۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
صحیفه‌ رضویه‌ جامعه را بیشتر بشناسیم

کتاب صحیفه‌ رضویه‌ جامعه تالیف آیت‌الله سیدمحمدباقر ابطحی اصفهانی و ترجمه‌ سید عدنان لاجوردی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیرخانه‌ دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)‌ عرضه شده است.

کتاب صحیفه‌ رضویه‌ جامعه در واقع ترجمه‌ فارسی «الصحیفه الرضویه الجامعه» مشتمل بر دعاهای امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است که به همت دبیرخانه‌ دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) چاپ و در دسترس عموم قرار گرفته است.

این کتاب در پنج بخش؛ نیایش‌های حضرت در زمینه‌ تسبیح خداوند، دعاهای امام رضا (ع) درباره‌ درخواست‌های عمومی و جامع و درخواست‌های خاص، دعاهای ایشان در اوقات و زمان‌های مختلف، دعاهای آن حضرت در اوقات مخصوص و دعاهای امام رضا (ع)‌ برای خود و برای دیگران و شامل 103 دعا از امام هشتم (ع) می‌باشد.

همچنین در بخش پیوست‌های این کتاب دعا، ادعیه امام رضا (ع)‌برگرفته از کتاب «فقه‌الرضا (ع)»‌ شامل 62 دعا، آمده است.

بر اساس این گزارش در شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) مصوب شد تا کتاب صحیفه‌ رضویه تالیف آیت‌الله موحد ابطحی استاد و محقق برجسته حوزه به زبان فار سی ترجمه و به صورت گسترده چاپ و در اختیار عموم برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از آموزه‌های رضوی قرار داده شود.
بنابراین ترجمه‌ی این کتاب به قلم دکتر سید عدنان لاجوردی و با نظارت علمی پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شد و این اقدام یکی از ابتکارات جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در سال‌های 90 و 91 است.

بخش آغازین این کتاب دعا با متن عربی و ترجمه‌ی صلوات خاصه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) بوده و پس از آن ادعیه آن حضرت در پنج بخش مذکور گنجانده شده است. همچنین بیان فهرست موضوعی و تفصیلی عناوین دعاها سبب شده تا مخاطبان بتوانند به راحتی به هر یک از دعاهای آن حضرت در موضوعی که علاقمند هستند، دست پیدا کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =