اعتماد نوشت:

هیچ‌کس نمی‌داند مرد 37‌ساله‌یی که به دلیل حمل یک کیلوگرم روانگردان شیشه در بجنورد به‌دار کشیده شد در فاصله یک روزی که از اعلام مرگش تا بخار گرفتن کاور پلاستیکی جسدش بی‌جان بوده چه تجربه‌یی کرده است. به جز این معما که «علیرضا» 38‌ساله چه تجربه‌یی از اعدام خود داشته است معماهای دیگری در جامعه پیش روی مردم و متخصصان قرار گرفته است. معمای اول این است که در چنین شرایطی با محکوم چه باید کرد؟ قانون سکوت کرده و همین بر پیچیدگی این ماجرا افزوده است. معمای دوم پیش روی ناظران بیرونی است؛ ‌مردم می‌گویند عمده اعتیاد کشور متوجه روانگردان شیشه است و کسی که یک کیلوگرم شیشه حمل می‌کرده زندگی چند نفر را می‌توانست به مخاطره اندازد؟ این در حالی است که مجازات حمل مواد مخدر از جمله احکام ثانویه محسوب می‌شود که در منابع اسلامی به آن اشاره نشده است و حق‌الله و حق‌الناس نیست و موضوع به نظم و امنیت عمومی مربوط می‌شود. عده‌یی دیگر هم هستند که معمایی پیش رو ندارند. آنها صرفا می‌خواهند این مجازات سنگین دوباره تکرار نشود و حتی سازمان‌های بین‌المللی را وادار کرده‌اند تا در این موضوع از دولت ایران بخواهند تا مجازات دوباره به اجرا درنیاید. اما به راستی این معما را چگونه باید حل کرد؟ در میان متخصصان نیز دو راه‌حل برای حل این معما مطرح شده است. عده‌یی می‌گویند باید حکم دوباره به اجرا درآید و عده‌یی دیگر می‌گویند هدف مجازات‌ها در همه مکاتب کیفری و جرم‌شناسی به ویژه اسلام اصلاح مجرم است بنابراین شاید این مرتکب با تحمل آنچه در اجرای حکمش تجربه کرده به‌شدت متنبه شده باشد؟ برخی از مردمی که از این ماجرا با خبر شده‌اند نیز یک فرض دیگر را طرح می‌کنند؛ اگر یک قاتل سریالی را در نظر بگیریم او جان عده‌ بسیاری را ممکن است گرفته باشد اما یک قاچاقچی مواد مخدر خانواده‌های بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کسانی که این فرض را مطرح می‌کنند به گفته‌های «فرید براتی سده» مدیرکل درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشوراستناد می‌کنند که تابستان گذشته به فارس اعلام کرد «مصرف شیشه در کشور در حال افزایش است و رواج این نوع روانگردان بین افراد 15 تا 45‌ساله بیشتر است.»

این عده به اخبار قتل‌هایی اشاره می‌کنند که فرد تحت تاثیر مصرف شیشه دچار توهم شده و افرادی را به قتل می‌رسانند. با این حال حقوقدانان تاکید می‌کنند قانون در این زمینه ساکت است. اما یک معمای دیگر هم مطرح است.

قانون چه می‌گوید

این معما متوجه مرور مفاد مندرج در آیین‌نامه نحوه اجرای احکام قصاص، رجم، قتل، صلب، اعدام و شلاق موضوع ماده 293 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب 4 آذرماه 1382 است. براساس این آیین‌نامه محکوم در شیوه به دارکشیدن باید یک‌ساعت بالای‌دار بماند و در غیر این صورت به تایید پزشک قانونی حاضر در مراسم اعدام مرگ او محرز و اعلام شود. حال پرسش این است که مراسم و تشریفات این اعدام در بجنورد به درستی به اجرا درآمده است و جای هیچ شک و شبهه‌یی در آن نیست؟ براساس ماده 18 آیین‌نامه نحوه اجرای احکام قصاص، رجم، قتل، صلب، اعدام و شلاق موضوع ماده 293 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری « پس از اجرای حکم چنانچه به تشخیص پزشک قانونی یا پزشک معتمد اطمینان به مرگ محکوم حاصل شود از محل اجرای حکم خارج و جسد تحویل پزشک قانونی می‌شود. چنانچه کسان محکوم جسد را مطالبه نمایند به تشخیص و دستور مقام قضایی مجری حکم تسلیم آنان می‌شود و الا طبق مقررات شرعی و قانونی دفن خواهد شد.» عده‌یی از حقوقدانان معتقدند در این آیین‌نامه که به کیفیت اجرای حکم اعدام اشاره دارد هیچ اشاره‌یی نشده‌ است که چه تصمیمی برای فردی که یک روز بعد از اعدام به زندگی بازگشته است، گرفته شود. برهمین اساس عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری و حقوقدان تاکید دارد با توجه به اینکه در اعمال مجازات‌ها و امور کیفری باید وحدت رویه داشته باشیم و نمی‌شود در اجرای حکمی اگر محکوم جان سالم به در برد مجازات از او ساقط شود ولی در اجرای حکمی دیگر چنین نباشد. این وکیل جنایی کشور به موضوع اجرای رجم در قانون اشاره کرد و گفت: در اجرای حکم رجم تصریح شده در صورتی که محکوم در مجازات رجم بتواند از گودال خود را خارج کند و از مجازات بگریزد می‌تواند از مجازات خود را برهاند. بنابراین نمی‌شود که در اجرای حکمی یک محکوم بتواند از مجازات بگریزد و محکومی دیگر نتواند. با این حال عده‌یی از حقوقدانان معتقدند در این مورد که قانون سکوت کرده است باید به اصل 167 قانون اساسی رجوع کرد. اصل 167 قانون اساسی می‌گوید: «قاضی موظف است کوشش کند، حکم هر دعوی را در قوانین مدونه بیابد و اگر نیابد با استناد به منابع معتبر اسلامی یا فتاوی معتبر حکم قضیه را صادر کند و نمی‌تواند به بهانه سکوت یا نقص یا اجمال یا تعارض قوانین مدونه از رسیدگی به دعوی و صدور حکم امتناع ورزد.» گرچه تاکنون هنوز هیچ‌یک از قضات صادر‌کننده رای و اجرای حکم به این نقطه از رسیدگی نرسیده‌اند که موضوع بجنورد را از موارد منطبق بر اصل 167 قانون اساسی بدانند.

استفتاها چه حکمی دارد

اما خبرگزاری‌هایی که پیگیر این مساله بودند از برخی مراجع این موضوع را پرسیده‌اند. ایسنا یکی از این خبرگزاری‌ها بوده که از دفتر استفتائات آیت‌الله صافی گلپایگانی پیرامون اعدام مجدد این محکوم کسب اطلاع کرده است. در اطلاعیه دفتر این مرجع عظمی آمده است: « در پی سوالات تعدادی از مردم از دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی دامت برکاته در رابطه با اعدام دوباره قاچاقچی، دفتر استفتائات معظم‌له اعلام کرد که مساله‌یی که در کتاب جامع الاحکام جلد دوم است ارتباطی به موضوع مذکور ندارد و معظم له نسبت به این مساله نظر دیگری دارند.» در کتاب استفتائات حضرت آیت‌الله بهجت، چاپ 1428 قم آمده است: «اگر پس از اعدام و حلق‌‌آویز کردن مجرم، کشف شود که وی زنده است، باید دوباره اعدام شود.»

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 195
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    یه نکته جالب هست: این بنده خدا تجربه مرگ رو پشت سر گذاشته و محققان و روانشناسان ما می‌تونن بهترین استفاده علمی رو از این تجربه ببرند. با اعدام کردن دوباره یه موضوع بسیار جالب هم از بین می‌ره
    • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      شما احیانا از اون دسته از آدمها نیستید که از دیدن صحنه ی جان دادن انسانها کیف میکنید!؟ و با لذت هر چه تمام از این صحنه ها فیلم میگیرید؟؟؟!
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      طرف قاچاقچی شیشه است ..............برای چی دلسوزی می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه اون دلش برای جوانها و مادران بیچارشون سوخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بابا من از نزدیک آب شده یک جوان رعنا را بر اثر مواد مخدر و شیشه دیدم ...............آخه توبه گرگ مرگه ....................می دونید چقدر نفرین پشتشه................نفرین مادران و همسران معتادانی که خدا میدونه چی کشیدن
    • امیر IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      ترحم بر پلنگ تیز دندان ---------------ستمکاری بود بر گوسفندان
    • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      اگه قراره دوباره اعدام بشه آزار داشتن بردنش بیمارستان خوب بشه؟!این چه شکنجه ی اضافیه خوب از اول میزاشتن همونطور نیمه جون خفه شه...!
    • بی نام RS ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      63 7
      من خودم به شخصه موافق با اعدام این قاچاقچی ها هستم اما وقتی دادگاه برای کار خلاف قانون شخصی حکم صادر می کند و ان را درقبال مجازات کار خلاف وی قرار می دهد پس از انجام حکم از طرف دادگاه مجازات شده است .در ضمن دادگاه حکم به اعدام داده حکم به مرگ شخص نداده است که؟!!!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      36 10
      پزشکی که تایید کرده این آقا مرده مقصره از کجا معلوم تبانی نبوده این مواد فروشا هر کاری بلدن شاید کاری کرده تا نمیره و کسانی هم کمک کردن شما میدونی شیشه با جوانهای این کشور چه کرده؟ پسر همسایه ما یک جوان برومند بود فوق لیسانس 15 سال قبل .حالا باید نگاش کنید.باباش از غصه دق کرد. مادرش هم مرده بود در کودکی اون . الان آب و برق خونه هم قطعه چون پول نداره سطل دستش می گیره دوره میفته آب با التماس میگیره میبره خونش . شمع روشن میکنه چون برق خونه قطعه . شبا خونه پاتوق معتادها شده . من هر وقت می بینمش نفرین می کنم فروشندگان مواد مخدر این مملکت رو .الان باید زن داشت بچه داشت .چه گیری دادید به این مواد فروش؟این همه بهش فکر می کنید چرا؟مگه این مواد فروش فقط یک ثانیه فکر کرد به حال مادران زجر کشیده؟
    • علی A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      79 11
      آقای بی نام 10:21:00 شما دوباره نظر من رو بخون. من از اعدام متنفرم. بیشتر از خود فرد اعدام شونده دلم به حال اطرافیانش می‌سوزه که بدون هیچ گناهی باید فشار ناشی از انتظار اعدام عزیزشون رو تجربه کنند
    • بی نام EU ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      55 8
      برای همین میگن قضاوت کار سختیه ضمنا از روی احساسات نظر ندین
    • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      45 10
      بعضیها میگن این اشخاص قاتل خانوادهای زیادن بنظر من یه معتاد خودش قاتل خودشه به اضافه هزار دلیل که یک نفر به مواد روی میاره همانطور یک مواد فروش به دلایل ممکن مجبور به فروش مواد بشه
    • سعدی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      51 12
      در رابطه با نظر یکی از دوستان، خب جوانان مردم مرض دارن ازش استفاده کنن اونا برای خوشگذرانی ازش استفاده میکنن. این بابا شاید مشکل مالی داشته باشد گناهشون به یه اندازه هستش.
    • میلاد A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      22 1
      من با تمام کسانی که فرد معتاد به شیشه تو خانواده دارن همدردی میکنم و میدونم خیلی سخت و عذاب آوره که ببینی جوونت داره اب میشه و حتما" باید عاملان اعتیاد اعدام بشن ولی دوستان اگه به خدا و جان دادن او اعتقاد داشته باشیم باید بدونیم خدا خواسته این آدم گناهکار زنده بمونه ،شاید قرار آدم خوبی بشه و گذشته نکبتبارشو جبران کنه پس ما کی هستیم که با خدا لج کنیم.. من تنها به دلیل اینکه مرگ و زندگی دست خداس با اعدام دوباره این آدم مخالفم
    • majid2007 IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      10 30
      خیلی متاسفم که با این جور رفتارها ، امثال شماها قصد ایجاد یک بدعت بد رو دارن.درسته که این شخص یک بار اعدام شده ولی فرزند ، پدر و مادر و ... چه گناهی کردن که باید به خاطر حضور افرادی مثل این قاچاقچی در جامعه به خاطر معتاد شدن پدر و مادر و ... زجرکش بشن ؟؟ اونم هر روز .این فرد قاچاقچی اگه هزاران بار هم اعدام بشه ، به خاطر از هم پاشیدن کانون خانواده های زیادی باز هم اعدام بشه.
    • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      28 2
      من همسرم 7-8 ماهیه معتاده شیشه اس از دستش دیوونه شدم بخدا هیچکاریم ازدستم برنمیاد هی قول میده نکشه باز.. این بیشرفها رو روز وشب نفرین میکنم چون زندگیم به باد رفت
    • فرید IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      8 5
      تنها دلیل برای اعدام این افراد اینست که ایشان با فروش آن یک کیلو شیشه قرار بوده چندین معتاد را به کام مرگ بکشه یا اینکه تجربه اولین مصرف که بدون شک باعث اعتیاد میشه به یک جوان بدهد و همچنین اینکه اگر با اعدام اینگونه افراد انسانهای کمتری به سمت توزیع بروند و همین باعث دسترسی سختر میشه که بسیار مفید خواهد بود نگاهی کوتاه به آمار افراد معتاد شیشه و سایر مواد مخدر صنعتی و عواقب ناشی از مصرف آنها باعث میشه از اظهار نظر عجولانه و احساسی بپرهیزیم. نکته دیگر اینکه با عفو نامبرده یک امید هرچند کوچک در دل کسانی که در این راه هستند اما از اعدام میترسند بوجود بیاوریم که شاید ماهم اینگونه شدیم پس باید دوباره یا صدباره اعدام شود تا عبرتی باشد برای این نابودگران جوانان این مرز و بوم.
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      2 0
      طرف مرگ مغزی شده و تا چند روزه دیگه میمیره اگر اندامش به درد بخوره پدر مادرش با اهدای اونها پسرشون را به اولین قاچاقچی که اهدای عضو کرده تبدیل میکنن کلا این بنده خدا در دو قضیه متفاوت خبر ساز میشه ان شاءاله خدا از سر تقصیراتش بگذره ما کی باشیم که بخوایم برای بخشیده شدنش در بارگاه خدا تصمیم بگیریم.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    ای کاش این شخص مورد عفو و رافت قرار گیرد . کسی که یک بار به دار کشیده شده و خداوند فرصت یک بار زندگی دوباره را به او عطا کرده ما نباید در کار خدا شک کنیم .
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      دوستانی که درخواست ادامه حیات این شخص را دارند اگر یک روز با یک معتاد به شیشه زندگی می کردند هرگز اینطور اظهار نظر نمی کردند. البته من به نحو اعدام افراد انتقاد دارم و معتقدم درست است که براساس قانون حق زندگی باید از این افراد سلب شود ولی در چگونگی اجرا نباید افراد را شکنجه نمود.
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      16 4
      کاملا با این نظر موافقم. خدمت عزیزانی هم که میگن باید دوباره اعدام بشه عرض میکنم کار خدا بی حکمت نیست.خیلی وقتا اتفاق میافته شخصی که گناه کمتری داشته شده سپر بلای یه کله گنده. من خودم نمونه عینی دیدم که یه خلافکار ساده با وعده وعید ی که فلان کار رو واسه خونوادش میکنن جرم یکی دیگه رو گردن گرفته!! شمایی که حکم اعدام دوباره صادر میکنین آیا مطمئن هستین اون مقدار مواد مخدری که با این آقا پیدا شده مال خودش بوده؟؟؟؟یا اینکه اون هم فقط یه حمل کننده بوده و صاحب اصلی واسه خودش کنار گرفته و به ریش ما و شما میخنده؟؟؟
    • الینو IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      60 4
      نیت شوم این فرد درست ولی عقل کسی که معتاد میشه چی؟ایا به زور بهش مواد میدن یا خودش انتخاب میکنه؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      13 1
      دوستاني هم كه اعتقاد بر اعدام مجدد دارند يا كلا بااعدام موافقند فراموش كردن كه قاچاقچي ومعتاد هر دو قرباني هستند با اعدام و برخورد قهري بدون از بين بردن زمينه هاي جرم فقط وفقط پاك كردن صورت مسئله است در اين مورد خاص هم اعدام مجدد چه دردي از جامعه دوا ميكنه؟
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      41 2
      بی نام دومی بیشتر گناهش تقصیر فرد معتاد است شما تمام گناه را ننداز گردن قاچاقچی!گناه و زشتی همیشه و همه جا پیرامون ماست من و تو هستیم که نباید طرف آن برویم و سهل انگاری خود را به گردن شیطان بیندازیم
    • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      3 5
      واقعا فکر میکنی کار خدا بوده؟؟ عجب! ضمنا تا اونجا که میدونم خدا به کمک قاچاقچی ها نمیاد.
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    ظاهراً بجاي يكساعت فقط 12 دقيقه بالاي دار بوده!!!!
    • آقای جناب IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      173 5
      دوست بی نام، یک بار دیگر متن را به دقت بخوانید : " براساس این آیین‌نامه محکوم در شیوه به دارکشیدن باید یک‌ساعت بالای‌دار بماند و در غیر این صورت به تایید پزشک قانونی حاضر در مراسم اعدام مرگ او محرز و اعلام شود" در مورد این قضیه، گویا پزشک قانونی مرگ او را محرز اعلام کرده... بعد به نظر من چون توی حکم اعدام، تعداد دفعات اعدام ذکر می شود(مثل حکم اعدام خفاش شب که محکوم به 9 مرتبه اعدام بود)، پس این مجرم یک دفعه اعدام خود را گذرانده و نیازی به اعدام مجدد نیست.
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      شاید تبانی صورت گرفته .
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      35 61
      خفاش شب انسان کشته بود و قصاص بود و به تعداد آدمهایی که کشته بود قصاص داشت . اما حکم قاچاقچی اعدامی هست که باید منجر به حذفش از جامعه بشه با قصاص فرق داره. در حکم اعدام قاچاقچی و مفسد فی الارض که تعداد اعدام ذکر نمیشه . هدف حذف یک فرد آسیب زن به جامعه است
    • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      11 5
      فكر كنم اون پزشك رو بايد اعدام كنن !!! ... چون نفهميده اين بدبخت هنوز زندس !!!! خلاصه يكي رو اعدام كنيد ديگه براي شما چه فرقي داره !!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    این مرد نگون بخت، قرار است به زودی مجددا اعدام شود... متاسفم. همین
    • حميد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      جون من ! واسه اون خانواده هايي كه اين مرد نكون بخت به قول شما باعث رنج و عذاب و از هم پاشيده شدن و از دست دادن جوانهايشان بوده احيانا متاسف نيستي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • اردلان A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      در پاسخ به حمید: شما بهتره منطق خودت را برای خودت نگه داری! شما هم از جز همون دسته از آدمهایی هستی که عاشق دیدن صحنه ی جان دادن افراد هستید !!! وقتی مجرم به یکبار قصاص محکوم میشه، حکم باید یکبار اجرا بشه! نگفتن که زجر کش بشه !!! بگو خب!
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      29 82
      اردلان تو خانواده جوان داشتی که معتاد به شیشه باشه؟ اگر نداشتی پس حرف نزن. باشه . روشنفکریت بمونه برای خودت نزار دعا کنم سر خودت بیاد که ببینم اون وقت چه تزی میدی.
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      96 16
      حمید خان چرا اون جوونی رو که بخاطره هوس دلش رفته دنباله مواد مخدرو محکوم نمیکنی؟؟ این بابا کاسب بوده و هر کاسبیم یه مشتری داره، مشتری نباشه کاسبم هیچ کارس.
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      48 13
      حمید خان چرا اون جوونی رو که بخاطره هوس دلش رفته دنباله مواد مخدرو محکوم نمیکنی؟؟ این بابا کاسب بوده و هر کاسبیم یه مشتری داره، مشتری نباشه کاسبم هیچ کارس.
    • حميد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      4 6
      نه اردلان جان.وقتي يه انسان به دليلي موهن به مجازات اعدام محكوم مي شه قلب هر انساني به درد مي ياد.مثل اون دو تا زورگير بيچاره اي كه تو ايرانشهر به دار آويخته شدن.قاعدتا اونا بايد مجازات مي شدن ولي نه اعدام.ولي نمي دونم شما مي دوني يك كيلو گرم شيشه چقدره؟اين بابا با همين جنسي كه اين بار ازش گرفتن مي تونه باعث وقوع چند قتل تجاوز به عنف ضرب و شتم و از هم پاچيده شدن چند خانواده باشه؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      5 10
      احتمالا حمید خان هم قربانی مواد مخدر شده و الان در حال ترک هست! بنده خدا حق داره زورش گرفته باشه! خخخخ
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    حتی اگر صد بار هم اعدام بشه و باز نمیره، باز اعدامش میکنند!!! این چه قانونی هست که فقط و فقط انسان رو زجرکش میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      22 42
      میدونی چند تا خانواده رو این قاچاقچی زجر کش کرده؟ میدونی شیشه چه بلایی سر یک انسان میاره؟ میدونی معتاد به شیشه دچار توهمی میشه که تو صفحه حوادث هم زیاد خوندیم . معتاد به شیشه بچش رو کور کرده . تو تلویزیون یک مستند نشون داد در باره کسانی که به شیشه اعتیاد داشتن و چه بلاهایی سر خانواده هاشون اوردن
    • وارتان IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      28 44
      حقشه اینها یک مشت جانی بیشتر نیستند چه خانواده هایی که با موادی که اینا تو بازار پخش میشه زجر کش نمیشن
    • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      17 9
      وارتان جان: شما در مقامی نیستی که حق و باطل رو تعیین کنی!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    136 6
    خوب اگه به یک بار اعدام محکوم شده همون یکبار هم اجرا شده دیگه نباید دوباره اجرا بشه اگه به چند بار اعدام محکوم میشود خوب چند بار اعدامش میکردن...
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    160 9
    من شنیده بودم اگه بره بالای دار و نمیره می بخشن، شایعه بود؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      68 4
      lمن هم اينو شنيده بودم. ولي نمي دونستم به مرحله عمل برسه ميزنند زيرش
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      1 1
      حکم قاچاقچی اعدامی هست که باید منجر به حذفش از جامعه بشه با قصاص فرق داره. در حکم اعدام قاچاقچی و مفسد فی الارض که تعداد اعدام ذکر نمیشه . هدف حذف یک فرد آسیب زن به جامعه است. شما اعدام رو با قصاص اشتباه گرفتید . مثلا طرف سه تا آدم کشته سه تا قصاص با طناب دار براش می برن . اما قاچاقچی چون فرض بر اینه که حذف بشه تعداد ذکر نمی کنن. ضمنا اینجا طرف 12 دقیقه روی دار بوده به جای یک ساعت و این عجیبه ؟ که سهل انگاری بوده و یا .....
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    به نظر من نباید اعدام شود. خدا به او فرصت زیستن دوباره داده.
  • بهمن IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    165 9
    به نظر من نبایستی اعدام شود چون به اندازه کافی تنبیه شده است .
  • رضا IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    154 8
    به نظرمن نبایداعدام شود چون شما اعدام را انجام داده اید واین اعدام مشروعیت ندارد
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    73 6
    قانون سکوت کرده است.مطمئن باشید او دیگر دنبال قاچاق نخواهد رفت. حکم اعدام هم که اجرا شده است و حکم دیگری برای او در پرونده نیست!فکر بازتاب این موضوع در داخل و خارج باشید.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    61 18
    توقع هست که رهبری در عید غدیر خم ایشون رو مورد عفو قرار بدن . بهتره اگر قراره عفو بشه سریع تر انجام بگیره تا خدایی نکرده خارجی ها نگن فشار اووردیم ! بلکه بگن خوده ایران راضی به این کار نبود . در هر حال همیشه نجات دادن یک انسان بهتر از کشتن اون هست . اونم بخاطر مواد مخدر واقعا خدا رو خوش میاد؟!
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    84 4
    این دیگه یه بارمرده بسه دیگه
  • حسین لطفی A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    127 7
    خواست خدا بوده که زنده بمونه..حتما مصلحت باریتعالی اینچنین هست....
    • علیرضا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      1 8
      از کجا می دونی؟
  • محمد A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    96 5
    منم میگم نباید اعدام شه ولی اگه اعدام نشه سال بعد سوژه برنامه ماه عسله بنده خدا...
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    56 4
    تو بعضی از حکمها دوبار اعدام برای فرد در نظر گرفته می شود تا فرد با درد و رنج بمیره ولی این فرد محکوم بیکبار اعدام شده و یکبار اعدام این فرد انجام شده و اعدام دوم منصفانه نیست مخصوصا که فرد محکوم به قصاص هم نیست. خداوند بش فرصت داده بزارید از این فرصت استفاده کنه
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    75 3
    شاید : بیگناه پای دار میره بالای دارنمیره :بروزشده 92 بیگناه بالای دار میره ولی نمیمیره :اعدام مجدد کار بیرحمانه ای است
  • بردیا A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    73 3
    به نظر من نباید اعدام بشه ، اگه اعدام کنند ناعدالتی خدا به اون فرصت زندگی داده
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    98 4
    نباید اعدام شود
  • با نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    24 76
    این مرد باید ب اندازه هر گرم مواد مخدر اعدام شود. زیرا این مردی که ب نظر دوستان خداوند فرصت زیستن ب او را داده فرصت زیستن 20 نفر از دوستان را خواهد گرفت.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      77 14
      شما فکری به حال قساوت قلب خودت کن !
  • بانو A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    79 7
    به نظر منم اعدام مجددش کاملا غیر عادلانه و غیر انسانی هست. چون مجازاتش رو دیده
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      13 49
      ناعادلانه و غیر انسانی فروش مواد به جوانان و از هم پاشوندن خانوادهاست .
  • ساقی IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    23 53
    بنظر بنده حکم اینست که وقتی از مردن نجات پیدا کرده نباید دوباره اعدام شود اما باتوجه به جرمی که داشته 100درصد باید اعدام شود چرا که زنده بودن او می تواند در آینده جان هزاران نفر را بخطر اندازد.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      49 13
      کسی از شما نظر خواست؟! خوبه شما نشدید قاضی !!!
  • صادق A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    68 5
    خدا وند یک فرصت زندگی دوباره به این مرد داده .یعنی معجزه رخ داده. نباید اعدام شود
  • داریوش A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    25 4
    خود قضات گرامی می دانند نص صریح قرآن در مورد این شخص چیست؟در قرآن به خوبی اشاره شده است اعدام کردید اگر جان سالم به در برد مجازات از او ساقط می شود، دقیقا یادم نیست کدام سوره ! علما لطفا نظر دهند!
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    7 33
    فکر میکنم ریاست محترم قوه قضاییه در این مورد باید نظر نهایی رو بدن.
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    43 3
    هدف از اعدام چیست؟ تنبیه یا گرفتن جان؟!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      17 7
      شما انشا رو نوشتی واسه کلاس فردات ؟!
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    15 40
    دل سوزی برای قاچاقچی خیلی عجیبه . کسی نون زن و بچش را با اشک و آه و نفرین یک عده دیگه بدست آورده . کسی که رحم و مروت نداشته سزاوار رحم و مروته؟
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      33 3
      در واقعیت امر این دلسوزی برای این محکوم نیست بلکه دلسوزی برای انسانیت خودمونه!
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    31 3
    ایشان به چند بار اعدام محکوم شده؟ اگر به یکبار محکوم شده که نمی شه دوباره اعدامش کرد!!! فعلا در زندان بماند تا به نتیجه برسند.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 18
    بعضی دوستان یه طرف قضیه رو می بینن.تو بوشهر یه مرد شیشه ای بچه 6 ساله زن صیغه ای شو طی چند روز چشماشو با فندک می سوزونده و شکنجه می داده که باعث تخلیه یه چشمش شده و اون چشمش هم معلوم نیست چی بشه پاهاشم با فندک سوزونده و بخاظر ضربه ای که به سرش زده قدرت تکلمشو هم از دست داده .خوب این کارا رو کی باعث می شه همین قاچاقچیان.پس اگه صدبار هم اعدام بشن کمه
  • بنده خدا A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    14 11
    بذارید شرع درباره اون تصمیم بگیره من وشما چه کاره ایم دربرابر شرع ازهار نظر میکنیم دربرابر قانون اسام باید تسلیم بودمراجع نظر خواهند داد نگران نباشید
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      3 2
      هر کی هم نظر بده شما یکی نمی تونی اظهار نظر کنی! آخه ازهار چیه؟؟؟
    • مهرشاد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      4 1
      یعنی میفرمایید عقلی که خدا داده همینطور آکبند بذاریم بمونه حتی یکم مطالعه یکم فکر حداقل نمیتونیم بریم کلاس نهضت سواد آموزی
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    42 2
    گناه داره بيچاره.چون يه دفه تجربه كرده تجربه دوم هراسناك تره.
  • علی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    37 3
    به نظر من این مجرم جزای جرم خود را داده است و اگر دادستان و قاضی و تمام عوامل این حکم مجددا او را اعدام نمایند دچار قتل نفس خواهند شد
  • محمد IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    33 2
    این یکی ازنشونه های پروردگاراست که مرده را زنده میکند درهمین دنیا/ بهتراست بادیده باز به این مسئله نگاه شود فرصت دوباره ای که خدابهش داده ماحق نداریم ازاو بگیریم چون ما وظیفمون انجام دادیم /کارخدا هم بیحکمت نیست
  • م IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 47
    این حرفها چیه . قاچاقچی نامروت باید بمیره تا مردم آسایش داشته باشن
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      41 8
      از کجا میدونی نامروت بوده ؟! خیلی بی انصافی !!!
    • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      16 12
      یعنی قاچاقچی بامرو ته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • الف IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    12 27
    خدا لعنتش کنه . خیر نبینه . این آدم توبش اینه که بره بگرده تمام کسانی رو که بهشون مواد فروخته به روز اولشون برگردونه که محاله . عمر از دست رفته رو چه جور بر می گردونه؟ . هم جسمشون و هم زندگیشون . خدا لعنت کنه این انگل های کشورمون رو .
    • بی نام RS ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      11 1
      این معتاد هم مقصر هست نیست؟من و تو کاملا قدرت انتخاب داریم و بعضی ها انتخاب میکنن شیشه بکشن اون نفروشه یکی دیگه میفروشه ولی معتاد همیشه موادش رو میگیره از این نشد از اون یکی... اون مواد فروش هم حکمش یه دفعه اعدام بوده چیه دوباره...چرا نتونهاونایی رو که مواد فروخته کمک کنه ترک کنن؟ مرد حسابی اون از اعدام جون سالم به در برده ترک دادن چار تا معتاد فک کنم آسون تر باشه !
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    27 15
    مجازات اعدام باید کلا لغو بشه به نظر من حمل و نقل مواد مخدر هم باید ازاد باشه نمیشه این همه هزینه و...کرد برای جلوگیری از ورودش اگاهی باید بالا بره و مردم استفاده نکنند. این راه ها فایده نداره و فقط هزینه بره هر کاری بکنید کسی که میخاد معتاد بشه میشه
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    17 4
    قضاوت سختیه... ولی امیدوارم عادلانه تصمیم گیری شود... چون خود این مرد عامل بدبختی خیلی از خانواده ها بوده... حال چه حکمتی در این زنده ماندنش هست الله اعلم... آیا تاوان آن همه بدی که در حق خیلیها کرده رو پس داده یا هنوز باید تاوان پس بدهد؟؟؟؟؟؟؟
  • عباس IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 1
    سلام،با توجه به اینکه ایشان به یک بار اعدام شده ویکبار اعدام هم در مورد ایشان اجرا شده وبه خواست خداوند و براساس حکمت ولطفی که خداوندبه این فرد داشته است ایشان دوباره زنده شده است لذا اعدام مجدد ایشان امری غیر قانونی وغیر اخلاقی است وما نباید دری راکه خداوند گشوده است ببندیم.این فرد دارای دو دختر می باشد که بدون پدر وسرپرست دارای مشکلات عدیده خانوادگی واجتماعی می شوند لذا نجات ایشان شاید لطفی باشدکه خداوند به دو دختر وهمسرایشان کرده باشد وشاید دختران این فرد با خشوع قلبی وعاجزانه و نیتی خالص از خداوند خواسته اند که خداوند پدرشان را بهشان برگرداندلذا از مسئولین محترم قضایی کشور تقاضا داریم نسبت به عفو ایشان وبرگرداندن ایشان به آغوش خانواده شان اقدام عاجل مبذول فرمایند.
