ایسنا نوشت:

 کارشناسان سازمان ملل اسناد و مدارک موثقی را ارائه داده‌اند که نشان می‌دهد تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از حمله شیمیایی در غوطه دمشق ساختگی است.

به گزارش شبکه خبری روسیه الیوم، کارشناسان سازمان ملل در بیست و چهارمین نشست کمیته حقوق بشر ازمان ملل در ژنو اسناد و مدارک موثقی را ارائه دادند که نشان می‌دهد تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از حملات شیمیایی در دمشق ساختگی هستند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نتایج کنفرانس مذکور را که با حضور 9 کارشناس سازمان ملل در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد منتشر و اعلام کرد که این کارشناسان تاکید کردند بر اساس اسناد موجود فیلم‌ها و تصاویر مربوط به حملات شیمیایی همگی از پیش ساخته شده بوده و حقیقت ندارند.

این وزارتخانه افزود: علاوه بر کارشناسان سازمان ملل در این کنفرانس شماری از کارشناسان دینی و اجتماعی سوریه نیز حضور داشتند شرکت کنندگان در این کنفرانس گزارش‌های بی‌شماری را از شاهدان عینی ارائه دادند که نشان می‌داد گروه‌های مخالف سوری از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی دمشق استفاده کرده‌اند.

