کری: از ظریف متشکرم/ 35 سال بود نمی توانستیم با ایران حرف بزنیم/فعالیت هسته ای ایران گسترش نمی یابد

جان کری در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: وزیر خارجه ایران تلاش سختی کرد تا به توافق برسیم.

اهم مطالب مطرح شده از سوی وی را به نقل از بی بی سی می خوانید:

"ایران می گوید نمی خواهد به دنبال سلاح هسته ای برود بنابراین ساده خواهد بود برای دولت ایران که مثل سایر کشورها ثابت کند که این برنامه صلح آمیز هست. ایران باید تاسیساتش را نشان دهد و اطمینان دهد (در مواردی مثل) تاسیسات آب سنگین اراک اصلا که در یک برنامه هسته ای (صلح آمیز) اصلا جایی ندارد."

*جان کری در پاسخ به واشنگتن پست درباره آینده روابط ایران و آمریکا: "ایران و آمریکا برای 35 سال بود که اصلا نمی توانستند با هم حرف بزنند و دشمنی و عداوتی در میان ما تلنبار شده بود. در این مدت می توانستیم به هم کمک کنیم و در لحظاتی مثل مسایل افغانستان به هم کمک هم کردیم اما در بسیاری موارد هم مشکل داشتیم... خیلی زود است که برای مسئله روابط با ایران حرف بزنیم اما گام اول فعلا برنامه هسته ای است."

*"تنها هدفی که ما را به اینجا آورد این بود که اطمینان پیدا کنیم که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد و با همین هدف هم اینجا را ترک می کنیم... ما در فضایی با احترام متقابل آماده ایم که همکاری و تلاش کنیم تا این تهدید از میان برداشته شود."

* "این فقط یک گام اول است اما مهم است چون نمی گذارد فعلا برنامه هسته ای ایران به جلو حرکت کند تا ما در گام های بعدی به توافق اساسی بر سر برنامه هسته ای ایران برسیم. در برابر ما بخشی از تحریم‌ها را تعلیق و بخشی از اموال و پول ایران را به این کشور باز می گردانیم."

*"ایران دیگر تاسیسات هسته ای نخواهد ساخت. سانتریفیوژ های جدید نخواهد ساخت. این توافقنامه نمی گوید که ایران حق غنی سازی دارد. در این سند فقط طرح اندازه غنی سازی ایران و برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مورد اشاره قرار گرفته که باید با نظارت و بر اساس این توافق ممکن است ادامه یابد یا متوقف شود و هیچ جای آن به حق غنی سازی در پروتکل ان پی تی اشاره نشده است.

*"تحریم‎ها به رسیدن ما به این توافق کمک کرد. اشتباه نکنید، وضع تحریم ها خودش هدف ما نبود. بلکه آنها وسیله ای بود برای اینکه به ما کمک کند تا به این مذاکرات برسیم و در نتیجه آن اقدامات امروز به این توافق رسیدیم که برای شش ماه به آن عمل خواهیم کرد. این توافق مهمترین بخش های برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند. ما به تاسیسات کلیدی ایران دسترسی خواهیم داشت. ایران توافق کرده که همه غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند و ذخیره غنی شده خود را کاهش دهد. یعنی در شش ماه آینده این ذخیره به صفر خواهد رسید.

*"بدون تصمیم ایران برای راهگشایی در مذاکرات به این توافق نمی رسیدیم."

*"آقای ظریف، وزیر خارجه ایران به شدت تلاش کرد و ما بابت این از او متشکرم. حالا ما باید به دنیا ثابت کنیم که ادعای ایران برای صلح آمیز بودن برنامه هایش صحت دارد."

*"ما به توافقی رسیدیم که به موجب آن برنامه هسته ای ایران از این لحظه به طوری که برای کشورهای منطقه تهدیدی تلقی شود، ادامه نخواهد یافت و در حقیقت برنامه هسته ای ایران را به عقب خواهد برد و این یعنی امنیت برای متحدان ما در منطقه و اسرائیل."

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 171
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 1
    ما هم نمیتونستیم
  • بهمن IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    22 3
    پیش به سوی ارتباط متقابل با جامعه جهانی .
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 2
    نشد که.........
  • عربلو A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    23 3
    تا همين جايش ، هم اشك و هم سجده شكر
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    21 6
    الان کیهان تیتر میکنه گیر میده بظریف
  • محمد A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    12 4
    دکتر ظریف دکتر مصدق زمانست ما در فضایی با احترام متقابل آماده ایم "کجایی جلیلی که یادت بخیر : به این میگن دیپلماسی
  • مهدی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    12 2
    اقای کری ما هم از آقای ظریف تشکر می کنیم فقط لطفا شما اشتباه نکنید، لطف کنید چند خط در مورد سلاح های هسته ای اسرائیل و خودتون و بعضی دوستاتون توضیح بدید.....واقعا فکر می کنید مردم دنیا احمق هستند؟ ما دوس داریم با همه دنیا دوست باشیم به شرطی که بهمون زور نگن ..راستی اینو هم در نظر بگیرید که شما با طناب پوسیده اسرائیل یه روز به چاه بدتر از چاه امروزتون خواهید افتاد....حیف مردم آمریکا که بخاطر یه سری اشغالگر بی آبرو بشن
  • حسین A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    8 34
    منبعتون همون بی بی سی فارسی هست دیگه.بهر حال امیدوارم مصلحت ایران رو توافق کرده باشن و مثل عهدنامه های ترکمنچای نباشه.
  • هادي IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    19 2
    جناب آقاي كري شما اين حرف رو آويزه گوشتون كنين، نتنها شما بلكه ما هم از آقاي ظريف مچكريم
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    29 5
    ظريف! مردي كه واژه ي مرد را روسفيد كرد
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 10
    اینکه "جان کری" در خصوص این توافق تفسیر خاص خودشو داره و جناب ظریف هم تفسیر خاص خودش را یعنی اینکه نقطه سر خط .
  • احسان IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    14 2
    ظریف متشکریممم... سرافرازمون کردی...
  • محمّد IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 4
    شما دوستان، در حرف‌هایِ ایشون تناقض نمی‌بینید، ایران حقِ غنی‌سازی نخواهد داشت؟ امکانِ تولید سانتیفیوژ نخواهد داشت؟ ایشون قرص‌هاش رو خورده؟
  • مرتضی م.خویی IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    17 1
    بوی ســــــــــــوزش میـــاد از طـــرف اســـرائیــــــــل .........
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    17 5
    ضمن تشکر از دکتر ظریف محبوبترین وزیر تاریخ جمهوری اسلامی از اقای کری هم بابت تلاش هاشون برای به سرانجام رسیدن این مذاکرات و جلوگیری از اعمال تحریم های بیشتر از کنگره تشکر میکنیم . اقای کری سلام به دامادت برسون
  • majid A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    17 2
    با قدرت برنامه هسته ای صلح آمیز را ادامه می دهیم
  • زینب A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    خدای من یعنی واقعا میشه این توافق باعث بشه این تحریم ها و گرانی ها کمتر بشه تا ما یه نفس راحت بکشیم؟
    • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      مردم ساده دل ما ، نمی گم این تحریم ها روی گرانی تاثیر نداشته اما همه ماجرا تحریم های چند سال گذشته نیست ما تحریمهایی داریم که از 35 سال پیش اعمال شده و این تحریمها ادامه هموناست به نظر من ربطی به انرژی هسته ای ندارد 6 ماه دیگر بدقولی آمریکا را ببینید و این وسط فقط ما ضرر کردیم
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      78 9
      یعنی واقعا شما فرق تحریم های آمریکا رو با قطعنامه های سازمان ملل و دنیا نمیدونید؟؟؟؟؟؟؟برید یکم تحقیق کنید بابا این 8 سال کجا اون 30 سال کجا!!! خوابید یا خودتون رو زدین به خواب؟
    • ایرانی IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      50 2
      ماهم خوشحالیم از این توافق. ولی بنظرم وضع مردم همینی که هست میمونه. بازم باید همین پرایدو سوار شیم. با امریکا میشه توافق کرد ولی با این خودروسازها نمیشه!
    • خبر جون بچاپ IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      37 5
      من تو بازار یکی از شهرستانا هستم. همین الان پارچه فروشا پارچه هایی که از چین وارد کرده بودن رو دارن حراج میکنن. خودشون قسم میخوردن متری صدوبیست هزار تومن میفروختن ولی الان حاضرن متری سی هزار تومن بفروشن. فقط خدا کنه ان قلتی تو توافقنامه بوجود نیاد که بهانه ای بده بدست این بازاریها.
    • میثم IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      52 9
      آقای بی نام تو همون هستی که با این توافق ضرر می کنی تو همونی هستی که دلار و سکه و طلا تو خونت انباشته کردی ما انررژی هسته ای نمیخوایم . ما آرامش می خوایم ما زندگی خوب می خوایم و.....
    • حسین A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      40 2
      دوستی که مردم رو ساده دل و خود رو باهوش و تیزبین می بینی! اگه منتخب شما عده معدود ریس جمهور شده بود الان جای نظر دادن داشتی سنگر درست می کردی!! پس بگو خدا رو شکر که شما محدودین و ما بی شمار!!! این رو هم بدون ما هم از جنگیدن نمی ترسیم! ما هم شهید دادیم پس قبل از اینکه کل انقلاب را صاحب شوید بدانید عقل سلیم می گه گره ای که با دست باز میشه رو با دندان باز نکن!!!!!
    • باب اتش A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      22 4
      بی نام عزیز تحریم 16 ماهه که اعمال شده نه 35 سال.فعلا داریم از جیب میخوریم داداش روزای خوبمونه اینو مسولیین رده بالا بهتر از ادمهایی مثل شما میدونن حرف شما هم صحیح است چون خیلی از این وضع موجود از بی کفایتی دولت قبل هم هستش
    • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      4 1
      اگه آقای صیف اجازه بدن ...
    • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      21 2
      چه ضرری می کنیم انیکه نتونستیم بمب بسازیم
    • بنده خدا IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      13 3
      دوست بی نام قشنگ بگو ما چه ضرری می کنیم آیا به هدر ندادن پول و سرمایه ضرره این انرژی هسته ای فقط دردسر داشته واسه ما آب و نون داشته واسه چین و روسیه
    • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      1 0
      چیزی که بالا برود، دیگر پایین نمی آید چون برایش کسر شان دارد. کاری هم به دلار، ارز، سکه، طلا، نفت، تحریم، توافق و ... ندارد. از خواب خرگوشی بیدار شو و برو به زحم هایت برس.
  • reza A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    اقاي كري چي ميگه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      17 3
      شما خودتو ناراحت نکن. خیلی متوجه نمی شی!
    • يك ايراني IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      هر چي بگه، فقط مهمه كه تحريمها كم شدند. ديگه براي مريضهامون دارو هست،ديگه گرونيها كم ميشن،‌تورم كنترل ميشه. گرسنگي كم ميشه و شايد توي دنيا يه مقدار احترام ايران و ايراني بالاتر ميره. ظريف عزيز متشكريم. متشكريم كه هم عزت رو حفظ كردي و هم مردم رو از اين فلاكت نجات دادي
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      238 6
      تغییر ناگهانی غیرممکنه. هر دو طرف ناچار هستند برای تعدیل مخالفتهای دو طرف، طوری حرف بزنند که کشورهاشون رو به تدریج آماده کنند. این یعنی سیاست
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      5 2
      نگران نشید..این حرفا برای مصرف داخلی خودشونه..مهم اون چیزیه که امضا شده..
    • anar A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      4 2
      شما همون بخواب و به خواب زدگی خودت ادامه بدهید کار دست کاردان قرار دارد و به امید خدا و به تدبیر و اندیشه و به کوری چشم نا اهلان و نا محرمان ظفر نزدیک است
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    درود و صد آفرين به آقاي روحاني و ظريف ،‌خداوند به شما خير دهد. از شما متشكريم.
    • نیما A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      اینی که منفی داده شریعتمداریه ها !
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      بازی های خوب والیبال، قهرمانی فوتبال ساحلی و حالا توافق بزرگ ایران و یک پیروزی بزرگ دیگر برای ایران تبریک به همه مردم ایران
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      68 12
      ّبی نام دوم می شه بپرسم ما چه ضرری کردیم؟؟؟ گیرم اتمریکا تعهد نکرد حداقل منفعت ما اینه که از انزوا در اومدیم و کل دنیا حق و به ما می دن. در مقابل چی ؟؟؟ این که غنی سازی زیر نظر ناظران بین المللیه.
    • فرزاد A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      85 11
      کار را باید همین الان به آقای جلیلی بدن .خخخخخخخخخخخخخخ(خبرآنلاین جون من بچاپ)
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      65 7
      خبرآنلاین این تتر خبر را باید مینوشت پیروزی عمل دولت دهم بر شعار دولت نهم
    • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      تبريك بابت قرارداد تركمانچاى خود ظريف باعث عضويت ما در ctbt شد
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      واقعا اگر تلاش 8 ساله احمدی نژاد و تیم مذاکره کنندش در کوتاه نیامدن از حق مسلممون نبود الان معلوم نبود چه طوری توافق حاصل میشد. مثل اینه که 8 سال پیش غربی ها گفتند فعالیتهای هسته ای را تعطیل کنید و ما هم تعطیل کردیم.
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 0
    خدا كند واقعيت باشد
  • بهمن IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 2
    درود بر دستگاه دیپلماسی ایران که با مذاکره و گفتگو این مشکلات چندین ساله را حل کردند .
  • يكي IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    8 2
    خيلي ممنونيم از تيم مذاكره كننده ايراني. انرژي هسته‌اي كه فقط براي ما گراني به بار مي‌آورد به چه درد ميخورد؟ الان كه كمي از پول نفت به كشور بر ميگردد زمان خوبي است براي سامان دادن گوشه‌اي كوچك از اقتصاد اين مملكت!
  • میثم IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    12 49
    مرگ بر آمریکا
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 12
    آقای کری می گه :"برنامه هسته ای ایران از این لحظه به طوری که برای کشورهای منطقه تهدیدی تلقی شود، ادامه نخواهد یافت و در حقیقت برنامه هسته ای ایران را به عقب خواهد برد و این یعنی امنیت برای متحدان ما در منطقه و اسرائیل." این جملات یعنی چی؟؟!! میشه لطفأ آقای ظریف توضیح بدن؟ اگه حرفهای کری درست باشه،واقعأ ما باید از این توافق خوشحال باشیم؟؟
  • محسن IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    آقاي كري را ول كن. حرف راست از وزير خارجه خودمان بشنو.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    10 1
    سپاس و خداقوت. به امید بهبود هرچه بیشتر و بهتر سطح معیشت مردم و جایگاه بین المللی کشور عزیزمون
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    9 3
    آقای جان کری واقعا توی مصاحبه زنده ای که بعد از امضا توافق با خبرگزاری ها داشت، منطقی و قابل قبول صحبت کرد از آقای ظریف و زحماتشون هم متشکریم به امید روزی که بتوانیم با همه ی دنیا ارتباط سیاسی و تجاری داشته باشیم
  • مجتبی A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    آقای ظریف من از جانب عموم مردم فهیم ایران از پرتاب لنگ کفشهایی که پس از ورودت به کشور از سوی اقلیتی بی مغز به سویت پرتاب خواهد شد معذرت می خواهم ای کاش میتونستم جلوی همه لنگ کفشها بایستم.........
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      45 2
      کاسبان تحریم بیکار نمیشینن که نونشون آجر شه
    • حسین A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      4 45
      ببخشید شما مگه نمایده مردم هستید...همین خودسری ها ما رو به اینجا کشونده
    • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      اين دفعه ما ميريم فرودگاه و جلوشونو ميگيريم
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      6 25
      شما یک آدرس و وقت مشخص بدین، اگه قرار باشه کسی لنگه کفش پرت کنه بیاد خدمت شما!
    • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      22 3
      انگار خیلی صدا و سیمای داخلی رو نگاه میکنی!!!
    • مهدی IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      29 3
      دیگه این سری واجبه که یه استقبال پر شور از این مرد پر افتخار به عمل بیاریم. زنده باد اعتدال. زنده باد ایران.
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    378 7
    مـا هم از ظـریف متشکـریم که بـه دنـیــا نشــون داد ایـرانی ها بـلدن با دنــیــا تعــامل ســازنده داشـتـه باشن. امیـدوارم همین راه و رویه رو تـا آخر از دو طرف ببینیم! انشالله طعم روزای بی تحریمی رو هم بچشیم
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      10 5
      ایرانی ها از اول بلد بودن . وقتی ما تمدن تو دنیا داشتیم اروپایی ها از درخت بالا میرفتن و در قالب گلادیاتور از ریختن خون هم لذت میبردن .
  • علیرضا IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    جدا برای اونایی که سطح فکرشون در حد خرید چهار تا وسیله پایینه متاسفم . اگر واقعا حرف های کری درست باشه این توافق مایه خفت ایرانه.
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      29 1
      تقصیر نداری که ارزش باز شدن حساب های بلوکه شده و طلا و نفت و قطعات مربوط به هواپیما و خودرو و پتروشیمی و ... رو نمیدونی!!!! نمیدونم چرا یه عده همیشه آماده گل به خودی و جبهه گرفتن بر علیه تیم خودشونن؟؟ متاسفم
    • مجتبی A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      25 2
      میدونم آره توهم مثل خیلیها نون تحریم رو میخوری.....آره داداش نون تحریم رو میخوری
    • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      22 3
      جناب علي رضا مسئله ٤تا وسيله نيست.مسئله دارووگرسنگي وفسادودزدي وزورگيريه.مسئله ٤تا وسيله نيست.اينو بفهمين.
