فارس نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه، مخالف کنترل دولتی ارز صادر کنندگان است، گفت: یکی از دلایل کاهش ارزشی صادرات فرش کم اظهاری گمرکی صادرکنندگان بوده است.

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران در جمع خبرنگاران گفت: ما حامی تولید هستیم، برای رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم و معتقدیم هنر صنعت فرش به عنوان یک صنعت سنتی و قدیمی باید راه همواری پیش‌رو داشته باشد و موانعش برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه صادرات فرش دستباف تلاش می‌کنیم، افزود:  صادرات فرش نسبت به چند سال اخیر کاهش داشته است که دلیل آن موانعی است که در مقررات برگشت ارز لحاظ شده است.

نعمت‌زاده دلیل کاهش ارزشی صادرات فرش را مورد اشاره قرار داد و گفت: به دلیل مقرراتی که در بازگشت ارز گذاشته شده بود ارزش‌های گمرکی کمتر از واقعیت ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه، به دنبال مقررات‌زدایی و رفع موانع تولید هستیم، گفت: ما معتقدیم باید ارز صادرات فرش در تولید فرش، در تهیه مواد اولیه و همچنین تأمین بافندگان لحاظ شود و مخالف هر گونه کنترل دولتی و اخذ تعهد از صادرکنندگان هستیم چرا که معتقدم این گونه کارها بازدارنده صادرات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چند سال گذشته صادرات فرش بین 500 تا 600 میلیون دلار بوده است و من معتقدم می‌تواند به یک میلیارد دلار هم برسد.

وی با بیان اینکه باید موانع عرضه مواد اولیه تولید فرش دستباف رفع شود، گفت: برای تأمین نقدینگی فرش هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =