اینروزها کمتر کسی است که موبایل را جزء ضروریات زندگی اش نداند. سن و سال هم نمی شناسد،از بچه های 6-7 ساله بگیرید تا 70-80ساله.کسی هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد،چه برسد بخاطرش نوجوانی را از مدرسه اخراج کنند .


13آذر خبر خودکشی نوجوان 14 ساله شیرازی بعد اخراجش از مدرسه همه را شوکه کرد.ماجرایی که حتی پایش به مجلس هم باز شد و روز یکشنبه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی دلیل خودکشی نوجوان شیرازی در کمیسیون خبر داد.ماجرا از آنجا شروع شد که مسئولین مدرسه وی را به دلیل همراه بردن موبایل از مدرسه اخراج می کنند،طبق گفته های والدینش، او یک روز بعد از اخراج همراه پدرش به مدرسه میرود اما مدیر مدرسه او را نمی پذیرد و امتناع می کند، روز دوم هم که خودش تنهایی به مدرسه میرود بازهم مسئولان مدرسه وی را نمی پذیرند و این دانش آموز پس از بازگشت دوباره به منزل در حالی که تنها بوده خود را حلق آویز میکند و به زندگی اش پایان می دهد.پرونده ی این حادثه ی تلخ و دردناک در دادسرای جنایی شیراز تشکیل می شود و در مراحل تحقیقات ابتدایی قرار می گیرد.اما عطاءالله سلطانی عضو کمیسیون آموزش از بررسی دلیل خودکشی نوجوان شیرازی خبر می دهدو می گوید:اخبار منتشر شده حکایت از خودکشی یک نوجوان محصل در شیراز دارد و ما هنوز علت خودکشی را نمی دانیم به همین دلیل یکی از اعضای کمیسیون آموزش مامور رسیدگی به علت خودکشی این دانش آموز شده است.البته با توجه به اینکه هنوز هیچ گزارشی به کمیسیون داده نشده نمی توان اظهار نظری درباره دلایل خودکشی نوجوان اعلام کرد.سلطانی همچنین در مورد اصل اخراج دانش آموز بخاطر داشتن تلفن همراه گفت: در مجموع نباید هیچ دانش اموزی به دلیل داشتن موبایل از مدرسه اخراج شود. اگر دانش آموز موبایل دارد باید به پدر و مادر او از سوی مدیر مدرسه تذکر داده شود و قانون اجازه اخراج دانش آموز را نمی دهد.
شاید وقت آن رسیده که قانون بردن تلفن همراه به مدرسه در مجلس مورد بازنگری قرار بگیرد، مثل قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره ای که منجر به مجرم شدن نیمی از مردم کشور شده است شاید وقت آن رسیده که قوانینی وضع کرد که در آن نسبت به وضعیت فعلی جامعه واقع بین تر بود.

23345

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 83
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    34 4
    خاک تو سر مسئول اون مدرسه!!! گوشی موبایلش رو میگرفتین ازش زنگ میزدین والدین بچه که بیان مدرسه!!! آخه شعور ندارن اینایی که تو مدرسه کاره ای هستن؟!!!! بچه رو مدرسه راه ندادین خب معلومه میره بیرون از مدرسه یه بلایی سرش میاد یا یه بلایی سرخودش میاره!
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 2
    پاراگراف اخر مصداق ارزوي ايرانيهاست دليلي در دنيايي كه ژاپني ها بچه هاشون موبايل اختراع ميكنن و ميسازن و كسي تلفن ثابت نميشناسه همه موبايل دارن كشورهاي اسياي شرقي اكثرا موبايل دارن تا تلفن ثابت تو خونه هاشون نداره منعش و وقتي نيمي از مردم يك كشور تمايل به استفاده تجهیزات ماهواره ای دارند يعني خود مردم به نمايندگانشان گفتند اين قانون وتو شد و ديگر با اين تعداد اين قانون رسميتي ندارد موبايل هم همينه اگر به دنباله بيشتر شدن اپراتورها حتي اوردن خارجيشون هستيم اي قوانين ديگر با دنياي مدرن سنخيت نداره اما با دنياي حجر چرا داره!!!!
  • علا IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    30 2
    با تمام احترامي كه براي قشر زحمتكش در حوزه آمودش و پرورش قائلم، به نظرم خيلي از رفتاراي ناظمها و مديران رو جز با "عقده" نمي شه تفسير كرد
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    39 3
    باخواندن این خبر در آنلاین خیلی ناراحت ومتاثرشدم نتونستم جلوی بغضمو بگیرم اولیای مدرسه باید انسانهای صبور وبا گذشتی باشن چطور تونستن دوبار این دانش آموز رو نا امید برگردونن.فکر غرورشو نکردن غرور نوجوانیشو .ازمسولین تقاضای رسیدگی جد دارم
  • فرید A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    20 5
    امیدوارم این نظر من منتشر بشه بنده هم به همین دلیل در سال 87-88 به مدت 40 روز از مدرسه اخراج شده بودم و مدیر مدرسه از پذیرفتنم سر کلاس شانه خالی میکرد این در حالی بود که مدرسه غیر انتفاعی بود در نهایت با مراجعه به امور شکایات وزارت اموزش و پرورش و تهدید مدیر دبیرستان توسط مسئول وقت بلافاصله در کلاس حاضر شدم ولی 2 گوشی ینده بعد از پایان سال تحویلم شد اینها گوشه ای از ظلم هایی بود که اموزش و پرورش در حق بنده کرده واقعا کجا قانون گفته مدیر و مسئولین مدرسه حق هر گونه ازار و اخراج دانش اموز دارن؟؟میشه به دانش اموزان گفت گوشی بیارید ولی خاموشش کنید
  • سیامک آزم IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    20 6
    باید مدر مدرسه ضمن دادن دیه دانش آموز حداقل 10 سال هم زندانی شود تا سرعقل بیاید
  • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 69
    بردن موبايل به مدرسه اشتباه و اشتباه تر از اون خريدن موبايل براي نوجوانيه كه فرهنگ استفاده از اون رو نداره...برادر من تو مدرسه مثلا نمونه دولتيه!!!اصرار اصرار كه دبير حرفه ميگه موبايلو لپ تاپ بيارين واسه استفاده از اينترنت مدرسه!نتيجش چي شد؟؟؟؟پيدا كردن يه سري چيزا تو گوشيش كه مناسب سن خودش كه چه عرض كنم مناسب سن هيچ كس نيست!!!اينم از مدارس نخبه پرور!چقدر پشيمون شدم از اصراري كه واسه خريدن گوشي به عنوان جايزه قبوليش داشتم!!
    • حسین A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      21 8
      اشکال در تربیت برادرت نه موبایل و لپ تاپ
  • مازیار IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 5
    کار این دانش آموز،اشتباه بوده،ولی کار مدیر اشتباه بزرگتر،تاره آدم بزرگتر و عاقل تر بوده،در مرحله اول باید موبایل را ضبط می کرد و به ولی دانش اموز را می داد و در صورت تکرار وی را از یک تا سه روز اخراج میکرد،نه این که اخراج دائم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    27 2
    بسیار متاسفم :(((((((( یک خارجی ببینه فکر میکنه ما انسان نخستینیم ...
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    13 6
    شما اگر معلم باشی و سر کلاست موبایل بیارن و نتونی با تبعاتش برخورد کنی مطمئنا چنین تغییری رو نمی پسندی
  • teacher IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    18 5
    بابا ! چرا این فناوری ها رو آزاد نمیکنید بیشتر کتابای جدید التالیف نیاز به اینترنت و کامپیوترو تبلت و ... دارند
  • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    13 4
    يعني چي آخه؟؟ اخراج؟؟!!!!!!!!!! فقط تو كشور خودمون از اين چيزا مي بينيم!!
  • رضا A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 6
    آدم برا اخراج از مدرسه خودكشي ميكنه !!!!!؟؟؟
    • کارشناس IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      16 1
      باید به تفاوتهای فردی توجه کرد . همه آدمها در موقعیت های یکسان یکجور عمل نمی کنند . تاثیر مسائل ومشکلات مشترک بر روح وروان و جسم انسانها کاملا متفاوت است .
  • حسین A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 5
    این قانون باید برداشته شود. جدا از این که تلفن همراه وسیله ضروری می باشد همراه داشتن آن هم ضرری ندارد.
  • بی نام CA ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 5
    اون مدير حتما بايد مورد پيگرد قرار بگيره. مگه ميشه به اين راحتي با همه زندگي يك نفر بازي كرد؟ از يك طرف در همه جا از علم وتحصيل تعريف ميشود گويي اگر درس نخواني بدبخت خواهي شد، و اينجا يك مدير نالايق اينطور با مسئله اي به اين مهمي اينگونه برخورد مي كند.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 3
    واقعا داریم به کجا میرم ما ؟
  • اميد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 3
    اگر فرهنگ سازي شود نياز به اعمال قانون وجريمه نيست
  • بی نام GB ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 2
    رفتار و فرهنگ مسئولین و مردم باید اصلاح بشه نه قوانین ابکی....
  • نامی A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 0
    شاید وقت آن رسیده که قانون بردن تلفن همراه به مدرسه در مجلس مورد بازنگری قرار بگیرد، مثل قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره ای که منجر به مجرم شدن نیمی از مردم کشور شده است شاید وقت آن رسیده که قوانینی وضع کرد که در آن نسبت به وضعیت فعلی جامعه واقع بین تر بود
  • احمد IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 25
    خودکشی یک دانش آموز به آموزش پرورش چه ربطی داره؟ من برم بانک و ببینم موجودی حسابم 100 میلیون نیست، خودمو بکشم باید به بانک گیر بدن؟؟
    • جواد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      13 4
      كمي وجدان داشته باش . وقتي فشار روحي و رواني باشد و دوري از علم وتحصيل و خواسته تحميلي يك مدير نپخته حاكم باشد ، انسان دست به هركاري ميزند . خودت را به جاي اين دانش آموز با احساس بگذار .
  • ميم نون A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    9 2
    از پاراگراف آخر كه سرشار از تعقل بود شاد شدم. يعني مي شه؟
  • من IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 0
    لا اله الا الله
  • بی نام US ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 11
    «شاید وقت آن رسیده که قانون بردن تلفن همراه به مدرسه در مجلس مورد بازنگری قرار بگیرد»! باشه، شما هم بفرما «بازنگری» کن، اونوقت ببینم سر کلاس می تونی با بلوتوث بازی کردن دانش آموزان و فرستادن فیلم ها و عکس های آنچنانی هم کنار بیای یا نه؟! عمو جان، برای یک اتفاق مبهم که هنوز چیزیش معلوم نشده که حکم صادر نمی کنن. گیرم که مدیر مدرسه اشتباه کرده و سخت گیری کرده، شما حکم صادر می کنین که مدرسه بشه مرکز تبادل فیلمهای مستهجن؟! لابد فکر کردین که بچه ها توی مدرسه، واسه هم کتاب دعا بلوتوث می کنن، نه؟! نه عزیزم، من بدبین نیستم، حداقل بیست ساله دارم تدریس می کنم و با این قشر سر و کله می زنم و می دونم که زیر پوست این وسیله ساده، چه چیزهایی خوابیده...مراقب باش عزیز جان و از سر احساسات رقیقه ات پیشنهاد نده!
  • علی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 6
    تکون دهنده اس ....حالم بد شد .
  • پیمان IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    34 1
    کجای ایران قانون رایت میشه که اینجا دومیش باشه.....
  • رسول رضایی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    133 7
    هه!!!! یامه یروزی استفاده از ویدیو هم جرم بود!!! اخه تا کی میخواید دیرتر از زمانه حرکت کنید؟!!!!.
  • محسن A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    32 2
    ): وای ... آخه تا کی این بدبختی رو رو دوش بکشیم ... گوشیو برده مدرسه اخراجش کردن!!! ... یادمه ویدئو رو تو هفت تا ملحفه می پیچیدیم ولی حالا همه ولش کردن ... کاش یکی از این آقا زاده ها کارخونه مونتاژ ماهواره رو بزنه تا سریع آزادش کنن !!!
  • اشکان GB ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    100 6
    تا وقتی یاد دارم تو این مملکت همیشه افراد مجرم بیگناه بودند
  • دادا IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    104 4
    چون کمی بوی مقصر بودن قوانین آموزش و پرورش می آید آقایان حساس شده اند به نظر من کشته های ناشی از تصادف اتومبیل های غیر استاندارد و یا وارداتی ... نظر آقایون را مکدر نمیکند.چون ...
  • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 5
    مقررات میگه اخراج کنن. حالا اون خدا بیامرز هم مشکل روحی داشته باید میبردنش روانپزشک . متاسفانه ما میترسیم انگ روانی بهمون بزنن واسه همین نمیریم روانپزشک . اکثر خودکشی ها ناشی از افسردگی و .. است ویا قتل هل ناشی از جنون انی است ولی ما هنوز یاد نگرفته ایم که چگونه با مشکل روبرو بشیم و راه حل مسئله رو به فرزندانمان یاد نمیدیم . نتیجش این میشه . اگه نظرم منطقی نیس بیایین منفی بدین و لی یه عده که از مدرسه خاطرات بدی دارن میان منفی میدن. عزیزان همین که این عده میتونن بخونن و بنویسن باز جای شکرش باقی است. کاشکی منم از مدرسه اخراج میشدم الان واسه خودم کسی بو.دم نه اینکه با مدرک فوق لیسانس ....
  • sadegh IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 1
    نوشدارو پس از مرگ سهراب
  • محمد EU ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 3
    بازهم ضعف قانون ایران. بازهم بی عقلی. بنده موندم هدف آموزش و پرورش از جلوگیری ورود موبایل به مدارس توسط دانش آموزان چیست.
  • شیرازی EU ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    7 4
    مدیر مدرسه نادان، والدین ساده و زیر بار زور برو و دانش آموز حساس من خودم زمانی مدرسه می رفتم از اول دبیرستان موبایل می بردم مدرسه و خداییش مدیرمون کاریمون نداشت چون انسان روشنفکر و بفهمی بود.بیشتر ناظم ها گیر می دادن که بعدا خود مدیر مسئله رو حل می کرد. تو مدرسمون هم خیلی کم پیش اومده بود که کسی رو بیرون کنن و اگر هم بیرون می کردن مدارس دیگه راحت اون بچه رو می پذیرفتن. در ضمن اولیا هم به این سادگی زیر بار اخراج فرزندشون نمی رفتن . من دانش اموزایی که تا الان دیدم اگر اخراج می شدن ممکن بود که خیلی ناراحت بشن ولی نه در حد خودکشی.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    27 5
    این کار رو زودتر انجام دهید؛ قوانین همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز به بازنگری دارند
  • معصومه A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    واقعا متاسفم از عمل مدیر این مدرسه . گنده تراش دارن بی قانونی می کنن اونوقت زورشون به بچه 14 ساله میرسه. خیلی دوست دارم بدونم مدیر این مدرسه شبها راحت میخوابه یا نه ...
    • یک IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      42 0
      آره چرا نخوابه .پس اگه اینطور باشه که وزیر محترم!!!آموزش و پرورش دوره قبل کلاً باید همش بیدار می موند ولی دیدید که خیلی راحت گفت هر کسی به یه دلیلی میمیره و برای آسودگی خیال من و شما هم بابت همه اتفاقاتی که در آموزش و پرورش دورهای بعد از خودش هم خواهد افتاد جلو جلو عذر خواهی کرد.کک هیچکسی هم نگزید...
    • سره مرد IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      22 3
      یادش بخر نباشه چه کتک های الکی که نمیزدند تو این مدارس. حالا هم که واسه یه چیز الکی با جون بچه ها بازی میکنن!
    • بی نام EU ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      23 3
      "شاید وقت آن رسیده که قانون بردن تلفن همراه به مدرسه در مجلس مورد بازنگری قرار بگیرد، مثل قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره ای که منجر به مجرم شدن نیمی از مردم کشور شده است شاید وقت آن رسیده که قوانینی وضع کرد که در آن نسبت به وضعیت فعلی جامعه واقع بین تر بود." این قسمتش عالی گفته!
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      5 6
      من نمي دانم ما چرا عادت كرده ايم هميشه طرف متوفي را بگيريم و آدمهاي زنده را مقصر جلوه دهيم بابا بچه در اين سن نقض قانون كند و تا بگويند بالاي چشمت ابرو برود و خودش رابكشد بايد زنده ها را دار بزنيم مقصر بوده و خودش تاوان كارش را پس داده اگر بزرگ ميشد حتماً تا پليس جريمه اش مي كرد ميرفت خودكشي ميكرد.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    22 1
    تاسف انگیزه!
  • الف EU ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    79 4
    تو مدرسه ما (اصفهان) با تدبیر مدیر بچه ها موبایل میارن و تحویل دفتر میدن آخر وقت تحویل میگیرن خیلی هم خوب همه هم راضی. البته بردن سر کلاس واقعا به دردسرش نمی ارزه.
    • مدیرمدرسه IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      12 13
      عزیزدلم چه فایده داره شما صبح موبایلو بدی دفتر و ظهر تحویل بگیری ؟ شما که نمی تونی ازش استفاده کنی ! خب بزارش خونه !
  • بی نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    46 27
    آخه چرا موبایل بردن به مدرسه ممنوعه من نمیدونم؟ یادم نمیره ما رو هم عین زندانی ها میومدن میگشتن انگار ما در پشتمون کلاش قایم کرده بودیم و ... در کل باید این قانون از بین بره
    • داود GB ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      2 7
      خدا وکیلی نمیدونی؟؟؟؟؟؟؟ وقتی بهترین تفریح دانش آموز در تمامی ادوار تاریخ مسخره کردن معلم و آتو گرفتن ازش باشه اونوقت بهترین وسیله واسه این کار موبایله که باش صدا ضبظ کنن یا فیلم بگیرن ! حالا دیگه بازی کردن و وب گردیش که به خود دانش آموز ضرر میزنه به کنار
  • بی نام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    19 1
    باز شروع شد . ساعت 1 شب اینترنت قطع میشه و فقط سایتهای داخلی باز میشه . .... میخوان کاری کنن همه زورکی سایتهاشون رو بیارن ایران .
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    58 8
    شرم بر انسانها با افکار سنتی و دگم
  • احسان A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    همه جای ذنیا راحت موبایل و کامپیوتر میبرن مدرسه ، تحجر تا کی؟
    • بی نام US ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      83 14
      موبایل که خوب ... من یادم پیش دانشگاهی که بودم یکی از همکلاسیامو به خاطر اینکه تو تابستون ابروهاشو برداشته بود و هنوز کامل در نیومده بود مدرسه راهش نمیدادن
    • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      14 22
      ابرو برداشتن قرتی بازیه .موبایل لپ تاپ لازمه
    • javad IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      19 4
      دبیر باید سرکلاس امنیت روانی داشته باشد و اینکه نگران باشد که آیا دارند صدای او را ضبط میکنند یا فیلمش را پنهانی میگیرند و ... . دانش آموز هم باید امنیت روانی داشته باشد . همه ما میدانیم همین اصرار به آوردن گوشی همراه یعنی اینکه این دانش آموز میخواهد از آن استفاده کند و یا خیلی به آن نیاز دارد و همین یعنی یک وسیله ای که در فرآیند تدریس و یادگیری و آموزش اخلال ایجاد میکند. باید اگرنیاز به گوشی دارد آن را به آموزشگاه تحویل بدهد و هنگامی که کسی کاری داشت مدیر و معاون آن را به ایشان بدهند و.... بدون هیچگونه تعصبی قبول کنیم که آوردن گوشی در کلاس درس واقعا در یادگیری درس و امنیت کلاس اختلال ایجاد میکند. با تشکر
  • کیانوش IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 1
    همه چیمون با بقیه دنیا فرق داره . موبایل یه وسیله ضروریه چرا نباید همراه محصل ها باشه . به جای ممنوع کردن موبایل و تو سرشون زدن فرهنگ استفاده ازشو بهشون یاد بدن و صورت مساله رو پاک نکنند من یادم میاد کلاس دوم ابتدایی بودم مدیرمون اوردن اسباب بازی و وسایل بازی رو ازاد کرد ولی بهمون یاد داد که سر کلاس ازشون استفاده نکنیم . یادم میاد وقتی زنگ تفریح میشد بچه ها بجای به جون هم افتادن می شستن با اسباب بازیاشون بازی میکردن . اون موقع موبایل نبود ولی یادم میاد اتاری دستی مد بود خیلیا با همون خودشونو سرگرم میکردن و هیچ مشکلی هم پیش نمیومد.
  • بی نام IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 2
    واقعا چه مدیری؟متاسفم!
  • مردم A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 6
    چشم ، میخواین از این ببعد اپراتورهای اول و دوم و سوم و ... و حتی اوپراتورهای خارجی تو مدارس شعبه فروش سیم کارت دایر کنن و محصلین با رضایت نامه کتبی از والدینشون !!! بتونن خرید و فروش سیم کارت و تلفن همراه و ... را انجام بدن ، شما که به همه چی این مملکت گند زدین ، هیچکی هم که سرجاش نیست ، این یه رقمم از ترس خودکشی که ممکنه مد هم بشه قانونی کنید خیال هممون راحت بشه این را برا این گفتم که بدونین همین الان تو مدارس مواد مخدر هم خرید و فروش میشه ، امیدوارم اینطوری جناب نویسنده مقاله که هر سه قوه مقننه ، مجریه و قضاییه را با خود دارند حسابی واقع بین بشن
  • بی نام A1 ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    49 4
    نمونه این مورد در حدود 10 سال پیش،در شهر ما رامسر اتفاق افتاد که پدر یکی از اولیا به نام دکتر رادمان در اثر جدل لفظی با مدیر مدرسه دخترانه رضی کاظمی دچار سکته قلبی شد و متاسفانه فوت کرد.
    • آزاد A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      20 0
      پدر یکی از اولیا ؟!!!
  • بی نام GB ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    44 5
    کو گوش شنوا، متاسفانه اقایون اصرار دارتد که فقط با یک دید به جامعه نگاه کنن
  • بی نام A1 ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    62 14
    خدای من باید اون مدیر حداقل اخراج بشه!
  • بی نام A1 ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 67
    لعنت به موبايل و خانواده هايي كه بجاي دوست و رفيق بودن با فرزندان فقط پول ميدن بهشون
  • از طرف یک پدر A1 ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 18
    اخراج از مدرسه بخاطر موبایل کار درستی نبود بردن موبایل به مدرسه هم کار درستی نیست حالا این اشخاصی که دارن برای بردن گوشی به مدرسه کامنت میذارند وازش دفاع میکنند من فکر میکنم از قشر دانش اموز زحمت کش میباشند.
    • بی نام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      23 3
      نه اخراج درست بوده و نه بردن موبایل ، اما مجازات بردن موبایل به مدرسه یقینا اخراج نیست! بعدشم موبایل رو میشه به مدرسه یا هر جی دیگه برد اما خاموش!
    • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      8 1
      ديگه موبايل خاموش بردنش چيه
  • فوق لیسانس روان شناسی IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 9
    من وقتی نظرات رو نگاه کردم بیشتر متاسف شدم. به نظرم کار مدیر کاملا درست است. من پایان نامه ی ارشدم رو با موضوع تلفن همراه و تاثیرش بر روی توجه و حافظه ی دانش آموزان انجام دادم نتایج نشان داد که استفاه از تلفن همراه به شدت تاثیراتی منفی بر عملکرد دانش آموزان دارد. 2 شما از کجا می دونید که علت خودکشی اخراج از مدرسه بوده؟
  • باقری A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 5
    با سلام درهیچ جای دنیا آوردن موبایل در مدرسه جرم نمی باشد متاسفانه در شیراز چندبار آدم ربایی صورت گرفته آن هم در زمان خروج دانش آموز از مدرسه، یکی از دوستانم که بچه اش ربوده شده بود و ازش طلب پول کرده بودند می گفت موبایل به بچه ام داده بودم و جی پی اس اش را راه اندازی کرده بودم تا زمان تعطیل شدن از مدرسه برام زنگ بزنه برم بیارمش یا مشکلی پیش اومد با جی پی اس محلش پیدا کنم ولی متاسفانه مدیر مدرسه موبایلش را برداشته بود و وقتی بچه ام مدرسه اش تعطیل می شود درب مدرسه ربوده می شود و من مجبور شدم 250 میلیون پول پرداخت کنم تا آزاد شود.
  • سعید.م A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 7
    خودکشی یک مسئله ی ریشه داره.ساده کردنش به این شکل یعنی برخورد سطحی با یک مسئله که باید جدی واکاوی بشه.پایین آوردن صورت مسئله در حد مقصر دانستن مدیر مدرسه...فکر می کنم ترجیح همه این است که عمق فجایعی از این دست به یک خبر یومیه تقلیل پیدا کند...
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 5
    این مدیر با دو دوبار عذرخواهی راضی نشده آیا حالا وجدانش آرام و راضی هست؟
  • یه دبیر A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 6
    واقعا خبر تاسف باریه اینکه یه دانش اموز گوشی با خودش به مدرسه ببره حتما دلیل نمیشه راجبش فکر بد کنیم من خودم کسایی رو میشناسم که جزو بهترین دانش اموزان ولی تو کیفشون همیشه گوشی هست.از این مقاله میشه چنین برداشت کرد که این مدیر شخصی لجبازو بی احساسه من خودم یکی از دبیران هستم و توی مدرسه ای که کار میکنم ولی همچین سخت گیری تا به حال ندیدم حداکثر باید یه تعهد از اون دانش اموز گرفته میشد
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 3
    مدرسه ما هم تقریبا یک همچین شرایطی داشت تا جایی که من خبر دارم خیلی از همکلاسی هم به خاطر همین طرز برخوردها مبتلا به بسیاری از بزهکاری های اجتماعی شدن واقعا متاسفم
  • حق گو IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 4
    تصور کنید دانش آموزان ما موبایل همراه داشته باشند چه بی نظمی در مدرسه ایجاد میشود و چه دردسرهایی برای مسئولین مدرسه پیش می اید ما نباید از روی احساس نظر دهیم.بعد هم از کجا معلوم که این شخص به خاطر اخراج از مدرسه خودکشی کرده باشد و به خاطر توهین و تحقیرهای والدینش دست به این عمل نزده باشد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 2
    من فکر کنم همونطور که چندی پیش نخست وزیر یکی از کشورهای اروپای شرقی بعد از ریختن سقف فروشگاه که باعث کشته شدن چند نفر شد استعفا داد... حتما وزیر آموزش و پرورش هم توی ایران استعفا میده!!!!!
    • ارام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      5 1
      تو ایران اصن میشه مگه !!!!!
    • بی نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      3 0
      بله مثل اتفالق هایی که افتاد و وزیرای محترم استعفا دادن مانند آتش سوزی در مدرسه آذربایجیان غربی غرق شدن دانش آموزان تهرانی و تصادف در اردوی راهیان نور و و و و هزاران کشته دیگه که آب از آب تکون نخورد
    • مدیرمدرسه IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      1 1
      برای این که مدیری قانون منع بردن موبایل به مدرسه رو اجرا کرده وزیر باید استعفا بده ؟ کلا ما ایرانیا خیلی خاصیم !!!!
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 1
    آموزش و پرورش نیاز به یه خونه تکونی اساسی داره. تعدادی از مدیرها و ناظم ها و به خصوص مربیان پرورشی اصلا صلاحیت حضور در این پست ها رو ندارن. متاسفم که گاهی برای وظیفه ی مهم پرورش نسل بعد گروهی نادان و مبتلا به بیماری های روانی به شیوه ی کاملا قبیله گرایی انتخاب میشن.
  • بی نام AE ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 7
    خب همیشه وقتی ١ اتفاق اینطور خودش رو توی جامعه نشون میده مردم احساساتی میشن و هرچی میخواهند مینویسند ، بردن موبیل در خیلی از کشورها به مدرسه ممنوع است، بچه های ما تا کلاس ١٢ هم حق بردن موبایل به مدرسه رو ندارند، چه ربطی به دگم بودن دارد ، رفتار نادرست مدیران مدرسه بأعث این اتفاق تلخ شده ، مدیران مدرسه میبایست که از طریقه درست بچه رو هدایت کنند نه بدترین سناریو که اخراج از مدرسه است، البته ممکن است که این داستان عقبه ای داشته که ما نمیدانیم امیدوارم حقوق شهروندی دولت آقای روحانی برای دانش آموزان هم جایی داشته باشد تا حق آنها هم از مدرسه در ان تعریف شود
    • بی نام NZ ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      8 2
      این اراجیف رو کی بهتون گفته تو کشورهای دنیا بردن گوشی سر کلاس ممنوعه؟؟؟ اطلاعاتتونو به روز کنید جناب دنیا دیده!!
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 1
    يعني من الان مجرمم؟!!
    • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      3 1
      مجرمی و باید خودکشی کنی .
  • معلم A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 6
    دوستان بزرگوار و خوانندان گرامی خبر نظرات جالی ارائه کردند. در این دیدگاهها یک نکته مغفول باقی موند. چرا یک دانش آموز باید در واکنش نسبت به اقدام تنبیهی (هرچند نادرست و غیرعادلانه) اخراج از مدرسه دست به خودکشی بزنه ؟ اگر بنیان های تربیتی جامعه ما و روش های آموزش فرزندانمون درست بود، هیچ کسی به خودش اجازه نمی داد با جون خودش و یا دیگران بازی کنه. اگر به جوان و نوجوان مون یاد بدیم که خودکشی یعنی قتل نفس و جای خودکشی کننده توی جهنم هست، هیچ وقت فرد جرئت خودکشی کردن نمی داشت. چرا باید بنیان تربیتی خانواده این قدر ضعیف باشه که دانش آموز نتونه مشکل خودش رو به راحتی بیان کنه و به جای یافتن راه حل، آخرین گزینه ممکن رو انتخاب کنه ؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    1 1
    کاش می دانستیم رفتار ولدین با وی در خانه چطور بوده؟ قطعا ناراحتی او را از اخراج از مدرسه نه تنها التیام ندادند که آن را تشدید کردند
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    1 1
    انسان ها تاوقتي به سنت ها پايبند بودند همه چيز خوب بود ولي وقتي سنت شكني روي داد و پاي تكنولوژي آن هم بدون فرهنگ استفاده به ميان آمد همه چيز به هم ريخت چرا مدير و ناظم و... رامقصر ميدانيم چرا فكر نميكنيم كه يك بچه دبستاني چه ضرورتي دارد موبايل داشته باشد آنهمه با موبايلش چنان رابطه عاطفي برقراركند كه تحمل دوري اش را نداشته باشد و خودش را بكشد پدرها و مادرها زنگهاي خطر به صدا درآمد ولي گوش شنوايي نيست بهتر نيست خودمان به فكر نجات فرزندانمان باشيم موبايل - تبلت - اينترنت و.... خطرهايي است كه بصورت كاملاً مرموزي ما و فرزندانمان را به نابودي ميكشاند...