داریم از روسیه است. چرا روس ها که ظاهرا دوست ما هستند تو این دوران تحریم هیچ کمکی به ما نکردند. روسیه داره ما رو با دنیا دشمن میکنه و خودش از اون ور تو همی چی سرک میکشه.......
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      حالا خوب بود كه روسيه هم تو اين شرايط با ما دشمن ميشد؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      روسيه در معادلات جهاني ديگه قدرت زياد نداره چون در زمينه اقتصادي كم توانه
    • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      108 5
      هميشه روسها پشت مارو خالي كردند تاريخ و بخونيد... ولي نميدونم چرا سياستًمداران اينگونه عمل ميكنند حق دارند منافعشون اولويت داره براشون ما چي؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      30 69
      مثلا آمریکاش که پیش از انقلاب اینجا بود از روسیه الان بهتر بود سخت در اشتباهید. تاریخ را بخوانید هردو به نوعی استعمار گرند و برای رسیدن به منافع خودشان از له کردن دیگران ابائی ندارن و در لحظات حساس آنچنان به هم نان قرض میدهند که گویی رقیب هم نیستند نمونه تاریخی در کوبا که تا پای جنگ اتمی رفتند فرداش خروشچف و کندی تو کاخ سفید همیدگر را بغل کردند و روبوسی این حرفا چیه ما باهم رفیقیم کوبا بدبخت موند که موند
    • پیمان A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      40 3
      کی گفته روسیه دوست ماست؟ روسیه اگرم دوست باشه دوست نادونه. که از قدیم ندیما گفتن دشمن دانا به از دوست نادان است.
    • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      2 0
      واقعا هرچی میکشیم از روسیه است؛از قرارداد های ترکمنچای و گلستان و اخال که قفقاز و آسیای میانه رو از ایران جدا کرد تا الان که سیستمای بجلشونو به ما می فروشن و نیروگاه بوشهرمون قراره هر سال شهریور درست بشه؛آخه س200 چیه؟؟؟امروز به نظرم صدا وسیما داشت افتخار میکرد!!! خبر بچاپ تا شاید چارتا مسئول دیدن و بفهمن مردم چشم و گوششون بسته نیست تا بخان هر چیزیو با آهنگ ناسیونالیستی به ذهن مردم فرو کنند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    151 6
    روسها رو ببينيد چه راحت اسنودن كه پناهنده شده را داره ميفروشه
    • بی نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      1 3
      حالت خوش نیست عمو.منبع اطلاعات تو از کجا بوده که میگی اسنودن فروختن. به کی؟ چند؟ اقامت یک ساله دادن . تو روسیه پناهندگی گرفته. انگار خوابی خبر از اخبار روز دنیا نداری. پس الکی اظهار نظر نکن. بگو خب!
  • ای اس IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    129 9
    آقای پوتین حیف از ایران که باشما رفیق شد. یه نگاهی به عقبه کشورت بکن ببین روی کدام حرفتون ایستادین درضمن شما کشوری دارین هنوز جواناتون دندون سالم می کشن دندون طلا میذارن یعنی میخوام بگم شما هنوز خیلی خیلی
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    56 4
    با سياست همه قدرتها را بايد برا خودمون حفظ كنيم ولي در باطن نه شرقي نه غربي بسراييم
  • بچه گلباف کرمان و طرفدار مس کرمان IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    اگه همین روسیه نبود که تا الان همه کشورهای مسلمان به تصرف اسرائیل و امریکا در اومده بود.چندبار ارتجاع عرب و امریکا و غرب خواستند به جون مسلمانان بیفتند و روسیه وتو کرد؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      93 70
      فقط پرسپوليس!
    • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      25 2
      این کشورهایی که می فرمایید بیشتر حافظان منافع روسیه هستن تا کشورهای مستقل
  • عمو زنجیر باف IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    50 5
    اینقدر مثل بچه ها احساساتی فکر نکنید. اس 300 و اس 200 و غیره
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    از این پوتین و دار و دسته اش یعنی کثیفتر و ملعونتر در سیاست دنیا نیست
    • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      8 49
      بله هست امریکا و اسراییل
    • بی نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      0 6
      چرا هست.بذار بگم. اسرائیل آمریکا انگلیس وهابیها و تکفیری هاو مزدورانش که اینجا میان به نفع آمریکا کامنت میذارن و مثبت هم میدن
  • mehdi!! A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    81 6
    روسيه نامرد! كي و چه وقت ديده شده و يا تو تاريخ اومده كه روسيه بخاطر هم پيمانش تا آخر ايستاده باشه؟ روسها آدم هاي منفعت طلبي هستند ؛ حتما در آخرين لحظه با گرفتن امتياز ، سوريه رو دو دستي تقديم ميكنن!! وقتي زير قراردادهاشون كه امضا كردن ميزنن، از حرفهاي مفت چه انتظاري بايد داشته باشيم؟حرف زدن كه بهائي نداره ! اينقدر هم در مورد سيستم اس 300 هم تبليغ كردن كه سر همه رو كلاه گذاشتند ! مطمئن باشيد در عمل اين موشكها ارزش اينهمه چانه زدن رو ندارن!!
