ایسنا نوشت:

 نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه کشورش به هر اقدامی با هدف ایجاد صلح در سوریه، ملحق می‌شود تاکید کرد، ترکیه هنوز درباره نحوه حمایت از حمله احتمالی به سوریه تصمیم نگرفته است.

به نوشته روزنامه تودی زمان ترکیه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در بازگشت از آرژانتین، در فرودگاه بوینس آیرس به خبرنگاران گفت: این شرایط حمله نظامی احتمالی به سوریه است که نقش ترکیه را در این خصوص تعیین می‌کند.

وی افزود: اعزام نیرو و یا حمایت لجستیک ترکیه از این حمله، به شرایط انجام این حمله بستگی دارد. اما ترکیه هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

اردوغان بار دیگر تاکید کرد که کشورش آمادگی پیوستن به هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه را دارد.

وی همچنین اعلام کرد که در جریان نشست گروه 20 در روسیه، با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص سوریه صحبت کرده است.

نخست وزیر ترکیه همچنین با اشاره به نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لیتوانی مدعی شد که کشورهای‌ اروپایی در این نشست حمایت واضح خود را از حمله احتمالی به سوریه اعلام کردند.

این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با محکوم کردن حمله شیمیایی 21 اوت در سوریه، حمله نظامی به این کشور را تنها درصورت تایید سازمان ملل، ممکن خواندند.

اردوغان در ادامه با انتقاد از کسانی که مخالف همراهی ترکیه با آمریکا در حمله احتمالی به سوریه هستند، تاکید کرد که این افراد به ندای وجدان خود گوش نمی‌دهند.

