بر اثر زلزله ۵.۷ ریشتری برازجان ۲۵۰ خانه و مغازه ۱۰۰ درصد تخریب شده اند.

ایسنا نوشت: رییس سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام دو بالگرد برای انجام گشت هوایی و کارشناسان بنیاد مسکن برای بررسی محل از صبح روز جمعه خبر داد.

مهندس حسن قدمی با اشاره به وقوع زلزله 5.7 ریشتری در برازجان اظهار کرد: گزارش نهایی این زمین‌لرزه صبح جمعه آماده خواهد شد اما بر اساس گزارش‌های اولیه تاکنون دیوار برخی از منازل آسیب دیده و چند خانه نیز به طور کامل تخریب شده‌ است.

وی با بیان این که در مجموع 9 روستا و سه شهر از این زلزله متأثر شده‌اند، گفت: صبح روز جمعه دو فروند بالگرد برای انجام گشت هوایی به مناطق زلزله‌زده اعزام و همچنین کارشناسان بنیاد مسکن برای برای انجام اقدامات کارشناسی وارد عمل خواهند شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنین در صورت لزوم از استان‌های معین نسبت به تأمین نیروی انسانی مورد نظر اقدام خواهد شد.

به گفته قدمی، تا کنون شش پس‌لرزه این منطقه را لرزانده که بزرگ‌ترین آن 3.2 ریشتر بزرگی داشته و مابقی کم‌تر از سه ریشتر بوده‌اند.

فارس نوشت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون بر اثر زلزله 5.7 ریشتری، 209 نفر مجروح و هشت نفر تاکنون کشته شده اند.

علیرضا رئیسی با بیان اینکه از این تعداد مجروح 66 نفر تاکنون در‌ بیمارستان‌های بوشهر، دشتستان و ... بستری شده‌اند، افزود: 144 مجروح نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

‌وی با بیان اینکه با حضور به موقع اورژانس تمام مجروحان به موقع به مراکز درمانی منتقل شدند،‌ اظهار داشت: در حال تمام بیمارستان های سطح استان در آماده‌باش کامل هستند و تمام او‌رژانس‌های سطح استان به منطقه جهت ا‌نتقال مجروحان اعزام‌ شده‌اند.

ابراز همدری رئیس جمهور با مردم منطقه زلزله‌زده

فارس نوشت: رئیس جمهور امشب طی تماسی تلفنی با استاندار بوشهر بر لزوم رسیدگی و امدادرسانی هرچه تمام‌تر به مردم منطقه زلزله‌زده تأکید کرد.

فریدون حسنوند در نشست مدیریت بحران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای امدادرسانی به مردم گفت:‌ رئیس جمهور شخصاً‌ با بنده تماس تلفنی داشت و نسبت امدادرسانی مردم در منطقه زلزله‌زده تأکید کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در این تماس تلفنی از آمادگی دولت برای جبران خسارات وارده خبر داد و بر آمادگی تمام مسئولان کشور برای تسریع در امدادرسانی تأکید کرد.

استاندار بوشهر در ادامه گفت:‌ وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور به طور مکرر پیگیر وضعیت زلزله‌زدگان هستند و مسئولان استان با همه توان و ظرفیت تا رفع کامل خطر در منطقه حاضر هستند.

نسیم نوشت: سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: 40 تیم تخصصی هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند. مرحله اسکان اضطراری و تغذیه زلزله‌زدگان آغاز شد. بیماران بیمارستان آسیب‌دیده برازجان به شهرهای اطراف منتقل شدند.

حسین درخشان افزود: استان‌های معین استان بوشهر به حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز نیروهای خود را به منطقه اعزام کنند.

فارس نوشت: معاون استاندار بوشهر گفت: در زلزله 5.7 ریشتری 250 ‌واحد مسکونی و تجاری در برازجان به طور کامل تخریب شد.

از منطقه زلزله‌زده براز‌جان‌، شاپور رستمی افزود: ‌‌‌250 واحد مسکونی و تجاری به صورت 100 درصد تخریب شده است.

‌وی با اشاره به خدمات‌رسانی به موقع ‌به مردم مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتستان ‌تصریح کرد: اسکان اضطراری زلزله‌زدگان ‌در حال انجام است.

‌رستمی با بیان اینکه 98 درصد مناطق برق دارند، تاکید کرد: در حال حاضر تمام شهرداران و فرمانداران در آماده باش کامل هستند.

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: در سریع ترین زمان آواربرداری انجام خواهدشد.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    22 0
    خدايا اين بلا را از سر ما رفع كن. ممنونم .
  • بی نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    17 1
    کاربرد بنیاد مسکن چیه؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      0 0
      بخور بخور
  • بی نام A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    15 1
    راس میگه والا مام هنوز نفهمیدیم این بنیاد مسکن بالاخره کجای کشورو میچرخونه؟
  • آرشان IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    3 9
    بنیاد مسکن یک سازمان عمومی غیر دولتی است که با کیفیت ترین ساخت و سازها(مسکن طرحهای بهسازی وهادی روستایی بازسازی روستاهای زلزله زده وبسیاری از پروژ ه های با کیفیت مسکن شهری) را انجام میده و سالمترین و پرتلاشترین سازمان غیردولتی وحتی با لحاظ کردن دولتی ها بهترین می باشد.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    0 1
    بنيادها كلا بايد جمع بشن. بي تعارف رانت ايجاد ميكنن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 0
    كي ساختموناي اين مملكت ميخواد درست بشه خدا ميدونه فقط.
  • روحی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 1
    بنیاد مسکن ماموریت می گیرد که به این مناطق برود و برای آباد سازی خانه های خراب شده فعالیت عمرانی کند