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    47 27
    درسته كه روسيه در سياستهاش خيلي رو راست نيست اما بهرحال وزنه اي است در اينور كره زمين كه اجازه جولان دادن هاي بي حد و حصر غرب رو گرفته و اين ميتونه براي كشور ما كه فعلا (چه درست يا غلط) با غرب دشمني داره مفيد باشه، البته بهتر اين بود كه ما با كل دنيا چه روسيه و چه آمريكا دوست مي بوديم،
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    110 3
    روسیه همون طور که به صدام کمک کرد به اسدم میکنه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    118 7
    ایران یه پیام به آمریکا بده به این مضمون: بیا سوریه رو بیخیال شیم دوتایی حمله کنیم به روسیه . مطمئن باشین دنیا درست میشه
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    بازهم ميگم شما هم تكرار كنيد: درود بر روسيه.
  • کرمانی A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    75 2
    بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد . بعداز اینکه سوریه ازبین رفت روسیه میخواهد به سوریه اس300 بدهد .کلا نه روسیه بدرد میخورد نه اس300آن هر دولتی به روسیه متکی شد کشورش را ازدست میدهد.
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      25 5
      هر دولتی باید به خودش و مردم خودش متکی باشه نه این کشور و ان کشور . در ضمن روسیه تا همینجا هم که به تنهایی از سوریه در برابر قدرتهای بزرگ دیگه حمایت کرده خیلی هنر کرده. شما انتظار داری روسیه بیاد رابطه ش رو با همه ی کشورهای دیگه بهم بده. فکر میکنید امریکا اگه تو شرایط روسیه بود این کار رو انجام میداد؟!!! روسیه نه اروپای پیشرفته و قدرتمند رو کنار خودش داره نه کشورهایی مثل عربستان و قطر و امارات که پول مفت بهش بدند ، پس اینکه انتظار داشته باشیم روسیه با همه بجنگه اصلا منطقی و منصفانه نیست.
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    35 51
    ترکيه و القاعده , عربستان و اسراييل ، قطر و طالبان قراره براي سوريه دمکراسي بيارند !!! پس باشيد و تماشا کنيد دمکراسي کشورهاي حامي تروريست را
  • فری IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    81 1
    عجب پس هنوز اس 300تحویل سوریه ندادن واقعا زحمت کشیدی اقای پوتین
  • بی نام BE ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    90 6
    اگه آمریکا به جای روسیه بود تا حالا به ایران و سوریه به جای اس 300، اس 400 داده بود منتها روسیه هیچ وقت از دوستانش حمایت نکرده و فقط به فکر منافع خودشه
  • کرنیقلی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    48 7
    آخه معلوم نیست امریکا بخواد با هواپیما حمله کنه تا جایی که من شنیدم با موشک حمله می کنه اونوقت اس 300 به چه درد می خوره
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      5 1
      امریکا اگه تو شرایط روسیه بود این کار رو انجام میداد؟!!! روسیه نه اروپای پیشرفته و قدرتمند رو کنار خودش داره نه کشورهایی مثل عربستان و قطر و امارات که پول مفت بهش بدند ، پس اینکه انتظار داشته باشیم روسیه با همه بجنگه اصلا منطقی و منصفانه نیست.
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      6 2
      جناب کرینقلی جهت اطلاع این موشک فقط برای رهگیری هواپیماها نیست بلکه توانایی رهگیری و انهدام موشک‌های کروز و موشک‌های بالیستیکرا نیز دارد.
  • علی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    80 14
    اس 300 شما واسه غربی ها فشفشه است، اسباب خنده شونه
    • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      21 41
      اگر فشفشه است چرا اصرار میکردند روسیه این موشک به ایران نده
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      23 2
      به قول دوستمون اس300 برای ایالات متحده ی امریکا فشفشه محسوب میشه چون تجهیزات غرب داعمن در حال بروز رسانی هستند و اس 300 برای امریکا یه سلاح بازدارنده به حساب نمیاد. و اما پرسیدی چرا مخالفن ایران اس300 داشته باشه باید بگم از نظر غرب اس300 هم برای ایران زیاد است و باید همون از کلاشینکف روسی استفاده کنن و موشک قادر و غیره رو بسازند و به اونا دلخوش باشند این یک واقعیتی هست که باید قبول کنیم ما عقب مونده ایم در منطقه ی خودمون اگر حمله ای صورت نمیگیره به خاطر حمایت مردم از نظام هست نه سلاح هایی که در اختیار داریم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    57 16
    حالم از روسیه به هم می خوره ، متاسفم برای خودم که بسیاری از فامیل هام توی روسیه زندگی میکنن ، سیاست هاش کثیفه ...
    • علی A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      41 4
      خوب بگو برن امریکا
    • بهرام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      13 2
      خوب به ما چی ......
  • رضا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    20 2
    به این میگن نوشدارو بعد از مرگ سهراب این کار رو زوتر میکردی اصلا حرف حمله به سوریه رو هم نمیزدن.
  • مهدی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    36 0
    از همونایی که به صدام و قذافی هم دادی؟!!
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    32 2
    دیدیم چطوری به ما دادی این موشک هات رو !! یدونه اس 300 داره فیلم کرده کله منطقه رو ! بعد هم نوش دارو و بعد از مرگ سهراب ؟! خوب همین الان بده حمله نکنن . آقا آمریکا سلاح میفروشه سریع ارسال میکنه ( حالا هواپیما هایی که بعد از انقلاب نداد بحثش جداست) ولی شما ترکیه رو نگاه کنید بهترین هواپیما ها رو از آمریکا گرفت سریع هم تحویل داد ! به روسیه از اول نمیشد اعتماد کرد !
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    34 5
    قصدم دفاع از حمله امریکا به عراق نیست چون برای مردم عراق آسایش نیاورد ولی یادمون نرفته که عراق به حلبچه بمب شیمیایی زد. در ثانی امریکا وقتی به عراق حمله کرد که صدام به کویت حمله کرد و اون رو استان شانزدهم خودش نامید. صدام با طناب پوسیده روسیه رفت ته چاه!!! برای همین از سیاست های پوتینی خوشمون نمیاد. همه این تکه حمله صدام به کویت رو از تاریخ حذف می کنن چرا؟؟؟؟
    • حامد IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      1 1
      چه ربطی داره داداش (یا آبجی)!؟ آمریکا اگه واقعا قصد بشردوستانه داشت باید اون موقع که سردشت شیمیایی شد، دخالت میکرد که شیش ماه بعدش حلبچه شیمیایی نشه، که نسل کشی کردها اتفاق نیفته، که شیعیان تو عراق به خاک و خون کشیده نشن که ... بعد همه این جنایتها آخه چه فایده ای داره که به بهانه حمله به کویت، صدام رو سرنگون کنن!؟
  • سمناني IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    26 3
    اين هم تكليفش با خودش مشخص نيست!!يا حمايت كن يا نه ديگه.از اين شاخه به اون شاخه نپر
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    39 6
    بهترین قضاوت درمورد روسیه و امریکا این است که شما به وضعیت کشورهای بلوک شرق که تحت سلطه روسیه بودند نگاه کنید و از طرفی نیز به وضعیت کشورهای هم پیمان امریکا نگاه کنید روسیه اینقدر میدوشد که دیگه توان سرپا ایستادن را ندارن ولی امریکا آنقدر میدوشد که برای فردا هم بماند و این شیر دهی دائمی باشد به عنوان مثال شما مقایسه کنید کشورهای ژاپن- کره جنوبی - آلمان غربی و ... را با کشورهای آلمان شرقی - کره شمالی - لهستان و... که بعد از فروپاشی نظام دو قطبی برخی از کشورهای بلوک شرق به سمت و سوی غرب تمایل پیدا کرده اند .
    • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      1 2
      آقای متخصص شیر و شیردوشی.... بقیه جاها رو نگفتی مثلا شیلی، لیبی، افغانستان، عراق نیکاراگوئه، گواتمالا...همین ابران قبل از انقلاب....اما دوشید ها!!!!!!!
