رئیس جمهور ایجاد توافق میان ایران و 1+5 را نوعی «ترک» در سازمان تحریم خواند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن روحانی رییس جمهوری در ادامه کنفرانس خبری خود در بیان دستاوردهای توافق ایران و 1+5 گفت:  دستاورد دوم حق غنی سازی ایران در خاک ایران است. هر کس هر تفسیری می خواهد بکند. در متن این توافق این به صراحت آمده است. من به ملت ایران اعلام می کنم که فعالیت غنی سازی به صورت سابق ادامه پیدا خواهد کرد. در این 6 ماهه توافق نیز هم نظنز،هم فردو ، هم اصفهان و هم بندرعباس به فعالیت خود ادامه پیدا خواهد کرد.

اهم سخنان رئیس جمهور در ادامه می آید:

*دستاور دیگر ما این است که قدرت های جهانی اعلام کردند که با پایان یافتن مذاکرات جامع و توافق جامع تمام تحریم ها برداشته خواهد شد. تحریم های سازمان ملل، تحریم های یکجانبه از سوی اتحادیه اروپا یا آمریکا برداشته خواهد شد. اینکه اعلام شده است همه تحریم ها قدم به قدم با ادامه مذاکرات برداشته خواهد شد نکته دیگری است که تصریح شده است.

*دستاورد دیگر هم این است که سازمان تحریم با این توافق شکسته  خواهد شد. چه دیگران خوششان بیاید یا نیایید. ترک ها در سازمان تحریم ایجاد شد. در اولین قدم تحریم ها با این توافق برداشته خواهد شد. تحریم های فزاینده با شروع این توافق متوقف خواهد شد.

* این 6 ماه آغازی برای یک تجربه جدید برای ملت ایران است. اگر طرف های توافق ما به این توافق عمل کنند ایران هم عمل خواهد کرد. نتیجه این توافق شروع مذاکرات جامع نهایی است. این مذاکرات و توافق مذاکرات اولیه بود و ما خوشحالیم که بعد از 10 سال یک توافق در این سطح ولو اولیه ولو برای 6 ماه حاصل شد. بلافاصله بحث درباره توافق جامع آغاز خواهد شد. این مذاکرات می تواند مذاکرات پایانی باشد.

*از طرف ایران اراده جدی و صادقانه وجود دارد. دیدیم وقتی احترام متقابل باشد و منافع متقابل باشد و از موضع برابر با هم سخن می گوییم می بینیم که حرکت به سمت جلو خواهد بود.

*یک بار دیگر تکرار می کنم. ملت ایران دنبال سلاح هسته ای نیست. بعد ازمذاکرات جامع و توافق نهایی کسی نیاید و بگوید که ما مانع شدیم که ایران به سلاح هسته ای دست یابد. این از آن جوک های تاریخی است. ایران هیچگاه  دنبال سلاح نبوده است.

*اگر هدف دنیا این است که جلوی انحراف برنامه را بگیرند باید بگویم حاصل شده است. اما اگر می خواهد بگوید جلوی توسعه  این امکان ندارد.

ادامه دارد....

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    15 3
    شنیدم اوباما گفته تحریم خودرو را برمیداریم. آخجون پس قیمت ماشین میاد پایین
    • امين IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      1 0
      ان شاالله
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    18 2
    "ملت ایران دنبال سلاح هسته ای نیست. بعد ازمذاکرات جامع و توافق نهایی کسی نیاید و بگوید که ما مانع شدیم که ایران به سلاح هسته ای دست یابد. این از آن جوک های تاریخی است. ایران هیچگاه دنبال سلاح نبوده است." این جمله عالیه
  • ایرانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    3 8
    جوک تاریخی تعهداتی است که ما دادیم!! البته در واقع این توافقنامه روضه ی بازه که میشه یه عمری براش به حال خودمون گریه کنیم!