ایستگاه های کنترل کیفیت هوا نشان می دهد که امروز هوای تهران در محدوده سالم و ناسالم است و دیگر در شرایط هشدار قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 101 یعنی در مرز هوای سالم و ناسالم قرار گرفته است،این در حالی است که در روز گذشته شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون روی عدد 142 و در آستانه شرایط هشدار بود. بدین ترتیب امروز با کاهش 41 واحدی این شاخص هوای تهران از شرایط هشدار فاصله دارد.


آلوده ترین مناطق
آنطور که ایستگاه های کنترل کیفیت هوا نشان می دهد محدوده ایستگاه های پارک قائم منطقه 18 و پارک رازی منطقه 11 آلوده ترین مناطق پایتخت هستند. ایستگاه گلبرگ در منطقه 8 که شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در این ایستگاه روی عدد 70 قرار گرفته و سالم ترین منطقه تهران است. همچنین هم اکنون 8 ایستگاه در تهران در شرایط سالم و 11 ایستگاه در شرایط ناسالم هستند.


پیش بینی هوای تهران
یوسف رشیدی مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت وگو با مهر در مورد وضعیت هوای تهران برای روزهای بعد گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و وزش باد از عصر امروز در تهران، به این ترتیب پیش بینی می شود فردا هوای پایتخت در شاریط سالم قرار گیرد.چهارشنبه مصادف با تاسوعا شاهد بارندگی به صورت پراکنده در پایتخت هستیم که در روز پنج شنبه عاشورا هوای تهران نیمه ابری خواهد بود و جمعه نیز بارندگی در پایتخت حاکم نخواهد شد.


پیش بینی هوای استان ها
همچنین سازمان هواشناسی پیش بینی کرد سامانه بارشی هم‌اکنون در کشور مستقر است و امروز در استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه و برخی نقاط استان‌های همدان، مرکزی و قزوین با شدت بیشتری فعال خواهد شد.همچنین از بعدازظهر امروز بارش باران متناوب گاهی با وزش باد در استان های کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران و دامنه‌های شمالی البرز رخ خواهد داد، در روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان های ایلام، خوزستان، مرکزی و قزوین هم بارش باران داریم.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسفندیار IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    20 3
    دقیقا یکی بهم بگه وقتی وزش باد باعث تمیزی هوا میشه باد این آلودگیهارو با خودش به کجا میبره ؟ مسئولین جواب بدن خواهشا
  • فرناز IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    14 1
    خب خداروشکر... ولی این هوای ابری عین سقف میمونه و اجازه خروج دودها رو نمیده... من امروز هنوز هم گلوم میسوخت و چشامم شده بود کا3 خون...
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    8 0
    بد نیست آلودگی تهران با سایر شهرهای دنیا مقایسه بشه تا مردم بدونن که عملاً دارن تو یک گاراژ در بسته با کلی ماشین روشن با استاندار آلایندگی چند دهه پیش زندگی می کنند!
  • omid IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    2 1
    خبرگزاری مهر لااقل میزاشت بره بعد عکس میگرفت داستان داریم
  • مقیمی A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    2 1
    با این وضع هوا هنوز توی تهران مجوز ساخت و ساز می دن و به طبع آن افزایش جمعیت ، خودرو ، مهاجرت ، افزایش مراکز خرید و ...... معلوم نیست می خوان تهران را تا کجا وسعت بدن . چیزی مهم تر از سلامتی هم وجود داره ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    اگه هوا سالم شده پس چطوری پیش بینی کردن تا اخر هفته هوا الودهاست و مدارس رو تعطیل کردند