  • اسماعیل A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    16 7
    سلام اصلی در سیاست میگه دشمن، دشمن تو دوست من است این اصل در سیاست خیلی رایج است در سیاست مسلم هست که هر کشوری دنبال منافع کشور خودش هست جنگ سوریه جنگ نظم جدید جهانی هست وگرنه تا الان امریکاه حمله کرده بود مطمئن باشد الان اس-300 در دست سوریه هست ولی روس ها نوعی بازی دوگانه رو در تایید نکردن شروع کردن تا بدین وسیله امریکاه و کشورهای طرفدار شورشیان سوری رو در حالتی از برزخ نگه دارن در ازمایش دیروز موشکی هم برای این بود تا مطمئن باشند که سوریه داره ولی سوریه با هوشیاری جواب نداد.تنها کسایی که دارن سود میبرن غربی ها هستند چون مسلمان ها دارن همدیگر رو میکشن اونهم در خاورمیانه که قلب جهان هست سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن سالهاست در خاورمیانه سلطه غرب رو تضمین کرده.
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    33 3
    روسیه همسایه بی مرام و فرصت طلبی ست که نه باید مقابلش قرار گرفت و نه پشت اعتماد به او داشت.مطمئن باشید که این اس 300 های همان سفارش ایران است که با دریافت پول حسابی از عربستان تحویل آن به ایران را کنسل کرد حالا دوباره همون ها رو می خواد به سوریه بده تا دوباره عربها رو بچاپه
  • حمیدرضا IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    45 3
    قبل از اینکه آمریکا به عراق حمله کنه هم از این حرفها زیاد میزد ، ولی بعد از حمله آمریکا به عراق ، 3 سال رفت تو سوراخ و صداشم در نیومد....
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    33 3
    پولش رو از ما می گیره به سوریه تحویل میدهد. خوب اقلا الان بده نه بعد از حمله.. بدتر از روسیه فقط خودش است
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    31 2
    چرا ما باید یه طرفو همیشه داشته باشیم!چرا نباید دو طرفو داشته باشیم!؟هم آمریکا ، هم روسیه
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      14 1
      احسنت به تو هموطن.
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    35 4
    روسیه رجز می خواند
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    10 4
    یک چاقو غرب میزنه یک چاقو شرق برای برادر کشی؟
  • m A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 6
    این روسیه هیچ طرفی رو نمیخواهد می خواد هر دو طرف رو بزنه و دنبال خواسته خودش به این صورت هست..امیدوارم اگر نمیدانند بدانند یا اگر میدانند و نمیتوانند کاری کنند که بحث دیگریست..این وسط نه اینطرف برندست نه اونطرف همه به روسیه می بازند..
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    20 8
    من آنقدراز روسیه و سیاستهاش در طول تاریخ نسبت به ایران متنفرم که با اینکه از جنگ منزجرهستم ولی حاضرم جنگی بشه با روسیه برم بجنگم.
    • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      4 1
      شما بشین درسات رو بخون خیلی دلت میسوزه واسه ایران یه فکری بحال اقتصادمون بکن، 75 میلیون گشنه نمونن
    • حمید IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      3 1
      زرشک...بشین بابا حال نداری فیلم رمبو انگار زیادی دیدی
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    21 2
    روسیه دنبال منافع خودشه و به موقعش اسد رو معامله میکنه. بدبخت اسد که برای دو سال حکومت بیشتر خودش مردمش و کشورش رو نابود کرد.
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 32
    یول داش پوتین.واقعا مرد است.
  • بابک IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    12 5
    برو بابا مرد حسابی. تکنولوژی موشک اس 300 (زمین به هوا)مربوط به اواخر دهه 1970 شوروی سابق است.از همین الان با این موشک جنگ را باختی آقای پوتین.
  • enayat UA ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    36 4
    هر کشوری که روسیه پشتشه بدبخت عقب افتاده است.......
    • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      34 3
      نمونه اش كره شمالي
    • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      16 2
      و ایران
    • بی نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      1 6
      نمونه های رئیست آمریکا چی؟ همون اوکراین که اونجا هستی دیدی که آمریکا چه بلایی سرش آورده. افغانستان و عراق رو هم که همه دیدن. برو تاریخ بخون...بافهم
  • نظر دهید US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 46
    خبر چاپ کن حمله به سوریه تلافی امریکا در قبال تحویل نداد اسنودن است. حمله به سوریه تلاش امریکا برای توازن قوا به نفع مخالفان سوری است. حمله به سوریه در جهت پازل خاورمیانه مطیع و ضعیف جهت استثمار نفتی و تضمین رشد اقتصادی غرب تا حصول منبع انرژی ارزان و قابل رقابت با سوخت فسیلی است. حمله به سوریه در جهت تضعیف ایران و حزب الله می باشد. و اما روسیه مانند همیشه ادای ابرقدرت را در آورده و در زمان مقرر با گرفتن امتیاز امنیتی و اقتصادی مناسب از غرب کنار می رود.
    • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      7 4
      موافقم.تا الان هم که حمله نشده پشت پرده بده بستان بین کشورهای منطقه روسیه امریکا و غرب است. منافع که تامین شد میکشند کنار.
    • اشتباه شد US ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      1 2
      آقا اشتباها منفی دادم
    • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      4 3
      یاد گرفتیم هی فرت و فرت به حرف حساب منفی بدیم. فقط چون با تحلیل های بی بی سی یکی نیست.
  • محمد A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 44
    یک سخن از پیامبر هست که میگه خدا بین مشرکان تفرقه می اندازه اینو راحت میشه از روابط بینشون فهمید فقط اگه بتونیم از این فرصت استفاده کنیم می تونیم کشورمون رو به اوج برسونیم. روسیه و امریکا وچین هیچ کدومشون نمیخوان ایران قدرت بگیره ولی بین خودشو اختلافات شدیدی دارن.حالا همین اختلاف باعث شده روسیه بیاد پشت سوریه حالا هم نمیدونم که ایا روسیه با این سابقه خرابش رو حرفش میمونه یا نه. یه سوال دارم چرا بعضیا با اسد بد هستن؟مگه اون باما دشمنه ؟اینقدر به تشیع احترام میزاره چرا واقعا نزارین اینارو تو سرتون کنند.
  • مهدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    36 2
    آقا من فکر میکنم این اس300 فقط تبلیغه بوقه تو جنگ واقعی هم تا حالا ازش استفاده شده؟ اگر کارایی داشت که میداد این روسا نمیخوان دنیا ببینه فشفشه ای بیش نیس تا بازم بقیه رو بچاپن و یه سری رو بترسونن خبر خواهشا این نظرمو بذار
  • محمود EU ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 19
    امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند اگه جرات داره پا از گليم خويش دراز كنه
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      0 2
      بگو چه غلطی نکرده تا حالا برادر جان
    • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      2 0
      فعلا که می خواد غلط کنه
  • ایران A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 16
    واقعا روسیه یک دوست واقعی است ایران هیچ وقت نباید روسیه را از دست بدهد ببینید چفدر غرب از روسیه می ترسد و زود عقب نشینی کرد /؟ و روسیه چفدر بشار اسد را دوست دارد و به خاطر او از خود گذشتگی می کند برای ایران هم همینطور خواهد بود / پس نگویید چرا میلیاردها دلار به جیب روس ها ریختیم / ایران دارای بهترین و موفقترین سیاست خارجی است/
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 6
    تا همین الانشم خدااین کشور را نگه داشته نه s200 و s300 ونه هیچ چیز دیگر مگر ایران در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بجز کمک خدا چه چیزی داشت؟تمامی اینها که در سوریه و شامات و خاورمیانه میگذرد نشانه های ظهور حضرت صاحب الامر مهدی آل محمد عج است و تمامی امور بعد از خدا بدست ایشان است.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 2
    این اسلحه را قبل از جنگ می دهند بعد شروع جنگ که همه راه های تدارکاتی سوریه بسته می شود دوزی 2 هزار فروند جنگنده که شوخی نیست شما با چند ابرقدرت طرفید چندروز اول باید ضربات کاری مثل نابودی صادرات نفت و .. غیره انجام دهی وگرنه غرب با کمترین خسارت پیروز می شود و نسل کشی اغاز در سوریه و لبنان
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 1
    یه کم بخندیم خسته شدم اینقدر کامنت خوندم
  • سيد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 4
    اگه s1000 هم بدهند فايده اي نادره!!!!!
  • محمود A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    37 4
    من با این روسها زیاد سرو کار داشتم ازاینا نامردتر تو دنیا وجود نداره حتی به ناموس خودشونم رحم نمیکنن چطور به ما رحم میکنن؟ اینا کارهایی میکنن که من شرم میکنم بگم فقط بدونین که هیچی ندارن.
