روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:

*این روزها اعتراض به مکالمه تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا در آخرین لحظات سفر دکتر روحانی در نیویورک، به خبر اول رسانه‌های جناح افراطی و موضوع مهم سخنان عناصر وابسته به این جناح تبدیل شده است.
*خوشبختانه تاکنون رئیس‌جمهور و دستیاران ایشان و هیچیک از اعضای دولت یازدهم به این برخوردهای منفی اعتراضی نکرده و حداکثر بعضی از آنها به دادن توضیحاتی درباره ماوقع اکتفا کرده‌اند. این خویشتن‌داری رئیس و اعضای دولت قابل تقدیر است و درست با همین روش است که می‌توان سیاست‌های اعتدالی را محقق ساخت.

*از اعتراضات باید استقبال شود و هیچکس نباید معترضین را طرد نماید یا کار آنها را خارج از چارچوب و دور از هنجارهای مورد نظر نظام جمهوری اسلامی بداند. اصولاً یکی از اهداف روی کار آمدن دولت یازدهم اینست که فضای نقد را باز کند و زمینه را برای اعتراض و اظهارنظرهای مخالف فراهم سازد.

*اگر کسی حق نداشته باشد و یا جرأت نکند به دولت آقای روحانی اعتراض کند و عملکرد شخص رئیس‌جمهور را نقد نماید، چه فرقی میان این دولت و دولت‌های نهم و دهم می‌توان یافت؟ در دولت‌های نهم و دهم، روال این بود که رئیس‌جمهور در یک برنامه پربیننده تلویزیونی به مخالفان خود تهمت بزند، اهانت کند و نسبت‌های نادرست به آنها بدهد ولی متهمان درحالی که به دروغ متهم شده‌اند حق دفاع از خود را نداشته باشند و رسانه ملی نیز هرگز به آنها اجازه دفاع از خود را ندهد. همین رویه در سطح جامعه رواج یافت و افراطیون هرچه می‌خواستند می‌گفتند و می‌کردند و هیچیک از کسانی که آماج حملات آنان قرار می‌گرفتند حق دفاع از خود را نداشتند.
* تجدید رابطه با آمریکا و مقدمات مربوط به آن قطعاً از مصادیق سیاست‌های کلان است و به همین دلیل، در این زمینه حرف آخر را باید از رهبری شنید و تکلیف رابطه با آمریکا را تصمیم ایشان تعیین می‌کند.
* رئیس‌جمهور روحانی، قبل از سفر به نیویورک و در ایام حضور در نیویورک بارها اعلام کرد درباره مسائل این سفر دارای اختیارات کامل است. از آنجا که این سخن رئیس‌جمهور با تکذیب رهبری مواجه نشد، روشن است که درست است و آنچه وی انجام داده در چارچوب اختیاراتی بود که داشت.

*خوشبختانه، معترضان همگی در زمره کسانی هستند که خود را پیروان ولایت معرفی می‌کنند و حتی معتقدند اعتراضاتشان نیز در راستای حمایت از ولایت و رهبری است. اگر آنها در این ادعای خود صادق هستند، باید عدم تکذیب سخنان رئیس جمهور، که به معنای تأیید آن از ناحیه رهبری یا لااقل عدم مخالفت ایشان است، را مورد توجه قرار دهند و در برابر آن ایستادگی نکنند. البته نقد منصفانه به ویژه در مورد چگونگی برخوردها، امری طبیعی است و کسی نمی‌تواند این حق را از مخالفان سلب نماید، اما رعایت اعتدال در نقد و اعتراض، انتظار به جائی است که از آنان می‌توان داشت.
