۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵

تسنیم نوشت:

صندوق بین المللی پول با رده‌بندی کشورها از نظر نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد ایران با نرخ بیکاری ۱۳.۱ درصدی در رتبه ۱۸ جهان قرار گرفته و اگرچه وضعیت بیکاری در ایران بدتر شده اما نرخ بیکاری ۱۰ کشور اروپایی همچنان بیشتر از ایران است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است نرخ بیکاری ایران که در سال 2012 بالغ بر 12.2 درصد بوده است در پایان سال جاری میلادی به 13.1 درصد افزایش پیدا کند.

این نهاد بین المللی به رده بندی 105 کشور جهان از نظر نرخ بیکاری در سال 2013 پرداخته و ایران را از این نظر در رتبه 18 جهان قرار داده است. 

بر این اساس در سال جاری تنها 17 کشور نرخ بیکاری بالاتری از ایران خواهند داشت. ایران در رده بندی امسال صندوق بین المللی پول نسبت به سال گذشته صعودی 6 پله ای داشته است. ایران از نظر نرخ بیکاری در سال 2012 رتبه 24 را در میان کشورهای جهان بدست آورده بود. 

در صدر رده بندی جهانی بر اساس آمار نرخ بیکاری در سال 2013 کشور مقدونیه قرار گرفته است. نرخ بیکاری این کشور برای امسال 30 درصد برآورد شده که بالاترین نرخ بیکاری در سطح جهان است. بوسنی با نرخ بیکاری 27 درصدی و یونان با نرخ بیکاری 26.9 درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

نرخ بیکاری 10 کشور اروپایی در سال 2013 بیشتر از ایران برآورد شده است که 3 کشور در این بین به نام های اسپانیا،‌ پرتغال و ایرلند جزو کشورهای اروپای غربی محسوب می شوند. نرخ بیکاری اسپانیا 26.8 درصد اعلام شده و رتبه 4 بالاترین نرخ بیکاری جهان به این کشور اختصاص یافته است. پرتغال نیز با نرخ بیکاری 17.4 درصد در رتبه 9 و ایرلند با نرخ بیکاری 13.7 در رتبه 17 قرار گرفته اند.

آفریقای جنوبی با نرخ بیکاری 26 درصد، صربستان با نرخ بیکاری 25 درصد، سودان با نرخ بیکاری 19 درصد، و ارمنستان با نرخ بیکاری 18.5 درصد نیز به ترتیب در رتبه های 5 تا 8 قرار گرفته اند. رتبه های 10 تا 16 نیز به ترتیب به کشورهای قبرس، گرجستان، تونس، کرواسی، بلز، جامائیکا، و اسلواکی اختصاص یافته است. نرخ بیکاری این کشور از 17 تا 13.7 درصد اعلام شده است. 

نرخ بیکاری برخی کشورهای دیگر در سال 2013 به این ترتیب برآورد شده است:آلبانی 13 درصد، اردن 12.2 درصد، فرانسه 10.9 درصد،‌ ترکیه 9.3 درصد، انگلیس 7.7 درصد، آمریکا 7.5 درصد، کانادا 7.1 درصد، برزیل 5.8 درصد، آلمان 5.5 درصد‌، چین 4.1 درصد، نروژ 3.3 درصد و کویت 2.2 درصد.

