مدیر شبکه یک سیما از پخش سریال «پایتخت 3» به کارگردانی سیروس مقدم در نوروز 1393 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوشنبه 18 شهریور نشست خبری مدیران شبکه یک سیما و رونمایی از مجموعه‌های تلویزیونی «ماتادور» و «بچه‌های نسبتا بد» و سایت جدید شبکه یک سیما با حضور اصحاب رسانه در سالن نشست‌های ساختمان سیما برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سمیرا رستمی مدیرروابط عمومی شبکه یک سیما با اشاره به راه‌اندازی وب سایت شبکه یک سیما گفت: «سایت شبکه یک سیما طراحی 13 سال پیش بود و تغییر در این سایت یکی از برنامه‌های ما بود، اما در این مسیر مشکلاتی وجود داشت. آقای فرجی مدیر شبکه یک سیما با حمایت‌هایشان توانستند سرور ویژه‌ای برای سایت جدید شبکه یک تهیه کنند.»

او ادامه داد: «نسخه آزمایشی این سایت امروز رونمایی می‌شود و تا پایان سال نسخه موبایلی و متنی آن افتتاح خواهد شد.»

مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما نیز در این خصوص گفت: «بخش‌هایی برای گروه‌های برنامه ساز، تماس با شبکه، بخش آرشیو و تماس با مدیریت در این سایت وجود دارد و البته بخشی هم پیش بینی شده است که من شخصا پاسخ برخی از مخاطبان را خواهم داد.»

پخش اولین قسمت «معمای شاه» از 27 دی
نیمه دوم این نشست به برنامه‌های تهیه شده در پاییز و زمستان سال 1392 اختصاص داشت که فرجی در این رابطه گفت: «سریال «ماتادور» بعد از «نوشدارو» روی آنتن خواهد رفت و سریال «جوجه‌های پاییزی» نیز بعد از آن‌ها پخش خواهد شد. امیدواریم سریال «گذر از رنج‌ها» هم به پخش امسال برسد.»

او ادامه داد: «سریال «معمای شاه» 26 دی سال گذشته کلید خورد و قرار است 27 دی امسال اولین قسمت از این مجموعه را از شبکه یک سیما ببینید.»

مدیر شبکه یک سیما فزود: «تعدادی تله فیلم برای دهه فجر، محرم و نوروز پیش‌بینی کردیم.»

او با اشاره به برنامه‌های در دست تهیه برای هفته دفاع مقدس گفت: «در آستانه هفته دفاع مقدس مجموعه «آخرین روز زمستان» را باز پخش خواهیم کرد و مستند «دلیران تنگستان» را در نوبت پخش داریم.»

فرجی افزود: «برنامه «این شب‌ها» بزودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد و هنوز مجری برنامه مشخص نشده است. امیدوارم با کیفیت خوبی این برنامه روی آنتن برود.»

ابوالقاسم ناصری مدیر گروه مستند شبکه یک سیما نیز درتشریح برنامه‌های مستند شبکه یک سیما گفت: «این گروه به مدت سه سال است که فعالیت می‌کند و به نسبت گروه‌های دیگر جوان و نوپا‌ است.»

او ادامه داد: «برای فصل پاییز و زمستان تعدادی مستند برای پخش در نظر گرفته شده که مستند «تکیه بر باد» در هفت قسمت آماده شده است. مجموعه اجتماعی «خط قرمز» به واکاوی برخی آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد. مستند «ماورای زندگی» نگاهی به حیات وحش خواهد داشت و مستند «جای پا» نگاهی به برخی مناطق حفاظت شده دارد که در حقیقت حفاظت نمی‌شوند.»

معصومه آشتیانی زاد مدیر گروه اجتماعی این شبکه نیز گفت: «برنامه‌های «صبح بخیر ایران»، «خانواده» و «امروز هنوز تمام نشده» از جمله برنامه‌های گروه اجتماعی این شبکه است.»

او ادامه داد: «برنامه‌های متنوعی در دست برنامه ریزی است که از آن جمله به مسابقات و طنز اجتماعی می‌توان اشاره کرد.»

محمد کاظم کاظمی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما نیز گفت: «هزینه ساخت آثار نمایشی زیاد است و ما در این راستا تلاش کردیم تا سطح فیلمنامه‌ها را ارتقا بدهیم. تهیه سریالی طنز برای نوروز 93، تولید 10 تله‌فیلم از جمله کارهایی است که برای شبکه یک در نظر گرفته‌ایم.»

او ادامه داد: «یکی از اولویت‌های ما این است که نگاه ویژه به سطح فیلمنامه‌های سریال‌ها و تله فیلم‌ها داشته باشیم.»

فرجی نیز در ادامه صحبت‌های کاظمی گفت: «در ارتقای کیفیت تله فیلم‌ها و سریال‌ها تلاش زیادی می‌شود و مشاورانی در کنار فیلمنامه‌نویسان خواهند بود تا به کیفیت بهتر آثار کمک کنند.»

فرجی در ادامه صحبت‌هایش از تولید سریال «پایتخت 3» در نوروز 1393 خبر داد.

امیر سیاح مدیر گروه اقتصاد این شبکه نیز از پپر بیننده بودن برنامه «مناظره» گفت و ادامه داد: «قصد داریم در برنامه «مناظره» به موضوعاتی چون «مسکن مهر»، «مسائل محیط زیست»، «سن ازدواج»، «واردات دارو» و... بپردازیم.

پخش «پارک ملت» منتفی است
فرجی در پاسخ به این پرسش که چرا برنامه «پارک ملت» در تابستان 92 روی آنتن شبکه یک نرفت، گفت: «برای پخش امسال قطعا «پارک ملت» منتفی است و فعلا از جدول تولیدات ما کنار گذاشته شده است.»

فرجی در پاسخ به این پرسش که ایا درست است تلویزیون 500 میلیارد بدهی مالی دارد یا خیر گفت: «این 500 میلیارد عدد درستی نیست و بدهی ما فاصله زیادی با این رقم دارد و برنامه‌هایی هم هست که به دلیل همین مشکلات مالی از لیست تولیدات ما کنار گذاشته شده است.»

کاظمی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه وجود مشاور فیلمنامه‌نویس در پروژه‌های تلویزیونی به معنی ممیزی و یا اعمال نظر بیشتر در آثار نیست، گفت: «ما در زمینه‌های تولید سریال از نظر مشاوران استفاده می‌کنیم. وقتی ایده مطرح می‌شود روی آن ایده نظر داده می‌شود و فیلمنامه در شورا بحث می‌شود و ایرادات آن گرفته می‌شود. نویسنده با نظر کار‌شناسان کار را جلو می‌برد و با نظر مدیران و کسانی که به این مدیوم آشناترند مسیر تولید سریال جلو می‌رود. از ابتدا فیلمنامه‌نویس و کارگردان در جریان و روند سریال قرار دارند.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    61 5
    الکی میگه ...
  • رضا IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    20 5
    فکر کنم ماتادور و بچه های نسبتا بد سریالهای خوبی باشن.البته باید منتظر پخششون موند
  • امين IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    31 85
    ديگه پايتخت داره بي مزه ميشه خواهشا ادامش نديد .
    • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      16 66
      از اولش بی مزه بود
    • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      17 5
      عیب ازتسمسش
    • احمد A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      29 6
      چرا حساس می‌شی؟ آیا قضاوت یه طرفه کار خوبیست؟ آیا شما مطمئنی ما دوستش نداریم؟ اه! عمو پنجعلی تو یه چیزی بگو!
    • t A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      2 15
      واقعا بی مزه است.
  • بسته A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    27 23
    تا گند یه چیو در نیارن ول نمیکنن. بسته دیگه.
  • مجید از روستا A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    37 15
    خواهش میکنم اگه نظر مردم براتون مهمه در تولید فیلماتون از افرادی مثل مهران مدیری و رضا عطاران استفاده کنید بابا مردم دوسشون دارن تو این تابستون یه فیلم طنز پخش نکردین مگه تابستون فقط ما رمضونه؟؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    24 25
    خواهشا اندفعه جر و بحث بین ارسطو و نقی رو کمتر کنید این دو تا نصف فیلمو دارن باهم جرو بحث میکنن. اعصاب آدم خورد میشه
    • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      27 7
      کسی مجبورت نکرده حتما پایتخت را ببینی. ایام عیدنوروز الحمدالله دست تلوزیون پره. درمورد پایتخت هم باید بگم همین کشمکشهای نقی و ارسطو ماجرا را شکل میدهد.بیس و پایه کار همین تناقضات ایندو هست
  • vaho A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    19 7
    ناهار نخردمه....!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 20
    فکر نمی کنید ادامه دادن سریال بس باشه ایندفعه کجا میرن اول که پایتخت بود بعدش که به شکل خنده داری سر از جنوب دراوردن ایندفعه کجا میرن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این همه سوژه رو ول میکنن میچسبن به لحجه شمالیهای خوب وعزیز تازه وسطش لهجه تهرونی سرکار علیه مادر خانواده م.............ا که حظ می کنیم!!!!!!!!!!!!
  • sam A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    3 5
    امیدوارم مثل قسمت اول و دوم زیبا باشه ولی احساس می کنم اگه ادامه نمی دادن بهتر بودش
  • فرزاد A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    8 3
    مطمئنا سریال پایتخت همیشه جزو پر مخاطبترین سریالهاست..همه قسمتاشم همینطور بوده..حتی اونایی هم که ماهواره میبینن و این تلوزیونو با این برنامه های بی کیفیت نگاه نمیکنن ، موقع پخش پایتخت ، کانال رو روی تلوزیونه خودمون عوض می کنن..ایرانیهای خارج از کشور هم به همین شکل..بسیار سریال موفق و پربیننده ای بوده به خاطر کاراکترای خاص سریال و کارگردان قویش و داستانای جذابش که تو کارای سیما واقعا " بی نظیره!! سریالهای خارجی بی شماری هستش که از نظر محتوا فوقالعاده بی کیفیت هستش و قسمتای زیادی هم ازش ساخته شده و سالهاست در حال پخش هستش و بیننده های زیادی هم داره اتفاقا"" !! سریالی مثه پایتخت ، اونم با این محتوای خوب و یه کار مثبت کاملا" ایرانی تو ژانر طنز، واقعا" حالا حالاها جا واسه ساختن داررره...
  • مهدی RO ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    0 0
    خیلی بد بود.