  • مومن IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    53 3
    خدا خواسته نمیره این یکیاستثنایه اعدامش نکنید.میتوانیداوراکنترل کنید.
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      29 3
      بله . خواهش می کنم ببخشیدش. فکر می کنم خودش و خانواده ش راضی باشن تا آخر عمر تو زندان بمونه ولی دوباره شب اعدام رو تجربه نکنه. بهش فرصت زندگی دوباره بدبد. انشاالله که بنده صالحی می شه.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    26 9
    به نظره من نباید اعدام بشه باید محکوم به حبس ابد بشه
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    44 6
    ما خدا نيستيم! خدا به بنده اش فرصت دوباره داده است!
  • محمود A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    18 3
    به نظر من باید این شخص آزاد شه،بعضی از دوستان میگن چون جونای مردم را معتاد کرده!!!!!! آخه دوستان چند تا مواد فروش را می شناسید که برن دنبال خریدارمواد؟کسی که به زور به کسی مواد نمی فروشه، خودشون می رن دنبالش پس این آقا هیچ گناهی نداره...........
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    13 14
    .خواهش میکنم داستان فاطمه را که مادر شیشه ای وهمخانه ی شیشه ای اش با فندک امی چشم وزبان و جاهی حساس بدنش را سوزاندند دوباره منتشر کنید تا ببینید اصلا مجازات قاچاق شیشه چه باید باشد
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      4 2
      یعنی میخوای بگی فقط تقصیر اون کسیه که مواد مخدر توزیع میکنه؟!!! به نظر من خطای اون کسی که مواد مخدر توزیع میکنه خیلی کمتر از خود اون کسیه که مصرف میکنه!! تو این دنیا خیلی چیزا وجود دارد که وجودشون میتونه خطرناک باشه مثل آتش، مثلا اگه کسی دستشو تو آتش کنه باید آتش رو مجازات کرد!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    15 3
    بعضی وقتها مرگ تاوان راحت تریست... شاید مرگ برای او تاوان کمی بوده است و خدا خواسته که تاوان بیشتری را بپردازد... بعضی وقتها زنده ماندن با زجر و عذاب از مردن سخت تر است...
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    38 4
    یک اشتباهی کرده حالا خدا خواسته زنده بماند پس در گذرید ای مسئولین
  • دلتنگ IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 1
    حالا این یک کیلوگرم روانگردان چجوری اومده تو جیب این آقا؟ اگه استناد می کنید چون این آقا 20 و 30 تا جوون و رو معتاد کرده باید بمیره در هر صورت . باید کسانی که به این آقا این همه مواد دادن هم بمیرن؟!!! بکش بکش تا کی؟ چی رو حل کرده؟ آمار مصرف شیشه این قدر تو کشور ما بالاست ! خبرآنلاین می دونم بازم نظرمو منتشر نمی کنی ولی خوب مهم نیست . من بازم از خواننده های پایه تو هستم :-)
  • کاوه IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 1
    حالا که این اتفاق نادر افتاده و خدا دوباره به او به بار دیگر اجازه حیات داده او را نکشید و حداقل در زندان باشد و اینطوری در نگاه جهانیان مقبول تر است.اینقدر هم قانون قانون نگوییم حالا همه قانون در کشور ما اجرا میشود و فقط همین یک مورد اعدام این بنده خدا مو نده که دیگه همه چیزمان درست شود!!ما روزانه در دستگاههای دولتی و حکومتی شاهد دور زدن قانون هستیم.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    32 3
    مگه حکمش چند بار اعدام بوده؟ اگر 1 بار اعدام بوده که تمومه ..... اگر چند بار اعدام بود میتونستند اعدامش کنند ولی نه حالا
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    19 4
    بايد حكم محكوميتش تغيير كند
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    23 3
    اینهمه مجازات اعدام برای قاچاقچیان یا مصرف کنندگان صادر میکنیم نهایتا چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا این میزان اعدام بالا باعث شد تا میزان مصرف مواد مخدر پایین بیاد بنده فکر میکنم اعدام راه خوبی برای مجازات این دست از آدم ها نیست
    • یک رفیق قدیمی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      2 1
      راست می گویی برادر دهه 60 وهفتاد اینهمه اعدام کردیم چی شد چقدر خانواده ها از هم پاشیدن چقدر فرزندان بی پدر شدن آیا تریاک ریشه کن شد حالا شیشه آمده به نظر من اعدام در مواقع خاص باید باشد حبس ابد بهتر است طرف فوقش در عرض 15 سال عفو می خورد
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      2 5
      اگر این اعدامها هم نبود شک نکن وضع خیلی بدتر از الان بود .
  • بانو IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 18
    چند وقت قبل یک معتاد شیشه ای دو تا دختر بچشو تو اتاق حبس و آتش زد . بعدا گفت تو حال خودم نبودم . حالا هی دفاع کنید
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    34 4
    حالا مگه کسی که میگه اعدام نکنید منظورش اینه که آزادش کنید، خوب بذارید یه 20 سال زندان بشه!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      5 7
      با پول ملت 20 سال تو زندان بخوره بخوابه؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    25 2
    طرف رو اگه سنگسارم میکنن بهش اجازه میدن تا اگه تونست خودش رو نجات بده به زندگیش ادامه بده اونوقت.............
    • بی نام A1 ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      0 1
      بحث سنگسارکاااااااااااااااملا متفاوت است.....
  • امیر IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    23 4
    به نظر بنده رسانه از این فرصت استفاده کند و از وی مستندی تهیه کند در جهت نفی مواد روانگردان و عاقبت خوش توبه به درگاه خداوند.
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      1 6
      توبه چه جوریه؟ مگه الکی توبه صورت میگیره ؟ باید حق هر کسی رو ضایع کرده ادا کنه . اما می تونه؟ می تونه زندگی هایی رو که پاشونده بر گردونه؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 0
    شنیدیم وقتی حین دار زدن طناب پاره بشه دیگه فرد اعدام نمیشه موضوع این فرد هم مشمول همین قضیه نمیشه. خواهشا کمی از بالا به موضوع نگاه کنیم.
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 8
    به جای اینکه یک ساعت بر دارد باشد 12 دقیقه بر دار بوده . بعد مرگش چه جوری تایید شده ؟ چــــــــــــــــــــــرا؟ مشکوکه .مشکوک.
  • مجیدپرسپولیسی A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 0
    بستگی داره که چند بار در حکمش اعلام شده باشه . مثلا بعضی قاتلان وقتی حکم میدهند سه بار باید به طناب دار اویخته بشه در مورد این گناهکار اگه ذکر شده باشه یک بار به طناب دار باید یکبار باشه نه بیشتر . اگه خدا عمر دوباره داده حتما حکمتی داشته .
  • مهدی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 2
    یک زمانی همه ما ایرانیها دکتر بودیم! الان ظاهرا همه ما ایرانیها فقیه شدیم! (حرف حق تلخ هم هست پس شاید منتشر نشه!)
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 4
    در کتاب استفتائات حضرت آیت‌الله بهجت، چاپ 1428 قم آمده است: «اگر پس از اعدام و حلق‌‌آویز کردن مجرم، کشف شود که وی زنده است، باید دوباره اعدام شود.»
  • علي IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    2 1
    اين بنده خدا عاقبت كارش رو ديده بعيد دوباره به كار اولش برگرده بهتر به خاطر دو دخترش مورد اف و بخشش اسلامي قرار بگيره
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 1
    کسی که تجربه این چنینی داشته حتما به راه راست میاد.. باید بهش فرصت دوباره داده بشه.. محاله که دیگه راه کج بره.. الکی نیست.. طرف یک بار مرگ را دیده..
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 0
    آیا نعوذ بالله جایگاه خدا با قاضی مساوی است؟ این آقا یکبار بخاطر کاراش اعدام شده ، وقتی خدا بهش فرصت زندگی داده ، قاضی یا هر کسه دیگه حق نداره این فرصت رو ازش بگیره . چرا جای خدا تصمیم میگیریم؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 1
    قاچاقچی شیشه ، مفسد و ...--- خدا بخشیده ، بنده هم باید ببخشه ،، اون جوونه هزارتا آرزو برای جابه جایی مواد مخدر داشته ... شاید تجربه مرگ از اون یه آدم ساخته باشه - نباید دوباره اعدام شه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 2
    حیف اون جوونایی که به دام شیشه افتادن آدم باهربار دیدن اونا لعنت میفرسته به هرکی که با بدبخت کردن جوونای مردم خودشون رو از نظرمالی بالا میکشن
  • علی A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 3
    این دلسوزی ها چیه...باید دوباره اعدام شه...!این کثافت ها دارند با زندگی..ناموس...و جوانی بچه های مردم بازی میکنند....