ترکیه از جمله کشورهایی است که همواره بر اتخاذ یک اقدام نظامی شدید علیه سوریه که به سرنگونی نظام این کشور منجر شود، تاکید داشته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    17 4
    اینا هم مثل اربابشون امریکا وقتی یکی خسته و زمینگیر بشه مثل کفتار بهش حمله میکنن این یارو 14 ساله سر قدرته چرا قبلن دیکتاتور نبود؟
    • مسعود IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 12
      شما احیانا خودت فهمیدی چی گفتی؟ انتخابات شنیدی؟ 14 ساله چطوری سرکاره؟ حزبش رای آورده تو این 14 سال. مردم می رن رای میدن. با کاغذ. میندازن تو صندوق. شما خودتو ناراحت نکن
    • حامد A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      11 2
      مسعودجان، با احترام ولی نظراتو که میخونم اینطوری متوجه میشم که وقتی کسی از آقای اردوغان انتقاد میکنه، یه کمی عصبانی میشی. منظور حمید عزیز، بشار اسد بوده که 14 سال در قدرته نه اردوغان. آقای اردوغان اگه بفهمه که همچین هواداری توی ایران داره که هرجا صحبت از اونه، ازش بی چون و چرا حمایت میکنه، حتما دلگرم میشه. این نظر شما هم کاملا قابل احترامه ولی به نظرم بهتره که همه ما کمی از تعصب در نظرهامون دوری کنیم و به حرفهای طرف مقابل هم توجه داشته باشیم. با سپاس
    • مسعود US ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      0 2
      حامد جان من مدافع اردوغان نیستم اونم مثل همه رهبرای سیاسی معایب و محاسنی داره و همه چیو نباید صفر و یک ببینیم. اما به شخصه فکر می کنم بین احزاب دیگه باز حزب اردوغان بهتره چه برای کشور خودش و چه برای ما. در این سالهای حاکمیت اردوغان مبادلات تجاری و همکاریهای ایران و ترکیه چندین برابر شد اما کسی اینا رو نمی بینه. اردوغان هم طبیعیه که یه روز اومده و یه روزم خواهد رفت. چیزی که منو ناراحت می کنه این موج سیاهنماییه که صدا و سیما این اواخر علیه او ( به خاطر مسائل سوریه ) راه انداخته و متاسفانه خیلیها هم باور می کنن و کل قضیه رو می برن زیر سوال. نمی دونم شما هم موافقی یا نه. سپاس
    • حامد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      3 0
      مسعودجان درباره اینکه اردوغان کارهای خوبی کرده، شکی نیست. هنوز یادم هست که وقتی مردم غزه زیر بمباران اسرائیل بودن، از اونها حمایت کرد. ولی به نظر من خیلی از کارهاش فقط در حرف خلاصه میشه. مثلا همین موضوع اسرائیل. ترکیه با اسرائیل روابط تجاری خوبی داره و علیرغم حرفهای اردوغان، این روابط حتی در زمان بمباران غزه هیچ آسیبی ندید. حتی بعدا در خاک ترکیه سامانه دفاع موشکی نصب شد که همه میدونیم هدفش چیه. با وجود حرفهایی که درباره حقوق کردها در ترکیه میزنه، ولی در عمل کار خاصی انجام نداده. برخورد با معترضین پارک گزی هم نشون داد که تحمل شنیدن صدای مخالف رو نداره. و در ماجرای سوریه هم حمایت از تروریستها چیزیه که خیلی از کارهای اونو زیر سوال میبره با اینکه میدونیم که راحت میتونه جلوی تکفیریها رو بگیره.
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    17 2
    امیدوارم مردم ترکیه هر چه زودتر تکلیف اردوغان رو روشن کنند تا دیگه نتونه از تروریست ها و گروه های ضدتمدن و بشریت حمایت کنه. اردوغان و مرسی می خواستند دولت سوریه را سرنگون و تروریست ها را بر مردم بیگناه سوریه حاکم کنند ولی خوشم میاد نه تنها اسد در برابر گروه های تندرو و ادم خوار تسلیم نشد بلکه مرسی رفت و اردوغان هم بزودی باید پاسخگوی حمایتش از گروه های تروریستی باشه
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 0
    ننگ بر تروریسم ، زنده باد زندگی
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 2
    حمایت ترکیه و شخص اردوغان از تروریست ها به عنوان لکه ننگی در تاریخ باقی خواهد ماند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    15 1
    مقاومت مردم و دولت سوریه در برابر تروریست ها و موضع درست روسیه سرانجام حامیان تروریست ها رو مجبور به عقب نشینی کرد. همه ی مردم ازادی خواه و متمدن جهان از اینکه کشوری دیگر به دست تروریست ها نیفتاد خوشحالند. من فکر میکنم مردم ازادی خواه و متمدن ترکیه هم از اینکه اردوغان نتوانست نام ننگی برای ترکیه به جهت حمایت از ادم خوارها به شدت بیشتری در تاریخ ثبت کند خوشحالن. امیدوارم این مردم هر چه زودتر تکلیف خودشان با اردوغان رو هم روشن کنند.
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 2
    12 مسئول بلندپایه سابق آمریکایی در نامه‌ای به باراک اوباما اعلام کردند، اسد هیچ ارتباطی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ندارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، در این نامه مسئولان سابق آمریکایی خطاب به اوباما اعلام کردند، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هیچ ارتباطی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه دمشق ندارد.
  • علی صادقی A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 4
    اسلام آمریکایی نمیخوایم نمیخوایم.درود بر لائیکها
  • مسعود IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 5
    بی نام جان لاقل با اسامی مختلف نظر بذار پدر خبر آنلاین رو در آوردی
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    مردم سوریه در کنار مصر و لبنان فرهنگ پیشرفته تری نسبت کشورهای عربی دیگه دارند و این چیزی نیست که کسی بتونه انکارش کنه ، اونوقت چطور میشه باور کرد که این مردم دولت میانه رو بشار اسد رو رها کرده و از گروهای تندرو و تروریست حمایت کنند. همه میدونند این جنگ از بیرون از مرزهای سوریه به مردم بیگناه تحمیل شده و کشورهایی مثل عربستان هم از ترس اینکه حکومت میانه روی سوریه برای مردم خودشون الگو بشه سالهای سال بود که منتظر بودند تادر یک فرصت مناسب به این دولت میانه روی عرب ضربه بزنند. شرایطی که در منطقه پیش امد این فرصت رو به تندروها داد و ترکیه هم به تکاپو افتاد که بهترین فرصت برای حرکت خودش و رویای عثمانی بازی دراوردن جدید فراهم شده ، امریکا و انگلیس هم در پی منافع خود بودند و اینچنین شد که همه میبینم
  • حسين IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 5
    بی نام جان اين چگونه دولت متمدن و ميانه رويی است كه 1-بسياری از اقوام و اقليتهايش حتی شناسنامه هم ندارند 2- انتخابات در آن معنی ندارد و حكومت از حافظ اسد به پسرش رسيده؟ 3- تاكنون بيش از يكصد هزار نفر كشته شده اند ولی رئيس جمهورش (جلاد اسد) حاضر به استعفا و برگزاری انتخابات آزاد نيست؟ و ...