روزنامه شرق در گزارشی نوشته است:

 

کامبیز، 39ساله و دیپلمه علوم‌انسانی است؛ با ظاهری آرام و تیپی اسپرت. در حال حاضر برای خیل بیمارانی که نیاز به اهدای عضو دارند و تاب منتظرماندن در فهرست بلندبالای نهادهای اهدای عضو را ندارند، عضو بدن مورد نیازشان را به سرعت پیدا می‌کند. درواقع، او یک دلال فروش اعضای بدن است. کامبیز، قبلا تولید‌کننده چرم بوده اما سال86 ورشکست شده و کارش تا جایی پیش رفته که مجبور شده یکی از کلیه‌هایش را بفروشد تا زندان نیفتد. با اندوهی که در چهره‌اش موج می‌زند، از آن روزهای تلخ می‌گوید، به فاصله چنددقیقه، حالتش عادی می‌شود و ادامه می‌دهد: «وقتی برای فروش کلیه دنبال مشتری بودم، ایده این کار به ذهنم رسید.
چون گروه خونی من خاص بود مشتری‌های زیادی به من زنگ زدند و هرکدام قیمت بیشتری را می‌دادند. این موضوع، وسوسه‌ام کرد تا یک کار سازمان‌یافته برای پیداکردن عضو برای افراد نیازمند پیوند اعضا، راه بیندازم» او بلافاصله پرس‌وجو و سپس اقداماتش را برای راه‌اندازی شغلی که به تعبیر خودش، «بازاریابی اعضای بدن انسان» است، آغاز می‌کند: «اول از خریدوفروش کلیه شروع کردم. نزدیک یکی از بیمارستان‌های اطراف «ونک» پر است از آگهی‌های فروش کلیه. یک‌روز کامل برای پیداکردن افراد و صحبت‌کردن با آنها گذاشتم و اطلاعات اولیه را پیدا کردم. مشکل اصلی پیداکردن مشتری بود که اکثر این افراد از شناسایی آنان، عاجز بودند ولی من در بازار، بزرگ شده بودم و راه و چاه کاسبی را بلد بودم.
ابتدا سعی کردم به فهرست افراد منتظر اهدای کلیه دسترسی پیدا کنم و بعد از یک‌ماه این فهرست در اختیارم بود.» او تمایلی ندارد به نحوه پیداکردن این اسامی که به صورت معمول باید محرمانه باشد، اشاره‌ای کند، اما اگر این قاعده کلی را بپذیریم که ظاهرا در کشور ما دستیابی به محرمانه‌ها زیاد هم محال نیست، می‌توان تصور کرد برای تهیه این فهرست، وقت و انرژی زیادی مصرف نکرده است.
2میلیون؛ سود اولین دلالی کلیه
سرانجام، پس از دوماه، اولین معامله خود را انجام می‌دهد در مورد این معامله که حرف می‌زند، برق احساس غرور را می‌توان در چشمانش مشاهده کرد: «یک نفر بود که مدت‌ها دنبال کلیه سالم گشته بود. معمولا اکثر افرادی که آگهی فروش اعضای بدن می‌دهند، معتاد هستند یا مشکلات دیگری دارند. بنابراین، اعتمادی به آگهی‌ها نداشت. از طریقی به او وصل شدم. شانسی، شماره جوانی را داشتم که به خاطر تامین هزینه جراحی مادرش نیاز به پول داشت و حاضر بود سال 87 کلیه‌اش را شش میلیون تومان بفروشد. به خریدار که خیلی هم عجله داشت، قیمت را هشت‌میلیون اعلام کردم و نهایتا معامله سر گرفت و دومیلیون شیرین، رفت جیبم.» دومیلیون‌تومان در آن سال رقم کمی نبود.
پس او بیشتر وسوسه می‌شود و فعالیتش را گسترش می‌دهد، هرچند با مشکلاتی هم مواجه می‌شود: «اوایل خیلی سرم کلاه می‌رفت؛ مثلا مدت‌ها جهت پیداکردن خریدار برای یک کلیه سالم وقت می‌گذاشتم ولی وقتی می‌خواستم برای عمل آماده شود، فروشنده کلیه را فروخته بود یا چون برای انجام آزمایش خریدار و فروشنده باهم داخل آزمایشگاه می‌رفتند، دورم می‌زدند و چیزی دستم رو نمی‌گرفت. بعد از مدتی برای این مشکل، راه‌حلی یافتم. مقداری از مبلغ معامله را به‌عنوان پیش‌پرداخت به فروشنده می‌دادم و با او قرارداد می‌بستم که اگر کلیه را بفروشد باید دوبرابر پیش پرداخت را به من بدهد. از آن‌طرف از خریدار هم مبلغی به‌عنوان پیش‌خرید می‌گرفتم.» با ابتکارهایی که به خرج می‌دهد، به‌سرعت کارش رونق می‌گیرد و از سال90 وارد خریدوفروش بقیه اعضای پیوندی هم می‌شود: «بعد از دوسال چند نفر را استخدام کردم تا دم در بیمارستان‌ها پرسه بزنند و برایم مشتری پیدا کنند. یک روز یکی از آنها زنگ زد و گفت آقا کامبیز یک نفر قلب می‌خواد حاضره 50میلیون هم بده. اولش گفتم کسی قلب نمی‌فروشه که احمق! ولی بعدش یاد بیماران مرگ مغزی افتادم. یک‌بار، به جای فهرستی که از اسامی افراد منتظر دریافت کلیه خواسته بودم، فهرست بیماران منتظر پیوند کبد به دستم رسیده بود و وقتی از کسی که این فهرست رو برام آورده بود پرسیدم، گفته بود این اعضا رو معمولا بیمارستان‌ها و بیماران از فوتی‌های مرگ‌مغزی تهیه می‌کنند. به همین خاطر بعد از اون چند نفر رو استخدام کردم تا راپورت بیماران مرگ‌مغزی رو از بیمارستان‌ها بهم برسونن و بعد از اون، وارد کار فروش بقیه اعضا هم شدم.» در حال حاضر، او معامله تمام اعضای پیوندی را انجام می‌دهد. کافی است شما به عضوی نیاز داشته باشید، به «آقا کامبیز» خبر دهید و سر قیمت با او به توافق برسید، مبلغ فاکتور را بپردازید تا مشکل‌تان در اسرع وقت، حل شود. او در مورد مشکلات کارش می‌گوید: «معمولا چون حراست بیمارستان به واسطه‌های من که اطراف بیمارستان‌ها پرسه می‌زنند، مشکوک می‌شوند مجبورم هر ماه یا جاهاشون رو عوض کنم یا افراد جدید استخدام کنم. حتی یک‌بار هم خودم رو گرفتن و فعلا به قید وثیقه آزاد هستم. الان بیشتر ترجیح می‌دهم از روش‌های کم ریسکی مثل یارگیری از داخل کادر بعضی بیمارستان‌ها استفاده کنم.» چه مبلغی نصیب واسطه‌های کامبیز می‌شود؟ «اوایل پورسانتی حقوق می‌دادم ولی اکثرشون وقتی کاررو بلد می‌شدند بازم منو دور می‌زدند ولی الان ماهی دومیلیون‌تومان حقوق ثابت می‌دم. یک روانشناس هم استخدام کردم ماهی سه میلیون میدم تا با خانواده‌های مرگ مغزی‌ها صحبت کنه.»
سود 200میلیونی در یک‌ماه
از او در مورد درآمد خودش می‌پرسم، با اکراه می‌گوید: «بستگی داره! گاهی ماهی صدمیلیون، گاهی 200میلیون، بستگی داره! ولی الان خیلی‌ها منو می‌شناسن حتی بعضی از دکترها مریض‌هاشون رو به من معرفی می‌کنند به همین خاطر هر روز فهرست فروشنده و خریدارهام زیاد میشن.» ظاهرا رکود اقتصادی سال‌های اخیر برای کامبیز خوش‌بیاری داشته و عده زیادی از مردم برای فروش اعضای بدن به نزد او می‌آیند. حالا وارد بحث اصلی گزارش می‌شود: «اعضای بدن قیمت نداره و معمولا من بر اساس مشتری قیمت تعیین می‌کنم ضمنا بعضی از گروه‌های خونی مثلB+ گرون‌تر هستند.» او پس از آن قیمت‌ها را اعلام می‌کند که ارقام تا چند دقیقه دور سرم می‌چرخند، دلال محترم این‌گونه قیمت می‌دهد «کلیه بین 25میلیون تا 70میلیون‌تومان، قلب 70تا 200میلیون‌تومان، ریه 12 تا 50میلیون‌تومان، کبد 30میلیون‌تومان، و لوزالمعده یا همان پانکراس 45میلیون‌تومان.» اگر سرانگشتی حساب کنیم حداقل یک بدن سالم 500میلیونی می‌ارزد ولی جالب‌تر این است که یک دلال قیمت آن را تعیین می‌کند.
او در این زمینه می‌گوید: «بعد چهارسال کار کردن الان دیگه مثل دکتر تمام اجزای بدن رو می‌شناسم و اگر یک فرد را ببینم راحت می‌فهمم بدنش سالمه یا نه. از خریدار هم به خرج خودم یک چکاب کامل می‌گیرم تا مطمئن شم بدنش سالم است. البته من تو قرارداد می‌نویسم که اگر مشکلی پیش بیاد من پول رو پس نمیدم ولی بازم حوصله دردسر ندارم، برای همین سعی می‌کنم معمولا با دوتا دکتر متخصص درباره بیمار خریدار و همین‌طور فروشنده مشورت می‌کنم» قرارداد برای من جالب است، اصلا این کار قانونی است که قراردادش هم قانونی باشد؟
از او در مورد سود خالصی که پیشتر به آن اشاره کرده بود می‌پرسم و می‌گوید: «در حال حاضر 20نفر بازاریاب دارم. بچه‌های شرکت هم شش‌نفر هستند، حق مشاوره دکتر متخصص هم هست که ماهی حداقل 50میلیون‌تومان هزینه‌های پرداختی به افراد می‌شود و البته روانشناس و وکیل هم که هرازگاهی مجبور می‌شم عوضشون کنم و برای اینکه قفل دهنشون بسته بمونه مجبورم چند ده میلیونی بهشون بدم و بعدش هم هزینه‌های جاری که کلا نزدیک 70میلیون‌تومان این دفتر ماهانه خرج داره.» با این ارقام حداقل صدمیلیون‌تومان سود خالص ماهانه به جیب کامبیز می‌رود: «قبلا با هر خریداری کار می‌کردم ولی الان دنبال افراد پولدار هستم. به‌عنوان مثال چند وقت پیش یک پیرمرد پولدار قلبش با باتری کار می‌کرد و دنبال یک قلب سالم بود.
یک مرگ مغزی از اصفهان براش پیدا کردم خودم رفتم اونجا قلب فوت‌شده را 70میلیون خریدم و 150میلیون به پیرمرد فروختم. ولی معمولا روی هر عضو تا 10میلیون سود می‌کشم.»
سرطان ریه و بازار گرم دلالان
از او درباره پرطرفدارترین عضوی که در فهرست فروش دارد می‌پرسم و می‌گوید: «تو چند سال اخیر سرطان ریه زیاد شده و تازگی‌ها تقاضا برای این عضو خیلی بالا رفته به همین دلیل تازگی‌ها حتی تا 60میلیون هم خریدار داشتیم.» از حرف‌هایش معلوم است که در استان‌های دیگر هم کسانی هستند که با او کار می‌کنند. او اشاره می‌کند: «ورود به بیمارستان‌های تهران خیلی سخت شده و در ضمن به‌دلیل تبلیغات تلویزیون و رسانه‌ها اکثر خانواده‌هایی که فرد مرگ مغزی دارند به رایگان اعضای بدنشان را به افراد نیازمند می‌بخشند و به همین دلیل با بعضی از افراد در بیمارستان‌های استان‌های محروم ارتباط برقرار کردم چون آنها راحت‌تر و ارزان‌تر حاضر به فروش اعضای بدن فرد فوتی می‌شوند. همین امروز یک قلب از ایلام خریدم 30میلیون‌و50میلیون فروختم.» او از زیرشاخه‌ای از شغلش که یک‌سال است وارد آن شده می‌گوید: «رحم اجاره‌ای هم این سال‌ها خیلی طرفدار داره ما خانم (حامل رحم) را پیدا می‌کنیم و از کلینیک‌های ناباروری مشتری پیدا می‌کنیم از 25میلیون تا 40میلیون هم قیمت داره که معمولا حداقل 20میلیون به خانم (حامل رحم) می‌دهیم» 9ماه حمل بچه توسط یک نیازمند پول و 20میلیون سود خالص برای دلال این معامله. او می‌خواهد شغل خود را موجه نشان دهد بنابراین می‌گوید: «بالاخره جون خیلی از افراد را نجات دادم پس این پول حقمه. خیلی‌ها هم با فروش اعضا به نون و نوایی رسیدند. خود من اگر کلیه‌ام را نمی‌فروختم الان معلوم نبود تو کدوم تخت اوین خوابیده بودم.» از او در مورد تخفیف می‌پرسم. با حالت طلبکارانه‌ای جواب می‌دهد: «من فقط با آدم‌های پولدار کار می‌کنم حوصله شنیدن آه و ناله هم ندارم ولی شده که به بعضی از افراد تا پنج‌میلیون‌تومان تخفیف دادم ولی کلا چون دکترهایی که با من کار می‌کنند قیمت را می‌دانند اگر قیمت را بشکنم همه‌جا پر میشه و شاید گرون‌تر پول بگیرم ولی تخفیف نمیدم.» برای من سخت است باور کنم که دکتری که متخصص است و خود میلیون‌هاتومان ماهانه درآمد دارد با دلال کار کند. او در این مورد می‌گوید: «دکترهایی که خریدار معرفی می‌کنند از من پول نمی‌گیرند وقتی بیمارشان خودش می‌گوید حاضر است برای اینکه در فهرست انتظار نماند پول بدهد آنها او را به من معرفی می‌کنند.» از او درباره افرادی که به مرگ طبیعی فوت می‌شوند می‌پرسم. ظاهرا درآمدزا هستند.
کامبیز می‌گوید: «تا 48ساعت پس از فوت بعضی از اعضای جسد قابل پیوند است ولی مهم‌ترین عضوی که به درد ما می‌خورد و طرفدار دارد پوست این افراد است!» ظاهرا پیوند پوست هم برای افرادی که به هر دلیل دچار آتش‌سوزی شده‌اند یا خانم‌هایی که احساس افتادگی و چین و چروک می‌کنند جذاب است. او در مورد قیمت این اهدا می‌گوید: «بستگی داره ولی کف قیمت 20میلیونه ولی تا صدمیلیون هم برای پیوند پوست گرفتم.» از دفترش خارج می‌شوم. او نجات‌دهنده جان انسان‌هاست یا دلالی که فقط به فکر پول است. به‌هرحال شغلش نشان می‌دهد اگر پول باشد نه‌فقط می‌توان بعضی آدم‌ها را خرید بلکه می‌توان بخشی از اعضای پیکر زنده یا مرده‌شان را هم خرید.

1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 145
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    553 2
    وای به حال این مملکت.
    • احمد IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      22 1
      اگر عزم راسخ در مسئولین باشه، میتوان با تاسیس یک سازمان مثل انتقال خون، همه این بساط کثیف را جمع کرد. چرا کسی خون نمیفروشه و نمیخره؟ چون یک سازمان درست و حسابی داره. پیوند اعضا هم باید و به راحتی ساماندهی شود. اصلاً برای یک کشور کافر هم وجود این افراد ننگ است، چه برسد به کشوری که ادعای مسلمانی و شیعه اهل بیت بودن دارد.
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      26 15
      پیوند پوست از مرده خیلی چندش آوره.
  • رضا A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    640 7
    تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
    • صداي جوانان A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      اف بر تو باد كامبيز
    • صداي جوانان A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      196 3
      و جالب اينجاست كه كل ديه يه مرد بالغ حدود 150 ميليون است ولي اين آقا با فروش تكي اعضاي بدن ميگويد كه : (( «کلیه بین 25میلیون تا 70میلیون‌تومان، قلب 70تا 200میلیون‌تومان، ریه 12 تا 50میلیون‌تومان، کبد 30میلیون‌تومان، و لوزالمعده یا همان پانکراس 45میلیون‌تومان.» اگر سرانگشتی حساب کنیم حداقل یک بدن سالم 500میلیونی می‌ارزد ))
    • مردم A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      18 0
      از گزارش و اطلاع رسانی شما بسیار ممنونم ، من یه کارت اهدای اعضا گرفتم و همیشه همراهمه تا در صورت بروز حادثه ،تمام اعضای بدنم به نیازمندان واقعی اهدا بشه ، حالا تو فکر افتادم که مبادا اعضای بدن افرادی که بنابر وظیفه انسانی این حرکت را انجام میدهند دست این باندها بیافتد دوم شدیدا اعتقاد دارم اگر تعداد بسیاری از مردم در خصوص اهدای عضو پس از مرگ اعلام رضایت کرده باشند ، دیگه در بازار جایی برای این کفتارها و لاشخورها نمیمونه ، به نظر من مقصر سیستم وزارت بهداشت و مجلسه که دارند کوتاهی میکنند ، 50 ساله که گواهینامه رانندگی مردم امریکا یک گزینه اهدای عضو اختیاری داره ، یاد بگیرین
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      19 1
      چه بخوایم چه نخوایم واقعیت جامعه ما اینه.....دلاااااااااالی
    • ah IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      11 0
      تک فروشی گرون تره اه حالم بد شد عقم گرفته
    • بی نام EU ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 3
      هر جنسی بخوای بخری روی هم ارزونتره تا تک تک ;) کارش هم خوبه هم بد
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      9 1
      اف بر آن پزشکانی که سوگند نامه بقراط را برای ذخارف دنیوی می فروشند و با این تیپ دلالان همکار می شوند . نظام پزشکی ،آقای وزیر بهداشت ،نیروی انتظامی و .... کجائید ؟
    • وحيد EU ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      38 2
      طرف از كادر بيمارستان و حراست و دكتر و متخصص و ...همه رو ميخره: وقتي اعلام ميكنن ما داروي ايدز گياهي ساختيم بعد نظام پزشكي ما عين بوق هيچ عكس العملي در برابر اين دروغ نشون نميده بايد هم تجارت اعضاي انسان شكل بگيره. دوستاني هم كه ميگن اگهبيمار داشتيم ميرفتيم سراغش وجدان انساني رو ميبرن زير سوال چون با دور زدن قانون و گرفتن حق كسي كه توي صف پيوند بوده مطمئنا به قيمت گرفتن جون كسي ديگه زندگي ميبخشن به بيمارانشون. متاسفم براي سيستم بهداشت و درمان كشور.
    • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      38 2
      وقتی که مسوولین مربوطه توی خواب خرگوشی هستند افراد سودجو مثل این آقا اینطور مردم را تیغ میزنن!!! این آقا صرفا یک فرد سودجو و طماع هست که فقط پول براش مهم هست!! یعنی این تشکیلاتی که این آقا راه انداخته را نمیشه دولت و سازمان های مربوطه خیلی بهترش را راه بندازن تا نظیر این افراد اینطور خون مردم را توی شیشه نکنن؟؟!!! نمیشه یک ان جی او برای این کار تشکیل بشه!! آهای مسلمان ها!! حکومت اسلامی؟!! سینه زن های امام حسین!! روزه بگیرهای ماه رمضان؟!! دین و ایمان یعنی فقط نماز و روزه؟!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      47 1
      ميگه من حال و حوصله ي شنيدن آه و ناله مردم را ندارم و فقط با پولدار ها كار ميكنم آخه تو از حيوون بدتري كهذره اي انسانيت تو وجودت نيست
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      39 2
      به یاد مکزیک و قاچاقچیان مواد مخدر و اعضای بدن انسان افتادم. باورم نمیشه اینجا یک کشور اسلامی هست که مردم دارن اعضای بدن مسلمانان دیگه رو معامله می کنن.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      34 1
      مرده خور . نامی شایسته برای این عزیز از دست رفته.
    • بی نام FI ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      10 0
      "شماره جوانی را داشتم که به خاطر تامین هزینه جراحی مادرش نیاز به پول داشت" عجب عدالتی تو کشورمون وجود داره...... متاسفم
    • بی نام DE ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      6 0
      وفتی مردم به نهادهای دولتی و پزشکان اعتماد ندارند این تجارت کثیف و صدها تجارت کثیف دیگر شکل می گیرد. بر کشوری که مدعی مدیریت جهان است شرم است که یک فرد ناسالم براحتی مصاحبه می کند و با دها مرکز و پزشک و وکیل و کارمند هم کار می کند. آنوقت برای 70 هزار تومان جیب بری دو نفر را اعدام می کنند.
    • بی نام EU ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      8 0
      چقدر دستگاهای اطلاعاتی کشور ضعیف دارند عمل می کنند در پی این اقدامات ..
    • حسین A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      11 12
      قبول دارم که کارش خیلی خفت داره ولی دوستان علت اینکه کامبیز به این کار رو آورده چیه؟؟؟؟
    • امیر سرخ دل A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      5 0
      با حساب سر انگشتی که کامبیز خان کرده یه انسان 500 میلیون می ارزه پس چرا دیه تو بیمه حدودا 150 میلیونه؟؟؟؟ شگفتا!!!!!!!!
    • بی نام EU ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      3 9
      من یاد صهیونیست ها افتادم که از جنازها کلیه در میاوردن .استغفرلله
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    من حاضرم باش کار کنم
    • بی نام RS ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      آگهی استخدام نداره؟ منم می خوام جزو کادرش بشم
    • رضا ازرشت A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      90 20
      توکه حاضری باهاش کارکنی ازکفتارهم بدتری
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    بابا تو دیگه کی هستی! عجب مغزی به کار انداختیا!
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    339 5
    چه چندش آور، دیگه کار به کجا ها که نرسیده
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    96 2
    اینکارها رو بیمارستانها با یک قانون معین و یک مدیریت ساده و متمرکز از طریق یک سایت معمولی هم می توانند انجام بدهند . چون واقعا نمیشه کسی رو که خواهان خرید و کسی که خواهان فروش یه چیزی هست از خواستش منصرف کرد حتی عضو بدنش و باید اینکار رو قانونی و سازمان یافته کرد تا حداقل آسیبی به گیرنده و دهنده نرسد .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    140 1
    امیدوارم این کار به تجارت اعضای انسان و مشکلات بعدی مافیایی تبدیل نشه و دولت مرکز رسمی برای این کار ایجاد کنه با نظارت! و منکر واقعیات نشه.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      50 0
      شما از کجا میدونید مافیایی نشده؟ ماهی دویست میلیون مبلغ کمی نیست و مطمئناً این فرد برای اینکه در کارش دست زیاد نشود و کسی موی دماغش نشود دست به خیلی کارها ممکن است بزند
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    199 4
    برای خودم متاسف شدم واقعا
  • عرشیا A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    123 3
    حرفی برای گفتن ندارم .امیدوارم که ...هیچی ولش کن .
    • ناشناس A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 1
      حق این کامبیذاینه که اعضای بدنش رومفتی به اون کساییکه ازشون کلی پول میگیره تا اعضابهشون بفروشه بدن امیدوارم این پولهای کثیف روخرج دعوادرمونش کنه
  • mehrdad A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    به شما چقدر داد اینقد راحت تبلیغ بشه؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      141 8
      اسم را که کامل ذکر نکرده اند و اصلا معلوم نیست کامبیز اسم واقعی آن فرد باشد. این مصاحبه دارد زشتی های جامعه را بالا آورده و بازتاب می دهد.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 0
      دوست عزیز اینجا هم گفته نشه هرکس محتاجه اونو پیدا میکنه . بذار خبر آنلاین بگه این مصائبو همه بدونن تو این مملکت چه خبره . بذار همه بدونن تو چه منجلابی گیر کردیم بلکه کسی فکری بکنه. واقعا متاسفم و جز تاسف کار دیگری از من نوعی بر نمی یاد.
  • سورنا IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    448 8
    چه تجارتی کثیفی خیلی متاسفم که تو هموطن من هستی خیلی.
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 0
      با این کارش باعث میشه مشکل پولدارا حل شه ولی فقرایی که منتظر عضو اهدایی هستن سرشون بی کلاه میمونه.
    • بی نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      1 0
      تاحالابخاطربدهی چند"دقیقه"توزندان خوابیدی؟اصلأمیدونی ورشکستگی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • گودرز IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    سو استفاده از بد بختي مردم زمانيكه تيغ روزگار به استخوانش رسيده عين نامرديه.
  • بی نام EU ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    73 34
    درسته که الان همه دوستان دارند ایشون رو لعن و نفرین میکنند اما فقط کافیه شما یک بیمار دیالیزی یا نارسایی قلبی یا کبدی در خانه داشته باشید که سالهاست داره زجر میکشه و در لیست پیوند قرار داره ولی نوبتش نمیرسه و هر روز اب شدن و مرگ تدریجیش رو جلو چشماتون میبینید...اون موقع هست که حاضرید دار و ندارتون رو بدید تا بتونید یه کلیه یا قلب یا کبد سالم گیر بیارید و عزیز ترین فرد زندگیتون رو،هم از زجر مداوم و هم از مرگ تدریجی نجات بدید...مطمئنا در کنار این لعن و نفرین دوستان خانواده های زیادی هم هستند که به خاطر تامین عضو حیاتی برای بیمار پاره تنشون از این اقا ممنون باشند...
    • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      47 5
      آقا یا خانم محترم!!! ایشون این اعضای بدن رو تولید نمی کنه که! دلالی میکنه! یعنی به پولدارها میفروشه و اینجوری حق اون بیچاره ای که چندین سال تو نوبت نشسته ضایع میشه.
    • khakhs A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      18 1
      حتما کامبیز خودتی نامرد که طرفداریش رو میکنی، واست متأسفم کامبیز جاش تو حهنمه اینو مطمئن باش من که تو اهدای عضو ثبت نام کردم
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      8 0
      به اینم فکر کن که اگه پولدار نباشی این دلال واست هیچ کاری نمیکنه که هیچ تازه فرصت ها رو ازت میگیره میده به پولدارها.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    289 7
    آقا کامبیز مطمئن باش خوردن پولهایی که از این راه به دست می آوری از گوشت سگ حرام تر است
    • رضاآنلاین A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      177 6
      ازاین کامبیذبایدپرسیداگرعزیزای خودت هم مرگ مغزی شدن اعضاشون روچندتومن میفروشی
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    83 3
    واقعا گزارش متفاوتی بود!!!
