۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

مهر نوشت:

نایب رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران گفت: صادرات مواد خام و سنگ آهن ظلم به صنعت کشور است.
مصطفی علی اکبریان عصر چهارشنبه در حاشیه سمپوزیوم فولاد 92 در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش افزوده سنگ آهن در تولید گندله مورد نیاز صنایع فولاد ، خواستار گسترش طرح های گندله سازی در کشور شد.
او گفت: تامین گندله و گاز از مشکلات عدیده و همیشگی صنایع فولاد کشور است. نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به طرح توسعه فولاد هرمزگان گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان به ویژه سنگ آهن و راه اندازی واحد گندله سازی در فولاد هرمزگان می تواند نیازهای اولیه این صنعت را مرتفع کند.
اکبریان با بیان این موضوع که کشور از برنامه زمان بندی در افق 1404 در صنعت فولاد عقب است، گفت: چشم انداز تولید 50 میلیون تن با بسته فعلی میسر نیست و کشور نیازمند تدوین برنامه ای مشخص برای دست یابی به ظرفیت ذکر شده است.
او با بیان این موضوع که استان هرمزگان می تواند قطب آینده تولید کشور شود، گفت: مجاورت با آبهای آزاد مدل های متفاوت حمل و نقلی، داشتن بندرگاههای زیاد، نیرو متخصص ماندگار و بومی، در همسایگی قرار داشتن با معدن گل گهر سیرجان و بهره مندی از منابع گاز عسلویه موقعیت ممتازی را برای توسعه صنعت فولاد در منطقه ایجاد کرده است.
نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران گفت: در ابتدا و انتهای خط تولید فولاد در کشور جهش های بلندی را شاهدیم اما در میانه شاهد خلاءهای فراوانی هستیم.
اکبریان با اشاره به ظرفیت معادن سنگ آهن و کارخانه های نورد گفت: توسعه های میانی مانند تبدیل سنگ آهن به گندله هم باید به موازات ارتقاء معادن سنگ آهن و کارخانه های نورد پیش می رفت.


23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    2 0
    اگر داخل بخواهید مصرف کنید مافیای سنگ اهن تولید میشود و اگر بخواهید صادر کنید باز هم مافیای صادرات غیرنفتی سنگ اهن تولید میشود. بهتره که مستعمره شویم.