فارس نوشت:

مدیرکل فناوری اطلاعات با اشاره به اختلال‌های به وجود آمده در شبکه به دلیل پرداخت یارانه نقدی، گفت: در صورت توافق، یارانه نقدی اواسط هر ماه و برای جلوگیری از تراکم در بانک ها اواخر هفته واریز می‌شود.

ناصر حکیمی در نشست خبری همایش بانکداری الکترونیک با اشاره به ورود گوشی‌های هوشمند، اظهارداشت: بسیاری از تحولاتی که در سال‌های اخیر رخ داده نشان از ورود گوشی‌های هوشمند است.

وی افزود: به نظر می‌رسد بحث بانک و پرداخت‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند مساله بسیار همی است که بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور باید برای آن طرح و راهبرد داشته باشد.

به گفته برای ارایه سبد کالایی ابزار جدیدی در اختیار مردم قرار نمی گیرد و سبد کالایی از طریق فروشگاه ها ارائه می‌شود.

حکیمی گفت: این بانک امکان ارائه یارانه نقدی و غیرنقدی را با امکانات موجود دارد و می تواند به صورت ترکیبی نیز سبد و یارانه ارایه دهد.

 

* پیشنهاد بانک مرکزی برای تغییر زمان واریز یارانه نقدی

 

وی از پیشنهاد بانک مرکزی برای تغییر زمان واریز یارانه نقدی به اواسط هر ماه و اواخر هفته خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال 89 که بحث واریز یارانه نقدی آغاز شد بانک مرکزی همواره خواستار همزمان نبودن واریز یارانه با حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران برای جلوگیری از افزایش حجم تراکنش و بروز اختلال در این شبکه بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس بانک مرکزی پیشنهاد واریز یارانه نقدی در اواسط هر ماه و روزهای پایانی هفته را به سازمان هدفمند کردن یارانه ها ارائه داده ولی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این زمینه ملاحظاتی دارد.

این مقام مسوول در بانک مرکزی تصریح کرد: در صورت توافق، یارانه نقدی اواسط هر ماه و برای جلوگیری از تراکم در بانک ها اواخر هفته واریز می‌شود.

 

* تسویه کارت به کارت آنی است

حکیمی درباره وضعیت تسویه پذیرندگان اینترنتی گفت: تسویه تراکنش ها در گذشته 48 ساعته بود که با انتقال سیستم‌ها به شاپرک این زمان به 24 ساعت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تسویه کارت به کارت (تا سقف سه میلیون تومان) اینترنتی آنی است، اگر این امر با تاخیر انجام شود، تخلف است.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اظهارداشت: هرچند گمانه زنی هایی برای جریمه هزار تومانی در صورت تاخیر در انتقال مبلغ یادشده صورت گرفته بود اما تاکنون در این خصوص تصمیم‌گیری انجام نشده است.

وی با رد اخبار منتشره در خصوص مقاومت بانک‌ها برای پیوستن به شاپرک افزود: برخی بانک ها برای انتقال به سیستم شاپرک از آمادگی‌های لازم برخوردار نبودند و نیازمند زمان بیشتر برای عملیات انتقال بودند.

 

*سیستم تمام بانک‌ها به سامانه شاپرک متصل شده است

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از انتقال سیستم تمام بانک ها به سامانه شاپرک خبر داد و اظهار داشت: دو بانک برای پیوستن به شاپرک با مشکلاتی مواجه بودند که این مشکل در بخش فروشندگان اینترنتی بود.

حکیمی تصریح کرد: شاپرک یک نهاد حاکمیتی است که رابط میان بانک مرکزی، شبکه بانکی و شرکت های PSP است و استانداردسازی پرداخت‌‌های کارتی، کنترل و نظارت متمرکز در شبکه پرداخت، بازتوزیع سرمایه‌گذاری های انجام شده و هدایت منابع بانکها به سمت امور بهینه را مقدور می‌کند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    45 2
    برای جلوگیری از تراکم بانکها ، میشه بر اساس شماره کد ملی طرح زوج و فرد را به اجرا درآورد. خودمونیم عجب طرحیه !!!
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    68 1
    یادم میاد قبلاها یارانه برج قبل دور و بر دهم برج بعد واریز میشد که کم کم هر ماه دوسه روز با تعویق مواجه شد و حالا یارانه ماه قبل آخر ماه فعلی واریز میشه و باز دوباره زمزمه اواسط ماه بعد... اینطوری هر سه سال حدود سه و نیم ملیارد تومان تو جیب دولت میمونه .خوب اینهم یه جور صرفه جوئیه دیگه!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    68 8
    اگه يارانه هر كس رو روز تولدش در اون ماه به حساب بريزن اين مشكل به راحتي حل ميشه.
    • همایون A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      31 3
      جالبه ولی ریسکه!!!
    • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
      6 0
      اگه یکی 29 اسفند بدنیا بیاد چی؟ یا یکی 31 فروردین؟
  • اشکان A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    94 4
    حالا اگه خواستید اواسط ماه واریز کنید ، اون 10 روزی هم که سال قبل از دهم هر ماه به بیستم تغییر دادید لحاظ کنید
  • nima A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 17
    آره بعضى وقتا عابر بانکها خيلى شلوغه حتما که نبايد همزمان واريز بشه. بانکها واريزيشونو سه قسمت کنن بين تاريخ 10-15-20 هر ماه
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    12 11
    دولت يارانه رو بده اول برج وسط برج آخربرج هركى مىخادباشه
  • الهام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 2
    با تاریخ تولد موافقم////////////
  • امین1 IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    4 0
    هیچی فقط یارانه یک ماه دیگر پرید مثلا یارانه دی ماه رو 15 بهمن میدن وتا آخر سال بجای 3بار یارانه 2بار میدن بالاخره 3هزار میلیارد کم پولی نیست .معلومه آقایون دارن کارهای احمدی نژاد رو خوب یاد می گیرن
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    براساس رقم آخرکارت ها واریزشود مثلا کسی که رقم آخرکارت 1باشد اول ماه وکسی که رقم آخر کارتش 2باشد دوم ماه وهمینطور تادهم ماه همه واریزشود. تا تراکنشها به یک دهم برسد واشکالی بوجودنیاید.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    8 0
    شاپرک مسخره ترین کار بود
  • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    6 3
    نمیدونم 45 تومن چیه که مردم براش یقه میدرن
    • رضا م IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      2 2
      اقای بی نام اگه راست میکی انصراف بده
  • مهراد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    6 0
    قطعش كنند قيمتها رو برگردونند به قبل از آذر 89