* اگر مخالفان بخواهند دست از افراط بردارند و اهل اعتدال باشند، باید به نقاط قوت سفر رئیس‌جمهور و اقدامات برجسته وی نیز توجه کنند. پیشنهاد طرح "جهان علیه خشونت و افراطی گری" و طرح موضوع مهم و حساس "ائتلاف برای صلح" در برابر "ائتلاف برای جنگ" در سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، منطق کوبنده‌ای بود که توانست تمام توپخانه‌های تبلیغاتی آمریکا، اروپا و صهیونیسم بین الملل را که همواره ایران را با چهره‌ای خشن و جنگجو معرفی می‌کردند از کار بیاندازد و خود آنها را به عنوان منشأ جنگ افروزی و خشونت و افراطی‌گری زیر سؤال ببرد. این سخنرانی را که همه هیأت‌ها در آن حضور داشتند با سخنرانی رئیس‌جمهور سابق که برای صندلی‌های خالی صحبت می‌کرد مقایسه کنید و به این سؤال پاسخ بدهید آیا این سخنرانی مایه عزت ملت ایران و نشان دهنده قدرت و منطق نظام جمهوری اسلامی نبود؟ در این سخنرانی ادعای مدیریت جهان توسط رئیس‌جمهور ایران مطرح نشد، کاری که رئیس‌جمهور سابق کرد و مورد بی‌اعتنائی و ریشخند قرار گرفت ولی دکتر روحانی با منطق قوی، مدیریت جهانی را نقد کرد و به سران کشورها راهکار مدیریت صحیح را نشان داد.

  *معترضان همان کسانی هستند که از 8 سال قبل تاکنون شاهد رفتارهای غیرمتعارف رئیس‌جمهور سابق بودند که به رئیس‌جمهور آمریکا نامه نوشت ولی جوابی دریافت نکرد. در سفر آخر خود به نیویورک بارها به بیان‌ها و زبان‌های مختلف برای ملاقات و مواجهه و مذاکره با دولتمردان آمریکائی اعلام آمادگی کرد ولی با بی‌اعتنائی مواجه شد و در یکی از سفرهایش به آمریکا در سیاسی‌ترین شورای متعلق به دولت آمریکا شرکت کرد و هیچ سخن مؤثری نگفت و نشنید، این حضرات اینها را دیدند ولی هیچ عکس العملی نشان ندادند و اعتراضی نکردند و حتی به تحسین او نیز پرداختند!

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    76 4
    الله اکبر / جناب روحانی حمایت میکنیم. همواره هستند که برخلاف مسیر رود حرکت میکنند ولی باید بگوییم که این رود خروشان و توان شما افراطی ها اندک است. این موجودات را با قلم از نوع حمایت از روحانی باید در حاشیه کرد.
  • فرهاد A1 ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    91 5
    زمان بازگشت احمدی نژاد از نیویورک صدا وسیما 10 روز از سفرش تحلیل و به‌به و چه‌چه میکرد. ضمنا رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه، آقای جنتی و فرماندهان نظامی به استقبالش اومدن. ولی روحانی بنده خدا که تک تک کارهاش سنجیده و مثبت و بنفع ایران بود با لنگه کفش ازش استقبال شد! همش بخاطر منافع سیاسی یه گروه کوچک!
  • بی نام A1 ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    جوجه روآخر پاییزمیشمارند ......
    • 1111111111111111 A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      82 6
      اخر پائیز روحانی مطمئنا از اخر پائیز دکتر خیلی بهتره البته شما مثل اینکه دلت میخواد روحانی زمین بخوره که خوب نشان از وطندوستی بی شائبه شما ودوستان داره!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      41 2
      شما جزو کسایی هستید که اگه تحریم ها برداشته شوند ضرر زیادی می کنید و اون موقع باید جوجه هاتون رو بشمرید
  • اشکنان EU ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    13 60
    این ادبیات به دور از ادب در شان یک روزنامه وزین نیست.روسای جمهور کشور مقتدر ایران اسلامی در هر دوره ای به مقتضای شرایطی که تعیین می شود حرکت می کند و بر هیچ کسی پوشیده نیست که رییس دولت از سوی نظام اسلامی سخن می گوید پس ادبیات به دور ا زادب این روزنامه یا نشانگر جهالت و یا ریشه در حسادت نسبت به روسای جمهور دارد.هم آقای دکتر احمدی نژاد وهم دکتر روحانی ه ردو مجری سیاست های کلان نظام هستند که توسط مجلس تعیین می شود و با هدایتهای راهبردی رهبر معظم انقلاب به پیش می رود و به کار بردن چنین الفاظی دهن کجی نسبت به مردم است.
