ساعت جدید کار تهرانی ها اعلام شد؛ روزی ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه

پس از لغو مصوبه کاهش ساعت کار ادارات پایتخت،‌ استانداری تهران میزان ساعت کار ادارات دولتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طبق بخشنامه ای که چهارشنبه گذشته معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ابلاغ کرد، تمامی دستگاه های اجرایی موظفند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت محترم وزیران در سقف ۴۴ ساعت در هفته تنظیم و اجرا کنند. (اینجا)

به همین دلیل استانداری تهران در ابلاغیه ای خطاب به رؤسای دستگاه های اجرایی شهر تهران از این پس ساعت کار کارکنان ادارات مستقر در شهر تهران از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۱۵ تعیین کرده است.

این یعنی با توجه به تعطیلی عمده ادارات دولتی تهران در روز پنج شنبه،‌ ساعت کار کارمندان ادارات دولتی تهران هر روز ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه است. 

این افزایش ساعت کار دو اتفاق را در پی دارد؛ بازگشت ساعت ناهار و بازگشت سرویس حذف شده برخی ادارات دولتی. چیزی که در سال ۹۰ حذف شد. 

گفتنی است در بهار سال ۹۰، دولت دهم به پیشنهاد استانداری تهران و کمیته مبارزه با آلودگی هوا مصوب کرد ساعت کار ادارات دولتی برای کاهش آلودگی هوای تهران و البته ترافیک صبح و عصر پایتخت، کم شود. به همین دلیل ساعت ناهار حذف شد و به جای ان دولت پول ناهار را به حقوق کارمندانش افزود. همچنین سرویس رفت و آمد برخی ادارات دولتی هم حذف شد. 

افزایش ساعت کار ادارات دولتی درحالی اعلام شده است که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از شدت گرفتن ترافیک عصرگاهی خبر داده. 

سردار حسین رحیمی پیش‌بینی کرده است پیک ترافیک صبحگاهی از روز یکشنبه ۳۱ شهریور از ساعت 6 تا 9 و عصرگاهی نیز از ساعت 16 تا 20:30 باشد: با توجه به این که ساعت کار ادارات در تهران به ساعت 16 افزایش یافته است و با توجه به تقارن ترافیک عصرگاهی با تعطیلی ادارات پیش‌بینی می‌کنیم، بار ترافیک عصرگاهی به شدت افزایش یافته و شاهد بار ترافیک سنگینی در این ساعات باشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره سرویس ادارات به ایسنا گفت: متاسفانه هیچ اقدام خاصی درخصوص سرویس ادارات علی‌رغم تاکید دولت و ابلاغیه ویژه استاندار وقت تهران صورت نگرفته است، انتظار داریم مسئولان استانداری تهران تکلیف اداراتی که سرویس‌های خود را حذف کرده و حجم زیادی خودروی شخصی را روانه‌ی خیابان‌ها کرده‌اند، هر چه سریع‌تر مشخص کنند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 154
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    آخه طبق اعلام چند ماه پيش، وقتي ميزان كار مفيد دولتي در ايران 22 دقيقه در روز است، حالا چه فرقي ميكنه كه تعداد ساعات كاري را افزايش ميدن؟
    • مهدی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      این کار فقط باعث ایجاد هزینه های اضافی می شه، چون عملا و حقیقتا بعد از نهار هیچ کاری انجام نمیشه!
    • بی نام DE ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      ناهار نه نهار
    • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      حالا خودت را عادت بده بیشتر کار کنی
    • فرهاد A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      65 33
      من خودم كارمند دولتم، ولي هميشه با همكارم سر تنبلي‌هاشون بحث دارم. مثلاً چرا بايد 10 روز تعطيلي تابستوني داشته باشيم يا توي عيد 20 روز تعطيل باشيم؟ هركس بخواد تابستون بره مسافرت مي‌تونه از تعطيلي‌هاي ساليانة خودش استفاده كنه يا اصلاً مرخصي بدون حقوق بگيره. پول سفر همكارهاي من بايد از جيب مردم پرداخت بشه؟ وقتي هم كه بين‌التعطيلين! مي‌شه همگي خوشحال مي‌شن كه كار نمي‌كنن. همينه كه وضع مملكت اين‌جوريه و پيشرفت نمي‌كنيم ديگه.
    • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      36 9
      حالا ببينيد ترافيك بعد از ظهر كه شركتهاي خصوصي هم تعطيل ميشن چه خبر ميشه.
    • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      15 25
      ما را با الان کشورهای پیشرفته مقایسه نکنید ببینید چه کردند که پیشرفته شدند خواهش می کنم مجلس شورای اسلامی نیز تعطیلی سراسری 3،4و12فروردین؛ 15خرداد؛ 29اسفند و با کمال احترام شهادت حضرت زهرا یکروز اضافه شده ی عید فطر، عید قربان، تاسوعا، اربعین، شهادت امام رضا یعنی مجموعا 11 روز از قریب 30 روز تعطیلات مناسبتی را بردارد.
    • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      17 15
      آقای فرهاد شما گفتین و ما هم باور کردیم که کارمند هستی
    • کارمند IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      21 1
      علت اینکه ساعات کار مفید اینقدر پایین است قطعا باید علت را در مدیریت نا کارآمد ، عدم وجود شایسته سالاری در تمامی رده های اداری ، عدم وجود برنامه ریزی دقیق ،عدم توجه به نظرات کارشناسی ، عدم نظارت مناسب ، رواج روابط نا مناسب اداری همچون پاچه خواری ، زیر آب زنی ، رفتارهای نمایشی و ... در ادارات جستجو کرد . که با اضافه کردن ساعات کار بهبود پیدا نمی کند .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    اگر 10 ساعت میشد بهتر بود هم ترافیک کمتر میشد و هم آلودگی هوا . این کارمندان مگه اصلا کار هم میکنن
    • يك كارمند A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      34 65
      حالا فكر ناهار باشيد. چون با ساعت قبلي ناهار و سرويس حذف شده بود و ما مجبور بوديم كه بريم خونه ناهار بخوريم ولي حالا تا برسيم خونه وقت شامه.
    • کارمند IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      20 23
      بلاخره خودمون به دولت تدبیر و امید رای دادیم. به قول معروف خود کرده را تدبیر نیست !!! البته شاید هم عزیزان می خوان در اقدام بعدی حقوق همه کارکنان را که در این دو سال کلی بی ارزش شده اصلاح کرده و اون رو 3 برابر کنند.
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    76 97
    خب با این حساب باید پایه حقوق ها هم بر اساس افزایش ساعتها اضافه بشه... مثلا پایه حقوق ما بر اساس 160 ساعت محاسبه شده حالا باید بر اساس 176 ساعت حساب بشه...
    • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      پایه حقوق بر اساس همین میزان کار بود اما در دولت قبل چون اصولا کاری انجام نمی گرفت ساعات رو کم کرده اما حقوق را همان حقوق قبلی می دادن که در واقع دست اندازی به بیت المال و تضییع حقوق ملت بود. اگر شما هم مثل من کارتون تو دولت قبل به ادارات می افتاد می دیدید که ساعت 2:45 رسما کار رو تعطیل می کردن و کار یک روزه رو تو 3 روز باید انجام می دادیم. دستشون درد نکنه که به فکر ارباب رجوعند
    • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      همین هم زیادتونه خیلی کار میکنید؟ همیشه هم که طلب دارید از ملت...
  • پیام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    54 6
    یکی به من بگه قبلا از ساعت چند تا چند بود؟
    • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      37 6
      ما که قبلا 8 تا 4 بودیم... بعضی جاها 8 تا 2:30 بودند...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    كار مفيدشون همون ٤٥ دقيقه است
  • hasan A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    25 31
    درود به شما بزرگواران البته خواهش می کنم مدام عوض نکنید پاینده و سرافزار باشی ای ایران من -+
  • سارا A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    تا آدم برسه خونه هم میشه 6 عصر دیگه وقتی هم واسه خونواده میمونه؟
    • hossein IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      خسته نباشید مگه تا حالا ساعت چند میرسیدی خونه که حالا میشه 6 عصر ؟؟؟؟؟ ما خصوصی ها آدم نیستیم که الانشم 7 عصر میرسیم خونه ؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      26 7
      اشکالی نداره اگه شما هم مثل ما کارمندان بخش خصوصی یاد می گیرید در کمترین زمان با خانواده تون باشید
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      10 4
      اتفاقا جهت تحکیم بنیان خانوادست ...دوری و دوستی !!!
