کلمه «حلال» یک دختر استرالیایی را مسلمان کرد

ایسنا نوشت:

تحصیل یک دانشجوی دختر استرالیایی در دانشگاهی که بیشتر دانشجویان آن مسلمان هستند و بر حلال بودن غذاها تاکید داشتند، موجب توجه وی به معنا و تفسیر این کلمه و آشنایی وی با دین مبین اسلام شد.

به گزارش پایگاه خبری البیان، این دانشجوی استرالیایی توسط فرستاده عربستانی دانشگاه Ecu استرالیا و همکلاسی پاکستانی وی به دین مبین اسلام گروید. "ساکیرایا" بعد از اسلام آوردنش نام "حلیمه" را برای خود انتخاب کرده است.

وی دختر 22 ساله‌ای است که همواره غذای خود را از غذاخوری دانشگاه تهیه می‌کرده است و شنیدن تاکید دانشجویان مسلمان بر حلال بودن غذای مورد استفاده‌شان مخصوصا زمانی که این کلمه را از فرستاده عربستانی و همکلاسی پاکستانی وی شنید از آنها خواست این کلمه را برای وی توضیح دهند و این مسئله حلیمه را بر آن داشت که مطالعات بیشتری در این باره داشته باشد.

حلیمه در مصاحبه با روزنامه السبق گفت: با مطاله پنهانی پایگاه‌های اینترنتی اسلامی و آشنایی با دین اسلام، از فرستاده عربستانی و همکلاسی پاکستانی وی خواست چگونگی مسلمان شدن را نیز برای وی توضیح دهند.

حلیمه در عید فطر گذشته با حضور برخی از ائمه مسلمان استرالیا شهادتین را گفته و مسلمان شد. این دانشجوی تازه مسلمان شده با وجود مخالفت‌های خانواده‌اش و تلاش آنها برای منصرف کردن وی، بر پوشش حجاب اسلامی کامل، حتی پوشاندن صورت و دست‌هایش اصرار دارد تا جایی که خانواده‌اش مانع از ورود وی به خانه شدند.

بعد از این واقعه، یک دانشجوی پاکستانی با ملیت استرالیایی از وی خواستگاری کرده و در ماه گذشته با یکدیگر ازدواج کردند.

حلیمه از اینکه جامعه مسلمانان پس از جدا شدن از خانواده‌اش به وی کمک کرده‌اند ابراز خوشحالی کرده و گفته است: در کنار درس خواندم در یک انجمن خیریه کار می‌کنم و از خداوند منان می‌خواهم زیارت بیت الله الحرام را نصیبم گرداند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    آفرین... به این میگن نور هدایت... تا خدا نخواد کسی هدایت نمیشه...
    • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      پس هركاري خواستيم بكنيم بندازيم گردن خدا!!!!!!!!!! بعد هم ميگيم خدا نخواسته كه هدايت بشيم . عقل و شعور هم كه اصلا معني نداره ؟ به اين ميگن اعتقاد و ايمان؟؟؟؟؟؟ واي بر شما
  • آرمن خاچاكيان IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    چرا ميگي نور هدايت يعني من كه مسيحي هستم از نور هدايت به بهره هستم يعني خداي شما نخواسته كه پيروان پيامبر من (عيسي مسيح ) هدايت بشوند يعني پيامبر ما از نور هدايت بهره اي نبرده بوده يعني خداي شما با خداي ما فرق ميكنه و درنهايت يعني اينكه تمام مسلمانان به بهشت ميروند و پيروان ساير اديان به جهنم!!. از خبر آنلاين خواهش ميكنم اين كامنت من رو به عنوان يه اقليت درج كنه تا پاسخ دوستان هدايت شده رو ببينم.
    • گروه دین و اندیشه خبرآنلاین A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      47 4
      خواننده عزیز، پرسش شما برای برخی از کارشناسان مطرح حوزه دین طرح خواهد شد و به زودی پاسخ آن در همین گروه منتشر می شود. با تشکر. گروه دین و اندیشه خبرآنلاین
    • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      14 9
      سلام . از دید من که خودم رو مسلمان میدونم (جدای از شناسنامه) همه ادیان الهی یک مسیر رو طی میکنند ولی اولویت انتخاب و انجام فرامین با گفته های آخرین پیامبریست که به رسالتش ایمان داری. این که شما حضرت محمد (ص) رو پیامبر نمیدونین کاملا به خودتون مربوطه ولی تصور من بر اینه که خداوند بروی هر کس که بخواد این درب رو باز میکنه که آخرین پیامبرش رو بشناسه ولی انتخاب یا عدم انتخابش با خود شخصه.
    • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      7 4
      درک میکنم عزیزم..... نگران نباش چون خدا با ماست........
    • يكي IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      13 5
      يعني از نظر خبرآنلاين اين موضوع كه هموطن مسيحيمون گفتن واقعا نياز به تفسير توسط «كارشناشان حوزه دين» داره؟ جالب شد!
    • جواد A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      17 18
      هم وطن مسیحی، من مسلمانم و به این اعتقاد دارم که خدایی که پیامبر شما رو فرستاده پیامبر ما رو هم فرستاده. شما هم اگر به این موضوع اعتقاد دارید (که طبق نوشتتون دارید)، پس چرا مسلمان نمی شوید؟ بالاخره شریعت (یعنی قوانین و قواعد زندگی) اسلام بعد از شریعت شما نازل شده و به زبان امروزی نسخه آپدیت شده «دین خدا» هست!
    • رها A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      14 3
      همه بندگان مومن خدا، شامل رحمت و نعمت و بهشت او هستند دوست عزیز.
    • سجاد A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      10 13
      با سلام خدمت دوست ارمنی ام . اون آقا که گفت نور هدایت از منظر یک مسلمان گفت و قطعا هر کس معتقد است دین خودش بر حق است . یک مسلمان هم معتقد است که فقط اسلام دین حق است . ما معتقدیم که در عالم یک دین وجود دارد منتها در طول زمان همزمان با تکامل عقل بشر این دین کامل و کامل تر شد با آمدن مسیحیت، یهودیت دیگر دین کامل نبود و ... از نظر اسلام پیروان سایر ادیان به جهنم نمی روند. بلکه آنانی که حقانیت دین اسلام بر آنان ثابت شده و مسلمان نشده اند به جهنم می روند . خدای ما یکی است و پسر ندارد اما شما قائل به تثلیث هستید و معتقید خدا سه تاست : پدر ، پسر و روح القدس. پس خدایمان کمی با هم فرق می کند! اسلام همه ی گزاره های آن با عقل ثابت می شود اما شما می گویید هر چه که با عقل ثابت نشد به آن ایمان بیار...
    • يكي IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      13 3
      دوست ارمني من. من ميخوان نه طرف اين جماعت، بلكه از طرف يك آدم معمولي و نه تندرو به شما بگم دين شما هم دين حق هست و ما خوشحاليم كه هموطناني مثل شما داريم. متاسفم اگر كساني -چه نابخردانه و چه جوگيرانه- با حرفاشون اعتقادات شما رو زير سوال ميبرن. درود بر همه انبيا الهي.
    • مسلمان LB ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      8 2
      آرمن عزیز. همانطور که امام موسی صدر گفته است ادیان برای خدمت به انسان آمده اند. از زمانی که حضرت مسیح علیه السلام رسالت و دعوت خود را برای مردم علنی کرد تا وقتی که توسط یهودیان مورد تعقیب قرار گرفت و به عقیده شما به دار آویخته شد و به تصریح قرآن از دیده ها پنهان شد، مدت زمان بسیار کمی می گذرد. انجیل های موجود صرفا نوشته های حواریون ایشان است که گاه با هم تناقض هایی هم دارد. همیشه ی تاریخ خداوند پیامبرانش را وقتی برای هدایت مردم می فرستاده که دین قبلی توسط دشمنان یا اصحاب زر و زور یا در اثر گذر زمان، دچار تحریف یا تغییر شده باشد. این به این معنا نیست که یک مسیحی هدایت یافته نیست و به جهنم خواهد رفت و در خشم خدا خواهد بود. یک مسیحی مومن به ایمان مسیحی و کتاب انجیل از هدایت به دور نیست
  • م.خ IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    47 85
    منفی ندین .. ای بابا ... طرف مسلمون شده !
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    68 25