  • بی نام A1 ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    120 8
    چون برد آنها از تمسخر ملت بود،
  • بنده خدا A1 ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    42 1
    سپاس .خدایی بعد از مدتها یه روزنامه حق گفت
  • بی نام A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    200 8
    احسنت.روحانی دوستت داریم
  • بی نام US ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    کاملا موافقم. دولت قبلی حق اعتراض و نقد به هیچکسی نمیداد و فقط میخواست کل کشور ازش پیروی کنن که در نوع خودش فکر کنم چیز تازه ای هست. ولی این دولت دست همه رو باز گذاشته که بیان حرفشونو بزنن بعد بازم میان میگن. حالا تازه اول راهیم ، فرق این دولت رو تا آخرش خواهید دید با دولت قبلی !!! روحانی ادامه بده ما پشتتیم ، حمایتت میکنیم. روحانی مچکریم. خبرجان تایید کن لطفا
    • بی نام US ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      10 61
      من خودم انواع فحش ها و تهمتها که به احمدی نژاد زده شد رو یادمه.همین اقای مرعشی تو یک مقاله به ایشون بی عقلی رو نسبت دادن.
  • بی نام IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    107 6
    چون رفیق خودشون بود
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    90 4
    احسنت
  • بی نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    127 4
    متعرضان همه دنبال منافع خود هستند نه بفکر مردم راستی چرا امریکا جواب نامه احمدی نژاد را نداد
  • يك شهروند ايراني A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    7 77
    دوست عزيز قسمتهاي آخر مطالب را به راست قضاوت نكردي!!!!!
  • آریا IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    75 5
    احسنت به صراحت و شیوائی کلام . خبرآنلاین تشکر.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    72 4
    احسنت بر شما كه گل گفتيد و حرف ميليونها ايراني را به رشته تحرير درآورديد ، ولي كو گوش شنوا؟
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    12 1
    زیرا همسو و همگام با رژیم غاصب صهیونیستی هستند.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    15 2
    منافعشان كه در دولت دكتر به شدت و با نرخ رشد دلار هر روز افزايش پيدا مي كرد اكنون در خطر است.!!!
  • ماهان IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    46 2
    واقعا گل گفتید.
  • لغلغو IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    48 1
    شير مادر حلالت ...
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    42 2
    احسنت
  • فاطيما IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    58 4
    با سلام خدا خيرتون دهد كه حرف دل ملت ايران را گفتيد اي ملت ايران به رئيس جمهور عزيزمان كمك كنيم تا در اين راه موفق شوند و قدرشان را بدانيم هدف رئيس جمهور ايراني آباد و با عزت است پس تنهايش نگذاريم
  • سالار IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    1 0
    احسنت....!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    9 122