    • بی نام EU ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      10 39
      دقيقاً همينطوره.متأسفانه غربيها به تمام خواسته هاشون رسيدن و در قبال اون امتيازات ناچيزي دادن.آخه اين كجاش پيروزيه؟!
    • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      21 4
      تو برا خودت متاسف باش که پول مفت زده زیر دلت از قشر دانشجو و کارمند وکادگر و.... بیشتر ایران را تشکیل میدن که خبر نداری آقا زاده
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      9 2
      حالا سطح فکر شما در چه حدیه؟؟
    • اس اس A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      22 4
      حتما ظرفیت های مذاکرات سعید جلیلی باعث افتخار ایران بود!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      21 4
      خفت اونه که تو خانواده ات یه بیمار سرطانی داشته باشی و نتونی از پس هزینه های درمانیش برآیی. خفت اونه که الان کشورهایی مثل عربستان و امارات به دلیل سیاستهای غلط سالهای گذشته برای آینده کشور ما خط و نشون می کشن
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      15 2
      برای خودت متاسف باش که احتمالا یه مرفه بی دردی و فکر میکنی همه دنبال خریدن دو تا وسیله ان!!!آقای نامحترم!تنم از همین الان داره میلرزه وقتی یادم میافته دو ماه دیگه قرارداد خونم وقتش تمومه و باید اسبابمو بگیرم کولم و دربه در بشم..و دوباره روز از نو روزی از نو.دو سه ماه نگرانی و آوارگی و چه کنم چه کنم!! یا وقتی ماشینمو میبینم از زندگی سیر میشم که این وسیله 5-6 میلیونی بدبخت چه گناهی کرده 8-9 ساله پدرش زیردست ما دراومده و تعمیرگاهم نمیتونیم ببریمش حتی!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      19 3
      عزیز من ما زمانی خوار و خفیف شدیم که ملت برا 45 تومن پول یارانه جلو عابر بانکها سر و دست میشکستند.صف های چند کیلومتری جلوی سفارت کشورهای غربی برای خروج از کشور مایه خفته. نه تعامل با دنیا
    • فرزاد IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      10 4
      ای سطح فکر بالا!!!!....چهار تا وسیله پایین نیست.....مردم تو نون شبشون موندن.....تازه فرض کنیم اصلا تحریم نبودیم.... چی میشه با بقیه کشور ها تعامل داشته باشیم...اسم اینو میذاری خفت؟؟؟....الان احساس می کنی تو این مذاکرات حق ملت خرده شده واقعا؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      13 2
      اگه ميشه ، برو كيهان نظر بده .. اونجا لااقل مثبت مي گيري ....
    • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      14 4
      بايد براي شما آقا عليرضا تاسف خورد كه حرف كري را بيشتر از حرف ديپلماتهاي قهرمان خودمون قبول داري . اينكه از تحريم داروهاي حياتي خلاص شويم ، اينكه با استفاده از اين تحريمها و سوء استفاده چينيها صنعت و اقتصاد كشور رو به سكون و ورشكستگي ميرفت و.... خريد چن تكه وسيله است.... سطح فكرتان را از خريد چهارتا وسيله بيرون بياوريد و از پدرتان از بزرگترهايتان بپرسيد كه براي تامين نان سفره تان به چه خفتها در همين جامعه خودمان تن در ميدهند. خفت اصلي را در اجتماع خودمان نميبينيد و مثل آن معجزه قرن كه ميگفت پول يارانه را ندهيد پرده براي اتاقتان بخريد و ببريد سرمايه گذاري كنيد، سطحي فكر ميكنيد.
    • بهناز IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      8 3
      دیگه الان اون همه دیپلمات با تجربه و با معلومات اونجان و اونا هیچ به فکر صلاح کشور نیستن !! و این شما هستی که متوجه همه چیز شدی!!! تا کی میخواید راجع به هر چیزی نظر بدید؟!؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      10 2
      علیرضا جون برای تو مهم نیست چون جز عموم مردم نیستی و جز مدح گویان خاص بعضی ها هستی و درمدهاتون فرق میکنه با ملت
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      7 2
      حتما تو خانوادت مريض نداشتي كه به اين راحتي حرف مي زني،‌ حتما تا حالا فقر و فلاكت نديدي كه اين طوري داري ميگي. يا شايد از اون تاجران تحريمي كه حالا كه ممكنه يك خورده از سود سرشارت كم بشه. ناراحت شدي؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      9 4
      میشه بفرمائید با انرژی هسته ای به کجا می خواییم برسیم اقای سطح فکر بالا .انرژی هسته ای فقط وسیله ای برای شعار دادن بعضی هاست همین.اقای عزیز اگه یک درصد این انرژی هامونو بزاریم برا خودروسازی می تونیم صد برابر منافع انرژی هسته ای از اون بهره برداری کنیم اونم بدون دردسر .پس لطفا شعار ندین.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      2 2
      آلودگي هاي هسته اي رو هم اضافه كن. توو كشورهاي ديگه مردم اعتراض ميكنند تا راكتورهاي هسته اي شون برچيده بشه و انرزي هاي سالمتري جايگزينش بشه اونوقت اينجا.... . توو همين بوشهر اگه زلزله ي شديدتري اومده بود چي ميشد؟
  • بهلول IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    12 3
    ما هم از آقای ظریف متشکریم.امیدوارم این توافق سر آغازی برای پایان دشمنی با بقیه کشورها باشه. اصل سیاست خارجی باید بر اساس تامین منافع ملی استوار باشه
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    ظريف ظريف ظرييييييييييف، تاريخ هميشه از شما به نيكي ياد خواهد كرد
  • فریادکش A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    این چی داره می گه؟؟؟ ایران حق غنی سازی نداره یعنی چی؟؟؟ حداقل بذار دو ساعت از امضای توافقنامه بگذره، بعد بزن زیر حرفت مردک . . .
    • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      25 2
      یه عده تو ایران فکر کردن غنی سازی الکیه! نمیدونید بگم روشن بشید غنی سازی وحشتناک هزینه داره و تو این وضعیت اقتصادی حتی بصرفه نیست برای ایرن... اما این چند سال بخاطر اینکه یه چیزایی رو باید ثابت میکردیم خودمون با درصد بالا این کار رو کردیم! وقتی حق استفاده صلح آمیز رو به ما بدن دلیلی نداره بازم بخوایم اینقدر هزینه کنیم
    • محمد A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      21 2
      آرام بگیر، بنشین و آهسته سخن گوی "فریاد کشیدن" روش بی خردان است.
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      7 1
      اتفاقا دو جای توافق نامه اومده این حق . خبرگزاریهای همه این رو نوشتند
    • am A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      5 2
      مطلبو خوب بخونی میفهمی داره یا نداره؟داره داداش من داره.شما زیادی تو جوی حالیت نیست داری چی میگی
    • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      7 1
      عزیزم این سیاست دیگه الان جواد هم بیاد ایران میگه هیچ امتیازی نداده تو به نتایج مثبت فکر کن
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    متشکریم آقای ظرف
  • ماهان A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    کاملا مشخص بود که قراره این مدلی صحبت کنه. آقای ظریف هم پیش بینی کرده بودن که آمریکایی ها احتمالا می گن که حق غنی سازی رو به ایران ندادن. ولی خب شنونده باید عاقل باشه. ما به دیپلمات هامون افتخار می کنیم و از همین الان اعلام می کنیم که جلوی تمام مخالفان این تفاهم نامه چه داخلی و چه خارجی می ایستیم.
  • محسن م IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    22 2
    خدا قوت آقای ظریف.قفل چندین ساله هسته ای باز شد!!!
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    235 9
    ظریف ی دونه ای دور دونه ای اگه از همون اول کارو میدادن ب کاردونش کار ب اینجاها کشیده نمیشد ظریف مچکریم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    درود بر ظریف و روحانی
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 14
    فعلا که آقای کری هیچ حقی رو به رسمیت نشناخته ، آب سنگین اراک هم که قراره متوقف بشه اوباما و دارودستش هم که میگن ایران زانو زد کجای این شادی داره
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    8 2
    سلام آقا رییس جمهور لطفا دستور فرمایید جلوی دلال ها و باجگیران و محتکران این مملکت که از ثمره دولت قبل تریلیاردر شدند را بگیرند . آنها به شما اجازه هیچ فعالیت مثبتی نخواهند داد و تلاشهای دولت شما را در اذهان عمومی خدشه دار خواهند کرد. وزیر کشور شما توان وزارت را ندارد.در استانها تقریبا همان آش و همان کاسه هست . از وزیر خارجه متشکریم . افکار عمومی مدعی است که شما از پس این وضعیت افسار گسیخته برنخواهید آمد. اکنون که تا حدودی سیاستهای خارجی راه خود را باز یافته است لطفا به مسایل داخلی بپردازید. یک عده با احترام از مواضع و عملکرد و پولهای باد آورده عقب نشینی نمی کنند لطفا با آنها برخورد کنید.
  • محسن IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 0
    يادمون باشه عليرضا خان اگر هشت سال پيش هم به همين توافق آبكي به زعم شما ميرسيديم الان تحريم هم نبوديم سر جنگ داشتن با دنيا جواب نداده .بقول رهبر بگذاريد اين راه را هم امتحان كنيم.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 6
    این که شد همون خواسته اول اونا.، پس برای چی انقدر سختی کشیدیم....!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 0
    فکر کنم ایران یه توافق نامه امضا کرده امریکا هم یه توافق نامه دیگه تحریمی هم که برداشته نشد
  • دیده بان A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 2
    و متقابلاً من هم برای شما که سطح فکرتون در حد بیچاره کردن اکثریت مردم، گسترش فقر و فساد، گسترش دورویی و ریاکاری به اندازه کافی بزرگ هست!!!!!! متاسفم!
  • مجید A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 3
    ایران حق غنی سازی و... ندارد..اسرائیل میتواند بی نهایت کلاهک هسته ای داشته باشد...عربستان و اسرائیل با هم متحد و هم پیمان هستند... بزرگترین آرزوی عربستان نابودی ایران و شیعه است...فکر کنم از این حرفا میشه یه نتیجه گرفت ..
  • آرش IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    10 4
    باور کنین دوستان اشک خوشحالی تو چشمام.... بخدا این همه سختی و مشکلات زندگی حق ما نیست...
  • رضا IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 1
    این همه موشک هوا کردیم، مانور دادیم ،تا اسراییل و دشمنان ما از ما بترسند ، و مبادا به ما حمله کنند . غافل از اینکه دشمن ارزش پول ملی ما را مورد هدف قرارداده بود . در دنیای امروز حرف اول را اقتصاد، صنعت و مغزهای متفکر می زند و نه .....
    • مهدی IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      4 0
      دوست خوب موشک داشتن هم امروز یه عامل بازدارنده است ولی حرف شما رو هم قبول دارم که دشمن همه جانبه ما رو اذیت می کنه
  • مسيح IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    اقاي عليرضا من واسه شما متاسفم كه انقدر سطح فكرت پايين هست و فكر مي كني براي خريد چهار تا چيز هست كه مردم دوست دارند تحريم ها برداشته بشه، واقعا واسه ي تو و امثال تو متاسفم
  • علی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    روحانی چکریم.روحانی و ظریف مچکریم.بعد از 8سل داریم یکم ارامش حس میکنیم
  • بهروز A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    10 1
    عليرضا مايه خفت ايران تو و امثال تو هستند
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 2
    آقای روحانی د ظریف خسته نباشید . متشکریم ....
  • محمد A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 4
    توی این جمله کلی حرفه : در حقیقت برنامه هسته ای ایران را به عقب خواهد برد و این یعنی امنیت برای متحدان ما در منطقه و اسرائیل !
  • امیر A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 14
    جلیلی!
  • مهدی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 2
    تشکرازدکترروحانی ودکترظریف گل
  • امیر IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    7 1
    سلام خسته نباشی به قهرمان دوستت داریم ظریف
  • شهاب IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 2
    از اقای ظریف باسواد با شخصیت ممنونیم بابت این همه تلاش علیرضا جان ما توی بدترین دوره زندگی هستیم فشار اقتصادی کمر مردمو شکسته هسته ای برای من چه میکنه مامردم ایران به نان احتیاج داریم نه به هسته ای از خدا میخوام نان سر سفره مردم زیاد بشه همه خوشحال باشن
  • ایرانپور IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 1
    درود به همه دولت اعتدال از روحانی و ظریف گرفته تا دکتر شریعتمداری که استارت موج سوم و اعتدال بود و همه بچه های تیم ملی دولت اعتدال و امید . بچه ها متــــــــــــــچــــــــــــــــــکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــریـــم یـــــــا عــلــی
  • زحمتکش A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    این چه توافقی است! بهتر بود چرخه ساخت آب سنگین و پلوتونیوم تا غنای 90 درصد تکمیل میشد بعد توافق میکردن. اون موقع بود که فقط با شلیک یک فشنگ از یک کلت کمری؛ میشد یه ساختمان 4 طبقه رو آورد پایین! باید مردم تحمل میکردن!
  • حسن IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 11
    با این اوضاع هر کی می رفت می تونست توافق کنه که! کار سختی نبود! از استکبار باید ممنون باشیم که در ازای تعطیلی سه ماهه فعالیت هسته ای کشورمون تازه یک دهم اموال غارت شده ایران رو لطف میکنه و پس میده...! واقعاً روحانی مچکریم...!!!؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 20
    این یعنی شکست مطلق برای ایران متاسفم که مردم بدبخت ما اینهمه زجر برای هیچ تحمل کردند
  • ظريفچي A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 9
    توافق حاصل شده وعقب نشيني ايران را به همه تبريك ميگوئيم !!
  • محمد شفیعی A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 2
    آقای ظریف از شما و همه اشخاصی که برای حفظ شئونات ایران و ایرانی تلاش میکنند تشکر میکنیم.......
  • رضا A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 1
    سلام آقای ظریف واقعاکار ظریفی انجام دادی درود برشما
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 1
    درود بر کسانی که اعتدال را بر تعصب بی جا حکم فرما کردند و درود بر کسانی که که اعتدال را به جهانیان قبولاندند.آیا پاسداشت خون شهدا جز این است که سرزمین آبا و اجدادیمان در امنیت و صلح باشد. آیا پیکر تکه شده باکری ها جز برای این بود که کسی به این خاک چشم نداشته باشد.روح شهیدانمان از شما خرسند باد که شادی برای مردم ارمغان آوردید.
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 2
    پیش پسوی پیشرفتهای مهم تر همچون الکترونیک،صنایع خودروسازی،شیمی،ساخت موادو.....
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 4
    *"ایران دیگر تاسیسات هسته ای نخواهد ساخت. سانتریفیوژ های جدید نخواهد ساخت.اینارو جدی گفته؟!
  • جوان IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 2
    مهم نیست که کی چی میگه، مهم اینه که نتیجه چی میشه؟ مطمئن باشیم که نه ایران و نه آمریکا کاری نمی کنن که به ضررشون باشه. ظریف و روحانی متشکریم
  • پارس IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 15
    نکبت و خفت در جملات آمریکایی ها متاسفم که با بیش از 7000 سال آبروی هر چی آریاییه بردیم
  • محسن A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 1
    به رسمیت شناختن حق هسته ای درست تو دل توافقنامه هست وقتی میگن ایران میتواند تا 5 % غنی سازی کند یعنی پذیرفتن ایران هسته ای
  • مجید A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    32 3
    خدا قوت پهلون . هتل اینترکونتیننتال رو به غوغا کده ای تبدیل کردی
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    16 5
    به یاد جمله خاتمی : نزدیک غروب آفتاب است و من صبح را دوست دارم.
  • ایرانی A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 20
    آخر باختیم
    • وطن دوست A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      1 0
      زمانی که رهبر عزیز که خود یک فقیه سیاستمدار هستند، حمایت خویش را از تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام نموده اند و این توافق را تبریک می گویند دیگر مخالفت برخی از افراطیون جای سوال وتعجب می باشد.؟!
  • مهرداد IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    9 2
    خفت اونی که تو 8 سال گذشته سر این مملکت و مردم بدبختش اومد آقا علیرضا
  • شایان IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    تحریم خودرو برداشته می شود. به امید خدا قیمت کاهش پیدا میکند
  • بی نام DE ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 1
    زنده باد ایران زنده باد روحانی زنده باد ظریف
  • داریوش IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    13 2
    دیپلماسی یعنی این نه اینکه بگی تحریم کاغذ پاره است
  • اشكان NL ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 6
    اينها با اين توافق برنامه هسته اى ايران را به عقب ميرونند،طبق اين قرارداد أوليه ٦ ماهه ايران حق نصب سانتروفوژهاى جديد را نداره،ايران حق غنى كردن بيش از ٥ درصد را نداره،اورانيوم غنى شده ٢٠ درصد بايد از بين برود،و ايران حق احداث محل جديد براى غنى سازى نداره،ايران كار در راكتور پلوتونيم را بايد متوقف كند، اينها يعنى يواش يواش برنامه هسته اى ايران را كند كنند و در طى اين ٦ ماه امتيازهايى را كه از ايران ميخواهند بگيرند بعد خودشون با بهانه جويى قرارداد را فسخ كنند ايران را مقصر كنند ،ولى برنامه هسته اى ايران حسابى عقب افتاده حتما متن را كشورهاى غربى طورى تنظيم كرده اند ،مثل متن در باره جدايى بحرين از ايران،كه هيچ موقع راه برگشتى وجود نداشته باشد ايران در امضاى اينگونه قراردادها استعداد داره
  • حجاری A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 0
    خوشحالیم که وضعیت اقتصادی کشور و رواابط بین المللی رو به بهبود می رود ولی جالبه که اقای کری تمام قضیه را یک طرفه و کوتاه امدن ایران را موجب توافقات می داند همچنین ما اسراییل را چیزی به حساب نمی اوریم چه رسد به اینکه موجب امنیت ان بشویم
  • عی اکبر A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 1
    این خفت نتیجه سوء مدیریت دولتهای قبلیه! آنقدر چهره خشن و غیر منطقی ارائه دادیم که الان مثل یه متهم با با رفتار میکنن!
