دکتر سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد شد

سیدعباس صالحی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت معاونت فرهنگی این وزارتخانه منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در حکم علی جنتی خطاب به سیدعباس صالحی آمده است:

«نظر به مراتب علمی و سوابق فرهنگی و مطالعاتی درخشان جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت «معاون امور فرهنگی» منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای اندیشمند، فرهیخته و صاحبنظر در زمینه احیاء و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، برنامه‌ریزی در جهت تولید، توسعه و ترویج فرهنگ مکتوب و پژوهش‌های فرهنگی، حمایت از حقوق نویسندگان و اهل قلم و ناشران و روزآمد ساختن فعالیت‌های حوزه چاپ و نشر موفق و مؤید باشید.»

سیدعباس صالحی سال 1343 در مشهد به دنیا آمده و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

پیش از این علی اسماعیلی در دولت دهم عهده دار معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بود.

صالحی یکی از چهره‌های فرهنگی است که هم تحصیلات عالی دانشگاهی دارد و هم حوزوی. او در دانشگاه رشته فلسفه خوانده و دکترای کلام اسلامی با گرایش فلسفه دین دارد.

او در دو حوزه مشهد و قم  به تحصیل علوم دینی پرداخته و از محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزّالدین زنجانی، سید ابراهیم علم‌الهدی سبزواری و...بهره برده‌است.

صالحی از سال 1370 تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

از جمله سوابق علمی و پژوهشی صالحی می‌توان به همکاری علمی با پروژه تفسیر راهنما اشاره کرد. این تفسیر اثر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که کار تدوین آن در زندان آغاز شد و از سال‌ 1367 به بعد در مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه یافت.

تألیف و ارائه بیش از 50 مقاله در نشریات تخصصی و.علمی - پژوهشی  و تدوین و نشر سه کتاب «دین و دولت در قرون میانه» (عروج ، 1374)، «فرد و دولت در اندیشه شیخ مفید و سید مرتضی» (بوستان کتاب، 1378)، «نص محوری در امامت» (بوستان کتاب، 1392) از دیگر فعالیت‌های این چهره فرهنگی است.

عضویت در هیأت مدیره منصوب مقام معظم رهبری در دفتر تبلیغات اسلامی از سال 76 تا 81 (دو دوره)، عضو هیأت امنای منصوب مقام معظم رهبری در دفتر تبلیغات اسلامی از سال 81 تا کنون (سه دوره)، عضو شورای تدوین آثار مقام معظم رهبری (از 74 تا 77)، مسئول شورای برنامه‌ریزی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (سال‌های 76 ـ 83)، عضویت در شورای «مهندسی فرهنگی» (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از 85 تا 87، عضو اندیشکده فرهنگ (تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت)، عضو هیأت مدیره بنیاد پژوهش‌های اسلامی و... از جمله سمت‌های صالحی در حوزه مدیریت فرهنگی است.

او در حوزه مطبوعات و رسانه ها  نیز سردبیر و مدیر مسئول نشریه حوزه، مدیر مسؤول فصلنامه پژوهش‌های قرآنی،مدیر مسؤول و سردبیر نشریة پگاه حوزه ، موسس سایت دین آنلاین بوده است.

گفتنی است وبلاگ دکترعباس صالحی در میان وبلاگ "نخبگان  خبرگزاری خبرآنلاین به آدرس  http://www.khabaronline.ir/weblog/salehi  از پربیننده ترین مطالب خبرآنلاین است.

مراسم معارفه دکترصالحی به همراه معارفه دکترحسین انتظامی معاون مطبوعاتی و نوش آبادی معاون پارلمانی وزارت ارشاد فردا - سه شنبه- برگزار می شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يك مترجم IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    29 3
    اميدواريم ايشان مميزي هاي سختگيرانه و بي مورد را رفع كند و اجازه دهد نويسندگان و مترجمان و ناشران، پس از 8 سال فضاي بسته، هواي تازه اي استشمام كنند.
  • ناشناس IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 0
    امیدوارم که ایشان فکری برای ما کارگران موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران بکند ،چرا که با حداقل 13 سال کار در این موسسه که زیر نظر ارشاد می باشد ،ما هنوز شرکتی هستیم.