۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۳

به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز طرح جدید تعرفه‌ها به صورت استانی و بر اساس مناطق آب و هوایی کشور پیش بینی شده است.

گروه اقتصادی : عزیزالله رمضانی  مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت که با تصویب مجلس از ابتدای سال آینده تعرفه‌های جدید گاز اعمال خواهد شد و در این صورت ضریب اخذ جرائم از مشترکان پرمصرف و دهک‌های درآمدی بالا افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاین مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: طرح جدید تعرفه‌ها به صورت استانی و بر اساس مناطق آب و هوایی کشور پیش بینی شده است.
وی نیاز سرمایه‌گذاری سالانه در صنعت گاز را 10 میلیارد دلار اعلام کرد و ادامه داد که این میزان سرمایه‌گذاری به طور عمده در بخش‌های پالایش و انتقال گاز در نظر است و امسال حدود 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

رمضانی در مورد برنامه‌های افزایش تولید شرکت در سال آینده گفت: راه اندازی پالایشگاه ایلام، فازهای 9 و 10 پارس جنوبی و افزایش تدریجی ظرفیت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی از جمله این برنامه‌ها است که در مجموع سال آینده حدود 600 میلیون متر مکعب گاز را در اختیار ما قرار خواهد داد.

این در حالی است که پیش از این در دوره مدیرت قبلی شرکت ملی گاز توسط سید رضا کسایی زاده به گوش می رسید که پالایشگاه ایلام به صورت 50 درصدی در حال فعالیت است . همچنین افتتحاح فازهای 9 و 10 پایرس جنوبی که در حال حاضر که از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز به عنوان یکی از برنامه سال آینده برای افزایش ظرفیت تولید گاز کشور برشمرده می شود نیز برای 15 بهمن وعده داده شده بود.

وزیر نفت بهار امسال عنوان کرد که برای مقابله با سرما و پیشگیری از حوادث زمستان سال گذشته در پی قطع گاز، تولید فازهای 9 و 10 پارس جنوبی به ظرفیت 50 میلیون مترمکعب وارد شبکه می شود که چنین نشد و اکنون از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز به سال آینده موکول شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : اعمال طرح پلکانی افزایش گازبها باعث شد میزان مصرف بخش‌های خانگی و تجاری کاهش یابد.

وی همچنین متوسط صادرات گاز کشور از ابتدای سال را 13 میلیون متر مکعب در روز و واردات را 20 میلیون متر مکعب اعلام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۴
    18 1
    سلام خسته نباشيد آيا اوضاع گازي دومين كشور داراي منابع گاز جهان بايد اينگونه باشددولت عزيز چه فكري براي قشرآسيب پذير كرده است خواهش من فقط وفقط قدري تامل است /ياعلي مدد