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 0
    آیا نعوذ بالله جایگاه خدا با قاضی مساوی است؟ این آقا یکبار بخاطر کاراش اعدام شده ، وقتی خدا بهش فرصت زندگی داده ، قاضی یا هر کسه دیگه حق نداره این فرصت رو ازش بگیره . چرا جای خدا تصمیم میگیریم؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 2
    شما میدونی شیشه با جوانهای این کشور چه کرده؟؟؟؟؟؟ پسر همسایه ما یک جوان رعنا بود فوق لیسانس 15 سال قبل .حالا باید نگاش کنید .باباش از غصه دق کرد . مادرش هم مرده بود در کودکی اون . الان آب و برق خونه هم قطعه چون پول نداره------ سطل دستش می گیره دوره میفته آب با التماس میگیره میبره خونش . شمع روشن میکنه چون برق خونه قطعه . شبا خونه پاتوق معتادها شده . من هر وقت می بینمش نفرین می کنم فروشندگان مواد مخدر این مملکت رو ......... الان باید زن داشت بچه داشت . چه گیری دادید به این مواد فروش؟این همه بهش فکر می کنید چرا؟ مگه این مواد فروش فقط یک ثانیه فکر کرد به حال مادران زجر کشیده؟
  • حسین IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    10 2
    خدا خواسته که این دوباره بالای سر دو فرزند دخترش باشه -
  • منوچهر A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 2
    به نظر من که در ایجاد هر مجرم کل یک جامعه تقصیر داره / جامعه اول باید انگشت اتهام رو به سمت خودش بگیره که چرا فضای ایجاد مجرم رو بوجود اورده . در این مورد هم این شخص یک بار مجازات شده و نباید یک گناه رو با دوبار جزا پاسخ داد مگر اینکه همون اول دفعات اعدام معلوم شده باشه .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 8
    دوستانی که قانون رو نمی دونن چرا نظر میدن؟!جرم ایشون حذف از جامعه هست،پس ربطی به یبار اعدام نداره،طرف 100 کیلو شیشه داشته،واسه کی دل می سوزونید اخه؟!
  • محمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 2
    بابا از اونطرف اومده شاید پیغامی داشته باشه!! کارهای خدا بی حکمت نیست. حداقل جند وقتی را دست نگه دارید تا اطلاعاتش تخلیه بشه. توی حبس که نمیتونه مواد مخدر بفروشه.
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    17 4
    این فرد نباید دوباره اعدام بشه
  • زندگی A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 0
    چرا از این دید بهش فکر نمی کنید که معجزه شده این ادم یه جرمی کرده مجازاتش رو هم کشیده معجزه تو زمان ما اینه که خدا خودش شخصا به این ادم یه فرصت دوباره داده تا درست زندگی کنه خوندم دوتا دختر داره که خیلی خوشحالن انشاء ا.. متنبه بشه (که حتما شده)و به آغوش خانوادش برگرده
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    2 0
    مطمعنا کسانی که تجربه همچین مشکلاتی رو نداشتن نمی تونن درک کاملی از وضعیت این خانواده ها داشته باشن ولی باید اینرو هم در نظر بگیریم کسایی که سمت اعتیاد میرن با اراده شخصی خودشون اقدام به مصرف میکنن خیلی سخته درمورد این ادم تصمیم گرفتن چون حتما خدا خواسته که دوباره به این دنیا برگرده من از صمیم قلب دعا میکنم که یه روزی برسه که اینقدر مصرف کننده کم بشه تا دیگه هیچکس برای گذراندن زندگی روزمره سراغ این کارها نره
  • بی نام US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 4
    جهت محکم کاری قضات محترم منبعد همه اعدامیها را به ۲ یا ۳ بار اعدام محکوم کنند، و حتی المقدور با روشهای مختلف: نوبت اول با دار، نوبت دوم با شمشیر، نوبت سوم با برق!
    • بابا A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      2 0
      آخرش هم آتیش بزنن!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    18 2
    بخشش! لازم نیست اعدامش کنید. کسی که اینجوری از مرگ جسته مطمئن باشید دیگه سمت خلاف نمیره.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      3 0
      احتمالا شما دانش آموز نیستی؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 10
    متاسفانه اکثر اظهار نظر ها فاقد اعتبار فقهی وحقوقی وخلاف شرع است نظر آقای خرمشاهی که متکی به اصل168 قانون اساسی است شرعی است
  • هدی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    22 0
    یک بار اعدام شده زندگی جدید را خدا بهش بحشیده در واقع دوباره متولد شده (شاید با فطرتی پاک )
  • شهرام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    23 2
    تو از آيين انسانی چه ميدانی چه ميدانی اگر جان را خدا دادست چرا بايد تو بستانی تو بستانی
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    19 2
    شاید اگه زنده بمونه برای مبارزه با مواد مخدر مفید تر باشه
  • بی نام US ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    21 2
    از یکی از امامان نقل است که خدا به یک جرم دوبار مجازات نمیکند ... البته بندگان کینه توزش با او فرق دارند!
  • ahmad FR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    13 1
    یک تیم تحقیقاتی در مرکز سرطان جانسون موفق به ارائه یک سیستم دارویی شامل نانوذرات الماس شدند که می‌تواند سلول‌های سرطان مغز را از بین ببرد بدون این که به سلول‌های سالم اطراف اثری داشته باشد . اون‌وقت جوانهای ما کنار صحنه اعدام عکس یادگاری میگیرن!!!
  • سام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    14 2
    مگه به وچود خدا شک دارید؟ بابا چان یارو رو اعدام کردند پزشک تایید کرده این شخص مرده و بعد فردا شروع به نفس کشیدن کرده ؟ هیچ گونه سابقه کیفری نداشته ؟یک اشتباه کرده شاید خدا بهش شانس دوباره داده
    • سام اصلی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      2 4
      قانون باید با قاطعیت اجرا بشه.باید یاد بگیریم احساسات و عواطف رو از مسائل دیگه جدا کنیم.طرف یک کیلو شیشه رو برای سود و منفعت خودش حمل میکرده.متاسفانه اعدام بای تکرار بشه.
  • amin A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    13 3
    اعدام دوباره واقعا انسانی نیست ، ولی در کل منکر این هم نمیشه شد که این آقا خیلی ها را به بدبختی کشانده و یا می توانست بکشاند ، اما هر انسان عاقلی تایید میکنه کسی که از مرگ با اعدام نجات پیدا کنه خیلی بعید است فکر تکرار چنین صحنه ای را هم به ذهنش راه دهد ، پس احتمالا متنبه شده ، در کل اعدام اصلا کار درستی نیست
  • ghader FR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    14 0
    فردی که مدت ۱۲ دقیقه در شرایط هیپوکسی مغزی قرار داشته حتی بعد از احیای قلبی ریوی به احتمال زیاد دچار ضایعات و مشکلات شدید نورولوژی یا عصبی‌ خواهد بود آیا او میتواند حرف بزند آیا او قادر به شناخت خانواده آاش هست
  • مشهدی A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    11 1
    این اتفاق که هر بار نمی افته،به نظر من این یک معجزست و حتما حکمتی توش هست،من خیلی نگران این موضوع نیستم که چه اتفاقی برای این بنده خدا می افته، فکر می کنم اگر خداوند مقدر کرده ایشون زنده بمونه خودش بقیه مسائل رو هم حل میکنه ولی من به اعدام کردن دوبارش راضی نیستم
  • وحید IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    21 1
    خط اول 37 سالش بود .. خط سوم شد 38 ساله !