  • حسام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 2
    حمایت و پشتیبانی رو از روسها باید آموخت. میگه اگر حمله کنید اس-300 می دهیم !!! خوب مرد حسابی اگر حمله کنند که شما یهو موضع بی طرفی اتخاذ می کنی و نهایتا از راه دور فقط حمله رو محکوم می کنی !!! اگر قبلش سلاح رو بدی بهتره تا این که الکی رجز بخوانی!!! اس-300 های ایران هم که با یک اخم آمریکا و اسرائیل هوتوتو کردی رفت!!!
    • احمد A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      1 0
      روسیه اس300هارا میخواهد ترشی بگذارد
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 2
    روسیه تا همینجا هم که به تنهایی از سوریه در برابر قدرتهای بزرگ دیگه حمایت کرده خیلی هنر کرده. شما انتظار دارید روسیه بیاد رابطه ش رو با همه ی کشورهای دیگه بهم بده. فکر میکنید امریکا اگه تو شرایط روسیه بود این کار رو انجام میداد؟!!! روسیه نه اروپای پیشرفته و قدرتمند رو کنار خودش داره نه کشورهایی مثل عربستان و قطر و امارات که پول مفت بهش بدند ، پس اینکه انتظار داشته باشیم روسیه تنهایی با همه بجنگه اصلا منطقی و منصفانه نیست.
    • بی نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      2 0
      کاملا باهات موافقم.
  • علی صادقی A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 7
    چرا پیام های من تایید نمیشه.خساست بسه
  • مجید از مراغه IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    7 0
    چه غرب و امریکا به سوریه حمله کند یا حمله نکند از خداوند بزرگ میخواهم به مردم سوریه رحم کند . دوستان بیائید دعا کنیم هیچ ملتی به سرنوشت ملت سوریه مبتلا نشود
  • قنبري IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 6
    لطفا" يك كمي با فكر نظر بدهيد كسي نميگه روسيه و يا امريكا و يا حتي غرب و كشورهاي عربي خوب و يا بد هستن به هر حال هر كشوري بر حسب منافعش عمل ميكنه و براي سنجش عملكرد كشورها تمام جوانب را در نظر ميگيرند مثلا" موضع و عملكرد روسيه در قبال ايران بر حسب منافع كشورش است اما موضع و عملكرد مثلا" امريكا و عربستان و اسرائيل در قبال ايران بيشتر بر حسب خصومت و نفرت از ايران بوده مثلا" عربستان در ايران چه منافعي دارد كه خيلي جاها بر عليه ايران عمل ميكند البته بيشتر كشورهاي حوزه خليج فارس نه براي منافع كشورشان بلكه بخاطر ترس از امريكا و سرسپردگي كه به انها دارند موضعشان را اعلام ميكنند من نميخوام از روسيه و چين دفاع كنم اما اگر وتوي اين كشورها نبود الان ما با جهان در حال جنگ بوديم خوب معلومه امتياز ميخوان.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    9 1
    روسیه شریک خوبی نیست وثابت کرده است که پشت رفقایش خالی میکند قطعا درمورد سوریه هم باامریکا معامله میکند این خط این نشان خواهید دید
  • پونه IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    3 10
    بشاراسدعاشق سوریه ومردمشه.غیرممکنه که ایشان ازشیمیایی استفاده کرده باشه.همینکه ایشان ازابتدای بحران درکشورش درکنارمردم وارتش مقاومت کرده اندنشان دهنده وفاداری ایشان به سوریه است.
  • حسن IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    1 2
    برادران چرا حرفي از مظلوميت شيعه نمي زنيد چرا نمي گوييد در سوريه چه كساني جگر علويان را مثل هنده جگر خوار به دندان ميكشند آخ به اين همه مظلوميت !!!! من نمي دانم چرا همه طرفدار اسراييل شده طرفدار شيعه كش ها شده است و طرفدار .... جنايتكاران!
  • حامد IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    2 5
    مرگ بر آمریکا مسئول تمام جنگها و اغتشاشات جهان و مزذوران سرسپرده اش در سراسر جهان
  • dasona IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    واقعا این آمریکا و اسرائیل برای ما مسلمونا چه کار خیری کردن که ان قدر طرفدار پیدا کردن؟ دو حالت داره. یا کار خیری کردن و من نمی دونم (که خیلی خوشحال می شم که بدونم) ویا اینایی که طرفداری می کنن اصلا ... . روسیه رو هم که ولش کن با اون سابقه ی درخشانش! باز صد رحمت به چین!
  • حسین IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    آمریکا تداوم ترور و جنایت (مالکوم ایکس)