تسنیم نوشت:

معاون وزیر ارتباطات گفت: قراردادهای بلندمدت در زمینه تأمین پهنای باند بسیار به صرفه است اما فعلا سیاست‌مان این است که خریدهای خود را سالانه داشته باشیم.

 

محمود خسروی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه قراردادهای بلندمدت در زمینه تأمین پهنای باند بسیار به صرفه است، اظهار کرد: با این حساب، قراردادهای بلند مدت شرکت ارتباطات زیرساخت کنار گذاشته شد و این موضوع فقط در ارتباط با پروژه فالکون که قراردادی ۱۵ ساله است، انجام شد و در حال بازپرداخت آن هستیم.

وی همچنین درباره نرخ یک لینک ۱۰ گیگابیتی در قراردادهای بلند مدت گفت: در حال حاضر نرخ یک لینک ۱۰ گیگابیتی برای مدت زمان ۱۵سال چیزی در حدود ۲ میلیون یورو می‌شود که اگر آن را تقسیم بر ۱۵ و سپس ۱۲ کنیم هزینه اندک آن در ماه به دست می‌آید.

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: هزینه اجاره یک لینک با این مشخصات برای مدت یک سال، هم‌اکنون ۱۳۰ هزار یورو می‌شود و به عبارتی اشتراک ماهانه آن ۵۰ هزار یورو است اما با شیب نزولی قیمت‌ها ممکن است چهار سال آینده همین لینک را با قیمت ۱۰ هزار یورو به فروش برسانند و عده‌ای هیاهو کنند که زیرساخت ۴۰ هزار یورو بیش از قیمت اصلی خریداری کرده است.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت با تأکید بر اینکه هر چیزی باید به مقتضیات روز در نظر گرفته شود، گفت: اگر پهنای باند خود را به شکل ۱۵ ساله تأمین کنیم قطعا برای امروز بسیار عالی است ولی با توجه به روند نزولی قیمت‌ها در این بخش و حرف و حدیث‌هایی که وجود دارد، فعلا سیاست‌مان این است که خریدهای خود را سالانه داشته باشیم.

پیش از این نیز خبرگزاری تـسـنیم، با برگزاری میزگرد «راهکارهای کاهش قیمت پهنای باند» که با حضور نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، به عوامل متعددی که در افزایش قیمت‌های این بخش تأثیرگذار است اشاره کرد که یکی از این موارد همین قراردادهای بلند مدت زیرساخت در راستای تأمین پهنای باند بود تا جایی که حسین فلاح -مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در این باره اظهار کرد: یک علت بالا بودن قیمت مربوط به نوع خریدهای زیرساخت می‌شود و بعضا نوع قراردادهایی که می‌بندد به علت بلند مدت بودن قیمت را بالا می‌برد.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال زیرساخت پنج سال پیش پهنای باندی را خریده‌ اما هزینه آن را بلند مدت حساب کرده و در حالیکه تغییرات سریع این بخش در دنیا همواره باعث کاهش نرخ پهنای باند می‌شود، زیرساخت باید همچنان نرخ‌های گرانی را که در قبل خریداری کرده بپردازد در حالیکه زیرساخت نباید به سمت قراردادهای بلند مدت رود.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صالحی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    1 0
    سلام، قیمت 130 هزار یورو سالانه میشه ماهی 10800 یورو نه 50 هزار یورو اینا چطوری حساب کتاب میکنند؟