داستان ازدواج اجباری یک دختر بازهم خبرساز شد

دومین رمان «م.آرام» نویسنده شیرازی و کاندیدای دریافت جایزه ادبی جلال‌ آل‌احمد با عنوان «پاییز حافظیه» با استقبال مخاطبان همراه شد.

به گزارش خبرآنلاین، نشر آموت رمان «پاییز حافظیه» نوشته «م.‌ آرام» را در حالی در اواخر پاییز روانه بازار نشر کرد که در دو هفته اخیر با استقبال مخاطبان همراه شده و به گفته ناشر در روزهای آتی برای چاپ دوم اقدام خواهد شد. استقبال از این رمان اجتماعی شاید نشانه اقبال عمومی به داستان‌های خانوادگی و قصه‌گویی ایرانی بر اساس داستان‌های سنتی اما پرکشش ایرانی باشد.

«پاییز حافظیه» داستان دختری از خانواده‌ای سنتی است که به طور اتفاقی در حافظیه با پسری آشنا شده و به علاقه‌ای شدید میان این دو منجر می‌شود، اما پس از اطلاع خانواده‌اش از این جریان، به شدت کتک می‌خورد و حتی زندانی می‌شود. پس از آن نیز از درس محروم شده و به اجبار به همسری پسرخاله‌اش در می‌آید و ....

نوشین، شخصیت اصلی کتاب، با اینکه هنوز عشق باربد را فراموش نکرده، به زندگی جدید خود خو می‌گیرد. اما تلفن‌های مشکوکی که به او زده می‌شود، باعث بدگمانی‌هایی از سوی ناصر، همسر او به وی شده و مشاجرات خانوادگی آغاز می‌شود. در ادامه این مشاجرات به جایی می‌رسد که ضربه لگدی که ناصر به پهلوی او می‌زند، باعث سقط فرزند او شده و داستان وارد کشمکش‌های تازه‌ای می‌شود.

«م. آرام» نویسنده اهل استان فارس در این رمان همانند کار قبلی خود چنان خواننده را با خود به عمق موضوع داستانش می‌برد که خواننده با آن همذات‌پنداری کرده و خود را یکی از شخصیت‌های رمان تصور می‌کند. او پیش‌تر در مصاحبه‌ای درباره این رمان گفته بود: دومین رمانم به نام «پاییز حافظیه» شرح زندگی دختری شیرازی در خانواده‌ای سنتی است که جدا از جنبه‌های سرگرمی، مسایل روانشناختی و تربیتی را در قالب داستان به مخاطب ارایه می‌دهد. البته بخش‌هایی از این داستان با الهام از زندگی فروغ فرخزاد نوشته شده است.

از «م. آرام» رمان پرفروش «نسکافه با عطر کاهگل» (برنده جایزه رمان اول ماندگار، برنده جایزه کتاب فصل و نامزد جایزه جلال‌ آل‌احمد) در نشر آموت منتشر شده است که در مدت 6 ماه به چاپ سوم رسیده است. از این نویسنده به زودی رمان «طلسم دلداده» نیز در نشر آموت منتشر می‌شود.

رمان «پاییز حافظیه» نوشته‌ «م. آرام» در 384 صفحه و به قیمت 17500 تومان توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =