چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش، رای اعتماد می​گیرد؟/مقایسه آرای تمامی وزرای پیشنهادی ورزش در دو دولت

محمود گودرزی پس از سلطانی​فر، صالحی امیری و سجادی، سومین گزینه ای است که صبح فردا عازم خانه ملت می​شود تا برای وزارت ورزش در معرض رای اعتماد نمایندگان قرار بگیرد.

نسرین وزیری: پیش از این تنها یک بار برای وزیر پیشنهادی نفت در دولت نهم بود که سه وزیر معرفی شدند و قرعه به نام وزیر پیشنهادی چهارم افتاد. آنجا که پس از عدم رای اعتماد مجلس به علی سعیدلو و تسلطی و انصراف محصولی از حضور در این پست، نوبت کاظم وزیر هامانه شد تا به مجلس برود و به عنوان چهارمین وزیر نفت احمدی​نژاد رای اعتماد بگیرد.

اگرچه با استقبال مجلسی​ها از رئیس جمهور جدید انتظار نمی​رفت همین رخداد تکرار شود اما حسن روحانی نیز با چنین رویکردی از سوی مجلس نهمی​ها روبرو شد. اما نه یکی از ابر وزارتخانه​های دولت، بلکه برای وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان که عمرش کمی بیشتر از دولت یازدهم است. وزارتخانه​ای که بر اساس شوخی رئیس مجلس جور خاصی است که وزیرش دچار مشکل می​شود! چرا که هم در دولت دهم با وسواس نمایندگان برای انتخاب وزیر روبرو شد و هم در دولت یازدهم. وزیر پیشنهادی ورزش در دوره احمدی نژاد هم یک بار از مجلس رای اعتماد نگرفت. به این ترتیب محمد عباسی پس از حمید سجادی وزیر ورزش دولت دهم شد. این بار نیز ابتدا مسعود سلطانی​فر، سپس رضا صالحی امیری و نصرالله سجادی برای وزارت ورزش معرفی شدند اما هیچ یک از آنها رای اعتماد نگرفتند تا محمود گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش دولت یازدهم باشد.

از میان سه وزیر پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت ورزش، سلطانی​فر در میانه لابی​های فراکسیونی در مجلس رای اعتماد نیاورد و صالحی و سجادی هم از کم بودن لابی با نمایندگان مجلس آسیب پذیر بوده و رای اعتماد نیاوردند. {گزارشی درباره علت رای نیاوردن این سه نفر را اینجا بخوانید}. گودرزی که کمتر از سه گزینه قبل برای رایزنی با مجلس فرصت داشت، در طول یک هفته گذشته دیدارهایی با برخی اعضای کمیسیون​ها و چهره​های اثرگذار مجلس داشته است. اما اگر او هم نتواند رای اعتماد بگیرد، وضعیت وزارت ورزش به حکم حکومتی گره خواهد خورد. چرا که تاریخ بار دیگر تکرار می​شود و همچون دولت دهم که احمدی نژاد فرصت سه ماهه برای کسب رای اعتماد وزیر اقتصاد را از مجلس هشتم از دست داد، این بار دولت یازدهم این فرصت سه ماهه را برای سکانداری وزارت ورزش از دست می​دهد. از آنجا که بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور تنها برای سه ماه می​تواند برای وزارتخانه​ها سرپرست تعیین کند، محمد شریعتمداری از امروز برای اداره این وزارتخانه حق امضا ندارد و چنانچه فردا هم گودرزی رای اعتماد نگیرد ادامه سرپرستی وزارت ورزش در گرو مجوز رهبری انقلاب خواهد بود.

جدول مقایسه​ آرای تمامی کسانی که برای تصدی وزارت ورزش معرفی شدند:

اسامی وزرای پیشنهادی

اسامی دول و مجالس بررسی کننده

زمان بررسی صلاحیت

آرای ماخوذه

نتیجه نهایی

حمید سجادی

دولت دهم، مجلس هشتم

31 خرداد 90

از 247 رای ماخوذه

87 رای مثبت، 137 رای منفی، 23 رای ممتنع

عدم رای اعتماد

محمد عباسی

دولت دهم، مجلس هشتم

12 مرداد 90

از 245 رای ماخوذه

165 رای مثبت،۶۱ منفی و ۱۵ ممتنع

کسب رای اعتماد

مسعود سلطانی​فر

دولت یازدهم، مجلس نهم

24 مرداد 92

از 283 رای ماخوذه

117 رای مثبت،148 رای منفی و 18 رای ممتنع

عدم رای اعتماد

رضا صالحی امیری

دولت یازدهم، مجلس نهم

5 آبان 92

از 261 رای ماخوذه

107 رای مثبت،141 رای منفی و 13 رای ممتنع

عدم رای اعتماد

نصرالله سجادی

دولت یازدهم، مجلس نهم

19 آبان 92

از 253 رای ماخوذه

124 رای مثبت،107 رای منفی و 22 رای ممتنع

عدم رای اعتماد

محمود گودرزی

دولت یازدهم، مجلس نهم

26 آبان

؟؟

؟؟

 

نمودار آرای وزرای پیشنهادی ورزش


/2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    19 4
    3 گزینه قبلی از این آقا بهتر بودند.
  • مرتضی A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    27 4
    همون سلطانی فر از همه بهتر بود که به دلایل سیاسی ردش کردن
  • ali US ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 3
    وقت روحانی رو نگیرید تو مجلس رای اعتماد بدید
  • امین IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 4
    آقای روحانی رویه بی تفاوت بودن درقبال این وزارتخانه ودرنهایت اراده مجلس را دربپیش گرفته ودرست برخلاف تکیه کلام معروفشان یعنی بازی برد-برد رویه باخت باخت را پیش گرفته است این آقا ضعیف ترین گزینه ای است که از ابتدای عمر وزارت ورزش تا کنون بعنوان وزیر ورزش وجوانان معرفی می شود به نظر من مجلس نباید به این بی تدبیری آشکار بی تفاوت باشد و رای اعتماد بدهد البته مجلس این حساسیت را قبلا هم بایستی نسبت به چند وزیر دیگر مانند نفت و رفاه وآموزش عالی و راه وشهرسازی هم به خرج می داد
  • مهربان توسی A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 1
    کاش دکتر سجادی رای اعتماد میگرفت
  • غلام علي نيستاني IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    انشاالله دكتر گودرزي در جلسه فردا راي اعتماد خواهد گرفت اگر من جاي اوبودم براي اينكه دغدغه نمايند گان مجلس كم شود به ايشان ميگفتم برادران و خواهران گرامي براي خدمت به كشور و تامين امكانات وايجاد فضاي مناسب براي همه جوانان در زمينه ورزش همكاني و بويژه قهرماني وبراي سعادت ورفاه و رشد استعداد هاي جوانان ميهن اسلامي همه بايد احساس مسئو ليت كنيم من براي موفقيت خود به همكاري تك تك شما نمايندگان احتياج دارم براي اجراي برنامه هاي پيش بيني شده كه شاكله وچهار چوب هاي ان در ساليان گذشته پي ريزي شده ومن بايد به شيوه صحيح تر ان را هدايت كنم ودر اين فرصت كوتاه امكان هماهنگي با شما عزيزان به صورت شايسته امكان پذير نشد با راي اعتماد شما فرصتي براي هماهنگي خواهم يافت چنانچه قدرت عزل وزير طبق قانون با شما
  • مهربان توسی A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 1
    کاش دکترنجفی و دکتر سجادی با دید مثبت نمایندگان محترم رای اعتماد میگرفتند و با یکی دو رای کم حذف نمیشدند
  • آرمان IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 1
    تعداد رای دهندگان موقع رای اعتماد به آقای سلطانی فر 283 بوده به آقای سجادی 253 !!! اون سی نفر کجا تشریف داشتند؟؟؟
  • بی نام DE ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    چهارمین گزینه هست نه سومین! دقت کن آنلاین جان!
  • بی نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 0
    گزینه های ورزشی مناسب زیاد هست مشخص نیست چرا اشخاصی که پشتوانه سیاسی دارن معرفی میشن! خب شه شخص ورزشی که مدیریت هم بلده معرفی کنین دیگه اینقدر مشکل ساز نشه.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 1
    من میگم اصلا جوانان نیازی به وزارتخانه ندارند وزارت ورزش را توی یه وزارتخانه ی دیگه ادغام کنند تا خیالشان راحت بشه