  • بهروز IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    انشالله این دولت بتونه از کارمندان بخش دولتی کار بکشه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    65 45
    خوبه اونایی که دارن ضدکارمندامینویسن الهی خودشون کارمند بشن
  • محمود احمدی نژاد A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    آقای روحانی ! ما به شما رای ندادیم که بیشتر کار کنیم ! من از شما سوال می کنم ،این درسته که انسان عصر مدیریت جهان ، زیاد کار کند ؟
    • عالی A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      24 1
      دستور دادم در هر اداره چند جوان قوی استخدام کنند که این کارمندان مدیریت جهان را به نوبت باد بزنند. امید است در شورای اداری تصویب گردد.
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    76 15
    اگه من بودم ادارات دولتی رو دو شیفته می کردم هم بازدهی کار بالاتر بود هم خیلی از کسانی که بیکار هستند صاحب کار می شدند...
    • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      13 0
      اگر كار بود كه نيرو ميگرفتند.
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      6 8
      فعلا كه نيستي خدا شناخت كه نداد
    • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      6 1
      کار هست.بودجه نیست که به کارمندان جدید بدن.
  • بي نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    41 97
    خدارو شكر كه همه مشكلات حل شده و همه چيز به حالت سابق برگشته فقط مونده بود ساعت كار كارمندا . هميشه ديواري كوتاه تر از ديوار كارمند پيدا نميشه
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    41 15
    هیچ مشکلی حل نمیشه ... چه لزومی داره ساعت کار تهران باشهرستانها فرق داشته باشه؟؟؟؟ فقط سوال اینجاست چرا دولت قبل اینقدر به فکر پایتخت نشینها بوده وشعارعدالت هم فقط گوش شهرستانیها راکر کرده بود.
  • مرتضی A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    21 3
    دوستان عزیز الان که دارید از مشقات کاریتون میگید در ساعت کار هستید و بابتش پول میگیرید.
  • پدرام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    9 22
    یکی از معدود کارای مثبت دولت قبلی همین بود که اینم ظاهرا چون فقط در دولت " قبلی" تصمیمش گرفته شذه باید لغو شه!! بدنبال زیاد کردن بهره وری از راههای تامین آسایش کارکنان باشید نه اضافه کردن ساعت در آلمان ساعت کار هفتگی 36 ساعته...با این حال اونا آلمانن و ما ایران!
  • ahmad IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    20 2
    من خودم کارمند مخابراتم ساعات کار در ادارات اگه دروغ میگم بگید دروغ میگه :1) ورود ساعت 8 تا 9 کارای روز قبل 2)9تا 11 صبحانه البته هروز یک چیزی از لوبیا بگیر تا عدسی و غیره 3)11 ماموریت(مرخصی)برای کارای بانکی و خانه 4) ساعت 13 وقت نماز ونهار تا 15 بعدشم که اداره تعطیل /راستی روزهای زوج از ساعت 7 تا 12 جلسه /کلن حسته نباشی /بعدشم سر برج حساب میکنن اظافه کاری چرا کم دادن
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 6
    هیچ مشکلی برا ترافیک ایجاد نمیشه فقط یه بهونه برا کم کردن ساعت کار بوده اگه بهره وری با کم کردن ساعت کار بالا میره چرا فقط برا تهرانیا باشه شهرستانیا چه گناهی دارن
  • بي نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    15 13
    خوبتون شد مرفهين بي درد. يكم كار كنيد پس ما خصوصيها ادم نيستيم كه هميشه 7-8 شب ميرسيم خونه تازه اگه كل كارها انجام شده باشه. .سيستم ارزيابي كاركنان رو هم كه نداريد همينطوري واسه خودتون ميچرخيدو بعد از ساعت دوازده بين نماز و ناهار در سعي و صفا به سر ميبريد. واقعاً بيت المال نوش جونتون. يكم كار كن مگو چيست كار!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    21 11
    هر کاری که مصوبه های آقای احمدی نژاد را لغو کند خوب است.از این ها گذشته واقعا جای دکتر عارف در دولت خالیه
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    18 2
    باید قبلا اعلام می شد تا کارمندان برای 6 ماهه دوم سال برای زنگیشان برنامه ریزی می کردند مثلا کسی که فرزندش را برای کلاس زبان از ساعت 16 تا 18 ثبت نام کرده برای ترم پاییز وقرار بوده اونو ببر کلاس وبیاره حال باید چه کاری انجام بده ،واقعا جای تاسف برای این همه بی برنامگی -بابا کمی کارها را با کارشناسی بیشتر انجام دهید.؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      14 0
      اینجا ایران هر لحظه باید انتظار داشته باشید برنامه هاتون به هم بریزه !!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    6 6
    لطفا به استدلال هیات محترم دولت درخصوص بازگرداندن ساعت کار ادارات تهران به روال قبل توجه کنید: "موضوع بخشنامه یاد شده مربوط به شرایط بحرانی و اضطرار در هوای شهر تهران بوده و اجرای این مصوبه در شرایط فعلی موضوعیت ندارد." یعنی اینکه هوای شهر تهران اصلا در حالت بحرانی و اضطراری نیست!!! آخه آقایون دولتمردان فعلی و منتقدین دولت قبلی یکی از دلایل سوء مدیریت دولت دهم را در این می دانستند که باعث شده اند هوای تهران هر روز بحرانی و درشرایط اضطرار باشد. پیدا کنید صداقت را!
    • مژی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      1 0
      آره نیست ولی ما اون موقع ساعت 8و ربع می رفتیم سر کار نه هفت و نیم
  • محمد A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    6 0
    ما در سازماني دولتي هستيم كه علي رغم اعلام دولت به زير مجموعه خود مبني بر دادن اضافه كاري به علت كاهش ندادن ساعت كاري به عنوان عدالت اجتماعي متاسفانه به اين نكته كه بخش اعظمي از وقت ما در ترافيكي كه ما هيچ نقشي در بوجود آمدن ان نداريم مي گذرد .به اين قسمت هيچ دولتي پاسخ نداده است كه خانواده هاي ما چه گناهي دارندو به كارهاي روزمره خود چگونه9 برسيم.لطفا مشكل ترافيك را حل كنيد البته نه با زوج و فرد كردن و ايجاد ترافيك مسافران برجاي مانده در خيابان ها
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    28 16
    اين عزيزانيكه معتقدند كارمندان دولت كار نمي كنند با چه استنادي اين حرف را ميزنند دوستان شاغل در بخش خصوصي چه گلي به سر مملكت زدند كه ما نميبينيم به فكر بار معنوي و فرهنگي اين تصميم باشيد به زعم اين كه دوستان بخش خصوصي نمي تاون ند إز أين مزيت استفاده كنند نظر ندهيد بجاي ان درخواست إصلاح قانون كار و كاهش زمان بخش خصوصي را مطرح كنيد كاهش ساعات كاري به تحكيم بنيان خانواده كمك مي كند
  • امیر علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    10 4
    به محکم تر شدن کانون خانواده کمک میکنه چون بین خانواده دوری ودوستی میشه
    • محمد A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      6 0
      حتما شما اينچنين هستيد و كافر همه را به كيش خود مي پندارد.در ضمن جناب شما اگر اگاه نيستيد بريد و قانون كار را نگاه كنيد گفته حداكثر 44 ساعت .كف تعيين نكرده . اينكه گفته 44 ساعت براي اين است كه از امثال جناب سواستفاده نشه و ازتون بيگاري نكشند و خوشحال باشيد كه كارمندا هم ساعتشون زياد شده. هميشه ما خود زني مي كنيم به جاي اينكه بريم و باهم باشيم و حقمون را بگيريم نه اينكه از اينكه ديگران هم مثل ما نتونن زود تر به خانواده شون برسند.
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 8
    بسيار خوب بايدچنين باشد
  • محسن IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    6 6
    دولت با این کار میخواهد به دور از حساسیت و چراغ خاموش از هزینه های خودش بکاهد، چون وقتی کارمندی که قبل از ساعت کاری گذشته در محل کار خود حاضر و بعد از ساعت کاری گذشته از محل کاری خود خارج می شد، ساعات غیر موظفی برایش اضافه کار و کمک درآمد در این روزگار سخت با این تورم بالا بود، اما حالا دولت محترم با این کار به جای اینکه جهش کاری و انقلاب و انگیزه ای برای کارکنان متعهد خود ایجاد کند با اضافه نمودن ساعات کاری، به خودی خود از پرداخت وجه اضافه کاری تا حد زیادی معاف می شود و این یه جور کلک رشتیه سمنانی است، دکتر می بوسمت.
