۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۵

واحدمرکزی خبر:

هنری کسینجر مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در زمان نیکسون و فورد گفت اصرار آمریکا بر برکناری اسد اشتباه است زیرا این مساله سوریه را به هرج و مرج می کشاند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان کیسینجر درباره انگیزه روس ها در توافق اخیر با آمریکا بر سر سوریه گفت به باور من پوتین نمی خواهد آمریکا به صورت یکجانبه تعیین کننده روند تحولات در منطقه باشد.

از این رو زمانی که دولت آمریکا خود را در وضع دشوار و احتمالا شرم آور در امتناع از حمله نظامی، فرصتی یافت تا گامی برای کاستن از دشواری های آمریکا و حل یک مشکل عمومی بردارد.

کیسینجر درباره حمله به سوریه گفت به نظر من توصیف اوضاع سوریه با برکناری یک رهبر در این کشور کار اشتباهی است.به نظر من بهترین موضع برای آمریکا این است که روی دولتی انتقالی کار کند و روی برکناری رئیس جمهور سوریه ، به خصوص در مراحل آغازین این فرایند تمرکز نکند.

برکناری اسد در همان آغاز کار باعث هرج و مرج می شود و احتمالا این قضاوت، قضاوتی درست باشد.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    اینکه امریکا در هر حال بر روند کنار گذاشتن بشار تمرکز دلشته حقیقت غیر قابل انکاری است، آنگونه که از این اظهار نظر سیاستمداران امریکایی نیز بر می آید، سعی بر پوشش ناکامی امریکا می شود. صحبت به گونه طرح می شد که ناکامی اخیر امریکا نوعی مصلحت سنجی تعبیر شود و طوری القا شود که امریکا خود با برکناری اسد تردید دارد. این صحبت ها می تواند پالس مثبتی در توجیه کاهش قدرت تصمیم گیری امریکا ارسال کند، پیش از ان که بر توانمندی و امکان انتخاب از جانب آنان دلالت کند.