    ببینید شما ها که جنبه انتقاد ندارید احمدی نژاد هرچه بود جنبه انتقاد داشت.بیشترین توهین ها به رئیس جمهور سابق دکتر محمود احمدی نژاد شده.این دولت اول راه من فکر نکنم بتونه در برابر انتقادها دوام بیاره.حالا که دولت دست شماست.بهترین حربه یعنی کوبیدن رئیس جمهور سابق استفاده می کنید.اگه بخواهید موفق شید باید احمدی نژاد رو کوبید و همه کارهاش زیر سوال بود.بخدا روتون نمیشه مگر نه مرگ بر احمدی نژاد هم تو روزنامه هاتون استفاده می کنند.مگه امکان داره دقیقه 90 دوتا رئیس جمهور زنگ بزنن به هم باهم صحبت کنند.یا روحانی التماس کرده یا اوباما ولیذ چیزی که واضح از قبل برنامه ریزی شده بود.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      23 0
      تمام این مطالب رو برای طرفداران احمدی نژاد نوشتن نه برای خودایشان اگه خوب بخ.نی حتما درک میکنی که منظور این است که (انصاف هم چیز خوبی است)
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      25 3
      " احمدی نژاد هرچه بود جنبه انتقاد داشت" مرد حسابي مملكت رو نابود كرد بعد شما ميگي جنبه داشت؟ كجا جنبه داشت؟ تو يكي از اين مثلا سوال و جوابها يكي جرئت كرد ازش سوال بپرسه اين اواخر يه خانمي سوال كرد مسخره اش كرد و غير مستقيم تهديدش كرد كه پولتونو ما ميديم و ميدونم از كجا خط ميگيري!!! ديگه مردم بدبخت تو اينترنت و شبكه هاي اجتماعي هم اعتراض نكنند؟ بعد حاضره ايشون اين 8 سال رو به ما برگردونه؟ قول ميديم مجسمه اش رو از طلا بسازيم سر كوچه شون تو نارمك يا ساختمون لادن نصب كنيم!!!
  • محمد IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    6 68
    با اینکه موافق کل حرف ها و کارهای دولت قبلی نبوده ام ولی بیشترین اهانت ها به شخص اول مملکت ازسوی بسیاری از سایت ها و روزنامه ها می شد و هیچکس حتی قوه قضائیه که باید در این موارد ورود می کرد از خود واکنشی نشان نمی داد.به نظرم از توسعه روابط با آمریکا هم تا وقتی عزتمندانه باشد و به خاطر فقط برطرف شدن تحریم ها زیر بار ذلت نرویم همه ملت حمایت می کنند و مخالفین صددرصد با رابطه در حال حاضر کسانی هستند که منافعی که از این تحریم ها می بردند به خطر افتاده است.
  • سیروس IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    28 1
    اینو خوب اومدی
  • محسن IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    37 2
    بی نقص و منطقی نوشتین .خدا بهیتون خیر بده.کو گوش شنوا.....
  • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    35 2
    كسي كه خوابه راحت ميشه بيدارش كرد ولي كسي كه خودشو بخواب زده دنيا هم دست به دست هم بده نميتونه بيدارش كنه. حالا عزيزم افراطي ها هم همشون اينارو ميدونن ولي انگار يه نفعي از اوضاع سابق بهشون ميرسيده كه الان دست پاچه و هراسان از اوضاع پيش رو هستند
  • سامی IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    22 1
    احمدی نژاد رفت مادر هوگوچاوز رو در آغوش گرفت صدای کسی در نیومد حالا روحانی تماس تلفنی رو جواب داده به رگ غیرتشون بر خورده!!!
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    8 0
    همه كارهاي رئيس جمهور قبلي موجب افتخار اونهاست
  • سعيده A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    37 3
    مرحبا ! حرف دلمون رو گفتي.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    30 3
    دمت گرم،،، گل گفتي و بس روحاني مچكريم واقعا
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    28 3
    بسیار مقاله جالبی بود .موافقم!
  • محمد IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    58 3
    معترضان ازهمین حرف روحانی ( جهان علیه خشونت وافراطی گری )ناراحتند
  • علي A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    56 1
    مگر ما با عراق جنگ نكرديم چرا الان با هم دوست شديم انچه كه باعث اين اتحاد شد منافع ملي دو كشور است نزاع با امريكا براي ما يك زماني اصل بود كه امريكا قصد ضربه زدن به منافع ملي ما را داشت امروز كه منافع ملي ما تامين مي شود چرا بجاي كينه دوستي حاكم نشود اينان كه اينگونه سخن مي گويند دو دسته اند دسته اول كساني هستند كه اجير شده يكسري سرمايه داران هستند كه منافع انها بعد از رابطه در خطر است چرا كه در اين بلوشو بازار اقتصادي انها بيشترين سود را بردند و اصلامردم براي اونها اهميتي ندارند دسته دوم كساني هستند كه نمي خواهند رفا و اسايش اين ملت مظلوم را ببينند
  • نوید IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    57 3
    واقعا یه عده رضایت رو تو چهره مردم نمی تونن ببینن واقعا ؟ 8 سال دوری کردیم از دنیا بس نیست ؟همه باید به آقای روحانی کمک کنیم چون به نفع اقتصاد کشورمون داره قدم بر میداره
  • عباس حیدری IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    8 142
    چون آقای احمدی نژاد عزت آوردو التماس نکرد ولی آقای روحانی اول کاریه شروع کرده به التماس
    • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      80 3
      اولا اشتباه لايك كردم، دوما احمدي نژاد به اوباما نامه نوشت و جواب نگرفت اين عزته؟! سخنراني براي صندلي هاي خالي عزته؟!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      20 3
      کوته فکری چه بلاها سر این مردم که نیورده!!! شما از سیاست و روابط دیپلماتیک چیزی میدونی اصن؟!
  • حسن IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    44 1
    اوف اوف... ادم دلش باز می شود و با این خواندن از خفگی تا حدودی رها میشود.
  • سعيد A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    43 1
    احسنت
  • شهاب IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    4 0
    گل گفتی .
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    4 0
    احسنت به این نقد منصفانه
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    43 1
    نورد میخ آهنی در سنگ
  • مخالف افراطی گری IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    59 3
    عالی بود،درود بر روزنامه جمهوری اسلامی.درود بر روحانی
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    33 2
    تندرو ها دو گروه هستند یک عده که آگاهانه و بنا به اقتضای مصلحتشان نه صلاحدید کشور مخالف نظر مردم خود هستند.که حساب اینها جداست ولی عده ای ناآگاه نسبت به مسائل ومنافع کشور هستند که باید با ملایمت و صبر ومنطق درست آگاهی لازم رو به اونها داد.
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    78 3
    نتيجه زحمات آقاي دكتر احمدي نژاد در اين سفرها اين است كه 8 روز از حقوق من كه كارمند وزارت نفت هستم در حسابم 10 هزار تومان مانده و بيست دو روز ديگر با 10 هزار تومان بايد طي كنم . فقر چيست؟
    • کاظم IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      15 2
      والا از قدیم شرکت نفتی ها 2 تا 3 برابر کارمند های معمولی حقوق میگرفتن حالا ببین ما چجور زندگی میکنیم
  • نیره A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    50 1
    کاملا درست و منطقی بود...ممنون
  • رشد A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    286 8
    احسنت این شد یه حرف منطقی
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    44 6
    باید معترض بود چرا رییس جمهور مواضعی مثل ونزوئلا و بولیوی اتخاذ نکرد و مشت کوبنده به جهان استکبار نزد اتفاقی نمی افتاد فقط ما یه 4 سال دیگه هم از دنیا عقب می افتادیم چه اشکالی داره دلار میشد 8000 تومان مهم نیست ما که خارج نمیریم دلار میخواهیم چکار
  • خشایار IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    28 1
    احسنت، کار کش.ور بجایی رسیده بود که باید با کشورهایی رفت و آمد می داشتیم که شادید غیر از رییس جمهور پیشین و هیئت همراه کسی در کشور کسی آنها را نمی شناخت، درود بر روحانی ...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    24 1
    والله !!
