برف و سرمایی که از جمعه وارد کشور شده و همچنان ادامه دارد، مدارس برخی استان ها را در روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۲، تعطیل کرد. دلیل هم علاوه بر برف و سرما، پیشگیری از افت بیش از حد فشار گاز شهری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در برخی استان ها مانند گیلان و مازندران، تعطیلی مدارس وارد پنجمین روز خود می شود. گفتنی است سازمان هواشناسی پیش بینی یخبندان برای دو روز آخر هفته کرده است. 

برخی مدارس استان های زیر روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۲، تعطیل هستند؛ 

- با توجه به برودت شدید هوا، یخبندان و مشکلات مرتبط با آن، تمامی مدرسه‌های مازندران در تمامی دوره‌های تحصیلی چهار شنبه ۱۶ بهمن ۹۲ تعطیل اعلام شد. غلامرضا سقائی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به برودت شدید هوا، یخبندان و مشکلات مرتبط با آن، کلیه مدرسه‌های مازندران در تمامی دوره‌های تحصیلی فردا چهار شنبه 16 بهمن 92 تعطیلند.

- مدارس و دانشگاه های گیلان چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۲ هم تعطیل است. اداره کل آموزش و پرورش گیلان هم اعلام کرد؛ بعلت بارش برف ویخبندان همه مدارس گیلان به غیر ازمقاطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان های آستارا -تالش-رودبار، ماسال و شاندرمن فردا تعطیل است. دانشگاه گیلان نیز فردا به علت بارش برف تعطیل است اما کادر اداری باید در محل کارشان حضور داشته باشند. فعالیتهای آموزشی همه مراکز دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان هم فردا تعطیل خواهد بود اما حضور کادر اداری در این واحدها الزامی است. دانشگاه پیام نورگیلان نیز اعلام کرد، فردا همه واحدهای این دانشگاه به جز واحد های فومن، شفت، صومعه سرا، رضوانشهر و بندرانزلی باز است. از دانشگاه علمی- کاربردی هم خبر رسید همه فعالیت های اداری- آموزشی این دانشگاه فردا تعطیل است ونام نویسی دوره کارشناسی هم از روز شنبه آغاز خواهد شد. فعالیت های آموزشکده های فنی - حرفه ای گیلان هم فردا تعطیل است اما کادر اداری این آموزشکده ها باید در محل کار خود حاضر شوند.

- سردی و برودت هوا و یخبندان برخی مدارس استان اردبیل را برای پنجمین روز به تعطیلی کشاند. روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد به علت برودت هوا و سرمای شدید تمامی مقاطع تحصیلی مناطق بیله سوار، جعفرآباد ، پارس آباد و اصلاندوز فردا در نوبت صبح تعطیل است.

- برخی مدارس همدان برای چهارمین روز متوالی به دلیل برودت سرما و یخبندان و نیز بارش برف از سوی سازمان آموزش و پرورش استان همدان روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد. محمد پورداود مدیر روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان همدان گفت: به دلیل برودت هوا و سرمای شدید برای حفظ سلامت دانش آموزان، مدارس پیش دبستانی و ابتدایی و نیز مدارس راهنمایی نواحی یک و دو شهرستان همدان روز چهارشنبه در نوبت صبح تعطیل شد. همچنین مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی در مناطق و نواحی نهاوند، خزل، بهار، لالجین، رزن، کبودرآهنگ، گل تپه، رزن، سردرود، قهاوند فردا چهارشنبه تعطیل است. به همین دلیل مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شهرستانهای اسد آباد، تویسرکان و قلقلرود روز چهارشنبه تعطیل است.

- اداره کل روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان شامگاه سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که مدارس مقاطع ابتدایی و راهنمایی استان روز چهارشنبه به دلیل بارش برف، لغزندگی معابر و سردی هوا تعطیل است. در این اطلاعیه آمده است مدارس مقاطع ابتدایی و راهنمایی شهر و روستای استان کردستان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فردا (چهارشنبه) تعطیل است.

محمدرضا قانع عزآبادی، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش یزد گفت: با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان و تداوم سرما و یخبندان و یخ زدگی معابر ناشی از بارش برف و به دنبال ابراز نگرانی جمع کثیری از والدین که با تماس های خود ، خواستار تصمیم گیری در این زمینه بوده اند و با هدف حفظ سلامت دانش آموزان تعطیلی این مقاطع انجام شده است. البته در مناطق میانکوه ، سانیچ، نصرآباد و بخش خضرآباد تمامی مدارس تعطیل خواهد بود.

- بارش برف و برودت هوا مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استان مرکزی را چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۲ برای دومین روز متوالی در نوبت صبخ و عصر به تعطیلی کشاند.

- تمامی مقاطع تحصیلی مدارس در شهر قم فردا چهارشنبه در شیفت صبح تعطیل است. بر اساس گزارش اداره کل مدیریت بحران قم همچنین مدارس توابع و روستاهای قم نیز در هر دو شیفت صبح و عصر تعطیل خواهد بود. تمامی ادارات استان قم به جز دستگاه های امدادی و درمانی به دلیل کاهش در مصرف گاز فعالیت خود را از ساعت 9 صبح آغاز می کنند.

- اکثر مدارس شهرهای استان کرمانشاه برای دومین روز متوالی به علت بارش برف و یخبندان در روز چهارشبه تعطیل شد. روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه اعلام کرد؛ مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول شهرهای کرمانشاه، روانسر، پاوه، باینگان، جوانرود، ماهیدشت و گواور در نوبت صبح چهارشنبه تعطیل است. همچنین مدارس متوسطه دوم شهرهای فوق روز چهارشنبه با یک ساعت تاخیر آغاز می شود. مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهرهای اسلام آبادغرب، دالاهو، صحنه، هرسین، ثلاث باباجانی، حمیل، دینور و بیستون نیز در مقطع ابتدایی نوبت صبح فردا تعطیل است. مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان کنگاور روز چهارشنبه تعطیل است.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همه مدارس نوبت صبح و بعدازظهر استان بدلیل سرمای هوا فردا چهارشنبه تعطیل است. براین اساس، پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استان در نوبت های صبح و بعدازظهر تعطیل است.

- مدارس تمامی مقاطع تحصیلی چهارشنبه روز چهارشنبه 16 بهمن ماه جاری، ساعت 9 صبح آغاز به کار می کند. بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری،تاخیر در آغاز به کار مدارس این استان به دلیل سردی هوا در پی بارش های اخیر اتخاذ شده است.

- روابط عمومی آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: در ادامه بارش برف سنگین، نوبت صبح مدرسه های این استان چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۲ تعطیل است. تعطیلی نوبت صبح چهارشنبه تمام مدرسه های شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد، اشتهارد و فردیس در استان البرز را شامل می شود. در مورد احتمال تعطیلی نوبت بعدازظهر مدرسه های استان البرز هنوز تصمیمی گرفته نشده است.



۴۷۴۷



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • fffffff A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    3 7
    آخ جون.
  • مهدی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    6 14
    آیا اصفهان فردا چهارشنبه تعطیل است ؟
  • بی نام NO ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    8 16
    20، 25 سال قبل، زمانی که ما مدرسه می رفتیم کلاس ها سرد و تمام زمستون برفی و راه ها لغزنده بود هیچ وقت هم تعطیل نبودیم. حالا چی شده که چپ و راست همه جا رو تعطیل می کنن؟
    • عسل IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      3 2
      سلام به دوست عزیز که هنوز فکر می کنه قرن ....هستیم ولی بهتر است به عرض شما برسانم که الان قرن 21 است هستیم و بچه های این دورهو زمانه مثل قدیم نیست و من از شما خواهش می کنم که عقیده ی خود را برای خود نگه دارید و از اطلاعات گذسته تان در اختیار مردم نگذارید. البته بگویم که بچه های الان که همش دارن دود نوش جان می کنند ولی بچه های خارج وقدیم همش در پاکی وسلامت به سر کی بردند وحالا فکر کنم فهمیده باشی که چرا برای برف بچه های ایرانرا تعطیل می کنند.
  • بی نام SK ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    13 34
    آخه مگه نو برشو اوردین؟؟چرا اینقدر الکی تعطیل میکنید.پس بچه ها تو کشوای سردسیر چیکار میکنند.؟؟! باور کنید تعطیل که میشند تازه بیشتر میاند بیرون و شروع می کنند به برف بازی...
    • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      14 1
      خب برف بازی کنن مگه چه اشکالی دارد
  • امید A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 14
    سلام دوستان به این بندگانه خدا بگویید این قدر تعطیلی نذارند به خدا ما از درسو مدرسه افتادیم؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    11 3
    لطفا از دانشگاه ها هم خبر بگیرید . ما دانشجویان مقطع فوق لیسانس دانشگاه شاهرود برای یک روز کلاس باید شبانه با اتوبوس در این جاده ها برویم . لطفا اطلاع رسانی نمایید.
  • شایان A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    5 3
    شورش رو در اوردن یا دوشیفت رو دراستان قم تعطیل کنید یا اصلا تعطیل نکنید
  • رضا A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    4 2
    با سلام خسته نباشید خواهش می کنیم چهار شنبه 23 بهمن را بین تعطیلی اعلام کنید با تشکر فراوان از شما
  • هدا A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    2 0
    ماکه مدرسه نمیریم پس به نفعشونه که تعطیل کنند
  • سجاد هاشمی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    2 0
    هر کی فردا بره مدرسه