  • م.ر! A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    با سلام راستش منم از شغل این آقا خیلی خوشم نیومد ولی مطمئنم اکثر ماها اگر خدایی نکرده مشکلی برای یکی از عزیزانمون پیش بیاد میریم سراغ همین آقا و کلی هم ازش ممنون میشیم
    • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      113 6
      شاید بریم سراغش ولی یقین دارم که از او "ممنون" نخواهیم شد ضمنا اگر فرهنگ اهدای عضو رایگان همگانی شود خود بخود بساط این عده جمع خواهد شد و "کامبیز" دیگری به خاطر آنکه خودش کلیه اش را فروخته است به خیل دلالان این کار اضافه نخواهد شد من جدا به فکر افتادم که بروم دنبال ثبت نام برای اهدای عضو رایگان بعد از مرگ مغزی
  • سحر IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    62 4
    وای حالم بد شد....یعنی چی آخه :-(
  • قاسم IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    184 8
    رفيق همينجوري هم نيست دست انتقام سنگينه زمين گير ميشي قول ميدم//////////
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    144 3
    خدایی این نون از گلوت پایین میره؟
  • امیر IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    18 64
    میخوام یه چیز بگم ، شاید کارش خیلی به مشام بعضیا خوش نیاد ، اما خب . خیلی ها الان دارن یه جور دیگه ای ... تیغ میزنن و کارای بد بد میکنن . اما خب روزگار جوری شده این طرف هم برای زندگیش دس به این کارا بزنه ، به نظرتون اگر بستر کاری براش فراهم بود و پول خوبی داشت بازم این راه و انتخاب میکرد، ( شاید ) به نظرم کارش هم چنان بد نیست !!!! جدای اینکه پول خوبی داره !!!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      5 1
      آره تيغ زدن از بقيه براي باصطلاح شما گذراندن زندگي خيلي آسونتر از درآمد چندر غازه كه با عرق جبين كسب مي شه ولي اين بهانه اي نميشه براي كار غيراخلاقي.
  • آیس IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    62 3
    دارم بالا میارم... چقدر پستی آخه...
  • hamed IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    49 2
    از راه دور بسیار متاسف شدم.
  • محمد EU ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    48 37
    جدا از اينكه كارش اخلاقي يا نه ولي من به استعدادش و پشتكارش غبطه خوردم ، اي كاش اين استعداد و ذكاوت رو تو يه كار اخلاقيتري خرج ميكرد !
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    55 2
    آخه این وسط چرا جایی نباشه که یه خورده شکل قانونی به خودش بگیره و خریدار و فروشنده آزاد (و خارج از صف پیوند) خودشون رو اونجا معرفی و با هم آشنا بشن ، کلیه هزینه های اون پزشک ها و اون مرکز رو هم ازشون بگیرن یه سود کمی هم بیشتر . آخه این وسط یکی داره یکی از اعضاش رو 20 م میفروشه ، این بابا با دلالی اونو به یکی دیگه میفروشه 50م خوب اگر یه جای قانونی تر باشه هزینه پزشک و . . . رو هم بگیره و اون 20م رو بیاد به طرف دیگه بده مثلا 35م واقعا دوستانی که این وسط دارن از این یارو دفاع میکنن براشون متاسفم این طرف داره از نا آگاهی دوطرف استفاده میکنه و سود هنگفتی میکنه تو جیبش
    • چرا چشمتان را میبندید؟ IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      6 1
      خیلی چیزها در این کشور اتفاق میوفته که مسئولان نادیده میگیرند. این یک مورد بود که خبرآنلاین عزیز ابتکار به خرج داد و گزارش داد. لطفا در مورد این حقایق تلخ اما واقعی هم گزارش بدید و تحلیل هم بکنید. صرف گزارش کافی نیست شجاع باشید و تحلیل و ریشه یابی کنید: فقر- فحشا- کودک آزاری- کودکان کار- بهداشت مناطق محروم- باند بازی مسئولین- رخنه مافیای قاچاق در ... - وضع ایتام- تکدی گری- تخریب گرایی(وندالیزم)- ادبیات سخیف مردم- معلمین شکنجه گر- نیاز به پارتی و معرف در ادارات- عادت شدن چاپلوسی- خودبرتر بینی- تزویر و ریا- دین فروشی- افسردگی جوانان- علل اجتناب جوانان از ازدواج- بی ارزشی مدارک تحصیلی- برخورد بد با ارباب رجوع در ادارات- رانت خواری- رشوه گیری- آرایش غلیظ بانوان در خیابان- و بینهایت ننگ دیگر... .
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    58 1
    وحشتناکه . ولی توی این کشور فعلا این افراد از دست قانون خلاص هستند و شاید روزی ما هم نیازمند آنها باشیم .
  • ناشناس A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    58 1
    راهش اینکه اهدای عضو در جامعه ترویج پیدا کنه و افراد سودجو منزوی بشن و افراد نیازمند به نیازشون برسن اینها همه نتیجه بی تدبیری افراد نالایق!
  • حسین IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    42 0
    وقتی سرمان را بکنیم تو ب..................................هر بلایی سرمان می آورند وقتی دولت کاری نکنه معلومه دلال ها اینگارها را می کنند و مردم را به سلابه می کشند .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 9
    من یه بچه 8 ساله سراغ دارم که خانواده اش حاضرند به هر قیمتی براش یه کلیه بخرند تا هفته ای 3 روز دیالیز نشه.اگر این گزارش واقعیه از خبرآنلاین خواهش میکنم که با ایمیل من تماس بگیره و تلفن این موجود خیالی را بهم بده یا بهتون میگم این بچه چه روزایی تو بیمارستانه که برید و با خانواده اش همونجا صحبت کنید هر چند که مطمئنم این گزارش دروغ محضه!با تشکر
    • ناشناس A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 0
      بابا یکم فکرکن امثال این کامبیذعوضی که بفکرسلامتی مردم نیسن که اینامافیای کثیف وخطرناکی هستندبیخودخانواده اون بچه بیچاره روتودردسرنندازراهش بخدا این نیست معلوم نیست این نیروی انتظامی کجاست که امثال این نامردهاراحت هرغلطی میکنن
  • ali IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    18 2
    کسی که بیمار شده و یا خانواده ای که فرزندشون مرگ مغزی شده هر دو انسان های هستن که شکسته شدن و به زمین خوردن ، باید با انسانیت دستشون رو بگیریم نه مثله آقا کامبیز کاری بکنیم بدتر به زمین بخورن شاید بعضی ها پول دار باشن و یا اصلا برای پول اعضا رو بفروشن ولی این سود آقا کامبیز حقش نیست !
    • رضا ازرشت A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      5 0
      علی آقاامثال کامبیذرونبایدانسان دونست اونهابیشترشبیه کفتارن
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 0
    دیر نیست زمانی که افراد بچه بدنیا بیارن تا لوازم یدکی خودشون یا دیگران رو تامین کنند ونیازی هم به تحقیقات رویان نیست.من تعجبم چطور بیمارستان اجازه می ده اعضا بدن یک مرگ مغزی به شخص یا اشخاص معین پیوند بخوره.حال بیماران رو درک می کنم و متاسفم از رنجی که می برند اما هر چقدر هم که شرایط سخت بشه نباید برای نجات جان یک انسان ،انسانیت رو زیر پا گذاشت.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 7
    ادم در حال غرق به برای نجات یافتن به همه چیز جنگ میاندازدامیدوارم هیچکس در موقعیتی قرار نگیرد که برای نجات جان عزیزانش راصی به چوب حراج زدن به تمام دارایی اش باشد. تصور کنید قلب شما یا اصلا قلب من باید تعویض شود ایا باید منتظر مرگ بنیشینم .باید چاره ای اندیشیده شود قلب ادمی که در سر چهاراها فروخته نمیشود باید کسی باشد که خانواده مرگ مغزیها را مجاب اهدا یا فروش اعضا بکند چه به پسندیم یا نه این کار فقط از عهده همچنین اشخاصی برمیاید.
  • بانوب IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    71 1
    الهم اشفع کل مريض
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 26
    گزارش شاید دروغ باشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    23 1
    یه لحظه فکر کردم این گزارش از یکی از کشورهای بلوک شرق گرفته شده....1970 مافیایه قاچاق انسان
  • جواد A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    9 43
    خیلی هم کارش ایول داره واقعا از هر چیزی پاکتره اصلا رضای خدا هم توی این هس به نظر من.چون داره به هر دو طرف حال میده.هر دو طرف هم میدونن این شیتیل خودشو بر میداره پس باهاش مشکلی ندارن
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      3 0
      واقعا اینطوری فکر میکنین؟!!یارو بچه اش داره میمیره.قلب نیاز داره.دارو ندارش 50 میلیونه!اقا روانشناس میفرسته سراغ خانواده یه مرگ مغزی جای اینکه اونارو راضی کنه ببخشن و اهدای عضو کنن راضیشون میکنه پول بگیرن و 50 میلیون بفروشن به این اقا..(اگه اهدا میشد اون خانواده بدبختم مشکلشون حل میشد و بچه اشون خوب میشد) .بعد این اقا قلب 50 میلیونی رو نه 60 میلیون و هفتاد میلیون که 100 میلیون میده به اون خانواده بدبخت که برن خونه و زندگیشونو بفرشون بدن به این!!و تازه خوندین که میگه تخفیف نمیدن تا قیمتها شکسته نشه!!!این اقا یه کفتاره...
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      2 0
      آره فقط به هركي كه پول داره
  • بی نام US ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    22 1
    نیروهای امنیتی تو اینجور موارد کجاهستن....؟ یه طرح خیلی خوبی که هست و تو آمریکا هم اجرا میشه و تو ایران هم با توجه به آمار بالای تصادفات خوب است اینه که به صورت کاملا اختیاری از افراد موقع گرفتن گواهی نامه میپرسن که اگه میخوان بعد مرگ مغزی اعضای بدنشون رو اهدا کنن امضا کنن.. که طبق آمار بالای 90 دزصد امضا میکنن
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      5 8
      عزیزم کارو سپردن به حقوقدانها . چون پادگانیها و سرهنگها خیلی وقته که دلشکسته از حرف رئیس جمهورن.
  • ملانصرالدین A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    42 7
    خداکنه پلیس این کامبیذنامردرودستگیرکنه
    • ایرونی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 1
      اینا مثل قارچن بازم درمیان باید فکر اساسی بشه
    • رامین IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      5 0
      نه عزیزم! پلیس کارهای مهم تری مانند نظارت بر اینستاگرام و وی چت داره.وقت نمی کنه قاچاقچی اعضای بدن رو بگیره
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    وااااااااااااااااااااای حالم بد شد. این چه پولیه که در میاره . اگر میلیارد هم باشه ارزش نداره که از گرفتاری و بدبختی آدمهای دیگه پول در بیاری . -- به نظر من ریشه این رفتارها بین ما آدمها ، در اینه که نفهمیدیم برای چی خلق شدیم و قراره توی این دنیا چی باشیم و چطور از این دنیا بریم .
  • لاهوت A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 5
    سلام مرسی ایده خوبی دادید برا تشکیل بانک تازه ...!!!!!!!!!!اخخخخخ..
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 2
    واقعا متاسفم برای این اقا...این پول خوردن نداره قطعا روزی چوبشو میخوره..ایشون دارن از بدبختی و بیماری و زجر دیگرون نون میخورن...اگر معامله رو بین خریدار و فروشنده جوش میداد و خوشدم به درامد کمتر راضی میشد.مثلا ده میخرید دوازده میفروخت که بازم خودش کلی سود و درامد داشت براش باز یه چیزی...ولی ایشون عملا دارن تجارت میکنن و این اصلا خوب نیست....
  • سعید A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    واقعاً متأسفم.
  • علی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 1
    به علت گشنگی و فقر میخوام کلیه ام بفروشم مشتری کجاست ولی سر پل صراط جلو احمدی نزاد میگیرم
  • بهروز RU ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 3
    بابا چرا دارین از حسودی میترکین میخام بدونم شما هم اگه لنگ ی کلیه باشین و این آقا ۲ سوته جور کنه واستون این حرفو میزنید من که به زودی میخام ی ریه جدید بخرم آخه خیلی سیگار کشیدم ریه خودم به درد نمیخوره قلبم هم بدجوری شکسته آقا کلیه تازه هم سراغ دارین؟ میخام ماله بچه باشه کیفیت داشته باشه
  • درستی A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 0
    .همگی وقتی در شرایط نیازقرار گرفتید .... قضاوت کنید...
  • محمد A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 1
    واقعا که !!!!!! حالمو بهم زدید با این گزارش مضخرفتون !!!!!
  • معمار A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    متاسفانه تر اینه که یکی نیست که جلوی این دلال بازی ها رو بگیره..اگر خوبه که کارشو قانونی کنن اگر بده که باید مجرمه ومحاکمش کنن.. سرعت بخشیدن به کار مردم خوبه ولی نه در قبال پول هنگفت گرفتن از مردم البته خودش گفت که فقط با پول دارها کار میکنه پس جان پول دارها واسش اهمیت بیشتری نسبت به جان مستضعف ها داره..در حالی که همه در برابر خدا یکسانند....
  • علی ازقایمشهر A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    13 4
    کامبیذیک مرده خورتمام عیاره واقعابرای وزارت بهداشت متاسفم کوتاهی تا این حد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    20 3
    لعنت به این نونی که میخوری:(
  • مینا RO ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 5
    این کار به خودی خود ناخوشایند به نظر میاد ولی وقتی می بینیم که توی جامعه ای که دلالی های خیلی بدتر از این (دلالی مواد مخدر، خرید و فروش کودکان، دلالی زن های خیابانی و .....) داره خیییییییییلی به راحتی انجام می شه، من فکر می کنم این نوع دلالی از اون کارها بدتر نیست. ضمنا داره برای نجات یه انسان کار می کنه که شاید خوب هم باشه!!!!!!!!!
