۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

خبرگزاری تسنیم:

نخست‌وزیر ترکیه ضمن ابراز تردید نسبت به پایبندی دمشق به تعهدات خود در قبال تحویل تسلیحات شیمیایی و نظارت بین‌المللی آن مدعی شد که بشار اسد برای انجام کشتارهای جدید وقت‌کشی می‌کند.
 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه "الیوم السابع"، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد دولت آنکارا از اینکه بشار اسد به تعهدات خود درباره قرار گرفتن سلاح های شیمایی سوریه تحت نظر نهادها و سازمان های بین المللی پایبند باشد، تردید دارد.
وی در ادامه مدعی شد: بشار اسد با وعده های خاص خود درباره تحویل سلاح های شیمیایی تلاش می کند برای انجام کشتارهای جدید وقت کشی کند.
رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در استانبول مدعی شد که بشار اسد تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است و وی برای ارتکاب جنایت های جدید وقت کشی می کند و تردید داریم از اینکه وی به تعهدات خود در قبال تحویل سلاح های شیمیایی پاینبد باشد.
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز روز گذشته اعلام کرد که پیشنهاد روسیه درباره نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه گامی مثبت است هر چند آنکارا از اینکه دمشق به چنین توافقی پایبند باشد، تردید دارد.
لوند گمرکچو گفت: موافقت دمشق با نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی آن یک فرصت دیپلماتیک را به بشار اسد می دهد اما در عین حال باید عاملان استفاده از سلاح های شیمیایی در 21 آگوست در حومه دمشق مجازات شوند.
وی همچنین اعلام کرد که استفاده از چنین سلاح هایی "جنایت ضد انسانی" محسوب می شود.
از سوی دیگر "عبدالله گل"، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که پیشنهاد روسیه یک "گام رو به جلوی مهم" است و این مساله نباید تنها یک تاکتیک سیاسی باشد بلکه باید عملی شود.
گفتنی است که بازرسان شیمیایی سازمان ملل اعلام کردند تاکنون به مدارکی دال بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی دست نیافته اند.
جلسه فوق العاده نمایندگان دائم اتحادیه عرب درباره پیشنهاد روسیه در خصوص نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سازمان ملل نیز امروز برگزار شده است.
برخی منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی با این طرح روسیه مخالفت کرد و به همین دلیل پیش نویس بیانیه این جلسه به تاخیر افتاده است.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    46 14
    نه که خودت باعث مرگ تعداد زیادی از هم وطنانت نشدی
  • بی نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    25 2
    اردوغ جان اگه تروريست ها به كشور خودت حمله كنن ميشيني نگاهشون ميكني
  • بی نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 3
    اميدوارم مردم ترکيه هر چه زودتر تکليف اردوغان رو روشن کنند تا ديگه نتونه از تروريست ها و گروه هاي ضدتمدن و بشريت حمايت کنه اردوغان و مرسي با استفاده از شرايطي که در منطقه بوجود اومد مي خواستند دولت سوريه را سرنگون و از راهي که شده ، تروريست ها را بر مردم بيگناه سوريه تحميل کنند ولي خوشم مياد نه تنها اسد در برابر گروه هاي تندرو و ادم خوار تسليم نشد بلکه مرسي رفت و اردوغان هم بزودي بايد در برابر مردم جهان پاسخگوي دروغ پردازي ها و حمايتش از گروه هاي تروريستي باشه