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    15 4
    من مخالفم ، ترافیک بیشتر میشه . تداخل ساعت باز شدن مدارس و ادارات نیز مشکلات بیشتری ایجاد می کنه.
  • فرشاد/م A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    14 2
    معمولا نيم ساعت قبل از اذان ظهر كار اداري تعطيل است وبعد از نماز و غذا كار چنداني انجام نميشود .اين امر نه تنها به نفع دولت نيست بلكه هزينه هاي ثابت و هزينه هاي آب وبرق و تلقن را نيز افزايش ميدهد . مگر كاركنان دولت چند ساعت در روز كار مي كنند ؟كه اين يك ساعت و نيم كارائي و بهره وري آنها را بالا ببرد .همه دنبال معامله هستند و تلفن هاي اداري و دفتر كارشان تبديل به يك بنگاه بدون اجاره آب و برق و تلفن شده است . لطفا كارشنان محترم اعلام كنند افزايش اين 1.5 ساعت چه منافعي را براي دولت در بر دارد.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    14 6
    افزايش ساعت كار باعث تحميل هزينه بيشتر (آب و برق و تلفن و نهار و...)به دستگاه هاي دولتي است، ظاهرا دولت فكر كرده با اين كار بهره وري بالا ميره اما زهي خيال باطل
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    18 0
    درمورد مالیاتها که اولین ومستقیم ترین اون کارمندها هستن کمترین افزایش سالنه حقوق که مال اونهاست ساعت کار هم که تنها مال اونها افزایش پیدا میکنه هیچوقت دیواری کوتاه تر از مانیست؟
  • سيدمجيد A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    9 0
    طبق قانون هزينه تهيه غذا به دولت تحميل ميشه. با توجه به نرخ پايين بهره وري كاركنان دولت و وضعيت ترافيك شهري، به نظر من توجيه منطقي نداره. البته دولت ميخاد قانون را اجرا كنه ولي اول بايد قانون اصلاح بشه و دولت هم قانون جديد را اجرا بكنه. البته اين موضوع به رفع تبعيض هم ميپردازه چون در شهرستانها كاركنان بيشتر از پايتخت نشينان كار ميكنند. اميدوارم امسال شاهد بي نظمي ترافيكي و بهم خوردن اوضاع در خيابانهاي منتهي به مدارس نباشيم. اصرا بر حضور اول صبح در سركار ترافيك شهري را بيشتر ميكنه.
  • تهرانی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    10 0
    هر وقت سرویس اداره ها رو راه انداختند بعد می اومدند نظر کارشناسی میدادند. امسال مهر ماه تهرانی ها با این ترافیکی که راه میافته به سلامتی همین یه مقدار روانی هم که داریم پاک پاک میشه
  • اصغر IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    17 12
    افتضاح هست
  • مرضيه A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    21 9
    من خودم 15 ساله كارمندم و تا حالا روز روشن خونه نرسيدم خدا كنه اونا كف فكر مي كنند كارمندها كم كار مي كنند خودشون دچار بشند تا بفهمند و درك كنند
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    38 14
    واقعا" برای بانوان شاغل متاهل با داشتن فرزند کوچک بسیار سخت وطاقت فرساست .
  • كارمند خسته A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    40 5
    دولت محترم بايد ساعاتي كه تهراني ها در ترافيك هستند را هم محاسبه كند. در شهرستان ها چند دقيقه طول مي كشه تا كارمندها به خونه هاشون برسند و در تهران چقدر؟ حداقل يك خوابگاه هم در ادارات دولتي تهران بزنيد تا كسانيكه در شهر هاي اطراف هستند و براشون صرف نمي كنه برن خونشون همونجا بخوابند.
    • م ع IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      12 20
      کسی مجبورت نکرده تهران وایسی. بیا شهرستان تا زود برسی خونت و زود برسی سر کار . چون توی ترافیک میمونی میخوای پولشو بگیری ؟ واقعا نمیدونم بعضیا چطوری فکر میکنن. من اصالتا تهرانی هستم و اصلا دلم نمیخواد برگردم تهران به خاطرمشکلات الودگی و شلوغی تهران که علت اصلی مهاجرتم بود نمیتونم برگردم و به قرآن از وقتی اومدم شهرستان خوش آب و هوا و خلوت تازه فهمیدم زندگی یعنی چی و احساس خوشبختی میکنم. با پول رهن یه اپارتمان تو تهرات یه خونه ویلایی خریدم و به تمام معنا دارم زندگی میکنم و از زندگیم لذت میبرم. بهتره شما هم گله و ناله نکنید. من امکانات تهران رو به سلامتی جسمی و روانی خودم ترجیح ندادم
    • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      3 10
      همین رسیدگیهای به پایتخت نشینها باعث شده که که جمعیت تهران اینطوری وهوای تهران هم یه طور دیگه بشه به نظر میاد شرایط باید درتهران سختگیرانه تر بشه...
  • مرغ سحر ناله سر كن A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 5
    من نميدونم چرا ما ايرانيا عادت داريم خودمون تجربه كنيم و از تجربه ديگران استفاده نكنيم ،قبلا" اين ساعات اداري امتحان خودشو پس داده چرا ما دوباره امتحان ميكنيم و مطمئن هستم كسي كه اين بخشنامه رو نوشته خودش بچه مدرسه اي نداشته يا راننده شخصي داره كه درگير مدرسه بچه نيست و يا اصلا" اين اشخاص تو تهران زندگي نميكنند.
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    32 24
    چرخ اقتصاد مملکت را کارگران میچرخانند نه کارمندان پر ادعا!
  • سعيد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    34 19
    کارمنداي دولت روزي 10 ساعت کاري هم بشه باز کمه چون اصلا کار نمي کنند
  • محمدرضا EU ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    25 8
    هیچ فرقی نکرده کی میگه نهار تو ادارات حذف شده سر ظهر برید یه اداره دولتی میبینید چه بوی غذایی میاد
  • وحید IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    30 6
    عوض اینکه ساعت کاری زیاد بشه . یکم به فکر جوون ها باشید اونه رو ببرید سره کار
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    15 4
    من نمی فههم اگه کار مفید نمی کنیم و بیکاریم پس بیشتر نگهمون می دارن که چی بشه؟آبو برق بیشتری مصرف شه؟اینجوری بهره وری بالا میره؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    4 8
    اینجوری تاحدودی عدالت بین تهرانی ها و ادارات شهرستانها که پنجشنبه ها تعطیل نیستن برقرار میشه یا همه رو پنجشنبه ها تعطیل کنین یا نه اینکه تهرانی ها تعطیل و بقیه سر کار.
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    13 4
    آلمان ساعات کار هفتگی 36 ساعته و ما 44 ساعت! ولی اونجا آلمانه اینجا ایران! مشکل بهره وریه نه ساعات بیکاری بنام کار.- در نظر داشته باشید با این مسافتهای پر ترافیک تهران حداقل یک ساعت صبح و یک ساعت بعد ازظهر باید در مسیر رفت و برگشت به اداره صرف کنی- حقوق و مزایا هم که در همه ادارات یکسان نیست - بحث دورکاری را میتوان برای بعضی از مشاغل در نظر گرفت- خانم های کارمند در منزل هم باید به وظایفشان به نحو احسن عمل کنند - آموزش بچه ها - خانه داری- آشپزی ....... در هر صورت در حق خانمها اجحاف بسیار زیادی می شه .
  • صالح IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    21 27
    این هم از دولت امید چقدر به فکر آسایش مردم هنوز نیامده همه چیز داره میریزه بهم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 7
    سلام دستشون درد نکنه همین طوری هم کار نمیکنن فقط طوری نشه به بهونه نماز و نهار بپیچونن برن یه ساعتی مشخص و اعلام بشه از رسانه ها اعلام که از اون طرف راه جدید پیدا نشه و حقوقی که واسه زن و بچه میبرن حلال حلال بشه.
  • بدون نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    15 0
    خیلی بد شد کارمندایی که شغل کمکی داشتن تا هزینه هاشون رو تامین کنن بیچاره ان هر چند ماه اول یخورده حقوق رو تغییر میدن که یکماه بعدش توی تورم محو میشه خوش بحال ما مجردا
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    11 0
    بانک ها چی میشن پس!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    3 0
    اجرای شکلی کار ساده ترین شیوه مدیریت است که عمومیت دارد اما بحث اصلی محتوای کار واثر بخشی آن است متاسفانه نظام اداری فاقد کارایی است به هر حال باید دیدطبق روال شکل ساده انگارانه کار اجرا می شود یعنی میز صندلی آبدارجی ژست دیوانسالاری ؛ کارت حضور وغیاب و...یا جهت مدیریت واقعی و کارا قدم برداشته خواهد شد.
  • hamid IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    13 3
    هر وقت اومدم تو سایت در مورد یه چیزی نظر سنجی گذاشته بودن دیدم همه تنگ نظرند. وقتی میگند حقوق معلم هارو چند روز دیر دادند یه عده میکند پس ما چی که 3 ماه نگرفتیم اعتراض نداره. به جای اینکه بگید چرا دیر دادند کاش حقوق معلم ما به موقع بدند ما هم همینطور. خوشحالی داره ساعت کار کارمندا زیاد بشه؟ با حقوق 650 با سابقه 13 سال به نظرتون ما داریم خوش میگذرونیم؟ به جای اینکه همه به فکر هم باشیم خوشحال شدید؟ شما که بازاری هستید وقتی جنس گرون میشه میکشید 2 برابر رو جنساتون. درسته شاید از 9 صبح برید تا 9 شب ولی خیلی از کاسب ها کمتر از 2 یا 3 میلیون در نمیارند. حالا بعضی از شغل های آزاد یا کاسب ها خیلی کمتر درآمد دارند خوب همه کارمند ها هم وضع مالیشون خوب نیست درست مث یه عده شما . از دور خیلی چیزا خوبه
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 4
    اخر ادارهایها به شغل دومشان نمی رسند دولت با این کار شغل ایجاد می کند ممنون ازدولتی ها
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    24 8
    برای خانم ها خیلی سخته ، حد اقل یه تفاوتی برای خانم ها قائل بشید و ساعت کاری اونها را اضافه نکنید تو را به خدا
  • مجتبی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    1 3
    اخوبه
  • ناشناس A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 2
    باید در سطح کشور باشد نه فقط تهران
  • محمد A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    3 3
    من تا قبل اینکه شهرداری کار بگیرم هم عقیده بودم باهاتون .الان هم قصد توجیه ندارم ولی صرفا اینو بدونبد حجم کارهای مختلفی که باید انجام یشود زیاده
  • بی نام A1 ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    5 5
    جل الخلاق!!،مگر ادم زرنگ هم کار می کنه؟!! حالا خوبه خودشون هم اعتراف می کنند به شدت از زیر کار کردن فرار می کنند مثل همین احمد که در مخابرات است و حرف حساب زده !! البته ما هم یک عده شهرستانی بودیم که مدتی در این شهر الوده و بی قواره همین از زیر کار در رفتن کارمان بود که یا از دیگران کار بکشیم و یا مثل همین بابا در ظاهر مشغول کار و خدمت باشیم و بعد که دوره خوشی ما تمام شد و برگشتیم شهرستان مجبور شدیم جای چند نفر سخت کار کنیم و با هزار مصیبیت یک درامد حقیرانه ای داشته باشیم و اکنون خوب می فهمیم که سعادت و رفاه فقط در انجا بود پس تلاش کردیم و موفق شدیم دوباره به تهرون منتقل شویم و البته با تحمل همه سختی های این شهر پر هزینه وشلوغ حداقل از مشقت کارکردن با دستمزدی کم و طاقت فرسا راحت شویم و...!!
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      3 0
      والله ما کارمند های شهرستان رو هم دیدیم خانم ها چند تا صندلی گذاشتن بچه هاشون رو خوابوندن.سرویس مدرسه نمی خوان بدون پاس می رن بچه هاشون رو ازمدرسه میارن اداره .بهشون نهار میدن و.................نصف کارای خونشون رو توی اداره انجام می دن.
  • شهروند تهران IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    25 5
    بسمه تعالی جناب آقای استاندار محترم تهران با سلام پر واضح است که خود میدانید تقارن همزمان ساعات کاری و ساعت شروع مدارس و تقارن پایانی ساعت کاری و ساعت پایان مراکز اموزشی علاوه بر مشکلات شدید ترافیکی، مشکلات شدید آلودگی را درپی خواهد داشت و البته خود میدانید که تهران آلوده ترین هوا را دارد. پس لطفا کمی محتاطانه تر ساعات کاری را دستکاری کنید و توجه کنید که بهره وری اداری با افزایش ساعت کاری بهتر نشده بلکه صفرتاصد آن کوچکتر میشود. همچنین با توجه به تغییر ساعت در شش ماهه دوم سال و تاریکی زود هنگام ممکن است مشکلات امنیتی نیز خصوصا برای همکاران اناث ایجاد گردد که خود مسئله مهمی است. من به نوبه خود از شما تقاضا دارم مشکلات مختص تهران را حل نمائید وگرنه کار از بد هم بدتر میگردد.
  • درگاهی IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    4 6
    من کارمند بانک هستم خواهش می کنم ساعت شروع بکار مثل ساعت قبل بشود یعنی ساعت 7:30 برای مشتری و ساعت 7 برای کارمندان . در ضمن اگر همه ادارات مانند قبل سرویس داشته باشند کسی با ماشین شخصی به محل کار سرکار نمی آید همین که ترافکیک کمتر می شود . حتی اگر پول سرویس را از پرسنل بگیرند باز هم خوب است .
  • کارمند تهران IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    14 2
    جناب آقای دکتر روحانی خواهشمند است یک فکری به حال خانمهای کارمند دارای بچه بکنید با این ترافیک به خدا من هر روز دو ساعت صبح ودو ساعت بعد از ظهر در راه اداره هستم و با افزایش ساعت کاری دیگه نه به درس بچه ام میرسم نه به مهد کودک مگر ما کارمندها چقدر حقوق می گیریم من 700 تومان حقوق می گیرم بابت مهد کودک ماهی 380 تومان میدهم و اگر ساعت هم اضافه بشه به ازای هر ساعت مبلغی اضافه تر باید بدهیم ترا خدا یک کمی به تامل و صبر بیشتر تصمیم گیری بفرمائید.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    9 2
    به نظر من ! هيچي ولش کن زياد مهم نيست ولي خدا کنه همراه با افزايش ساعت کاري انشالله حقوق زياد بشه پول مسافرت بدهند پول ورزش هم بدهند و غيره !!! همين و تمام
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    16 2
    تصمیم فوق العاده اشتباهی که تبعات آن بعدا گردنگیر جامعه میشه بالادستی ها که براشون فرقی نداره فشارش به کارمند بدبخت میاد
  • مریم A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    19 2
    ا سلام - من یک خانم شاغل دارای فرزند دو قلو هستم به نظر شما من صبح از چه ساعتی بچه را مهد بگذارم که 30/7 در اداره حضور داشته باشم و آیا مسئولین فکر اینکه بجه ها از 7 صبح تا 5 عصر در مهد بمانند را می کنند خواهش میکنم مسئولین خودشان را جای من مادر بگذارند- ممنونم
  • mohsen IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 1
    با سلام - به عوض طولانی کردن ساعات کاری ، مسئولین به فکر کیفیت کار کارمندان باشند و نظارت کامل داشته باشند ، یا بازرسی کنند خلاصه کیفیت را مد نظر قرار بدن نه طول ساعات کاری رو بعضی از کارمندان که من تعداد زیادی از آنها را می شناسم فقط برای استراحت به اداره می روند و وقت خود را در بوفه یا چایخانه اداره و غیره می گذرانند مخصوصاً کارمندان اداره بیمه که هر وقت کاری داشته باشی ول معطلی پیداشون نمی تونی بکنی خلاصه اگر می خواهیم پیشرفت کنیم ، اگر می خواهیم کاراین مملکت راه بیفته و به جلو حرکت کنیم باید باید باید اگر هم شده با دوربین مداربسته آنها را کنترل کنند
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    16 2
    بنده به عنوان مادر يك بچه كلاس اولي بسيار معترضم چون فرزندم بايد تا ساعت 6 بعد از ظهر در خانه تنها بماند از طرفي در تهران ساعت رفت و برگشت و طول مسير بايد جزء ساعت كار حساب شود و اين بي عدالتي محض است كه ما در تهران از ساعت 6 بعد از ظهر عضو خانواده مي شويم ولي در شهرستان ها كه درعرض 5 دقيقه به منزلهايشان ميرسند ناهار را هم در كنار فرزند و همسرشان ميل مي كنند بعد ميگويند تحكيم در خانواده هاي تهراني ضعيف و آمار طلاق بيشتر است خانمي كه ار 6 صبح از خانه بيرون مي رود تل 6 غروب فكر مي كنيد تواني براي اداره كردن فرزند و رسيدگي به همسرش دارد؟ خودتان قضاوت كنيد...
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    14 1
    چرا در شهر تهران که معمولا مسافتها بسیار طولانی و پرترافیک و طاقت فرسا است باید ساعت کاری خیلی از شهرستانها بیشتر باشد؟؟؟؟؟ بنده به فرض شروع ساعت کاری از ساعت 8 هم با دوبچه باید ساعت 6 صبح از منزل حرکت کنم تا 8 به محل کارم برسم. در وقت برگشت هم که وامصیبتا!!!! خدایی یه کم به این مساله فکر کنید. اصلا از وقتی که این خبر را شنیدم از ناراحتی نمیدونم چکار کنم
  • بي نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    4 20
    كار نكن خانم ..اگه معترضی استعفا بده من با فوق لیسانس بی کار نشستم خونم..میرم جات سر کار..تو بشین به تحکیم خانوادت رسیدگی کن من بدبختم ا این بی کاری در بیام
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      12 3
      اکثر خانم ها مجبورن کار کنن متوجهی!!! یک نفره چرخ یه خونه نمیچرخه...
    • صمصام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      1 4
      خیلی از خانواده ها هم مجبور نیستن تهران باشند؛ وقتی شرایط کارمندی در تهران سخته و در شهرستان خوب، تشریف ببرند شهرستان! واقعا بهره وری کاری در تهران پایینه و خیلی از کارمندان شهرستانی بیشتر از همکاران تهرانیشون کار می کنند تازه با مشکلات بیشتر و شکایت کمتر! این بنده خدا حق داره با فوق لیسانس نشسته ، خیلی سخته
    • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      1 0
      همه ما ايراني هستيم و عاشق پيشرفت و آباداني مملكت. اينكه به يكي بگيم تو كارنكن كه من كار كنم غير از اينكه اصولا و غير منطقيه دور از شان مردانگي و فتوته.
  • صالحي A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    11 1
    كشورهاي پيش رفته نزديك به يك قرن است كه از « قفس آهنين بوروكراسي» عبور كرده اند و به مرحله انساني روابط كار و افزايش بهره وري پا گذاشته اند. ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم و فكر مي كنيم كم و زياد كردن ساعات كاري تاثيري در بهبود وضعيت دارد!!!
    • بی نشون IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      3 2
      تورو خدا اسم کشور های پیش رفته رو وسط نیارید.........
  • بي نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    23 6
    دلتون به رحم بياد براي بچه هاي مهدكودكي كه اين همه ساعات زياد دور از خانواده چي كار كنن
  • دكتراي مديريت IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 0
    انشالله دولت محترم از كارمنداش نخواد بهره كشي(برده كشي!) كنه و يك رويكرد پژوهشي براي حل مشكلات حقوقي كارمندا در نظر بگيره و يك فكر اساسي براي قانون قديمي و پر استهلاك زمان كاري انجام دهد كه اين موضوع براي همه حقوق بگيرا و دولت و كارايي آدمها ي اين مملكت مفيده(خصوصي و دولتي) . درسيستمهاي مديريت كشور هيچ تصميمي به اندازه اصلاح امور و بازنگري در روند بروكراسي اداري كشور
  • صمدي EU ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    7 0
    حالا كه همه اينقدر علاقمندن به كار! به دولت پيشنهاد ميكنم 5شنبه رو هم روز كاري اعلام كنه تعطيلات مناسبتي رو هم كلا به 2 رو عيد نوروز تقليل بده كه اين كاردوستان ! خوشحالتر شن اين فرهنگ از كجا به اين سرزمين اومده كه با ؛عذاب ديگران ما خوشحال مي شيم....؛
  • مبهم A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    12 0
    من خودم کارمندم به نظر من همون کاری که تا ساعت 2.5 انجام میشد تا 4.5 هم همون قدر انجام میشه با این تفاوت که هزینه های دولت بیشتر خواهد شد. هزینه های برق و آب و... که توی این ساعات بر هر سازمانی تحمیل میشه را حساب نکردن. حالا ترافیک وآلودگی هوا را هم به اینا اضافه کنین به نظر من اگه یه کار مثبت تو دولت قبلی انجام شده بود همین کاهش ساعت کاری بود.
  • ناشناس GB ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    9 0
    باسلام و خسته نباشید جناب آقای دکتر روحانی خواهشا نسبت به تایم کاری جدید بررسی بیشتر صورت گیرد. واقعا خود شما که مرد سیاستمداری هستید میتونید از خانواده ساعتها و حتی روزها دور باشید ولی من که یک خانم هستم و شرایط خاصی دارم چه باید بکنم؟ انصافا این اوضاع را درست کنید. این برنامه کاری بسیار بسیار بی تدبیرانه است و کسی که این تایم کاری را تصویب نموده باید بگویم برایش متاسفم!!!!!!!!
  • بي نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    11 0
    با سلام با اين كار وضعيت جامعه ما از تك فرزندي به صفر فرزندي ميرسد و تا چند ساله آينده پيرترين كشور جهان خواهيم شد چون با اين وضع تورم در خانواده ها زن و مرد مجبور هستند كه كار كنند تا زنده بمانند نه اينكه زندگي كنند اگر قرار باشد خانمها تا ساعت 6 بعداز ظهر بيرون از خانه باشند مسلما به فكر بچه دار شدن نخواهند افتاد
  • کاشف A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    9 0
    آقای روحانی، تو که قرار بــــــــود از کــــلید استفاده کنی ، پس چرا داری اشتباهی از قفل استفاده می کنی؟!
  • بی نام CA ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    1 1
    اگر بازدهی بخش دولتی کم است با افزایش ساعت کار بعید میدونم بهتر بشه. ضمن اینکه ۴۴ ساعت خیلی‌ زمان زیادیه! در کشورهای پیشرفته، حداقل تو چند تایی که من دیدم و شنیدم، بخش دولتی به غیر از آن قسمتی‌ هایی که با ارباب رجوع سر کار داره بازدهی هم چین هم بالا نیست.بلکه اکثر کار مفید توسط قراردادی‌ها یا بخش خصوصی انجام میشود. به این ترتیب انگیزهٔ بالاتری برای رقابت و درآمد به وجود میاد. به نظرم دولت ایران باید میدان بیشتری به بخشِ خصوصیه واقعی (نه صوری و رانتی) بدهد.
  • سه عید IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 0
    خوبه شما بخش خصوصیا از صدقه سر ما دولتیا یه لقمه نون گیرتون میاد!!
  • محسن IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    8 0
    بهره‌وری در محیط کار تنها به شکل افزایش یا کاهش ساعات کار نیست زیرا اگر ساعات کار طولانی با کار مفید همراه نباشد استهلاک نیروی انسانی و سرمایه را به دنبال دارد.
  • یک شهروند IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    8 0
    آقای روحانی فقط قانون را اجرا کرد.این مجلس است که باید در این زمینه اقدام کند. می توان مزایا ومعایب 44 و 36 ساعت کار در هفته را کنار هم گذاشت و تصمیم گیری کرد . عوامل موثر مثل ترافیک ، مشکلاتی زنان کارمند ، افزایش یا کاهش بهره وری ، هزینه های مصرف انرژی ف هزینه های اتلاف وقت وانرژی که در اثر ترافیک صبحگاهی وعصرگاهی ایجاد می شود . فقط خداوکیلی نظر کارمندان مخصوصا زنها را هم تاثیر بدهید. آیا 44 ساعت کار در هفته وحی منزل است که نشود تغییرش داد؟؟؟؟/
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    10 0
    حالا ذره بین بردارید دنبال احمدی نژاد بگردید
  • كارمند 20 ساله اين مملكت IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    7 0
    با سلام ، آقاي استاندار هر انساني از خانواده شكل اساسي خودش را مي گيرد در مملكتي كه اكثر مادرها شاغل هستند به نظر شما اضافه كردن ساعت كاري باعث شكل گيري بهتر شخصيت كودكان مي شود اجازه بدهيد مادرها به موقع در كنار فرزندانشان باشند پسر من ساعت 14:30 تعطيل ميشود بسيار خوش حال بودم كه زمان كمتري در منزل تنها است ولي با اين مصوبه كاملا اشتباه شما نه تنها از مشكلات مملكت ؛ ترافيك و خانواده ها كم نمي شود بلكه هزاران مشكل ديگر نيز به اين مردم بدبخت اضافه مي شود چرا بدون كارشناسي و نظرخواهي از مردم مصوبه صادر مي كنيد همه خوب مي دانيم يك كارمند كه در روز ارباب رجوع زيادي هم داشته باشد انرژي مفيدش حداكثر تا ساعت 13 است از آن به بعد همه چرت مي زنند .
  • elham IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    8 0
    واقعا کسی که این مصوبه را لغو کرده خودش بچه نداشته؟بابا چه افزایش بهره وری خودتون رو گول می زنید؟ همین امروز توی ادارمون هر جا رفتم بازار دید و بازدید و خاله زنک بازی داغ بود اگه واقعا اهل کارید تا همو ن 2.5 کارتون را انجام بدید ، برید به خونه و زندگیتون برسید ، بچه های ما خانمهای کارمند چه گناهی دارند که من باید قبل از بچه ام از خونه بزنم بیرون و غروب برگردم ، لا اقل یه ذره به فکر این نسل آینده هم باشید تمام جوانب رو در نظر بگیرید لااقل برای خانم ها یه تبصره ای بذارید تا زندگیمون به هم نریزه فردا این بچه های امروز می خوان آینده این مملکت را بسازند اصلا به این فکر کردید؟!
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    7 0
    من يك مادر شاغل هستم كه امسال دخترم رفته اول ابتدايي.مجبورشدم فرزندم رو در دبستاني ثبت نام كنم كه تا ساع 16 دخترم را نگهدارن. چون پول سرويسش 2.5 ميليون تومن ميشد مجبور شدم انصراف بدم و خودم ببرمش و بيارمش. از ساعت 6 صبح هم تو خيابونيم .حالا من كي بايد برم دنبال دخترم؟ تا كي تو خيابونا آواره باشيم تا برسيم به خونه؟كساني كه نفهميده و نسنجيده مثل بدوي ها فكر و رفتار ميكنن تنها چيزي كه براشون مهم نيست مردمن.كودكان كه جاي خود رو دارن.ما مادر فرزند حتي از ديدن هم محروم شده ايم چه برسد به گفتگو و تربيت و ...
  • امید IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    8 0
    چرا اینقدر به کارمند دولت توهین می کنید ؟ وضع کارمندان آنقدر هم که فکر می کنید خوب نیست .
  • فيروزه A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    10 0
    حدودا 2 سال و چند ماهه كه ساعت كاري شده 2.30 و كارمندا هم اينطوري برنامه ريزي زندگيشون رو انجام دادن و اگر الان افزايش داشته باشه هيچ بهره وري نخواهد داشت الا اينكه هزينه هاي دولت بالا ميره اعم از برق و استفاده از اينترنت و هزينه چاي و قند و ... بخصوص براي مادران شاغل كه فرزندشان را بايد به مدرسه برسانند فوق العاده سخت ميشه. خدا به دادمون برسه.
  • شيرين A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    9 0
    با سلام خدمت مسئولين محترم اضافه شدن ساعت كار باعث كاهش راندمان كارمندان مي شود چون نه تنها بعد از ساعت 2.30 كار مفيدي در بخش دولتي انجام نمي شود بلكه فقط در اين حالت به ساعت نهار و نماز اضافه شده و بجاي اين كارمندان وقت بيشتري براي صرف نهار و نماز مي گذارند . در ضمن وقتي شخصي به مدت 2-3 سال ساعت مشخصي تعطيل مي شود حتما براي زندگي خودش يك برنامه ريزي انجام داده نمي شود كه به يكباره ارگاني يا شخصي براي ديگر افراد تصميم بگيرد كه ساعت زندگيش را تغيير دهد مگر ما موش آزمايشگاهي هستيم كه هر لحظه با تصميم درست يا نادرست زندگيمان دگرگون شود
  • يك مادر مظلوم A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 0
    جناب آقاي دكتر روحاني با سلام من يك مادر هستم و يك فرزند 2 ساله دارم و با ساعت قبلي حداقل چند ساعتي وقت آزاد داشتم كه بتوانم وظيفه مادر بودنم را در كنار ديگر مسائل بجا بياورم ولي با اين اضافه شدن ساعت كار حدودا ساعت 6 به فرزندم مي رسم و ديگر با خستگي روز و ديگر مسئوليت هاي زندگي نه تواني براي خودم نه تواني براي رسيدگي به فرزندم مي ماند كارهاي منزل و درست كردن غذا هم به جاي خودش لطفا با درايت خودتان خانم ها رابيشتر مورد عنايت و مرحمت قرار دهيد
  • یک کارمند IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    9 0
    میزان حقوقی که به کارمندها پرداخت میشود هیچ هم خوانی با میزان تورم و نزدیک به 9 ساعت ماندن در محل کار ندارد.
  • مادر بدبخت IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    8 0
    من مادر يك بچه بدبخت يك ساله ام.ساعت كار مهد تا ٤ است.من وقتي ٤:١٥ از سركار بيرون ميام به نظر شما ساعت چند به مهد مي رسم؟ آخه اين بچه بدبخت چه گناهي كرده كه مشقات اين دولت را بايد پذيرا باشد.وجدان و انصاف واقعاً خوب است
  • كارمند IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    6 0
    متاسفانه در ايران به حضور فيزيكي كارمندان اهميت داده ميشود و نه به ميزان بهره وري بهتر است خصوص قانون 44 ساعت كار در هفته بررسي هاي لازم صورت گيرد زيرا به نظر ميرسد افزايش ساعت كاري بيشتر به هيچ وجه بهره وري را افزايش نميدهد . 5/ 8ساعت كار در ادارات دولتي و صرف بيش از 3 ساعت وقت جهت تردد موجبات خستگي روحي و جسمي كارمندان را فراهم ميآورد كه خود راندمان كار را به شدت پايين مي آورد . اين در حالي است كه با توجه به هزينه هاي بسيار بالا و نا متناسب با حقوق كارمندان بسياري از كارمندان دولت داراي شغل دوم هستند و افزايش ساعت كاري محاسبات زندگي آنها را كاملا به هم ميزند.
  • سيما IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    13 0
    نه ناهار ميخواهيم نه اضافه كار فقط ساعت كار خانمهاي كارمند را برگردانيد به خدا مستاصل شديم خدايا خودت به دادمون برس به بچه هامون رحم كن.
  • مادر کارمند IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    16 0
    من یک مادر کارمند هستم.که قراره با این بخشنامه 11تا 10 ساعت بیرون از خونه باشم و بچه دبستانی من باید مدت 5 ساعت توی خونه تنها بمونه.حال بماند وقتی با اون همه خستگی بر می گردم. باید غذا،درس بچه،نظافت وبه نظر شما من مادر خوبی میشم؟یا همسر خوب ؟یا اصلا" کارمند خوبی خواهم بود ؟ وبه قول بعضی از دوستان آیا اصلا" می تونم همون چند ساعت مفید رو هم با اون همه استرس کار کنم. آقای روحانی بخدا قسم اگه می دونستم یا توی سخنرانی هاتون یک کلمه راجع به این موضوع می گفتید که قراره زندگی کارمندها رو با این ساعت کاری نابود کنید مهال بود به شما رای بدم.در ضمن واقعا براتون متاسفم که مادر،همسر وکارمندی مثل من خواهید داشت. یادتون رفت که اینجا شهرستان نیست که من از محل کارم تا خونه 10 دقیقه ای برسم
  • دختر کارمند IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    7 0
    جناب آقای روحانی ریاست جمهور محترم شما از ما خواستید اگر پدر شما رئیس جمهور بود چه در خواستی داشتید آقای رئیس جمهور طولانی بودن ساعات کاری کانون گرم خانواده ما را به هم زده مادرم با این برنامه ده روز یک بار پدر را میبیند و من نیز با توجه باینکه تا مادر به منزل برگردد تنها هستم خواهشمند است ساعت کاری را تغییر دهید .
    • مادرکارمند1 IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      1 0
      یادتون باشه که آقای رئیس جمهور خانومش حتماباید خانه دار باشه ! چون اگه سرکارمی رفت ایشون دردمارامی فهمید وبااون کلیدش بسیاری ازقفلهای زندگی رابه جای اینکه بازکنه نمی بست
  • ناشناس IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    7 0
    سلام ما در كرج زندگي مي كنيم و محل كارمان تهران است ساعت 4 و 30 ازخواب بيدار مي شويم و ساعت 7 شب به منزل مي رسيم شما بفرماييد چگونه به امورات منزل رسيدگي نماييم با وجود اينكه خانم هستيم و فرزندانمان يك روز كامل بدون نظارت و رسيدگي ما در خانه هستند؟ واقعاً چه فكري مي كنيد لطفاً از ساعت بعد از ظهر كمي بكاهيد با تشكر
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    9 1
    مسئولین لطفا برگردونید به روال سابق
  • مریم A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    3 1
    به نظرم مهمتر از ساعت کار برقراری سرویس هست ما بسیار مشکل داریم برای رفت و آمد چون محل کار ما اصلا اتوبوس و مترو و تاکسی نداره کاش دولت وزارتخانه ها و سازمان های دولتی رو موظف به برقراری سرویس بکنه این برای ترافیک هم خیلی خوبه چون از وقتی سرویس ها رو برداشتن همکارای من حداقل 200 نفر دارن خودروی شخصی میارن .
  • یک بینوای کارمند A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    6 1
    آقای دولت! این اقدام و تصمیم عجولانه که فقط نوعی لجبازی با تصمیمات احمدی نژاد بود، جز هدر دادن هزینه و انرژی، افزایش ترافیک، درمانده کردن خانواده هایی که فرزندان مهد کودکی و مدرسه ای دارند، نارضایتی کارمندان بینوای دولت و کم کردن زمان با هم بودن خانواده ها، ثمری در پی ندارد و نخواهد داشت. بهره وری به این ترتیب بالا نمیرود که پایین هم می آید. پولی که کارمند با حقوق و تورم موجود برای صرف میوه نمیتواند هزینه کند، باید صرف بنزینی شود که در ترافیکهای طولانی دود میشود. جالب است که با مشکل واردات بنزین روبرو هستیم!!! شهرستانی های عزیز بجای اینکه با بغض به تهرانیها نگاه کنند، کمی درک کنند که شرایط و هزینه های زندگی در تهران به مراتب بیشتر از سایر شهرهاست
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    3 1
    آقا و خانم محترم که نظر نسنجیده میدی ما تا ساعت 4:15 سرکار هستیم به خاطر 600 هرار تومن حقوق اداره دولتی ساعت پنج برسیم خونه به درس بچه برسیم ، غذا درست بکنیم ، چیکار کنیم شمایی که نظر میدی خودت رو بزار جای یک خانم کارمند. در صورتی که در بخش خصوص چند برابر همین حقوق را می گیرند.
  • کا مند IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 1
    آقای رئیس جمهور محترم از شما خواهشمندم ساعات کار را به روال سابق برگردونید چون 1 ساعت نهار و نماز در ادارات به 1 ساعت و نیم تبدیل میشه و عملا مردم تو ادارت منتظر نهار خوردن کارمند میشن ولی اگه ساعت نهار نباشه باید کار کنن و این یک یا دوساعتی که به ساعت کار اضافه شده فقط هزینه بر هستش چونکه بعداز نهار کار تعطیله و منابه انرژی هدر میرن و از صمیمیت خانواده ها کاسته میشه و عملا انسان ها به ماشن تولید کار تبدیل میشن و از نقش های دیگه باز میمونن
  • بي نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    4 1
    افزايش ساعت كار چند معزل در پي خواهد داشت اول اينكه ساعت خروج والدين زودتر از بچه هاي مدرسه اي است كه بسيار مشكل است. دوم بازگشت دير هنگام به منزل معزلات زيادي براي كودكان خواهد داشت. هزينه هاي برق،اب و غيره براي دولت زياد خواهد شد و افرادي كه به دليل مشكلات اقتصادي دو شغله هستند ديگر به كار دوم نمي رسند و ترافيك بسار سنگين خواهد بود
  • كارمند كوچوووووولوووووووو A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    2 1
    نميدونم چرا هر عزيزي بياد(رياست جمهوري) اولين كسايي و كه گير ميدن ما قشر هميشه ضعيف خدايي(به گفته خود مسئولين محترم) هستيم..........!!!!!! يكي ميگه بزور ميخام ببرمتون (مثلا) جهنم ، بايد بگيم چشم . اون يكي مياد و ميگه : نه بزور ميبرمتون بهشت!!! آخه بابا طرف بلا نسبت آدمه زندگي داره خرج و برج داره .. بابا بعضيا واقعا بر عكس يكسري از عزيزان با برنامه ريزي زندگي ميكنن؟؟؟ خونه و زندگيشونو با ساعات اعلام شده وفق ميدن. يكي سراغ كار دوم ميره. كه البته اگرم بره با اين مخارج گناه كبيره قطعا نكرده!! ديگري بچه مدرسه ايشو نميتونه با اين هزينه ها سرويسي كنه و خودش بايد ببردش . خوب چه جوري30/7 كارت بزنه بعد 8 بخواد بچه اشو ببره مدرسه ؟؟ اون يكي كه ماشاا... كمم نيستن از كرج يا ورامين و پرديس و بومهن مياد .
  • کارمند A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 1
    افزایش ساعت کار برای خانم های شاغل متاهل و دارای فرزند کوچک بسیار سخت و دشوار شده است. من شخصا هم از نظر کار و در زندگی شخصی نیز دچار مشکل شده ام و خواهشمندم که البته این فقط نظر من نیست بلکه نظر سایر خانمهای کارمند نیز می باشد که ساعت کار را دوباره به روال قبل برگردانید یا یک تصمیم جدید برای خانمهای دارای فرزند کوچک و دبستانی بگیرید
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 2
    حالا اگه به قبل هم برنمي گرده لااقل تا 3 يا سه ونيم باشه چون چهارو ربع ديگه شب است و ما اصلاً به كارها و تكاليف بچه هايمان نميرسيم و كلي كارهايمان گره خورده چون ماخانمها تازه از اداره كه به خانه ميرسيم بايد استارت كارهاي خانه را بزنيم و با اين وضعيت خيلي سخت شده ممنون ميشوم رسيدگي كنيد.
