ایسنا نوشت:

یک کارشناس ارشد وزارت خارجه گفت: این خیانت به کشور است که سیاست خارجی فضای درگیری‌های داخلی شود و این اصول را باید همه جناح‌ها بپذیرند. ما نباید منافع ملی را فدای درگیری‌های جناحی و فردی کنیم و این خیانت به کشور و آیندگان است.

سید میرمحمود موسوی در نشستی با عنوان "رابطه ایران و آمریکا کلاف سردرگم" که از سوی انجمن اسلامی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام محرم، گفت: در ابتدای سخنان خود بر سالار شهیدان و تمام کسانی که جان خود را در راه عدالت، آزادی و آزادگی داده‌اند، سلام می‌کنم.

وی در ادامه درباره بحث این نشست اظهار کرد: در ابتدا باید دانست وقتی آمریکا سیاست خود را در مورد ایران تدوین می‌کند، صدها موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی در این مورد کار می‌کنند و حاصل کارشان در چنین سیستمی تعریف می‌شود و در نهایت همه اینها جمع شده و به مرحله اجرا و عمل می‌رسد و آنچه که بر زبان اوباما یا وزیر خارجه آمریکا بیان می‌شود در واقع نظرات خودشان نیست، بلکه نظر یک سیستم و نظام است.

این کارشناس ارشد وزارت خارجه در ادامه سخنان خود اصلی‌ترین مشکل در رابطه بین ایران و آمریکا را شناخت این رابطه دانست و گفت: این موضوع درست است که جنایت‌های آمریکا علیه ما بسیار گسترده است و خودشان هم به این موضوع اذعان دارند که در گذشته با ما رفتار درستی نداشتند.

وی در این بخش از سخنان خود به اشغال لانه جاسوسی از سوی دانشجویان اشاره و اظهار کرد: به هر حال این موضوع عکس‌العملی بود که در جای خود تعریف می‌شود. بسیاری این حرکت را نمی‌پسندند. به هر ترتیب در چارچوب قواعد دیپلماتیک این حرکت یک حرکت خلاف تعریف می‌شود، اما آنچه ما در آن زمان شاهد بودیم برآیند احساسات عمومی بود و باعث شد آن اتفاق بیفتد. هر کسی نظر خود را دارد که باید در جای خود مورد بحث قرار بگیرد منتهی در محیطی که به همدیگر انگ نزنیم. اگر این موضوع غلط بوده پس واقعه سال گذشته سفارت انگلیس نباید تکرار شود. اگر هم معتقدیم که درست بوده یعنی هر روز راه بیفتیم و این کار را انجام بدهیم.

موسوی با ابراز تاسف از این‌که شناخت ما نسبت به مسائل خارجی و سیاسی آلوده به مسائل ژورنالیستی و اغراض است، اظهارکرد: ما در مباحث مربوط به مسائل رابطه ایران و آمریکا و مسائل هسته‌ای که در رسانه‌های مختلف بیان می‌شود کمتر مطالب ناب سیاسی پیدا می‌کنیم که به درستی تحلیل کنند که مشکل چیست.

موسوی همچنین با اشاره به مباحث هسته‌ای در کشورمان اظهار کرد: وقتی پاکستان به سمت هسته‌ای دست پیدا کردن حرکت کرد من آنجا سفیر بودم، چرا در آن زمان جنجال ایجاد نشد؟ قطعا یک جای کار ما اشکال داشته است. آیا ما کار درستی انجام دادیم که جریانات را وارد این مسائل سیاسی کردیم؟

وی گفت: مشاور اول رییس‌جمهور سابق در همین راستا گفته بود که وقتی ما وارد یک روستا می‌شویم مردم از آن طرف رودخانه شعار می‌دهند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست در حالیکه حق مسلم آن جماعت روستایی پل، جاده و راه است. البته قطعا روستاییان عزیز ما در حوزه‌های مربوط به خودشان دارای اطلاعات زیادی هستند اما آن جماعت روستایی پل، جاده و راه می‌خواهند.

این کارشناس ارشد وزارت خارجه در ادامه افزود: کسانی در مساله هسته‌ای حرکت‌های عوام‌فریبی انجام دادند، ما به عنوان شهروند حق اعتراض داریم و می‌توانیم بگوییم که مایل نیستیم هزینه‌های این سیاست‌های غلط را بپردازیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    19 2
    حرف حساب .من موافقم .
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 2
    حالا چون برادر میر حسینه کامنت ها رو منتشر نمیکنین خبرآنلاین سانسورچی نباش
  • ایرانی اصیل A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    4 2
    این مطلب را احمد خاتمی بخواند که بفهمد سیاست یعنی چه