  • سپهر A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    297 6
    جانا سخن از زبان ما میگویی ...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    سپردن کار بزرگ به آدم کوچک اشتباه است. احمدي نژاد مال اين کارا نبود.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    241 5
    همین آقایون از خداشون بود زمان احمدی نژاد با آمریکا رابطه برقرار می کردیم تا خودشون هم یه اسمی در می کردن !...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    28 0
    حرف دل مارو زدی.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    57 1
    اميدوارم به زودي صدا و سيما در مورد حمايتهاي همه جانبه از آقاي احمدي نژاد در دوران رياست جمهوري اش و فرصت ندادن به افرادي كه به راحتي از سوي ايشان متهم شدند پاسخگو باشد.
  • انسانم IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    47 1
    باسلام به روزنامه محترم .حرف حساب جواب ندارد/عقل سالم منطق پذیر است
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    46 1
    این ها از این می ترسند که عزت و احترام به دوباره به ایران برگرده و دیگه چهره ایران با خشونت و جنگ طلبی همراه نباشی
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    8 0
    آفرين به اين روزنامه، جدا نظرم نسبت بهش عوض شد، قبلا فكر ميكردم افراطي است اما مشخصه كه منطقيه
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    56 0
    خب چه انتقادی بکنن وقتی کلا شعورشون از دیپلماسی و سیاست در همون حد بود !
  • اصغر A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    47 0
    بسیار وزین و معقول و حساب شده و نکته سنج بود.احسنت.حرف دل میلیون ها ایرانی بود
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    7 36
    توصیه می کنم نمودار اهانت ها به رییس جمهوران در طول 24 سال گذشته تهیه بشه تا ببینیم کی راست میگه.!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      16 1
      توصیه می کنم نمودار اقدامات مثبت و منفی ریس جمهور ها رسم بشه. همین طور مقبولیت ملی و بین المللی ایشان. این نمودارها را با نمودار انتقاد از ریس جمهور ها مقایسه بشه تا معلوم شه این وسط کی راست می گه.
  • جمعی از کارمندان دانشگاههای علوم پزشکی A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    3 100
    نمایش بی تدبیری و نومیدی- افزایش ساعت کار ی اداری
  • نسل جوون پسر A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    62 3
    چون كار و كاسبيشون تو اون حرفا بود. نون در مياوردند
  • شاهین IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    61 5
    اسکندر در حمله به ایران از افلاطون سوال کرد چطور میتوانم کشور بزرگی مثل ایران را ویران و تحت کنترل دربیارم! او پاسخ داد: کارهای بزرگ را به آدم های کوچک بگمار و کارهای کوچک را به آدم های بزرگ.همین اتفاق در 8 سال گذشته اتفاق افتاد و نتیجه اش هم ویرانی و آبروریزی برای کشورمان بود
  • معلم A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    11 1
    درود خدا بر کسانی که هر از گاهی نسیم حق را را بر جسد بی جان عدالت می وزند. بخدا ما حزب نمی خواهیم . بخدا من نگران سرنوشت 4 دخترم هستم . بخدا پیش دانشگاهی هست و یک گوشی ساده نتونستم براش بخرم
  • محمد A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    13 2
    من کاری به درست یا غلط بودن کارهای رئیس جمهور روحانی ندارم، اما این برام جای سوال داره که چرا یه عده دارن با تمامی امکانات تلاش خودشون رو می کنن که تمامی فاکتورهای مثبت این سفر رو نادیده بگیرن و یه تماس تلفنی رو اینقدر بزرگش کنن و از اون یه دستاویز برای تخریب دولت بسازن. این عکس العمل های افراطی اصلا قابل توجیه نیست، فکر می کنم منافع بعضیا به خطر افتاده.