  • کارمند A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    2 0
    با سلام نميدونم چرا همه فقط به کارمندها گير ميدهند که چرا کارنميکنند خداييش بقيه در بخش خصوصي و... کار ميکنند !!!!!!!!!! ما که نديديم اگه کارميکردند الان وضع مملکت اين نبود مگه فقط مملکت بدست کارمند ها اداره ميشه الان هم که ساعت کاري را اضافه کردند جز دردسر وايجاد مشکل چيزي بيشتر از اين نيست چرا که کسي که اهل کار باشه در همون ساعت اداري همه کارهايش را ميکند واگه لازم باشه اضافه کار مي ايستد وسلام جز ايجاد نارضايتي اتفاق ديگري نيفتاده
  • رهام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 0
    بله دنبالش دردودل زياده ولي آيا كسي هست گوش كند و تدبيري انجام دهد بله ميگفتم با اين اجاره هاي سنگين و مخارج طاقت فرسا اضافه كردن ساعات اداري نه تنها فرزندان را از والدينشان دور كرد بلكه شغل دوم مردان را كه كمكي بود براي خرج و مخارج از آنان گرفتين دولت تدبير و اميد از اسمتون معلومه بايد اول تدبير كنيد بعد اميد به خصوصا قشر كارمند دهيد اميد است براي بهتر شدن امورات ايرانيان و مخصوصا قشر واقعا ضعيف كارمند اونم در تهران موفق باشيد و با تشكر از تدبير در آينده شما
    • بي نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      1 0
      احسنت حرف همه مردم را زدي رهام جان انشاالله حرفات به گوش همه مسئولين برسه
  • رهام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 1
    در ضمن جواب آقا فرهاد كه ميفرمايند ده روز تعطيلي تابستونه دارن يا بيست روز عيد والا ماهم كارمند در تهران هستيم و اينو ميدونيم تعطيلات تابستانه حتي يه روز هم نداريم عيد هم فقط چهارروز تعطيلي هارو تعطيل هستيم بفيشو بايد يا بيان يا مرخصي بگيرن اوني كه شما ميگيد شامل اين كارمندان نميشود يا شامل فرهنگيان يا از ما بهترون هستن كه تعطيلي تابستونه و عيد بيست روزه دارن
  • مثل بي نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 1
    خانم بي نام شما ميفرمائيد كه مثل ما كارمندان بخش خصوصي كه دير ميرسيم بايد در جوابتون گفت بله ماهم مثل شما حقوق ميگرفتيم تا ده شب هم بوديم هفت كه چيزي نبود حقوق يه ماهه كارمند رو شما تو دوروز در ميارين بعدش ببين كارمند بخش خصوصي بي احترامي نباشه چقدر بي كارين كه همش دارين پيام ميدين خصوصا شما مادر بي نام كدوم كاري هست كه هرروز و روزي چند بار بتونن اين كارو انجام بدن شما هم ميتوني تو بخش خصوصي ساعات كاريه مفيد انجام دهي حتي د تو دوساعت بهتر است از اينگكه تا هفت باشي ولي همش تو سايتها سرك بكشيد از پيامهايتون معلومه خيلي بيكاريد تو بخش خصوصي
    • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      1 0
      باريكلا
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 1
    افزایش ساعت کار در صورتی معقول ومنطقی واصولی بود که شرط اول تصویب چنین طرحی که از اول بواسطه ان چنین تصمیمی گرفته شد دیگر بر قرار نباشد یعنی شرط اول الودگی هوا بود که در حال حاضر که بر طرف نشده است که بتوان ان تصمیم را رد کرد.
  • رهام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 0
    و اول اي كاش به جاي دلهره انداختن در والدين به فكر معشيت آنان بودين با اين گروني خصوصا اجاره ها كه مجبور نباشن زن و شوهر كار كنن و مرد هم بعداز ظهر ها دوباره كار دوم كند و هنوز هو هشتشون گرو نهشون باشه اميدوارم دولت تدبير و اميد با تدبيرشان فكر خوب و با اميد ،اميد خوبي به ايرانيان خصوصا قشر ضعيف كارمند دهد با تشكر
    • بي نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      1 0
      واقعا مينطوره كه رهام گفته
  • كارمند دولت A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    قابل توجه بجه هاي عزيزي كه مامانشون كارمنده دولته:از صبح تا شب گرسنه و بي پدر و مادر بمانيد تا مامان عزيز از اداره بياد ، و خستگي بگيره چون اگر خستگي نگيره دوباره فردا نمي تونه به اداره بره. شماها هم همينطور براي خودتون بزرگ بشيد چو ن مامان وقت نداره.
  • رهام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    دولت تدبير و اميد با اين تدبيرتون نااميدمان كرديد شما اول بايد به فكر معشيت و حقوق كارمندان باشيد نه اينكه نيومده فقط ساعات رو اضافه كنيد بعدش به فكر چيز ديگري هم نباشيد
    • حقوق كارمند A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      1 0
      بله درسته حق ميگه آقا رهام منم همينو ميخواستم بگم باريكلا كه حرف تماميه كارمند ها رو زدي و ممنون
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 5
    وقتي پنجشنبه هاي تهران تعطيله بايد 8ساعت و45دقيقيه كار كنند.غيرازاين ظلم درحق بقيه كارمندهاي كشوراست
    • رهام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      3 0
      بي نام جان چه ظلمي هست تو اين گروني تهران و دو د ودم و راههاي دور خيابونهاي تهران چرا ميگي بيانصافي هست تو شهرستانها كه بالا شهر و پائين شهرشون ده دقيقه فاصله هست و مطمئنن خيلي مشغلشون كمتر از تهرانيهاست
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 0
    با سلام من یک خانم هستم که در اداره دولتی کار می کنم نه پول نهار میدن نه خود نهار را حقوقمون کمتر از قبل شده و ساعت کار بیشتر !!!!!!!!!!!! ما حتی پیمانکاریم در اداره و هیچ حق و حقوقی هم نداریم بیشتر از همه کار می کنیم و کمتر از همه پول میگیریم .تازه همه حقوق 2 نفرمونم میره برای اجاره خونه و قسط و وام مایحتاج . از ساعت 5 صبح بیدار میشم تا 7:45 برسم اداره و وقتی می رسم خونه ساعت 18 که باید شروع به کار خانه و پختن غذا و نظافت خانه و .... کنم . آیا واقعاً جونی در تن آدم میمونه جان عزیز ترین کسانتان ساعت کار را به روال قبل برگردانید ادارات عملاً از ساعت 14 به بعد کارایی ندارند .
  • حسینی A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 0
    دولت تدبیر و امید آیا تصمیمی که گرفته شد براساس تدبیر بوده است زیرا با افزایش ساعات کار عواقب زیر به وجود آمده است : 1 - افزایش ترافیک 2- افزایش مصرف انرژی (آب - برق - گاز - تلفن - سوخت ) 3 - بیکار کردن افرادی بر اساس نیاز که شغل دوم داشته اند 4- بلا تکلیفی بچه های مهدکودک و دبستانی 5 - بی حوصلگی پدر و مادر و رسیدگی به درس فرزندان خود که این امر باعث می شود نسل آینده بچه های تنبل به بار آورد 6 - بی حوصلگی و خستگی کارمندان در موقع کار در اثر گرفتارشدن در ترافیک 7 - پاسخگو نبودن به ارباب رجوع
  • مژده كارمند دولت IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    2 0
    اين بي عقلانه ترين كاري بود كه دولت انجام داد هزينه برق و آب و سرد كننده و گرم كننده ها در اداره بالا مي ره و خودش هم مي دونه كارمند بعد از ناهار اصلا بهره وري نداره اينا اين كارو كردند تا هزينه اضافه كارو ندند ..خب پس انتظار هرگونه فساد و فحشا رو حتي در كارمندان بايد انتظار داشته باشند چون براي خرج زندگي بايد به كارهاي نامتعارف و شايد هم غير قانوني روي بيارند ...چقدر هزينه برا دولت بيشتر خواهد داشت!!! فكر مي كرديم دولت جديد عقل اش بيشتر كار مي كنه ...سالي كه نكوست از بهارش پيداست.
  • رهام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    4 1
    با سلام به همه هموطنان خواستم بگم كار كردن تو تهران واقعا سخته خصوصا كارمند جماعت نگاه به خودتون نكنيد كه تو شهرستان كار ميكنيد هم سرتون خيلي خلوته و هم نگران ترافيك و دودو دم و هم گراني زياد پايتخت نيستيد و شما از بالا شهرتون تا پائين شهرتون بيشتر از ده دقيقه هم نميشه پس لطفا خودتونو با كارمنداي تو تهران كار ميكنن يكي ندونيد چون پايتخت مركز ميباشد و ادارات اصلي اينجا هست و كارمندان در تهران واقعا سرشون خيلي شلوغ ميشه چون تمام سازمانها و وزارتخانه و غيره مركز در اينجا هست و تمامي ارباب رجوعان از سراسر ايران به تهران ميايند كه كارمندان تهران بايد جوابگو انان باشند
  • مادر كارمند A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    سلام مسئولين محترم خواهشمند است فكر ترافيك عصرگاهي را هم بكنيد لطفا كسانيكه از كرج ميان تهران و فقط مجبورن تهران باشن بايد چطوري برگردن كرج بدون سرويس.... آيا جوني ميموننه مادر به بچه دبستانيش برسه ....
  • ج قربانی A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    برای حل مشکل ترافیک وبرای بهدررفتن انرژی وبرای هزینه کمتر خزانه دولت وبرای صرفه جویی دراب برق وگاز بهترین راه حل برگشت به ساعت کار قبل ازمهر ماه میباشد. درضمن این کار کارشناسی شده بود. لطفا درست تصمیم بگیرید
  • حسن A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    0 0
    حقوق کارمندان را به خونشون ارسال کنند وادارات راتعطیل نمایند بنفع مردم ومملکت می باشد