سریال رای اعتماد به وزیر ورزش و جوانان که از سیزن تابستان به سیزن پاییز رسیده، در صورت تامین اعتبار می تواند خوراک زمستان تلویزیون همیشه در صحنه که گاهی به صورت خودجوش در صحن نیست باشد اما...

با توجه به قسمت​های قبلی در دو سیزن گذشته، پیشنهادها و توصیه​هایی را برای شخص رییس جمهور، مجلس مقتدر و البته تلویزیون ملی اعلام می​داریم که امیدواریم به کار آید.

توصیه برای آقای روحانی:

1. لیستی چند نفره از وزرای پیشنهادی در جیب داشته باشند تا در صورت عدم رای اعتماد، یکی یکی آنها را رو کند و نمایندگان فی المجلس قال قضیه را بکنند!

شعار: یالا یالا! ما لیست میخوایم یالا!

رییس جمهور می توانند از تست تصویر هم استفاده کنند به این شکل که تصویر افراد لیست را نشان دهند و بپرسند: این چی؟ و نمایندگان مثلا بگویند: نه نه! و...

2. در دفاع از وزیر پیشنهادی به همین نکته بسنده شود: ما در مذاکرات پیشرفت​های خیلی خوبی داشتیم؛ همه اروپا و بسیاری از مسئولان بلندپایه امریکا رو آوردیم پای میز مذاکره اما خب هنوز نتوانستیم در داخل از پس نماینده های مجلس خودمون بر بیایم! اگر رای دادین که هیچ وگرنه، ما همین جا می شینیم، شما خودتون یکی رو معرفی کنین و رای بدین و ما بریم دنبال کار مذاکرات.

3. اگر وزیر پیشنهادی رای نیاورد، دکتر روحانی بدون معطلی به جای معرفی وزیر جدید، اعلام کند که مجلس وزارتخانه ورزش و جوانان را کنترات بردارد و هر چند وقت یکبار، یک گزارش به دولت بدهد!

توصیه​هایی برای مجلس:

1. وزیر پیشنهادی را با رای قاطع رد کند و بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان «هماهنگی قوا» برای حل مشکلات کشور و اعتماد به دولت در ابتدای راه بزنند.

2.  در صورت تردید در رای دادن به وزیر پیشنهادی، از او تست دو، تست سلامت، تست خودشناسی، تست روانشناسی، تست کیفی،  تست پاک کردن فوتبال در نیم سال، تست دوپینگ و تست شنای با مانع بگیرند که مطمئنا در یکی از اینها رد می شود و دلیلی قاطعی برای عدم صلاحیت او خواهد بود.

2. بعد از رای عدم اعتماد روحانی را در مجلس نگه دارند و وزیر پیشنهادی خودشان را بدهند و خلاص.

چکه ای از نطق یک مخالف:

آقای روحانی در کابینه شما چه خبر است؟ وزیر صنعت پدر پراید را در آورده! وزیر نفت شرکت گاز را ورشکست کرده! وزیر ارشاد فیس بوک را این جرثومه فساد را بلامشکل دانسته، وزیر خارجه که همش دائم الفیسه (facebook)، و وزیر علوم که هیچ! واه و واه و واه... آیا این درست است که ما نمایندگان ملت، خود را به خواب بزنیم و به وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهیم، آنوقت در برابر مردم چه بگوییم؟!

توصیه​هایی برای تلویزیون:

در صورت عدم رای اعتماد
پخش عادی برنامه​های شبکه سه قطع شود و جواد خیابانی با برنامه «نیمه سوم» روی آنتن برود و با اشاره به اینکه نام برنامه به «نیمه چهارم» تغییر یافته به ذکر خاطراتی از جام جهانی 2010 بپردازد و اعلام کند هیچ چیز از ارزشهای دولت یازدهم کم نشده و بازی هنوز ادامه دارد! جواد می​تواند از خاطرات خود با بکن بائر و حضور در مجلس عوام انگلیس برای پادرمیانی در خصوص اریک کانتونا، نیز دقایقی سخنرانی کند. 

بیست و سی: «دولت بازهم در پیچ بهارستان پنچر شد. نمایندگان ملت به وزیر پیشنهادی رای ندادند تا بیداری و دموکراسی در خانه ملت را به رخ جهانیان بکشند. دولت که طبق قانون، نیم ساعت فرصت داشت وزیر جدید را معرفی کند، محمد علی آبادی را به عنوان نامزد جدید معرفی کرد که فی المجلس با رای بالا، وزیر شد! این اقدام مجلس ضمن اینکه رسانه های غربی بویژه آن دروغ پراکن های بی ادب را سرجایشان نشاند، نشانه دیگری از همدلی میان قوا بود.»

در صورت رای اعتماد

تمام شبکه​های تلویزیونی با پخش سرود «دلاوران، نام آوران، به نام یزدان...» برای نمایندگان مجلس اسپند دود کنند که مانع هت تریک دولت در 100 روز اول کار شدند. 

خسرو معتضد با حضور در برنامه «تاریخ یعنی من» می​گوید: یکی از علل به توپ بسته شدن مجلس در سال 1285 توسط محمدعلی قاجار عدم رای اعتماد به وزیر سیب و خیار توسط مجلسی ها بود...

بیست و سی: دولت با نمره ناپلئونی بالاخره تکمیل شد و حالا باید گزارش بدهد که در 100 روز گذشته چه اتفاقاتی در وزارت ورزش و جوانان افتاده است؛ گزارش همکارم از ویرانه​های این وزارتخانه و کلیدهای شکسته دولت را در ادامه می​بینید.

 

 

 

 

 