    دیگه گوشت خوک بی گوشت خوک! البته یه مدت پیش یه ویدئو دیدم تو یوتیوب. یه کشیش امریکایی کاملا توضیح داد که گوشت خوک چه چیز نجسیه. بعد گفت که تعجبی نداره مسلمان ها میگن حرامه. توضیحاتش کاملا علمی بود و نظراتی که اون پایین بود نشون میداد اکثرا قبول داشتن که گوشت خوک چیز خیلی بدیه برای خوردن.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      31 7
      حالا همین یوتیوب رو در ایران فیلتر میکنن!!!!!!!!! یعنی این فیلمی که شما میگی بداموزی داره؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    35 45
    خوشا بر احوالش طبق فرمایش خداوند در قران کریم ایشون دوبار پاداش می گیرد
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    69 31
    صورتش را هم میپوشاند؟ نکنه به القاعده پیوسته؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    28 14
    امیدوارم خانواده اش هم بپذیرنش و او را طرد نکنند تا احساس تنهایی نکند و به عقاید و ازادی عقیده او احترام بگذارند ناسلامتی خودشان را پیشرفته می دانند
  • داریوش IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    58 17
    مسلمون شدن بد نیست ولی چه مسلمونی؟؟ شیعه ، سنی ، سلفی ، تکفیری وهابی . باید دید این عربستانی چه مذهبی از مسلمونی رو به این بنده خدا یاد دادن به نظر من همون مسیحی بودنش از بعضی مذاهب مسلمونی خیلی بهتره بزنید منفی ها که منتظریم
    • رحیم A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      17 3
      واقعا درست گفتی اون فردی که توسوریه قلب سرباز مرده رو درمیاره میگه منم مسلمونم واقعا صدبار از کافر بدتره
    • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      15 11
      چرا فکر می کنید هر تعریفی که یه عربستانی ار اسلام ارائه بده اشتباه؟! بس کنید. شاید روزی بفهمیم راه نه این است و نه آن
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    26 20
    انشالله خوشبخت بشن چقدر سخته ادم به خاطر طرز فکر متفاوتش در مورد مذهب از طرف خانواده ش طرد بشه خوش به سعادتت حلیمه خانم
  • امیررضا A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    8 6
    با سلام امیدوارم این خانم تازه مسلمان شده تبدیل به وهابی انتحاری نشه، چون عربستان و پاکستان غیر از تولید حمله کننده انتحاری و بدنام کردن مسلمانان و اسلام کاری ندارند.
  • بچه گلباف کرمان و طرفدار مس کرمان IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    9 9
    معلومه که عربستانیه اون رو وهابی کرده.ای کاش کسانی پیدا میشدند و به اوشون مذهب نورانی اهل بیت را که مسلمانی واقعی است بهش نشان میدادند.این نشان میده که ما شیعیان باید بیشتر کار کنیم
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    7 9
    به نظر من این که آدم با دیدن کلمه (یا مفهوم) "حلال" بودن غذای مسلمانان به دین اسلام بگرود بسیار کوتاه اندیشی است و جای افتخار ندارد. این مثل این است که یک نفر به ایرانیها بگوید من عاشق ایرانیها هستم و آنها را بهترین مردم دنیا می دانم چون چلوکباب ایرانی واقعا غذای خوشمزه ای است!
    • سجاد A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      5 4
      چه ربطی داشت؟؟؟؟ حلال بودن را با خوشمزه بودن مقایسه می کنی؟؟؟؟
    • امیر مهدی IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      2 1
      واقعا که شاهکار بود نظر شما !!!!! یک دختر استرالیایی فهمید حلال فقط یک کلمه نیست ، تحقیق کرد متوجه شد چرا اسلام خوردن بعضی غذاها را حرام کرده یعنی به زبان ساده واسه ضرر رساندن به بدن حرام شده مجید جان دلبندم!!!! شما همون چلو کباب خودتو بخور بیخیال حداقل آبروی مسلمان نمیبری .
  • بی نام SE ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 14
    مسلمان، مسلمونه چه سلفي چه وهابي و چه شيعه. ايكاش كمي عقل و هوش!
  • سعید A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    8 3
    سلفی با شیعه فرق نمی کنه؟؟؟؟ مسیحی هم مسیحیه چه کاتولیک چه پروتستان و چه اورتودوکس!! اینا با هم یکی ان؟؟ قطعا فقط یک گروه در دنیا بر دین حقی استوارن نمی شه همه راس بگن . حالا اون یک دین چیه باید دید کدومشون با عقل جور در میاد حالا میخواد سنی باشه میخواد شیعه باشه میخواد کاتولیک باشه و ...
  • علی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    7 6
    ماشاءالله حلیمه خانم آفرین بر شما
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 10
    آرمن خاچاکیان عزیز ! ازنظر من که تحقیق زیادی درباره دین و توحید کردم همه دینها انسان را به سوی رستگاری هدایت می کنند ولی یک نکته و آن اینکه دین اسلام ، نسخه جدید و به روز شده ایدان الهی است که خیلی از خلاهای موجود در زندگی انسانها را پر کرده و اگر شخصی به سوی این دین جذب بشه به درستی شامل الطاف هدایتگرانه خداوند شده. یک مثال شما از نسخه کلاسیک و قدیمی ویندوز استفاده می کنید . وقتی نسخه جدید ویندوز 7 بیاد بدون شک دوست دارید نسخه جدید را نصب کنید. اسلام هم نسخه و ورژن جدید دین هست که هیچ وقت به ذات خودش عیبی نداشته است.
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    14 8
    همین یکی دو روز پیش بود که نوشتن یه زن 29 ساله انگلیسی که مسلمون شده بوده یکی از مغر متفکرهای حمله به مرکز خرید نایروبی بوده ... خب حالا هم چهره این دختر 22 استرالیایی رو به ذهنتون بسپارید تا یک عملیات تروریستی، انتحاری و ... پیش بیاد شایدم تو سوریه پیداش کنید ...
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    8 6
    دلم می خواد بدونم این کسایی که به کامنتای اسلام ستیز دارن پشت سر هم امتیاز می دن مسلمونن یا اینکه خواننده های خبرآنلاین همه شدن اقلیتهای مذهبی. باعث تاسفه که شمار زیادی از مسلمانها خیلی زود جوگیر می شن...