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    4 2
    همینه که الان شرایط کشور اینه
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    8 1
    سلام لطفا پی گیری فرمایید توهین به رییس جمهور ملت شریف و عزیز ایران چه حکمی دارد از مسئولین عزیزمان خواهش میکنم جلوی این اشوبها و حرکتهای غیر اسلامی و اخلاقی که در شان ملت عزیز و دانشجویان گرامی نمی باشد را هر چه سریعتر بگیرند برادران عزیز اینجا ایران است نه سوریه بنابراین مواظب حرکات و اعمال خود باشید عزیزان رفتار شما در شان ملت بزرگ و با فرهنگ ایران نیست مواظب باشید دشمن سوئ استفاده نکند . متشکریم
  • ... IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 18
    پیام من کو . یعنی کسی مثل من بعنوان مخالف روحانی نظر نداده . مردم نمیبینن خدا که میبینه . چی بگم به شماها درست مثل طرفداران روحانی تا تایید کنید .عزیز من از 51میلیون نفر 18 میلیون به روحانی رای دادن وبقیه مثل من مخالف ایشون وامریکا هستند وطرفدار خانواده شهدا وجانبازان و رزمندگان پس ما هم حق حرف زدن داریم .
  • ح IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    1 0
    اگرشماهم ریس جمهوربودیدچه میکردی
  • رحمتی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    1 16
    فرزند جانباز احتمالا بابای تو برای گرفتن امتیاز رفته جبهه ولی به بابای من گفتن امریکا مسبب حمله عراق به ایران است و امریکا میخاد اسام را نابود کنه و هوا پیمای مارا امریکا ساقط کرد و مسافران بیگناه را کشت و امریکاست که چندین ساله اموال مارا بلوکه کرده و سفارت امریکا لانه جاسوسی بود و ترورهایی که در کشور است کار امریکاست و.............
  • ایمان IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    2 0
    انسان وقتی نقدهای منصفانه با رعایت اصول اخلاقی رو میخونه که روی خواسته های ملت تاکید داره واقعا به شرایط امیدوار میشه به نویسنده نقد و روزنامه محترم درود می فرستم من هم قطره ای از یک موج بزرگ پشتیبان جناب آقای دکتر روحانی و سیاست های خردمندانه ایشان هستم
  • رهگذر EU ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    2 2
    سایتهایتان مغرضانه اخبار را به صورت کاریکاتوری منتشر می کنند چون تحمل نظر مخالف را ندارد خودتان هم ظاهرا نمی توانید ببینید که در بین نظرات نظر مخالف باشد در این بین البته روایت باران کوثری به واقعیت نزدیک تر بود من از ابتدا در جمع معترضان مهرآباد بودم و اگر برنامه مشابهی در آینده باشد حتما شرکت خواهم کرد
  • کریمی A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    3 1
    درود فراوان به دکتر روحانی واعضاکابینه اش.کوربشه چشم دشمنانش.
  • davood IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    3 0
    اصل موضوع بيان شده فرقي نمي کرد-همان موضوع فلسطين بود و اسرائيل.احمدي ن‍ژاد لحنش تند بود روحاني آرام
  • محمد رضا IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    2 0
    دوستان بیاید گذشته را کنار گذاشته و به فکر راه حل های مسئولین باشیم . حرف از گذشته نه تنها راه به جایی نمیبرد بلکه باعث تفرقه و نزاع بین احزاب میشود .باید دعا کرد تا بهترین راه حل مسئولین این دوره را دنبال کنیم .گذشته ها گذشته، اکنون زمان حال است و تفکر مسئولین به امید روز خوب برای ایران و ایرانی
  • همايون A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    27 0
    البته از كوزه همان برون طراود كه دراوست بروز اينگونه رفتارها از صاحبانشان دور از انتظار نيست اجازه بدهيم همه نظراتشون رو بگن و ما نيز بشنويم و سعي كنيم بيشتر ، پند بگيريم ، نه ملال - نكته بعدي آنست كه يكديگر را تشويق به دانايي و كسب علم كنيم ، كه تنها راه نجات ما در گرو دانش است و همياري و يكي از قواعدهمياري اجتماعي آنست كه ، آنان كه در بلنديهاي معرفتي - علمي - اقتصادي - و ... ساير عرصه ها هستند بايد دست فرو دستان را بگيرند تا بسياري از شكافها و فاصله هاي طبقاتي موجود در جامعه ترميم و اصلاح شوند.