نتایج تحقیقات صورت گرفته از شاهدان عینی به کمیته تحقیقات ویژه سوریه وابسته به شورای کمیته حقوق بشر تحویل داده شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: همه شرکت کنندگان در این کنفرانس که تحت عنوان "تهدیدهای آمریکا برای حمله به سوریه" برگزار شده بود، تاکید کردند که اجرای سناریوی نظامی در سوریه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین تاکید کردند، جامعه جهانی نباید اهداف آمریکا برای حمله به سوریه را حمایت و تاکید کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    16 72
    سازمان ملل هم بشار را تبرئه كرد. روسياهي به كساني كه او را قاتل مي ناميدند ، ماند. البته اين دوستان آنچنان رو دارند كه سازمان ملل را هم دروغگو ميخوانند. حالم از اين كثافت كاري هاي آمريكا بهم ميخوره.
    • ابراهیم A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      73 18
      این اسناد رو هم فقط تلویزیون رژیم فاشیستی روسیه میدونه وبس!!!
    • عجب! A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      43 11
      کارشناسان سازمان ملل احیانا مدرک دکترای حرفه ای تشخیص فتوشاپ دارند ؟! یا اینکه کارشناس بررسی سلاح هسته ای هستند ؟! خودشون رو مسخره کردند !
    • رضا A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      13 61
      جناب عجب ! نه ، فقط آمريكايي ها علم غيب دارند كه بدون هيچ مدركي بقيه رو متهم ميكنند. همون طور كه صدام رو متهم به سلاح اتمي كردند ولي بعد از حمله معلوم شد سلاح هسته اي در كار نيست و فقط يه نمايش سياسي برا گول زدن مردم ساده انگاري مثه شما بوده. منتشر كن لطفا.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      39 13
      در جواب به رضا: چقدر قسی القلب هستید دیگه شما ! احتمالا جز همین تروریست ها هستید !
    • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      37 6
      دوست عزیز اینها در بیانیه روسیه انتشار پیدا کرده نظر رسمی سازمان ملل نیست یک نشستی بوده که به دعوت روسیه انجام شده با حضور بخشی از کارشناسان و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته نظر رسمی سازمان ملل هنوز اعلام نشده زیاد شلوغش نکنید.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      28 9
      کذشته از این بمباران شیمایی لابد این 130 هزار نفری هم که در این 2 سال کشته شدند همگی به مرگ طبیعی مرده اند بمباران مناطق مسکونی توسط جت های جنگنده اسد هم ساختگی بوده ! آخه چشم بستن بر روی جنایت تا کجا ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      8 5
      آقای رضا یعنی الان دیگه بشار قاتل نیس؟ 100 هزار نفر تو سه سال گذشته تو سوریه مننژیت داشتن که مردن؟ همشونو تروریستا کشتن؟ بشار هیچ کی رو نکشته؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    65 7
    وای که چقدر ادم می تونه رو داشته باشه.حالا دیگه کلا زدن زیرش. تا دیروز می گفتن کار تروریستاس. الان می گن اصلا حمله ای نبوده. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 37
      دولت سوریه و شخص بشار اسد از ابتدا هم گفتند اصل حمله ی شیمیایی هم مشکوک است و دولت نمی تواند تایید کند که اصولا حمله ی شیمیایی در کار بوده است ولی اگر بر فرض حمله ی شیمیایی هم در کار بوده باشد کار خود تروریست ها برای فریب مردم جهان بوده است که اکنون برسی های بازرسان سازمان ممل هم دققا همین موضع دولت سوریه را نشان داده است. به نظر وقت ان رسیده است که جامعه ی جهانی با یک اجماع گسترده به محکومیت گسترده تروریست ها بپردازد و دولت سوریه را در راه نابودی کامل تروریسم پشتیبانی کند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    40 17
    بشارهم بايدبره همونجاكه ديكتاتورهاي قبلي رفتن!صدام،قذافي،مبارك...
    • حقیقت گو A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 1
      مبارک دقیقا کجا رفت؟!!! نوچه اش که در سایه ی سکوت جامعه ی جهانی تون دوباره کودتا کرد و ارتش رو مجددا آورد سر کار؟!!!!! نه جونم، دیکتاتور ها از نظر آمریکا دو دسته اند!!! دیکتاتورهای خوب مثل عبدالله و مبارک و دیکتاتورهای بد مثل اسد و قذافی!!!
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    56 13
    فيلم ساختگي بود ديگه ؟ بعدا اون بچه هاي يكي دو ساله ، چقدر قشنگ جان مي دادند ! چقدر طبيعي در غسالخانه مرده بودند ! خدا از سر تقصيرات مان بگذرد .
    • حقیقت گو A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      5 4
      یعنی توی فیلم مشخص بود که این بچه ها دلیل مرگ شون چی بوده؟!!! روی پیشونی شون نوشته بود که ما بر اثر حمله ی شیمیایی مرده ایم؟!!!! توی اوضاع جنگی، چیزی که زیاد پیدا می شه جسد!!! حالا چه دلیلی داره که اون بچه ها بر اثر حمله ی شیمیایی مرده باشند؟!!!! من نه صحت فیلم رو تایید و نه رد می کنم ولی اینکه شما با دیدن چند جسد کودک در یک فیلم توی اینترنت که عنوانش "کشته های حمله ی شیمیایی" است قانع می شوی که حتما اینها با سلاح شیمیایی کشته شده اند برای من جای شگفتی داره!!!!! اگه این طور باشه، احتمالا اگه یه فیلم توی اینترنت در مورد حمله ی اتمی کره شمالی به آمریکا منتشر بشه که توی اون چند تا جسد نشون داده شده باشه شما حمله ی اتمی کره شمالی به آمریکا رو قطعی می دونی!!!!
    • حقیقت گو A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      4 5
      شما فقط فیلمی رو ساختگی می دونی که توش آدم های زنده نقش آدمهای مرده رو بازی می کنند؟!!!! یعنی فیلمی که در اون جسد انسان هایی که در اثر حادثه ی دیگری مرده اند به عنوان کشته شدگان حمله ی شیمیایی دولت سوریه جا زده بشه از نظر شما فیلم ساختگی نیست؟!!!! دوست من !! هزار حالت برای ساختگی بودن یک فیلم می تونه وجود داشته باشه، از جمله اون چیزی که شما به فکرش افتادی که مثلا آدمهای زنده نقش مرده رو بازی کنند ولی حالت های دیگری هم می تونه وجود داشته باشه، مثلا جسدهایی که به هیچ عنوان در فیلم مشخص نمی شه به چه دلیلی مرده اند به عنوان کشته شدگان حمله ی شیمیایی جا بزنند!!!!! یک کم بیشتر فکر کن لطفا!!!!!
    • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      2 2
      حقیقت گو ! شما چرا با این همه دانش رییس سازمان ملل نشدی ؟!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 36
    تروریست ها و حامیاشون که سوریه رو به این روز دراوردند باید محاکمه شند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    37 4
    اصلا خود خبر متناقض هست.یه جا میگه تصاویر ساختگی هست .یعنی اینکه اصلا حمله شیمیایی نشده.جای دیگه میگه حمله شیمیایی توسط تروریستها انجام شده.این یعنی اینکه پس حمله انجام شده.پس خبر از اصل جعلی هست
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 34
    12 مسئول بلندپایه سابق آمریکایی در نامه‌ای به باراک اوباما اعلام کردند، اسد هیچ ارتباطی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ندارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، در این نامه مسئولان سابق آمریکایی خطاب به اوباما اعلام کردند، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هیچ ارتباطی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه دمشق ندارد.
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 33
    مردم سوریه از بشار اسد حمایت میکنند نه تروریست های ادم خوار . امیدوارم درد و رنج مردم سوریه که باعث تروریست ها و حامیان تروریست هستند زودتر برطرف بشه تا دیگه شاهد هیچ کشتار و ادم خواری در سوریه و هیچ جای دیگر جهان نباشیم
    • بهزاد A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      4 3
      مردم سوریه از یه دیکتاتور حمایت نمیکنن! همونطور که از بعضی مخالفان مسلح هم همینطور! بهتره اسد بره و این جنگ داخلی رو تموم کنه.. چرا نمیزاره یه انتخابات آزاد برگزار بشه اگه اینقدر محبوبه؟!
    • خواننده IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 3
      به نظر من این مردم بیچاره از هیچ کدوم طرفداری نمی کنند. نه از اون دیکتاتور متوهم نه از اون تروریستهای آدم خوار. یه حرکت دموکراتیک داشتند می کردند اینقدر اسد بی تدبیری کرد تا آدم خوار از همه جای دنیا ریخت توی کشورش. الان همشون موندن با این گندی که زدند چه کار کنند، هم مخالفین حقیقی و مردمی سوریه هم اسد هم آمریکا و روسیه
  • علی ع IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 4
    :)))) روسیه الیوم
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 3
    مردم سوریه در کنار مصر و لبنان فرهنگ پیشرفته تری نسبت کشورهای عربی دیگه دارند و این چیزی نیست که کسی بتونه انکارش کنه ، اونوقت چطور میشه باور کرد که این مردم دولت میانه رو بشار اسد رو رها کرده و از گروهای تندرو و تروریست حمایت کنند. همه میدونند این جنگ از بیرون از مرزهای سوریه به مردم بیگناه تحمیل شده و کشورهایی مثل عربستان هم از ترس اینکه حکومت میانه روی سوریه برای مردم خودشون الگو بشه سالهای سال بود که منتظر بودند تادر یک فرصت مناسب به این دولت میانه روی عرب ضربه بزنند. شرایطی که در منطقه پیش امد این فرصت رو به تندروها داد و ترکیه هم به تکاپو افتاد که بهترین فرصت برای حرکت خودش و رویای عثمانی بازی دراوردن جدید فراهم شده ، امریکا و انگلیس هم در پی منافع خود بودند و اینچنین شد که همه میبینم