بلاروس نیز با نرخ بیکاری 0.6 درصدی کمتری نرخ بیکاری را بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول در سال جاری میلادی دارد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    37 1
    باید تلاش کنیم که اول بشیم
    • بی‌سواد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      24 3
      اگه ریاست جمهوری بعضیها دو سال بیشتر طول میکشید، همانطور که در تورم جهش بالایی داشتیم شاید در این رده‌بندی نیز اولمون میکرد. آخه دولت ایشون همیشه به دنبال بهترینها، پاکترینها(!!!) و اولین‌ها بود
    • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      2 0
      با احتساب شغل هایی مثل دلالی و دست فروشی، اولیم.
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 0
    18 که دیگه قانونیه !
  • ایران A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    11 0
    جل الخالق یعنی مااز پرتقال و اسپانیا جلوتریم .به امید ایزد منان در سه ماهه آخر سال المان و امریکا و چین را هم میگیریم . خیر آنلاین اینقدرنظرات را سانسور نکن
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    20 0
    تو کشور ما شغلهایی هست که هیچ جا نیست مثل دلالی و کوپن فروشی و ..... واسه همین آخر نشدیم وگرنه آخر بودیم
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    15 0
    به بیکاران هم وطن تبریک می گم. حدود چهل سالمه که چند هفته است بیکار شدم.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    16 0
    بیکاران اروپایی هر ماه پول خوبی بابت بیکاری خود میگیرند اما بیکاران ایرانی دچار بیماریهای روحی و روانی میشوند و تمام پس انداز خود را خرج دوا و درمان خود میکنند !
  • معین IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    13 0
    بازم رکوردهارو شکستیم.تبریک
  • بی نام FI ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    27 0
    واقعا باور میکنین نرخ بیکاری ایران 13% باشه ؟!!!! مگر با دوساعت کار در ماهی که آقای دکتر گفتن !!!
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      11 0
      شما فکر میکنی اونایی که به ظاهر 8 ساعت در روز سرکارند کار مفیدشون چقدره ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    52 0
    البته 13.1 نرخ بيكاري واقعي نيست خيلي بيشتر از اينه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    15 7
    اگه آمار درست بگیرن، تو این مورد ما رتبه تک رقمی داریم شک نکنید.
  • نیما IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    17 0
    چند روز پیش کره شمالی تو اخبارش گفته توی یه تحقیقی مردم چین خوشبخت ترین مردم جهان هستند! بعد از اون هم کره شمالیه و ایران هم پنجمه!!! در ضمن طبق این تحقیق مردم آمریکابدبخترین مردم دنیا شناخته شده اند بله اینجوریاس!
  • فرهاد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    15 0
    نرخ بیکاری 13.1%!؟ آخه خداییش یه نگاهی به خانواده های اطرافتون بندازید!
  • میثم IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    14 2
    هیچ شکی نیست که معیارهای شاغل بودن بقیه کشورا با ما فرق داره.. وگرنه بیکاری کشور ما بالای 30 درصده.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    12 1
    یک نکته مهم یادتون رفت : دولت نهم تعریف بیکار رو عوض کرد . قبل از دولت نهم هر کسی که سه روز در هفته کار می کرد شاغل محسوب می شد ولی در زمان دولت دهم هر کسی هفته ای یک ساعت کار می کرد شاغل حساب می شد. می تونید تعریف بیکاری رو تو ویکی پدیا مطالعه کنید. همین امر باعث شد که آمار بیکاری دوره ا.ن به صورت کاذب پایین نشون داده بشه.
  • علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    14 0
    بچه که بودم تو مدرسه بهمون یاد داده بودن برو کار می کن مگو چیست کار*که سرمایه زندگانی است کار. حالا که بزرگ شدیم و بیکار موندیم می پرسم کدامین کار را می گویی ای یار* مگر نمی بینی این همه ملت بیکار
  • محمد جواد A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    9 1
    ما در خانواده خودمون یک نفر فوق لیسانس بیکار داریم دو نفر هم لیسانس . خیلی از آشنایان و اقوام هم همین مشکل بیکاری فارغ التجصیلان دانشگاهی را دارند .این آمار 13 درصد واقعی نیست بیشتر از این جرف هاست .
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    6 0
    تموم اون کشورهای قبل ما یا هم رده ما هیچ کدوم سالی 100ملیارد دلار در آمد حاصل از نفت ندارن این مهمه که ما باداشتن این نعمت چرا داریم کفران نعمت میکنیم و بدرستی برای ایجاد شغل برای فرزندانمان و آباد کردن مملکتمون از آن استفاده نمیکنیم.
  • بیکار A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    2 1
    با عوض کردن تعاریف کار به هفته ای یه ساعت در هفته شاغل شدن بله این آمار کاملا دروغه 10کشور اروپایی با حداقل هفته ای 34 ساعت کار در هفته از ایران عقبند در ضمن ایران تو کل دنیا از نظر در امد هر نفر از بین 150کشور دنیا 125 دنیاست .