گزارش یورو نیوز از گفتگوها در ژنو در مورد خلع سلاح شیمیایی سوریه

وزیران خارجه روسیه و آمریکا روز جمعه به مذاکره در مورد طرح پیشنهادی روسیه مبنی بر نظارت سازمان ملل بر سلاح های شیمیایی سوریه ادامه خواهند داد.

 

 

روز پنجشنبه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی او در ژنو با یکدیگر دیدار و اظهار امیدواری کردند که بحران سوریه از راه دیپلماتیک حل شود.

مقامات آمریکایی خواهان نظارت فوری و کامل بر سلاح های شیمایی سوریه هستند.

جان کری در یک نشست مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف گفت: «موضوع مهم برای ما اینجا در ژنو، چگونگی قرار دادن سلاح های شیمیایی بشار اسد تحت کنترل بین المللی و از بین بردن همیشگی آنها است.»

بشار اسد رییس جمهوری سوریه روز پنجشنبه موافقت خود را با نظارت بین المللی اعلام کرد و گفت که کشورش به عضویت کامل معاهده منع تسلیحات شیمیایی در می آید.

وزیر خارجه روسیه نیز در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت: «تحولات سوریه، ایجاب می کند کنفرانس بین المللی ژنو - ۲ هر چه سریعتر برگزار شود تا از رویارویی نظامی و همچنین از گسترش هر گونه تهدید تروریستی در سوریه و همینطور در منطقه جلوگیری شود.»

در پایان نخستین روز این گفتگوها در ژنو، دو طرف از نتیجه مذاکرات ابراز رضایت کردند، با این حال این دو هنوز گفتگوهای طاقت فرسایی پیش رو دارند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا طرح حمله نظامی به سوریه را تا پایان این مذاکرات به تعویق انداخته است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =