۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

ایسنا نوشت:

 آلبرایت می‌گوید واشنگتن نباید به پیشنهاد رئیس‌جمهوری روسیه برای کمک به واگذاری تسلیحات شیمیایی سوریه به سازمان ملل اعتماد کند.

به گزارش خبرگزاری سی.بی.اس، مادلین آلبرایت، نخستین وزیر امور خارجه زن آمریکا که در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون خدمت کرده، گفت: فکر می‌کنم که ما باید در خصوص منافع مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همکاری کنیم اما شخصا به پوتین اعتماد ندارم. به نظر من روسیه متوجه خطر سلاح‌های شیمیایی شده و از اینکه سلاح‌های شیمیایی به دست افراط‌گرایان بیفتد، ترسیده است.

وی افزود: منفعت اولیه آمریکا در سوریه توقف کشتارها و کنترل بر مساله سلاح‌های شیمیایی است چرا که این مساله‌ای وحشتناک است و در وهله بعدی تلاش برای انتقال قدرت.

آلبرایت ادامه داد: آمریکا احتمالا بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را برکنار می‌کند اما این لزوما بدان معنا نیست که از تمامی افرادی که با حکومت سر و کار داشتند، خلاص می‌شود. برای من خیلی سخت است که بخواهم گمان کنم که فرد بدتری نسبت به اسد که علیه مردم خودش از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده، زمام امور را به دست خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا تصریح کرد: یکی از مشکلات آمریکا این است که همیشه به دنبال یک راه حل سریع است. مساله سوریه مدتی طول خواهد کشید. گمان می‌کنم ما شاهد تغییرات تاریخی در این منطقه خواهیم بود و این مساله زمان می‌برد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    14 4
    با نظر البرایت موافقم روسیه فقط و فقط به منافع خودش می اندیشد
    • حامد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      2 0
      آخ نه اینکه تو جهان فقط آمریکا به فکر منافع ملتهای دیگست!!!!!