  • بردیا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    22 1
    اگر جان را خدا دادست چرا باید تو بستانی؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 1
    دلم می خواست باهاش مصاحبه می کردند. در مورد این تجربه صحبت کنه. و به نظرم خیلی عادلانه نیست دوباره اعدام کردن این شخص. شاید حبس ابد بهتر باشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 2
    حکم این مجرم یک بار اعدام بوده! که شده. حالا هم خدا بهش زندگیرو دوباره بخشیده که شاید انسان مفیدی بشه. کی میدونه؟ امیدوارم دست از سرش بردارند و آزادش کنند بره شاید عوض شده باشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    2 0
    تعداد قاچاق چی ها که کم بشه عرضه کم میشه عرضه هم که کم بشه قیمت میره بالا باز یه عده دیگه ای چون قیمت رفته بالا میرن طرف قاچاق لذا شما هر چقدر هم اعدام کنی ذره ای اثر نداره تا الان اثر نداشته و همین اثبات میکنه این روش بی فایده است.تئوری ساده عرضه و تقاضای اقتصادی است.باید طرف تقاضا رو براش یه فکری بکنیم اگاهی بدیم تا تقاضا کم بشه تقاضا که نباشه عرضه هم از بین میره اعدام فقط یه خانواده رو بی سرپرست میکنه اون بچه ها هم معلوم نیست چی میشن ذره ای اثر نداره دوستانی که برای معتادان و خاناده هاشون اه و ناله میکنن ایا به زور گرفتن بهش مواد دادن که بکش؟خب طرف خودش رفته معتاد شده امکان نداره تقاضا باشه بعد مواد مخدر نباشه هر چقدر قاچاقچی هم بکشید باز بوجود میاد محال ممکنه ...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 0
    کاش به جایی میرسیدیم که کسی مجبور نباشه با قاچاقچی شدن و فروش مواد پول بدست بیاره و اونقدر مردم برای خودشون و اطرافیانشون احترام قایل باشند که سراغ این مواد نباشند.
  • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    10 3
    نظر من باید حبس ابد حکمش باشه ....چون خدا خداست که زنده بماند .... خدا نخواست که آزاد باشه که بقیه رو بکشتن بده.........
  • جرم شناس IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 1
    بعنوان یک جرم شناس عرض میکنم یک اصل مهم و اساسی در حقوق جزا وجود داره که در تمامی مکاتب پذیرفته شده است با عنوان اصل تفسیر مضیق و به نفع متهم،آیاتی در قران کریم وجود دارد:1-/ایه 7 سوره طلاق لا یکلف الله نفسا الا ما اتها،و ایه 15 سوره اسراء ما کنا معذبین حتی نبعث رسولا و قواعد فقهی قبح،اصل اباحه.....که همگی این موارد اشاره دارند به قانونمداری وحول محور قانون چرخیدن...و در صورت سکوت قانون باید تفسیر مضیق نمود...بنابراین بنابر توضیحات فوق نباید این شخص اعدام شود....بخصوص آنکه هدف از اعدام نباید صرفا رسیدن به یک هدف باشد و ان هم حذف فیزیکی شخص در راستای عدالت مطلق....ما باید در اجرای مجازات دنبال اهداف گوناکون باشیم...از جمله اصلاح مجرم،تامین امنیت جامعه برای رسیدن به عدالت...
  • امین A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    20 1
    مرگ و زندگی دست اون بالاییه ما چه کاره ایم ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    2 0
    محال ممکنه شما بیایید عرضه رو کنترل کنید بعد انتظار داشته باشد اعتیاد از بین بره فرض کنید کلا 10 تا قاچاقچی داریم 5 تا رو اعدام میکنید قیمت مواد مخدر چون عرضه نصف میشه دو برابر میشه قیمت که بالا بره باز یه عده انگیزه پیدا میکنند که بروند قاچاق کنند و...لذا اصلا امکان نداره که با اعدام به جایی برسیم مواد مخدر باید ازاد باشه و سطح اگاهی و درک مردم را باید بالا ببریم تا تقاضا کم بشه اعدام کردن فقط خانواده ها رو بی سرپرست میکنه اسیب به بار میاره در جوامع بین المللی وجهه خوبی نداره دردی رو هم دوا نمیکنه یه عده هم بر اثر مبارزه با قاچاقچی ها شهید میشن و... فقط و فقط اگاهی اموزش بالا بردن سطح فرهنگ حل کردن مشکل جوانان کاهش افسردگی حل کردن بیکاری و...میتونه جواب بده ولاغیر راه دیگه نداره
  • بی نام DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 5
    نوشته ای بسیار غیرتخصصی بود.
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 5
    رجم که مجازات حدی هست و اعدام مواد مخدر مجازات جرم تعزیری...اینا قابل مقایسه نیستند باهم...تازه در قانون مجازات قیاس نمیشه کرد که(قابل توجه اون آقای وکیل) حکم این مجرم اعدام(سلب حیات) بوده...الان که زنده است یعنی حکم اجرا نشده...باید دوباره اعدام بشه خب... به صورت کلی نمیشه گفت هدف از مجازات اصلاح مجرمه...مثلا در اعدام اصلا دیگه اون فرد زنده نمیمونه که بخواد اصلاح بشه...
  • سعید IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 1
    خداوند به ایشان زندگی دوباره بخشیده ،وای بر بنده ی بی گذشت.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    13 1
    این فرصت دوباره ای هست که خدا به اون شخص داده است. نباید این فرصت دوباره را برای توبه ازش گرفت.
  • مصطفی فاطمی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    19 1
    خدا به این مجرم حق حیات دوباره داده تورو به اون خدا از انجام حکم اعدامش جلوگیری کنین
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      8 0
      کاملا موافقم .. حکمتی در این کاره .. بیایید در کار خداوند دخالت نکنیم .. من با مجازات مجدد کاملا مخالفم .. کاملا غیر انسانیه .. هدف تنبیه مجرم بود که تا حالا حتما شده ..
  • سارا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 1
    من از طریق یکی از نزدیکانم از اعدام این فرد و زنده ماندنش مطلع شدم. ظاهرا قبل از اعدام به این آقا گفتن حالا که داره اعدام میشه اعتراف کنه که گناهکار بوده و اون هم گفته که بیگناهه و قاچاق کار اون نبوده. گفته وقتی جرمی مرتکب نشده به چه چیزی اعتراف کنه. بنظر من متاسفانه حکم مجرمین قاچاق مواد بعضی وقتها درست نیست. یعنی دقیقا تحقیق نمیکنن ببینن طرف واقعا قاچاقچی بوده یا نه. همین که مواد از یکی بگیرن اون مجرم محسوب میشه. ممکنه کسی که دشمنی باهاش داشته مواد رو در وسایل اون جاسازی کرده باشه. بیاین با این دید نگاه کنیم که شاید واقعا فرد بیگناه بوده و کسی براش پاپوش درست کرده باشه.
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 5
    حبس ابد بهترين گزينه است.
  • احسان الهی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 2
    به نظر من نبایداعدام بشه چون بارمنفی رویه جامعه داره
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 0
    باید حکمشو دید،اگر قبل از اعدام بیشتر از یک حکم اعدام داشته میتونید اعدامش کنید،وگرنه اگر الان حکمشو تغییر بدید یاچون منجر به فوت نشه دوباره اعدامش کنید ، عوامل اعدام دوم میشن قاتل
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 2
    من با اعدام انسان ها مخالفم، خیلی بد که خودمونو جای خدا گذاشتیم. اگر کسی گناهکاره که باید تا وقتی زنده است زجر بکشه، چه فرقی داره که بمیره. هیچکس با مردن مجازات نمی شه.
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 13
    اعدامش کنید . خیلی ها رو بدبخت کرده این قاچاقچی
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    15 2
    به نظر من این فرد تا همینجا هم به اشد مجازات رسیده. بیش از این منصفانه نیست.
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 1
    قبل از هر حکم دوباره ای باید از نحوه اجرای حکم ونحوه تایید مرگ مطمئن شده و بعد حکم داد .قضیه مشکوکه
  • پوریا A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 3
    حبس ابد همین و بس!!!!!
  • سارا IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 0
    باید در حکمش محکوم به بیشتر از یک باراعدام میشد اما حالا که در حکمش محکوم به یک بار اعدام بوده دیگه نباید اعدام بشه ...زندانش کنن
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 0
    کسی که 12 دقیقه خون به مغزش نرسه به احتمال خیلی زیاد دچار آسیب های شدید مغزی خواهد شد تا همینجا با یک معلول نا توان ذهنی سروکار دارید لطفا اعدامش نکنید
  • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    2 0
    سلام من فكر ميكنم خدا به اون يه فرصت ديگه برا زندگي وجبران اشتباهاتش داده البته بعضي اشتباهاتش واقعا قابل بخشيدن نيست چون خيلي از خانواده ها رو داغ دار كرده اين اقا ولي بهترين قاضي خداست كه بهش فرصت دوباره زيستن داده اقايون
  • رضا A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 1
    برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه پیشنهاد میشه از این به بعد اعدام با گیوتین انجام بشه! هیجانشم بیشتره. بلیط هم بفروشن هزینه محاکمه گردن بیت المال نیفته.
