تسنیم نوشت:

 مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران می گوید، برای تحقق کامل توسعه تمامی فازهای پارس جنوبی، طی دو سال حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه نیاز است.

 رکن الدین جوادی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل قدیم و جدید شرکت نفت و گاز پارس که با حضور برخی از مدیران ارشد صنعت نفت و مجریان فازهای پارس جنوبی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: برای اتمام پروژه های توسعه ای تمامی فازها حدود 2 سال زمان نیاز است که افزون بر توجه ویژه به زمان، حدود 25 میلیارد دلار سرمایه نیاز است.

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز پارس برای تحقق اهداف توسعه ای خود باید ماهانه یک میلیارد دلار تامین مالی و هزینه کند، افزود: بنابراین در این شرکت برای حدود 35 میلیون دلار به صورت روزانه باید تصمیم سازی و تصمیم گیری شود تا به موقع در پروژه ها هزینه شود و این نیازمند ساز و کار دقیق است.

جوادی درآمدهای شرکت نفت و گاز پارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر درآمد هر فاز از پارس جنوبی را حدود 2.5 میلیارد دلار در سال در نظر بگیریم، از مجموعه فازهای توسعه نیافته (12 فاز) این شرکت، سالانه 30 میلیارد دلار درآمد حاصل می شود.

وی افزود: اگر درآمد 30 میلیارد دلار را بر هر روز تاخیرتقسیم شود، رقمی معادل 100میلیون دلار، حاصل می شود و این بدین معنا است که این شرکت روزانه باید 35 میلیون دلار هزینه و 100 میلیون دلار به درآمد کشور اضافه کند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با هر روز تاخیر در بهره برداری پروژه های پارس جنوبی، به اندازه 3 روز هزینه که معادل یک روزدرآمد این شرکت است، ضرر خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر زمان به عنوان نخستین شاخص و اولویت های فعالیت های پارس جنوبی تاکید کرد و افزود: برای بهبود امور و فعالیت های شرکت نفت و گاز پارس به صورت روزانه تلاش کرد و انجام فعالیتی که مختص به امروز است نباید به فردا واگذار شود.

معاون وزیر نفت افزود: عوامل متعددی در تاخیر پروژه های پارس جنوبی دخیل است که با هنر مدیریت می توان آنها را شناسایی و در راستای بهبود امور قدم برداشت.

جوادی گفت: برای به ثمر رساندن پروژه های پارس جنوبی، فرصت آزمون و خطا وجود ندارد زیرا با هر روز تاخیر از درآمد 100 میلیون دلاری، کشور بی نصیب خواهد ماند و این رقم بزرگی است و باید با احساس مسئولیت زمان را از دست ندهیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، خط قرمز شرکت نفت و گاز پارس را زمان اعلام کرد و افزود: اگر به زمان توجه شود و در اولویت فعالیت ها قرار گیرد؛ بی تردید صرفه جویی نیز به دنبال آن ایجاد خواهد شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یک شرکت بزرگ با ماموریت پیچیده یاد کرد و افزود: این شرکت همزمان در دو بخش توسعه ای و تولیدی فعالیت می کند و این موضوع یکی از دلایل پیچیدگی این شرکت است.

جوادی با تاکید بر روند سالم سازی فرآیندها تاکید کرد و گفت: باید از مجموعه روش های بهتر برای پیشبرد اهداف شرکت نفت و گاز پارس استفاده کرد.

به گفته جوادی، شرکت نفت و گاز پارس در بخش فعالیت های توسعه ای، بزرگترین شرکت از لحاظ حجم قراردادها در کشور است.

معاون وزیر نفت بر روند تسریع پیشرفت پروژه های نفت و گاز پارس تاکید و تصریح کرد: درآمد 100میلیون دلاری روزانه از فازهای پارس جنوبی باید هر چه زودتر محقق شود.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت نفت ایران، در این مراسم از زحمات محمد رضا زهیری؛ مدیرعامل قدیم شرکت نفت و گاز پارس  تقدیر و برای علی اکبر شعبان پور؛ مدیرعامل جدید این شرکت آرزوی موفقیت در سمت جدید کرد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 52
    به دشمنان باج نخواهيم داد، نهضت را ادامه مي دهيم حتي اگر مجبور شويم از اين منابع مادي چشم پوشي كنيم
    • محمد IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      26 0
      کسی باج نمیده و نخواهد داد ولی شما برداشت نکنی قطر برداشت میکنه و براش مسائل دیگه مهم نیست.افسوس باید خورد به این نگاه های غیر واقع بینانه...یه شرکت توتال بهمون وصل بشه کلی به قطریا نزدیک میشیم.
    • باقر IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      1 31
      بي نام راست ميگه نهضت بايد ادامه پيدا كند حالا چه از پارس برداشت كنيم چه نكنيم
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    31 1
    آقای بی نام :اول نهضت رو مشخص کن.این نهضت خیالی که می فرمایید آیا به نابودی ایران عزیز منتهی نمی شود اصلا" تو دیپلماسی امروز ه مسئله منافع ملی هست نه بکار بردن الفاظ باج گیری یا باج دادن.دنیا عوض شده حرف اول رو دیپلماسی درست میزنه
  • رضا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    11 0
    به قول یکی از مدیرایی که در اونجا داشتم می گفت پول های هنگفت قطری ها صرف جلوگیری از بهره برداری ما میشه و اینکه چه رشوه های مستقیم و غیر مستقیمی به مسئولین ایرانی پروژه و خارجی طرف حساب میشه