۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

مرندی در جشنواره علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: معنویت بعد مهم سلامت است که باید به آن بیشتر توجه کرد و در پژوهشهای پزشکی باید به این موضوع توجه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در جشنواره علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت:‌ با وجود اینکه پژوهش از اهمیت زیادی باید در کشور برخوردار باشد اما توجه کمی به آن شده و اولین جایی که در این باره لطمه دیده پژوهش و بهداشت است.
او با بیان اینکه این جشنواره برای هفتمین بار با هدف تقدیر از پژوهشگران برگزار می شود گفت: پژوهش از اهمیت زیادی برخوردار است و رهبری بر آن تأکید دارد،برای همین اعتباراتی برای پژوهش در نظر گرفته شده اما عملا توجه کمی به آن شده است.
او ادامه داد: هرچند سازمان‌های مختلف در درون خود کارهایی را انجام می‌دهند اما آنطور که باید به پژوهش توجه نمی‌شود.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور، گفت: اولین جایی که در این زمینه لطمه می‌بیند پژوهش و بهداشت است و از آنجایی که تکریم از پژوهشگران از اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی تقدیر از پژوهشگران جزء وظایف ماست و کمترین کاری است که می‌توان برای آنها انجام داد.
مرندی گفت: تکریم از پژوهشگران در زمینه‌‌های مختلف از جمله فلسفه، ‌منطق، فقه اسلامی و مسائل معنوی جزء وظایف اصلی فرهنگستان است که در اساسنامه آن نیز آمده است.
در این جشنواره 10 نفر از برگزیدگان حوزه پژوهش در علوم پزشکی تقدیر شدند که در این میان رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به دلیل تولید مقالات بیش از 1500 عدد توانست دانشمند برگزیده دهه اخیر در رشته علوم پزشکی شود.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    1 0
    مگه به بودجه بخشهاى ديگه توجه مىشه
  • امید A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    یکی از راه های بهبود سلامت جامعه که جنبه ی پیشگیرانه دارد توجه به ورزش است. حال کافی است نگاهی به بودجه ی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور در چند سال اخیر کنید ... به عنوان مشتی نمونه ی خروار ... کاش این همه شعار تمام می شد!!
  • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    هفته پژوهش 92محیط زیست مشخص نشد چی شد و خانم ابتکار چه کرد؟