واحدمرکزی خبر نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نظام بانکی نقش اساسی در رشد اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال دارد ، گفت: پیش بینی می شود نرخ رشد اقتصادی در پایان امسال به نزدیک صفر برسد و از حالت منفی خارج شود.

ولی اله سیف در مراسم افتتاح نخستین صندوق قرض الحسنه در شبکه بانک خصوصی گفت : نرخ رشد اقتصادی کشور در سال های اخیر منفی شده و سال گذشته منفی 5 و هشت دهم درصد و همراه با نرخ تورم 40 درصدی بوده است.

وی پیش بینی کرد با تلاش های پولی و مالی که انجام می شود رشد منفی کنترل شود و تاثیر مثبتی در کاهش  نرخ تورم نیز ایجاد کند.

سیف با اشاره به گله مندی های که متقاضیان خدمات بانکی دارند ، گفت : برخی مسایل ضروری برای ساماندهی وجود دارد و در نظام بانکی ، مشتری حق سوال دارد که درگذشته کمتر توجه می شد.

وی تصریح کرد : اوج موفقیت بانک مرکزی این است که وقتی سرمایه گذار مراجعه می کند با شفافیت توضیح دهیم ، مقررات به طور یکسان برای همه اجرا شود و باید رفع ابهام کنیم.

سیف اظهار داشت : نباید فکر کنیم این فرصت و مدیریت در بانک مرکزی ، دائمی است و مسئولیتی نداریم و باید ابهام و شبهه ها برطرف شود.

رئیس کل بانک مرکزی از فعالیت کارگروهی برای ساماندهی  این موارد خبر داد و گفت : بزودی جمع بندی نهایی ارائه و پاسخ ها به طور شفاف مطرح می شود.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر رفع مشکلات شبکه بانکی کشور و از جمله بحث برداشت ها از بانک ها گفت : سیاست ما این است که اول بانک مرکزی منضبط شود و بعد نظم را در شبکه بانکی انتظار داشته باشیم.

ولی اله سیف گفت : زمانی نتیجه می گیریم که نظارت جدی و منظم روی قوانین و مقررات باشد.

وی در باره گله مندی بانک ها از برداشت ها از حساب بانکها گفت : باید همه موارد به طور شفاف سازماندهی شود و روی ریل اصلی برگردد.

سیف افزود : برخی موارد به خاطر شبهه تفاوت نرخ ارز بوده است که باید رسیدگی کنیم و نباید قبل از رسیدگی به صورت حساب ها از حسابها برداشت شود.

سیف گفت : قرار بود 69 میلیارد تومان از 100 میلیارد تومانی که برداشت شده است برگردانده شود و این برداشت ها اواخر پارسال اتفاق افتاده است.

سیف اظهار داشت : می توانیم با هم نظام بانکی را به طور منضبط و بر اساس اصول و مقررات مدیریت کنیم و از هر پیشنهادی استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد : نظام بانکی کشور باید به سطح نظام های پیشرفته برسد و به نیازهای بانک مرکزی هم توجه شود.

سیف درباره افتتاح این شعبه بانکی قرض الحسنه هم گفت : تفکیک فعالیت های قرض الحسنه از فعالیت های بانکی اقدام موثر و پسندیده ای است.

سیف افزود : این شبهه بود که منابع قرض الحسنه را بانکها جمع آوری می کنند و معلوم نیست چه کسی از آنها استفاده می کند و مجلس هم سوال می کرد چرا به مردم نمی دهید.

رئیس کل بانک مرکزی گفت : بانک باید به فکر کسب سود باشند اما هر سودی ، مجاز نیست بلکه باید با افزایش کارایی و عرضه خدمات باشد ، از طریق عرضه خدمات ، سود بنگاه افزایش یابد و این خدمات فعالیت های دیگر اقتصادی را پشتیبانی کند.

وی گفت : تفکیک فعالیت های قرض الحسنه همه شبهات را برطرف می کند و زمینه مناسبی برای رشد فعالیت های قرض الحسنه به وجود می آورد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    39 3
    منایع قرض الحسنه صرف وام کارمندان بانک ها می شود.
    • سايه A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      10 2
      خوب مردم مىدانندمنابع قرض الحسنه صرف چكارى مىشه.سه هزارميلياردكه شديكى برمىداره مىره كانادا.آقاى سيف اين كه روشنه.ولى اينو روشن كنيدكه كى نوبت مامىشه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    4 0
    والا مردم باید خیلی چیزارو بدونن ولی بهشون نمیگن!!!!!!!!!
  • مهران . ت A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    35 4
    استاد سیف! چه عجب در مورد نرخ واقعی! دلار نظری ندادین و به مردم رحم کردین؟!!؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    5 3
    دست احمدي نزاد درد نكنه كه با رشد صفر درصد هم بايد حال كنيم !