  • هادی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 3
    سلام بیییاید واقع بین باشیم کار ایشان برای خیلیها مفید است . اگر سازمان دهی و قانونی شود و بحث عرضه و تقاضا در نظر گرفته و از ان بهتر تبلیغ برای اهدا قوت بیشتر بگیرد کار کاملا درستی است . من تمام اعضای بدنم را در صورت فوتم اهدا کردم. از شما هم تقاضا مندم این کار را بکنید
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    23 0
    من برادرم به کلیه احتیاج داره. انشالله هر چه زودتر عمل پیوند رو انجام بده و هم و غم خونه برطرف بشه. دوستان برای برادرم دعا کنید... یا علی
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    13 1
    کل بدنمون از یه مازراتی یا پورشه کمتره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    13 1
    تصور اینکه کسی پوست یا اعضاء عزیز از دست رفتش رو بفروشه سخته.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 12
    لطفا شماره شو بذاريد
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 9
    از نظرمن کار کامبیز بد نیست اگر خدای ناکرده عمل فوری لازم باشد کامبیز خان حاظر است قدرت خدا را می بینید سال 86 فلاکت سال 92 ماهی 200 میلیون اگر خداوند دری را ببندد باز یک در راحتر وبهتر به آدم اهدا می کند در کل برکراسی اداری اهدا طولانی است ولی کامبیز با کمی خرج بیشتر کار را راحت می کند پس قدر سلامتی که خداوند ارزانی داشته را بدانیم خدایا شکرت
    • رضا ازرشت A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      3 0
      قطعاجنابعالی خودت یک مرده خوری که این حرف رومیزنی اوف برشما
  • بهار A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 1
    همین الان رفتم توی سایت اهدا و ثبت نام کردم و کارت موقتمو دریافت کردم.همیشه میگفتم دوست دارم اینکارو بکنم ولی نمیدونم چرا فراموشم میشد.این اقا یه کار خیر تو زندگیش کرد اونم همین بود.باعث شد من عضو بشم...هر کسی این خبرو میخونه همین الان اینکارو بکنه..در عرض 5 دقیقه میتونین اینکارو بکنین تا حدااقل یه قدم خیلی کوچیک برداشته باشیم برای جلوگیری از این مدل تجارتهای وحشتناک.. بعد مردنمون اون قلب توی خاک در عرض چند هفته بپوسه و خوراک مورچه ها بشه خوبه یا اینکه بره تو سینه یه بدبختی که شاید توان پرداخت 150 میلیونم به این اقا نداره!!!اونایی که توانشو دارن برن از این اقا بخرن.بقیه رو من و شما باید به دادشون برسیم.کی از چطوری مردنش با خبره؟!!اینجوری هر روز یکی میگه:خدا بیامرزتش.
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 5
    خلاصه اینکه با این کار که یه داره میمیره جون یه نفر دیگه نجات پیدا میکنه
  • ساکت IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 1
    حیف شد ازش نپرسیدی برای کندن پوست متوفی آنها را نبش قبر می کنندیاازورثه می خرند!؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 1
    البته که الان خوب پول در میاره ولی چوب خدا صدا نداره یه روزی میشه که همه اینها رو باید پس بده اونوقته که هیچ پولی به دادش نمیرسه مگه روز و شب الکیه خدا همیشه ناظره .............
  • 555 IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    7 1
    کثافت کاری...... کاش یه مرکزی بود اینکار هارومیکرد و صدها جوون هم اسخدام میکرد که ماهی 1 میلیون گیرشون میامد......
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 1
    باور بفرمایید در هیچ نقطه ای از این کره ی خاکی جز ایران هیچکس نمیتونه به این سادگی پول در بیاره از بساز بفروشی تا فروش اعضای بدن...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 2
    چنان از اعضای بدن انسان حرف می زنه انگار دل و جیگر گوسفنده. پس چی می گفت اون آقای عدالت محور؟
  • ardalan A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 6
    واقعا مايوس شدم،از ايرانی بودن خودم متنفرم، اگه گزارشگری که اين گزارش رو گرفته، يه جو معرفت داشته باشه، بايد اين يارو رو لو بده
  • شجاع الدین عبادی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر جای کسی اشیم که با خریدن عضو مشکل حل میشه.. حتما خودمون هم می خریم... اما سوال اینجاست... اگر کسی که مورد پیوند قلب قرار میگیره بمیره چه اتفاقی می افته
  • بی نام US ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    نیروهای امنیتی تو اینجور موارد کجاهستن....؟ یه طرح خیلی خوبی که هست و تو آمریکا هم اجرا میشه و تو ایران هم با توجه به آمار بالای تصادفات خوب است اینه که به صورت کاملا اختیاری از افراد موقع گرفتن گواهی نامه میپرسن که اگه میخوان بعد مرگ مغزی اعضای بدنشون رو اهدا کنن امضا کنن.. که طبق آمار بالای 90 دزصد امضا میکنن
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    شاخ در اوردم نمیدونستم این شغل هم هست. اما از طرفی اگه این آقا نبود کسایی که تو جاهای دور افتاده مرگ مغزی میشن دفن میشدن و اعضاشون به کسی نمیرسید و خیلی های دیگه هم از دنیا میرفتن. بیشتر از اینکه کار شو ببریم زیر سوال ، سیستم اهدای عضو تو کشور مشکل داره که کسی تونسته از این مشکل استفاده کنه. باز خوبه این همه پول میزنه به جیب جون یه سری نجات پیدا میکنه :(
  • علی US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 1
    کامبیز بچت اگه مرگ مغزی بشه اعضای بدنش و چندمیفروشی؟....
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    این جور کار ها کاسبی نیست !!!!!! نامردی به تمام معنا هستش و نونش خوردن نداره حالا چه 100 هزار تومن و چه 100 میلیون تومن
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    خوبه! روزنامه شرق یک عرصه دیگه از دلالی رو به سود جو ها معرفی کرد!
  • مصطفی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    متاسفم
  • خوش تیپ IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 2
    خوشمان آمد
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    بخدا قسم اگر خانواده های بیماران مرگ مغزی حاضر به اهدای رایگان بشم اونوقت این کفتارها دیگه نمیتونن این کارهای کثیف را بکنن من وصیت کردم اگر اتفاقی برام افتاد باید هر کدوم از اعضا را که میشود اهدا کنید چه بدنم سالم بره زیر خاک چه پاره پاره هیچ سودی برام نداره اما اجر و ثواب این کار باعث ارامش روح انسان در آن دنیا خواهد شد .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    حرومت باشه
  • mostafa☻ IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 1
    خلق خدا به چه روزی افتاده اند از تدبیر شما!!!!!!
  • محمدازساری A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 0
    ازخدامیخوام این تیغی که کامبیذوامثالش به مردم نیازمندمیزنن یک روزبه جون خودشون هم تیغ بزنه
  • معین IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    دلال جون ادم ها.وای بر تو
  • وکیلی A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    مدعی العموم و پلیس هم که اصولا با این مسایل کاری نداره...... طرف راحت مصاحبه میکنه و افتخارش اینه که واسه خودش باند و تشکیلات داره، هرچی باشه مسایل مهمتری سلامت و امنیت جامعه رو به خطر میندازه
  • نویسنده AE ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    باید سریعا برخورد بشه با این تجارت کثیفء چند روز دیگه باند ادم ربایی و کلینیک زیرزمینی واسه تخلیه اعضا و فروشش شروع میشه.
  • رامین A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    تو جامعه ای که یه آدم .... میرن توی پیج یه فوتبالیست نامدار و مشهور فحش خوار و مادر می نویسند ،،، بدون هیچ منطق و دلیل چه انتظار دیگه ای از طرف داری،،،، بعضی موقع ها شک میکنم ما (ما ) از تمدن 2500 ساله باشیم حقمون هست دلار بشه 3000 تومان ، همه سایت ها فیلتر باشن
  • بی نام DE ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 1
    از یک طرف بد هم نیست شما فکر کن تا 3 روز دیگه نیاز به قلب دارید چه میخواید بکنید؟ این موردش خوب هست. اینکه سو استفاده کنه و تیغ بزنه چون مردم مظلوم نیازمند عضو هستند به نظر من حرام است. نونش خوردن نداره.
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 1
    خوب بازم به این نتیجه میرسیم کار دلالی تو ایران سودمندترین شغل محسوب می شود! اما فقط این آقا گناهکار نیست اون متخصصینی که این آقا را به بیمار معرفی می کنند هم مقصرند منی که یه آدم معمولی هستم و هیچ جایگاهی تو نظام سلامت ندارم که نمی تونم کاری کنم اما یک دکتر و متخصص حرفش خریدار داره اون میتونه کاری کنه که یک مرکزی برای نیازمندان اعضای بدن ایجاد بشه تا هر کسی به اندازه قیمت عضو پول بده نه بیشتر.
  • حسن A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    صد رحمت به دزد گردنه ولی متاسفانه این یک مشکل جهانیست چون عرضه کم و تقاضا زیاده و چون با جان انسانها سروکارداره پر رونقه ، من چند وقت پیش توی تلویزیون دیدم که یک آمریکایی برای پیوند کبد به چین سفر کرد تا در بیمارستان ، کبد یک اعدامی به اون پیوند زده بشه
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 0
    متاسفم که تو این کشور تولید کننده چرم ورشکست می شه ولی دلال اعضای بدن میلیاردر.
  • بابک IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    9 0
    گزارش خوبی بود. باید به ریشه نگاه کنیم و ببینیم مردم به چه روزی افتادن که ...
  • داریوش A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    من کارت اهدای عضو دارم آرزو میکنم اگر رفتم جوری برم که تمام اعضای بدنم به مردم هدیه بشه بدون هیچ منت و پولی دوستان کارت اهدای عضو بگیرین تا جلوی هوای نفس خودمون رو حتی در نداری ها و بی پولی بگیریم و هم جلوی کامبیزها کرفته بشه
  • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    گزارشگر محترم ، دمت گرم ، با یه داستان ساختگی ، داری فرهنگ سازی میکنی برای تشویق هموطنان جهت اهدای عضو و نهادینه کردن این فرهنگ ، آفرین ، خداییش فکرخودت بود یا یه حربه تبلیغاتی برای کندکردن لبه های تیز مقاومت مردم در برابر اهدای عضو؟ دست مریزاد، آفرین
  • مقیمی A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 0
    و باز هم نقش پول در زندگی امروز . آنهائی که دارند مشکلشان حل میشه و آنهائی که ندارند باید ......
  • هموطن A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 2
    درج این اخبار بازتاب منفی اجتماعی دارد
  • اکبر IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 1
    واقعاً دست دولت و وزارت بهداشت درد نکنه. در ضمن پیشنهاد می شود تا نامبرده ( کامبیز ) به تیم مذاکره هسته ای بپونده و بره و با امریکایی ها مذاکره کنه
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 1
    حالا خبرنگار صدا و سيما ( آقاي باي ) در مورد عطسه كردن مردم انگليس در خيابان گزارش تهيه كنه
  • قاسم IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 2
    ما مسلمانیم فقط ماه محرم ماه رمضان ساعت 11/30 موقع نماز اونم بخاطر اینکه اطمینان حاصل بشه والا همه ما یک دزد بیش نیستیم شما اداره جات ما نگاه کن شما دوره بره خودت نگاه کن اصلا خودت که هستی یه کمی فکره اش بکن واقعا سنگ امامان را به سینه میزنیم (ما 80 میلیون آدم دستامون توجیب هم هست خیلی جالبه
  • بنده الله RU ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    تشکیل یک بانک دولتی منصفانه ! یا آزاد کردن این کار برای ایجاد رقابت در بین شرکت ها برای پایین آوردن قیمت ها ! مثل اروپا
  • مهین IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 1
    واقعا خجالت اوره این مقاله برای اشاعه دلا لی اعضای انسانهای فقیر راه کار نشان میده خود روزنامه شرق نمیبا ید این تبلیغات را برای کامبیز انجام میداده و احتمالا پول حسابی گرفته
  • ماریه A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 2
    بچه ها یادتون نره که اگه این آقا نبود همین لاشخوری که که میگید عضوایی رو که این آقا خرید و به نیازمندش داد الان زیر خاک بود راهش خوب نیست ولی چاره چیه وقتی حتی خیلی از مرگ مغزی ها اهدا عضو نمیکنند
  • jamshid FI ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 2
    این کار دزدی اشکاره شما اون بدنی که متعلق به خداست ودستور دینی خاصی برای ان صادر نشده را میخری ومیفروشی بنظر من علمای اعلام دراین زمینه نظر بدن درست تره ولی من اونو شغل خوبی نمیدونم.
  • ت A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    سیستم سرمایه داری همینه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 0
    کجایی ببینی ملت ایران به کجا رسیدن . ای مرد بزرگ که یک قبر هم ملت ازت دریغ کردن .حق ملت نا سپاس همینه
  • بی نام A1 ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 1
    همکار و رقیب جدیدش منم من...‏!!‏!‏
  • مجید ش IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 0
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • داریوش قنبری A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 0
    سلام خیلی خوب بود کامیبیز جان پرچم بالاست موفق باشی مردم ما نمیفهند عالیسسسسسس بود
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    همه بی گناهیم دعوا نکنید با همدیگه به کسی ام بی حرمتی نکنید
  • خسرو A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    1 0
    ایشان بمانند بابک زنجانی کارآفرینی کرده