محسن حدادی

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    134 3
    سلام. عالی بود جناب حدادی.بخصوص این قسمت:"بیست و سی: دولت با نمره ناپلئونی بالاخره تکمیل شد و حالا باید گزارش بدهد که در 100 روز گذشته چه اتفاقاتی در وزارت ورزش و جوانان افتاده است؛ گزارش همکارم از ویرانه​های این وزارتخانه و کلیدهای شکسته دولت را در ادامه می​بینید." موفق باشید.
    • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      42 4
      تو كه 8 سال(2920روز) صبر كردي اين 101 روز رو هم دست نگهدار !!!! گر صبر كني ز غوره حلوا سازم .... چه عجله اي داري براي رو شدن پته پوته دولت 8سال قبلتون !!!
    • فرهاد IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      52 1
      اين از همه ش بهتر بود: خسرو معتضد با حضور در برنامه «تاریخ یعنی من» می​گوید: یکی از علل به توپ بسته شدن مجلس در سال 1285 توسط محمدعلی قاجار عدم رای اعتماد به وزیر سیب و خیار توسط مجلسی ها بود...
    • --- IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      48 1
      سوال اصلي: موضع خود را درباره فتنه با رسم شكل بيان كند. چون نمي تواند رد صلاحيت شود!
    • ميرزا IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      40 2
      اصل داستان اينه كه مجلس ميخواد دولت رو اذيت كنه و اين وزارتخونه رو بگيره. يحتمل بذرپاش ميخواد وزير بشه!
    • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      20 1
      نتيجه راي گيري: حاضران 220 نماينده موافق 70 مخالف 30 ممتنع 120 بنابراين آقاي گودرزي هم رفت تو نيمكت ذخيره ها!
    • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      24 0
      آقا دمتون گرم. الان يه مخالف صحبت كرد شبيه همين نطق شما رو گفت!!!!
    • دقيقا همينه! IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      21 0
      تمام شبکه​های تلویزیونی با پخش سرود «دلاوران، نام آوران، به نام یزدان...» برای نمایندگان مجلس اسپند دود کنند که مانع هت تریک دولت در 100 روز اول کار شدند.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    72 1
    خوب بود مخصوصا اونجا که همه کشورهای اروپا و کشور امریکا رو تونستیم پای مذاکره بیاریم و لی از پس نماینده های ماشالا همیشه بیدار برنمیایم. !
    • محسن IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      22 0
      نماينده هاي مخالف از دولت احمدي نژاد به مجلس رسيدن و حق دارن اينطوري سنگ بندازن. انشالله دور بعد مجلس ميفرستيم برن دانشگاه ايرانيان...
  • بهمن IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    45 1
    خیلی جالب بود بخصوص این قسمت : " ما در مذاکرات پیشرفت​های خیلی خوبی داشتیم؛ همه اروپا و بسیاری از مسئولان بلندپایه امریکا رو آوردیم پای میز مذاکره اما خب هنوز نتوانستیم در داخل از پس نماینده های مجلس خودمون بر بیایم! "
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    42 4
    خیلی باحال و عالی بود .من که اشک از چشمام جاری شد هم به خاطر خنده زیاد وهم برای گریه برای این مملکت که به کجا دارد میرود . مجلس محترم این لجبازی ها و وارد کردن مسائل و مشکلات سیاسی پوچ چند سال پیش کمکی به پیشرفت مملکت نمیکند هیچ بلکه باعث ایجاد وقفه در کارهای وزارتخانه و امور جوانان هم می اندازد . مخصوصاً در این شرایط ویژه که به جام جهانی رفتیم ، آمار طلاق و بالارفتن سن ازدواج و . . .
  • 123 IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    36 2
    مرسي بابت سيزن دوي راي اعتماد كه احتمالا به سيزن سه هم برسه/ از بابت تلويزيوني كه خودجوس در جلسات صحن غايب ميشه هم ممنون. اين طنز سرشار از ظرافت هاي ريز بود. مرسي
    • حالشو ببر! IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      12 0
      وزیر پیشنهادی را با رای قاطع رد کند و بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان «هماهنگی قوا» برای حل مشکلات کشور و اعتماد به دولت در ابتدای راه بزنند.
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    24 1
    خیلی خوب بود مرسی!
  • خيسا A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    14 1
    خيلي عالي بودش دمتون گرم
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    12 1
    منم یه پیشنهاد دارم برای نمایندگان مجلس: کلا همه رای "ممتنع" بدن تا به چشم خودشون ببینن که وزیر رای اعتماد نمیاره. شاید اینجوری باورشون بشه که موقع رای اعتماد دادن به وزرا رای ممتنع همون مخالف هست. حالا ببینین! باز امروز رای گیری میکنن یک سری "آگاه" ممتنع رای میدن.
  • ايول IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    17 1
    اگر وزیر پیشنهادی رای نیاورد، دکتر روحانی بدون معطلی به جای معرفی وزیر جدید، اعلام کند که مجلس وزارتخانه ورزش و جوانان را کنترات بردارد و هر چند وقت یکبار، یک گزارش به دولت بدهد!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    16 1
    چکه ای از نطق یک مخالف هرچند خنده دار یا گریه دار واقعا ! ولی عین واقعیت ! کافیست انتقادات برخی نماینده ها را بشنوید و یا برخی روزنامه ها را ورقی بزنید
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    14 1
    واسه هر وزارت خونه دیگه اینقدر وسواس بخرج میدادن تعجب نمیکردم....اما میدونید؟فکر میکنم این داستان سر درازتر داره برمیگرده به اون زمانی که طرح دادن که سازمان ورزش باید وزارت خونه بشه و یه عده شاکی بودن !! ......... ۱ بار واسه همیشه ایمان بیاریم که ما هم نقشه و برنامه های بلند مدت داریم
  • جواد A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    7 0
    قسمت "چکه ای از نطق یک مخالف" رو دقیقا نماینده های مخالف وزیر ورزش در جلسه امروز مجلس به زبان آوردند؛ آفرین به این پیش بینی دقیق.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    3 0
    وای من مردم از خنده.عالی بود دستتون درد نکنه.البته امیدوارم پیامم ثبت شه.
  • خانوم مارپل IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    5 0
    همش عاليييي عالييي بود...كلي خنديدم...خبرجان مرسي
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    3 0
    وزیر ورزش باید عکس با شورت ورزشی داشته باشه
  • غلیرضا IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    2 0
    تاریخ یعنی من