  • بابک A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    27 2
    قیافه نتنیاهو دیدن داره احتمالا غم باد گرفته بعد از دیدن این عکس
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    22 74
    همه چیز دادیم و هیچی نگرفتیم معلومه که باید تشکر کنی
    • ali EU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      18 5
      دوران جلیلی که اینطوری بود: هیچی ندادیم ، هرچی داشتیم ازمون گفتن. کدوم بهتره؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    13 3
    نمیاندگان مجلس فردا ظریف را احضار می کنند چرا با کری دست داده :دی
    • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      0 0
      مادر چاوز كه نبوده
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 2
    توافقي كه در ژنو رسيده اند معلوم نيست چيست؟ فقط همه با هم اظهار خشحالي ميكنند ،چرا واضع وروشن نميگويند كه چه اتفاقي افتاده وچه توافق كرده اند؟ وايران چه پيشنهادي را از سوي آنها قبول كرده وچه تعهدي داده وطي اين شش ماه چه اتفاقي قراره بيفتد،لطفا اينگونه مسايل براي مردم روشن وبازگو شود.
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 0
    آيا بدبختي مردم ايران وگرانيها وقدرت خريد پايين مردم وكم بودن حقوق كارگران وكارمندان حل ميشود يا نه مثل قيمت ارز وطلا كه پايين آمده همچنان گراني روز به روز بيشتر ميشود بي تاثير است؟
  • فرنوش A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    47 8
    یعنی من میتونم پراید بخرم؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      11 3
      خوشحالی میخوای پراید بخری!!!! مردم نباید این اشغالارو بخرن تا در خط تولید این جور ماشینارو گل بگیرن...
  • حوا IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 0
    بازی با کلمات یعنی همین دیگه ، از یه طرف می گه : "این توافقنامه نمی گوید که ایران حق غنی سازی دارد." بعد ادامه می ده :"در این سند فقط طرح اندازه غنی سازی ایران و برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مورد اشاره قرار گرفته " اون چیزی که مهمه توانایی تیم مذاکره کننده برای نشون دادن چهره دیگری از ایرانه ... ممنونم دکتر ظریف عزیز ، شما نشون دادید که عقلانیت و اعتدال محور اصلی رفع تمامی محدودیتها و مشکلات است .
  • علی A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    بعضی از دوستان از کم شدن تحریمها برای کاهش تورم وهمینطور رسیدن دارو به بیمارهامون خوشحالند در حالی که نمی دونند!که دردول قبلی علاوه بر تحریمها ایران از یک دشمن فرضی هم ضخم خورد و اون هم بی برنامگی و ولنگاری دولتمردان قبلی بود تا وقتی که تفکرات وتصمیمات دولتمردان ما بوی سواستفاده بدهد برداشته شدن هیچ تحریمی کارساز نخواهد بطور مثال طرح کودکانه پخش بن های خوراکی بجای یارانه در حالی که با کمی تفکر میشه فهمید بهترین روش هزینه یارانه سرمایه گذاری در بخش سلامت وبیمه تامین اجتماعی است یعنی یک بیمه سراسری که دیگه هیچ کس نگران پول درمان نباشد تا وقتی این دشمن فرضی که بوی خیانت میدهد در تفکرات تک تک ما وجود دارد به هیچ گشایشی نمی شود دلخوش کرد چون ما اکثریت جامعه در آخر این صف نذری قرار داریم.
  • مريم IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 1
    خدايا شكرت بخاطر بنده هاي باشعورت چون ظريف و روحاني
  • احسان A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 0
    تورم چندین دهه است که تو اقتصاد بیمار ما هست؛ خیلی ربطی به تحریم ها نداشت. کنترل تورم هم هنری مثل سیاست ولی از جنس اقتصاد میخاد.
  • یزدان A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    10 1
    اگر به صحبت های آقای کری به دقت گوش کرده باشید میگوید ایران متعهد شد غنی سازی بالای 5% را متوقف کند.به تعبیر دیگر ،ملزم به توقف زیر 5% نیست. او جملاتش را برای آرام کردن تند رو های کنگره با دقت بیان میکرد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    13 3
    من تعجبم اقای جلیلی این چند سال چه کار می کرده .
  • شاهرخ A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    10 3
    چرا ما نبايد با امريكا خوب باشيم البته گذشته تلخه ولي گذشته گذشته نگاه ما بايد به آينده باشه آيندهايي روشن براي فرزندان ايران زمين آينده ايي كه بچه ها بتونن در آن رشد كنند زير فشار تحريم از بين ميريم آقايان و خانم هاي افراطي به خودتون بياييد مخالفت هاتونرو تمومش كنيد.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    ای به قربانت دکترر....بهترین سیاست مدار ایراان متشکریم اقای وزیر
  • مهران IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    6 1
    ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، اسرائیل مورد حمایت آمریکاست مثل سوریه که مورد حمایت ایران است. پس ساده لوحانه اس که فکر کنیم در مذاکرات اخیر، آمریکا منافع اسرائیل در مد نظر نداشته است. چنانچه ما هم در مناقشه سوریه، منافع آن کشور را دنبال می کنیم. پس باید به این توافق احترام بگذاریم و حتی اگر برخی فعالیت های هسته ای را متوقف کنیم هم خطا نکردیم چون حفظ کشور از هر چیزی بالاتر است. من تشکر میکنم از تیم مذاکره کننده و در راس آنها آقای ظریف و حمایت های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محبوب.
  • نیک آیین A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    (البته همیشه مخالفت ها وجود دارن)، اما مهم مردمی هستند که همیشه بازنده اونابودن و حق یه زندگی در حد عادی هم نداشتن، مهم اینه که همین مردم رای رو به آقای روحانی و کابینه ایشون دادن، در ضمن ما برای دفاع از هویت مون لازمه که خطر کنیم و ایشالله بالا بریم، این سی سال ما اشتباه میکردیم و سر جامون میشستیمو می‌گفتیم نه ما خوبیم، به ما احترام بزارین و همش میگیم مرگ بر اینو اون. ما واسه هویت از بین رفتمون، باید یه راه جدید رو پی ریزی کنیم،از ما حرکت، از خدا برکت.
  • بي نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    11 2
    امروز روز جشن ملت بزرگ ايران و روز عزاي تندروهايي چون شريعمتداري است. تبريك به اين ملت با شعور و با بصيرت.
  • مزد انتخاب صحیح مردم ایران A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 3
    مردم ملت ایران باید بدانند که افرادی در این مملکت هستند ، که خردجمعی را به خردفردی ترجیح می دهند و این افراد را خود مردم ایران شناسایی کردند با آن رای تاریخی 51% زنده باد تیم مذاکره کننده ، زنده روحانی ، زنده باد اعتدال ، زنده باد اصلاحات ؟ :)
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 3
    آقای کری گفته که در توافقنامه به حق غنی اسزی ایران اشاره ای نشده است و لی آقای ظریف گفته که اشاره شده است! کدومش درسته؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 9
    ما هم مثل کری متشکریم
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 3
    مصدق 92 متشکریم
  • محمدرضا A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 2
    هر که بدی ظریف رو می خوادءخدایا ار رو زمین برش دار. باز ممنون
  • احمد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    1 0
    طبق مفاد ايران حق غني سازي دارد و انرژي هسته اي ادامه پيدا ميكنه به قول آقاي ظريف امريكايي ها هم بايد تندرو هاي خودشون را راضي كنند. درود بر ظريف ديپلملت كاركشته ايراني و دنيا. ما ايراني ها به وجودت افتخار ميكنيم. الان وثت هوشياري و اتحاد هست دوستان
  • یک وطن پرست IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 9
    من با صحبت های علیرضا موافقم اگر قرار باشه به ضررمون بشه چی ؟ ماهم تحریم رو دوست نداریم ولی می دونیم که آمریکایی ها توی این 35 سال مثل سگ از ما می ترسیدن و حالا خیالشون راحت شده و سر راحت به بالین می برن خداکنه که همه چی همیشه به نفع ایران باشه البته مطمئنم که هست چون ما امام زمان (عج ) رو داریم آقای ظریف از تلاشتون سپاسگزاری می کنم و امیدوارم موفق باشید .
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 3
    ظریف جان این چه وضع دست دادنه .دست نمی دادی سنگین تر بودی .
  • محمدرضا IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    از آقای ظریف متشکرم که فرهنگ وادبیات مذاکرات سیاسی رابه خیلی ها یاد داد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    6 2
    این تحریم ها یک مشت کاغذ پاره بود. ببینید احمدی نزاد چه بلایی سر ما اورد؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 1
    امسال چه سال خوبی بود، اون از والیبال، اون از فوتبال و کشتی اینم از هسته ای!
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    1 1
    سلام خدمت همه دوستان اولا در مذاکرات اینطور نیست تمام امتیازها داده شود ولی در مقابل امتیازی از بین نرود دوما مطمئن باشید سران کشور از کم و کیف قضیه خبر دارند وشما کاسه داغتر از آش نباشید سوما از دید یک آدم فقیر صحبت کنید که چه اوضاع سختی دراین روز گار بد اقتصادی دارد
  • مثلا بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    1 15
    بابا ....چرا اینقدر درگیرید باهم؟؟؟؟چرا اینقدر بهم متلک میگید؟؟؟ همدیگرو تهقیر میکنید.....والاه تمام این نضرات شما عزیزان رو رصد میکنند و سر وقتش میگزارند کف دست خودمون...... چیزی که مهم ومورد توافق قرار گرفت اینه که تمام کشورهای دنیا بدانند اگر هرکدام گردن کلفتی کنید با تحریم کردن بلای سراتان میاوریم مثل بلایی که سر ایران اوردیم
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 0
    خداکنه شیش ماه دیگ اونی ک ضرر کرده ما نباشیم
  • فاطمه از برازجان IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    1 0
    از اینکه با آمریکا به توافق رسیدیم خوشحال هستم ولی کجا تا جنس ارزان شدن ماشین ارزان شدن متاسفانه مشکل از خود ملت ایران است بهانه است آمریکا
  • ابوالفضل از قم A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 2
    ای والله ذکتر ظریف و دکتر روحانی ماء شا الله
  • بی نام GB ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بسیار توافق خوبی بود.ایران و آمریکا باید با هم همکاری بیشتری داشته باشن چون به سود هر دو کشور هست.انرژی هسته ای فقط اقتصاد ایران رو به زانو در آورد.وباید قبول کرد تا وقتی برخی جریانهای تندرو و سرکوبگر تو ایران برای اینجا و انجا شاخ و شونه میشکن و خودشون رو صاحب نظر ۸۰ درصد بقیه مردم میدونن،دولتهای غربی هم نمیتونن به برنامه هسته ای ایران اطمینان کنن.بهرحال الان در تمام کشورهای پیشرفته از جمله ژاپن و آلمان و...هم مردم خواستار محدودیت و برچینی انرژی خطرناک هسته ای هستن.امیدوارم جریانهای تندرو چه در ایران چه در آمریکا و چه در اسراييل باز هم تو دهنی بخورند و پیروزی همیشه از آن طرف منطقی و متعادل باشه تا مردم هم بیدیلیل بخاطر لج بازی و عقاید تندرویانه عده ای فشار و رنج نکشند.