  • partigiano IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    11 3
    اعدام رو کلاً باید جمع کنن فقط به جاش حبس ابد (ولی دیگه بدون عفو آی آقا عید غدیر 22 بهمن و فلان از این حرفا نباشه)
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 1
    از خبرآنلاین میخوام این رو منتشر کنه. من در کارخانه ای کار میکنم که بدلیل شرایط وخیم اقتصادی دوسال قبل مجبور به تعدیل نیرو شد و در این بین اولویت با نیروهایی بود که زن و بچه نداشتند.بعد از یکسال هیچکدوم اونها کار پیدا نکرده بودن اونهم تو شهرستان کوچیک با فرصت شغلی خیلی کم.چند وقت قبل خبردار شدیم یکی ازونا که بسیار انسان با شخصیت و آروم و از خانواده ای خوب بود رو با یک کیلو مواد گرفتن.باورمون نمیشد.اما وقتی فهمیدیم نان آور سه تاخواهر و پدر مادرش بوده و شرایط سخت زندگی و نبود کار از یه طرف، وسوسه پول زیاد حمل مواد مخدر «فقط همین یکبار» از طرف دیگه.. زود برای حکم اعدام قضاوت نکنیم.. ضمنا برادر من هم مبتلا به اعتیاد است..
    • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      1 0
      خدا میبخشه کسی رو که مثل شما بخشنده ست. نظرتون تاثیر گذار بود.
  • iran A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 1
    من کار ندارم به اعدام و غیر اعدام فقط میدونم یک نفر به تنهایی نمیتونه قاچاقچی باشه قاچاق یک پروسه وسیعی که افراد زیادی توش دخیل ان حالا چرا فقط یک نفر دو بار اعدام میکنن بماند
  • حمید IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 5
    حضرت آیت‌الله بهجت: «اگر پس از اعدام و حلق‌‌آویز کردن مجرم، کشف شود که وی زنده است، باید دوباره اعدام شود.»
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 1
    کاش این مورد گرفتن جون انسانها هم مثل خیلی موارد فقهی که به روز شدند به روز میشد و همه به این نتیجه میرسیدیم گرفتن جان و جان بخشیدن در انحصار خداست و بنده حق گرفتن حیاط از بنده خدا رو نداره کاش اعدام با حبس عبد جایگزین بشه حبس عبدی که در صورت اصلاح فرد به آزادی بیانجامد
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 1
    به نظر من بک کیلو شیشه میتونه تعداد زیادی از جوانان رو به کام اعتیاد بکشونه و باید با توزیع کننده بر خورد جدی بشه اما مشکل فقط یک کیلو شیشه ست باید دید کی این مواد را کیلو کیلو میکنه ایا اون رو هم بالای دار میکشند یا این مکافات فقط مال خرده فروشه تن تن مواد وارد این خاک میشه با اونا چکار میکنیم
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 1
    اگر تقدیر خدا بر این بوده که فرصتی مجدد برای زندگی و جبران گذشته به این فرد داده بشه چرا ما آدما اصرار به مرگ دوبارش داریم !!!!
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 7
    اعدامش کنید
  • amir IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    9 2
    امیدوارم که عفو بشه،
  • احمد IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    4 0
    اگر برای همه قانون یکسان باشد اشکال ندارد ولی دانه درشتها یک تن یک تن قاچاق میکنن این بیچاره را برای یک کیلو دو بار اعدام میکنید
  • بی A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    3 2
    میتونیم به این حساب بزاریم که بی گناه بودهو رای نادرست چه بسا اعدامهایی که به ناحق بوده
  • بی نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 1
    چرا همه اش از 1 زاویه نگاه می کنید که خدا عمر دوباره داده بهش ؟؟؟!!!! شاید دکتر اشتیاه کرده و مرگش رو اعلام کرده...شاید مجری حکم بد حکم رو اجرا کرده
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    چرا از مسئله پرت شدین این حکم برای همه کسانی که به یک بار اعدام محکوم میشن و زنده میمونن هست خوب چه اشکالی داره یک بار اعدام شده بعد زنده مونده نمیدونم اعدام چه مزه ای داره !! ولی فکر نمیکنم کسی جرات داشته باشه دوباره بخواد اعدام بشه (یعنی دوباره بره مرتکب جرم بشه) به هر حال من موافق حکم ایت اله هستم
  • بابا A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 0
    بنده خدا اگه قراره دوباره اعدام بشه اول آن زجری که دختران بیچاره اش کشیدند جبران بشه بعد عاملین اعدام نا موفق قبلی ! تا آن مرحله قصاص بشند سپس اعدام مجدد !!!! طرف انسانه هر چند قاچاقچی بزرگ بوده ولی احتمالا به مرحله توبه رسیده خدا اموات همه ما را بیامرزد
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    با توجه نظر اکثر دوستان که رای به عدم اعدام دوباره بود و اختلاف این رای با مرجع تقلید ، به چه چیزی میرسید؟
  • ناشناس A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    2 0
    سلام خدمت مسئولین قضایی کشور،من از تمام کسایی که مواد قاچاق میکنن یا مصرف میکنن متنفرم اما در این مورد نظر من اینه این فرد به مجازات خودش رسیده و اون اعدام شده و زنده شدن مجدد این فرد یعنی نشان عظمت خدا که میتونه مرده را زنده کنه به نظر من خداوند به این فرد زندگیه دوباره ای بخشیده تا گذشتشو جبران کنه و اعدام مجدد این شخص ممکنه درست نباشه موقعی که خدا به اون فرصت دوباره ای داده بهتره مسئولین هم این فرصتو بهش بدن. در پایان امیدواریم خداوند همه را به راه راست هدایت کنه و همه خلافکاران با شنیدن این موضوع هدایت شوند.
  • رعنا IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    2 0
    بذارید زنده بمونه... مثل بقیه عمده فروش های اصلی مواد! آخه اینا از کجا مواد میارن؟ سرچشمه را بکشید. مگه گرفتن جون آدما فقط با پخش مواده؟ خیلی ها را باید کشت. کاش ی هفت تیر داشتم با 110 تا تیر. 110 مین تیرش را حروم خودم می کردم!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    2 0
    اگر این نوع افراد مواد وارد کنند ولی کسی مصرف نکند و طالب و خواهان نداشته باشد مسلما" ایشان نیز نمیتواند خلافی انجام دهد. ولی بحث اینه که ابتدا ملت معتاد میشوند و بعد طالب دریافت و عرضه و تقاضا میشوند. از سویی 70 درصد عامل اعتیاد جحوانان و افراد عواملی از قبیل نیروی انباشته شده ولی بی مصرف و عدم توازن و تعادل و وجود بی عدالتی و هرج و مرج اقتصادی-اشتغال-و منفعت اقتصادی تجارت این مواد است که هیچ وقت به این عوامل به عنوان عامل اعتیاد جوانان توجه نمیکنید.
  • علی1 IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    2 0
    یاادم خوب خوب هست ناخواست وارد بازی شیشه شده خدا بهش کمک کرده یا قاچاچی خیلی گردن کلفت همه راخریده بدجور هم خریده
  • نیلوفر IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    5 0
    باید ازاد شود.او معجزه خداست.مثل خدا بخشنده باشید و فرصت اصلاح به او بدهید.در خانواده ما معتاد به شیشه وجود دارد و وحشتناک است.ولی مگر مردم خودشان عقل ندارند که تمام تقصیرها را به گردن قاچاقچیان می اندازند!
  • حسین رفسنجانی A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    6 0
    وقتی متهم به اعدام محکوم میشه وحکمش اینه که به یک بار قصاص نفس محکوم میگردد پس همون یک بار اعدام کافی است واگه مراسم اعدام به درستی انجام گرفته ومجرم دوباره زنده شده ،این حقی است که خداوند به او داده وحق زندگی دارد.باشد که اصلاح شده وبه جامعه برگرددوسالم زندگی کند.