کتاب‌هایی که درباره «حضرت زینب (س)» منتشر شده است، نظرم را جلب کرد.

یکی از آنها کتاب «بانوی کربلا، حضرت زینب (س)» است. این کتاب را «عایشه بنت الشاطی» نوشته و «رضا صدر» آن را ترجمه کرده است. کار انتشار کتاب را موسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی بر عهده داشت. 

کتاب دیگر انتشارات موسسه تحقیقات و معارف اسلامی  «200 داستان از فضائل و کرامات و مصائب حضرت زینب (س)» است. این کتاب را «عباس عزیزی» نوشته و به شخصیت حضرت زینب ( س ) در این کتاب می پردازد.
 
کتاب‌های رمان نیز درباره حضرت زینب (س) نوشته شده است. از جمله آن‌ها «سید مهدی شجاعی» است. این نویسنده  کتابی را با عنوان «آفتاب در حجاب» درباره حضرت زینب (س) منتشر کرد. این کتاب که روایت واقعه کربلا و عاشورا از زبان حضرت زینب (س) است، در 18 فصل توسط انتشارات نیستان منتشر شد.  
 
کتاب «زیباترین شکیب» عنوان اثر «اکبر اسدی» و «مهدی رضایی» است. این کتاب با مقدمه «جعفر سبحانی» آغاز می شود و توسط بنیاد مستضعفان، جانبازان انقلاب اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی جانبازان منتشر شده است.

کتاب دیگر درباره حضرت زینب (س) کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتون بارا است. این کتاب در شش فصل با عناوین «آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»، «فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس» و «حماسه پیروزی» و کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» در چهار فصل با عناوین «زندگانی فردی زینب کبری (س ) « حیات سیاسی»، «قیام» و «زینب وقیام امام حسین (ع)»، هر یک در شمارگان 3000 جلد از سوی شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شد.
 
« زینب کبری (س) پیام آور عاشورا»، در قالبی عمیق به زندگی و حیات عقیله بنی‌هاشم می پردازد و منصوری لاریجانی، نویسنده این کتاب با رعایت ایجاز و روانی قلم خود، خوانندگان این اثر را به ضیافت پر برکت حضرت زینب (س) میهمان کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتیب خلیلی A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    3 3
    بنده هم این روز رو به همه خصوصا همکاران خودم تبریک میگم اما از مسولین خواهشمندم کمی هم به فکر معیشت ما پرستاران هم باشند الان پایان سال کلی طلب داریم اما متاسفانه کسی جوابگو نیست! مسولین همه به مرخصی میرن با تمام پاداش و عیدی ومزایا اما من و همکاران بدون دریافت مزایای استحقاقی خود باید به پیشباز نوروز بریم. ممنون خبر...
  • محمد جمالی A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    4 2
    روز پرستار رو به تمام پرستاران زحمت کش تبریک میگم.
    • علی IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      1 0
      خطاب به کسی که تبریک روز پرستار را منفی داده . تو دیگه کی هستی ؟؟؟؟؟