دولت در بودجه سال ۹۳ تنها ۱۵ میلیارد تومان برای بودحه بیمه زنان خانه دار پیش بینی کرده است. اما فراکسیون زنان مجلس اعتبار بیمه زنان خانه دار را تا ‍۱۵۰ میلیارد تومان افزایش داده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بیمه زنان خانه دار از جمله وعده های دولت های هشتم، نهم و دهم است که البته تاکنون به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است. این درحالی است که همه دولت ها برای این بیمه بودجه کنار گذاشته بودند. اما در سال های گذشته بودجه پیش بینی شده، تامین نشده است. 

با این وجود دولت یازدهم ۱۵ میلیارد تومان برای بودجه زنان خانه دار پیش بینی کرده است. همین موجب انتقاداتی به دولت شده است. چه اینکه در بودجه سال ۹۲،  حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زنان خانه دار عدد اسمی وجود داشت. به گفته شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بودجه ۱۰۰ میلیاردی اصلا محقق نشده است. او امیدوار است که اعتبار ۱۵ میلیاردی بیمه زنان خانه دار در سال ۹۳ محقق شود. (اینجا)

با همه اینها، یکی از اعضای فراکسیون زنان مجلس گفته این فراکسیون بودجه زنان خانه دار در لایحه بودجه سال ۹۳ را به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش داده است. 

لاله افتخاری دراین به مهر گفته: با توجه به کاهش ۸۵ درصدی بودجه بیمه زنان خانه دار در لایحه بودجه پیشنهادی دولت، فراکسیون زنان تلاش بسیاری برای افزایش اعتبار بیمه زنان خانه داشت و در نهایت با رایزنی های انجام شده با کمیسیون تلفیق، اعتبار بیمه زنان خانه دار برای سال آینده از ۱۵ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

او گفت: پیشنهاد افزایش ۱۰ برابری اعتبار بیمه زنان خانه دار، از سوی فراکسیون زنان مجلس داده شده است و امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز این بودجه تصویب شود تا در سال آینده شاهد بیمه کردن ۵۰۰ هزار زن خانه دار با اولویت زنان سرپرست خانوار باشیم.

افتخاری درباره اینکه معاون زنان رئیس جمهور اعلام کرده اند، بودجه سال گذشته بیمه زنان خانه دار واقعی نبوده و تا کنون نیز هیچ اعتباری برای اجرای آن تحقق نیافته است، گفت: در سال گذشته نیز فراکسیون زنان پیشنهاد اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی را برای بیمه کردن زنان خانه دار داده بود و تا آنجا که اعضای فراکسیون زنان مجلس در جریان هستند، تا کنون ۳۰ درصد از اعتبار بیمه از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شده است و حتی آقای نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به ما اعلام کرده تا پایان سال مابقی اعتبار بیمه زنان خانه دار را تامین می کنند.

این تصمیم و رایزنی فراکسیون زنان مجلس برای افزایش بودجه زنان خانه‌دار درحالی است که بودجه عمومی دولت در سال ۹۳، انقباضی بوده است و دولت عملا پولی برای افزایش هزینه های این‌چنینی ندارد. 

 

۲۰ میلیارد برای عفاف و حجاب

این نماینده مجلس همچنین از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح حجاب و عفاف از سوی فراکسیون زنان مجلس خبر داد و گفت: دولت در لایحه پیشنهادی بودجه، اعتباری را برای حجاب و عفاف اختصاص نداده است اما فراکسیون زنان با پیشنهاد اینجانب 20 میلیارد تومان برای طرح حجاب و عفاف اختصاص داد و این پیشنهاد به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه داده شده است که امیدوارم این میزان اعتبار در بودجه سال آینده دولت گنجانده شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    21 0
    ببخشین میشه بگین تحصیلات شما در چه زمینه ایه همین جور نشستین دورهم گفتین چکار کنیم از بیکاری در بیایم یه صفر جلوی 15 میزاریم تا دیکه این کارو نکنن بعد برای عفافو حجابم رو چه اصولی تشخیص دادین 20 میلیارد لازمه چون هیچ کدوم از عددهایی که دادین با عقل جور در نمیاد بعد ای فراکسیون سیار فعال در دوره ریس جمهور قبلی هم جرت این کارها رو داشت چون تا به امروزصدایی از شما بلند نمیشد
    • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      20 0
      باز چشمشون به دو زار پول افتاد اقتصاد مقاومتی رو بی خیال شدند
  • رضا A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 0
    آنقدر که در قران از تضیع حق الناس گقته شده(فساد مالی) و تاکید شده که بر حجاب تاکید نشده حالا برای فساد مالی قانون و بودجه ای تخصیص نمی دهند!!!!!!!!
  • امید A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    9 1
    شما با این 20 میلیاردکار ایجاد کنید زنان خودشان حجاب و عفاف رارعایت میکنند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    7 0
    اون 20 میلیارد رو خرج ایجاد شغل کنین که زنی از فقر به تن فروشی رو نیاره... نه یه عده رو استخدام کنین برن به مردم بگن خانم روسریتو بکش جلو.....