روزنامه اعتماد نوشت:

در حالی که قرار است سحرگاه فردا فرزانه پای چوبه‌دار برود، خانواده او همچنان در تلاشند تا رضایت اولیای دم را برای بخشش جلب کنند. این تلاش‌ها در حالی است که پدر شوهر فرزانه اعلام کرد در تصمیمش برای قصاص عروس سابقش مصر است. در همین حال فرزانه پیش از انتقال به انفرادی آخرین خواسته‌اش را دیدن دخترش برای آخرین مرتبه اعلام کرد. به گزارش خبرنگار ما، فرزانه متهم است روز 10 بهمن ماه سال 86 شوهرش احمد را در

خانه‌شان در اصفهان به قتل رسانده است. او در مراحل مقدماتی بازجویی اتهام قتل را برعهده گرفت و گفت چون شوهرش به او تهمت می‌زد ناخواسته دست به چنین کاری زده است. در چنین شرایطی او با درخواست خانواده احمد از سوی قضات شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان به قصاص محکوم و این رای نیز در دیوان‌عالی کشور تایید شد.

طبق آنچه از قبل اعلام شده بود روز 13 بهمن ماه گذشته فرزانه در زندان اصفهان پای چوبه ‌دار رفت. در حالی که طناب ‌دار دور گردنش حلقه زده بود فرزانه گفت قاتل نیست و مردی به نام «الف» شوهرش را کشته است. التماس‌های او در آخرین لحظه‌ها کارساز شد و پدرشوهرش یک ماه به او فرصت داد تا قاتل اصلی را رسوا کند.

چند روز بعد فرزانه طی نامه‌یی به دادستان اصفهان جزییات بیشتری از ماجرای قتل شوهرش را شرح داد. او گفت دوست شوهرش وارد خانه شان شده و با تهدید او شوهرش را کشته و گریخته است. فرزانه گفت: «الف» ادعا کرد می‌خواهد احمد را بکشد و در ادامه همسرش را طلاق بدهد تا با من ازدواج کند. به دست و پایش افتاده بودم تا او را از تصمیمش منصرف کنم اما فایده‌یی نداشت. «الف» گفت چون تو بچه‌داری خانواده شوهرت قصاصت نمی‌کنند. او من را تهدید کرد اگر در این باره چیزی به کسی بگویم خودم و خانواده‌ام را می‌کشد. من هم از ترس اتهام قتل شوهرم را قبول کردم.

اظهارات فرزانه در حالی است که پدر شوهر او در گفت‌وگو با «اعتماد» از قطعی بودن تصمیمش صحبت کرد و گفت: قاتل باید قصاص شود و من روز اجرای حکم به زندان اصفهان می‌روم تا در مراسم اعدام قاتل پسرم حضور داشته باشم. من کاری به حرف‌هایی که زده می‌شود ندارم. دادگاه تعیین کرده که قاتل چه کسی است و او باید مجازات شود. هیچ بخششی هم در کار نیست.

از سوی دیگر مادر فرزانه نیز شرایط روحی دخترش را خیلی بد اعلام کرد و گفت آخرین خواسته او دیدن دخترش است. او به «اعتماد» گفت: قرار است دخترم را به انفرادی منتقل کنند. از ما خواسته‌اند برای دیدن او به زندان برویم. با این حال وقتی با فرزانه تلفنی صحبت کردم او گفت آخرین خواسته‌اش دیدن دخترش فاطمه است. این زن ادامه داد: دخترم شرایط خیلی بدی دارد و می‌گوید می‌خواهد برای آخرین مرتبه دخترش را ببیند. شاید با این کار او آرام شود. آخرین مرتبه‌یی که فرزانه دخترش را دید او فقط 2 سال داشت. بعد از این حادثه فرزانه به زندان افتاد و از دیدن دخترش محروم شد. حالا فقط دیدن فاطمه می‌تواند فرزانه را آرام کند.
.
مادر فرزانه درباره آخرین تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم گفت: ما همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. در این مدت چند واسطه فرستاده‌ایم تا شاید پادرمیانی آنها نتیجه دهد اما تا به حال این کارهای نتیجه‌یی نداشته است. با این وجود سحرگاه سه‌شنبه هفته قبل از اجرای حکم من و شوهرم جلوی زندان می‌رویم و به دست و پای پدر شوهر فرزانه می‌افتیم تا شاید او به جوانی دخترمان رحم کند و او را ببخشد.دخترم در آخرین تماسی که با هم داشتیم گفت  می‌خواهد زنده بماند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 107
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوریا A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    8 22
    6 سال گذشته...کسی که بعد 6 سال توانایی بخشیدن نداره نباید انتظار بخشیده شدن داشته باشه...
  • مردم A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    12 11
    حداقل به خاطر بچه شان رضایت بدهند اون بچه چه گناهی کرده اون بابا بزرگ دختر بچه درسته داغداره ولی هیج به آینده نوه اش فکر کرده؟ تورو به خدا رضایت بده
  • شير أدي A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    14 9
    الأقل به فاطمة فكر كنيد كه چطور بأيد پدر ومدار رو بأهم إز دست بده تورو به همون خدا رحم داشته باشين
  • مسعود A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    15 3
    آخه چرا اين خبر بد رو صبح اول وقت منتشر مي كنيد ؟اعصاب و روان خواننده بهم مي ريزه .از اولياي دم به سهم خودم تقاضاي بخشش دارم .
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    9 6
    خدایا یه جوری به آدمها بفهمون که جای تو تصمیم نگیرن و مرگ و زندگی آدمها فقط دست خودت باشه.. خدا جون یه کاری کن.....
  • رضا A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 3
    بهتر است در موارد خاص مثل اين مورد كه قضيه تا حدي مبهم است و قتل با انگيزه خاصي صورت نگرفته شايد زندان طولاني مدت و حبس ابد بهتر از اعدام باشداتا مانع همراهي بار عاطفي جامعه با كسي كه قاتل بوده شود و اگر هم واقعا عوض شده باشد كه خدا هم در قرآن گفته كه اگر از قصاص گذشت كنيد بهتر است ولي باز هم مي گويم بخاطر آنكه از يك طرف مانع از تكرار شويم و از طرفي مانع از وجه مظلوم دادن به قاتل بهتر است در مواردي اينچنين بهتر است از حكم ابد استفاده شود
  • گلشید IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 2
    وای اول صبحی دلم گرفت خدایا ادم نمیدونه چی بگه خدا رحم به دخترش کنه امین
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 7
    ای بابا خبر اول صبحمان را ببین .....بیچاره پدر مادر این خانم ....بیچاره تر دخترکش.....
  • عباس IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    75 7
    سلام ،مردی که با این زن شوهردار رابطه نامشروع داشته وموتور حرکت این جنایت بوده است به اندازه این زن مقصر است وباید قصاص شود.خانم محترم شما اگر علاقه ای به شوهرت نداشتی ازش جدا می شدی چرا عزیز خانواده دیگران را به قتل رساندی وبچه ات را هم یتیم و آواره کردی؟واقعا ازدواج با فرد دیگری که براحتی به ناموس دیگران خیانت می کردو به هیچ ارزش اخلاقی معتقد نبود ارزش تحمل این همه مصائب وبلایا را داشت؟آیا طفل معصوم تو حق داشتن پدر ومادر وخانواده ویک زندگی سالم وبا آرامش نداشت؟خدایا پناه می بریم به تو از شر وسوسه شیطان نفس.جوانان توجه کنند که یک رابطه نامشروع با نوامیس مردم چه مصائب غیر قابل جبرانی می تواند در پی داشته باشد.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      29 25
      شما چطور می تونید قضاوت کنید که حتما اون مرد با این زن رابطه نامشروع داشته؟ شاید فقط بهش علاقه داشته؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      25 3
      دوست عزیز به متن سخنان این خانم با دقت توجه کنید خیلی چیزها دستگیرتان می شود.
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      19 0
      خدایا پناه می برم به تو از شر وسوسه شیطان خدایا پناه می برم به تو از شر وسوسه شیطان خدایا پناه می برم به تو از شر وسوسه شیطان خدایا پناه می برم به تو از شر وسوسه شیطان
  • نوري IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    16 7
    حضرت علي (ع) فرمودند لذتي كه در بخشش هست در انتقام نيست . من بعنوان يك مسلمان ويك سيد كه اگر لايق باشم از اولاد رسول الله هستم از اين پدر دلسوخته خواهش مكنم حتي اگر عروسشان هم قاتل است بخاطر فاطمه نوه شان از قتل مادرش بگذرند و همه چيز را بخدا واگذار كنند كه او بهترين حاكمين است
  • محمد A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    30 23
    در همین صفحه رای گیری کنیم . رای من بخشش است.
    • آیدین A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      3 7
      میخواید در مورد اینکه میزان درامد شما یا خانوادتون بین همه کسایی که تو رای گیری شرکت میکنند, رای گیری کنیم؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      19 4
      رای گیری؟!!! مگه با رای گیری میشه حقی را ضایع کرد؟ طرف زده یک نفر را کشته رای بگیریم ببخشندش یانه؟!! متاسفم که بعضی از ما مفهوم و کاربرد رای اکثریت را نمی دانیم
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    25 10
    مگرشوهربیچاره نمیخواست زنده بماند نتیجه خیانت مرگ است ولاغیر
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    9 5
    عجب داستانیه ها. با یکی دیگه ریختی رو هم تریپ عشق و عاشقی ورداشتی و واسه اینکه شوهرت مانع نباشه زدی کشتیش. حالا خودتم میکشن اون دختر بدبختت چی کار کنه که از اول نه سایه پدر بالا سرش بوده نه مادر. واقعا ادم نمیدونه این وسط حکم درست چیه
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 0
    ننوشتيد كه موضوع آقاي "الف" به كجا رسيد؟؟!!!
  • بی نام EU ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 6
    الانه سر و کله روشنفکر ها پیدا می شه
  • حامد IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    14 5
    خیانت خیانت خیانت، خانمهایی که میایین کامنتهایی سرزنش وار از خیانت مردها تو دنیای مجازی میزارین در مورد این چی دارین بگین؟!! به نظر من حق باید به حق دار برسه و این زن قصاص بشه، با وجود شوهرش با یک مرد زن دار ارتباط داشته و در قتل اون خدابیامرز هم دست به یکی کردن، خدا ازش نگذره... .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 3
    كاش ميشد اين مجازات با حبس ابد جايگزين بشه
  • قادری A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 1
    خداوکیل ناراحت کننده س خداوکیل
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    40 18
    اون زمانی که داشت با کمال بی رحمی شوهر بدبختشو میکشت باید به فکر این روز می افتاد .
  • قصاص A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    29 9
    همه قاتلان و مجرمان در نهایت با گفتن اینکه ناخواسته این کار را کردم و پشیمانم و می خواهم زنده بمانم خود را تبرئه می کنند.پدیده شوم شوهر کشی به طرز وحشتناکی رو به افزایش است.باید حکم خداوند که همانا قصاص است اجر شود.حال آن مرد را در لحظه ای که به دست زنش کشته شد را درک کنید بعد قضاوت کنید.قصاص جق اوست.والسلام
  • علی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    9 4
    باید به او فرصت داد و اولیای دم هم رضایت دهند. بخشش بهترین گزینه است. با انتقام مرده زنده نمی شود.
  • حسین A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    8 8
    کاش بخشیده بشه.اول صبح ناراحت شدم.
  • بی نام EU ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    لذتي كه درعفو هست درقصاص نيست.همين جاازپدربزرگوارمرحوم مي خواهم كه عروسشان راببخشند.مطمِئنا خداوندراضي تراست زيراخداوندخودشان ارحم الراحمينند.
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      42 14
      مرگ خوبه برای همسایه . 90 درصد لایکا مال همونایی که اگه یکی سهوا به ماشین شون بزنه شروع به دعوا می کنند
  • مازيار IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    مي دونم بخشش خيلي سخته،احتمالا اگر من هم بودم نمي بخشيدم ولي از پدر و مادر احمد مي خواه به خاطر نوه شان هم شده فرزانه را ببخشند،اين بچه پدرش را از دست داده ولي حداقل اسم يك مادر زنده بالا سرش ،حتي اگر قرار نيست پيش اون زندگي كنهباشه
    • حسین A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      این خانم کارش اصلا درست نبودنمیشه که آدم ناخواسته بزنه یک نفرروبکشه ولی پدرشوهرش بایدبخاطرنوه شم که شده کوتاه بیادبهتره
    • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      حرفت رو قبول دارم اما اگه این زن شوهرش رو کشته باشه بهتره حتی اسم این مادر بالای سر اون بچه نباشه. چون بیشتر موجب عذاب هست تا آرامش.
    • ت حسین IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      82 8
      بخشش خوب است ولی برای جامعه ای که فرهنگشو داشته باشه نه ایران . خوب بد زشت این واقعیت باید قبول کرد بشدت جامع ما دجار فقر فرهنگی است
    • مهدی وپویا A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      56 60
      دوست عزیز می دونم آنلاین مطالب مرا نمی نویسه ولی شما اگر جای پدر احمد بودی اصلا" نمی بخشیدی به نظر من حکم قاضی کاملا" منصفانه است و باید اجرا شود
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      33 6
      بازم یه فاجعه "فارسی وانی" دیگه!
    • مازيار IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      17 6
      مهدي و پوياي عزيز،من هم قبول دارم كه راي قاضي منصفانه هست و اين را هم گفتم احتمالا من هم رضايت ندم و اين حق را هم ندارم كه اينجا بشينم و به خانواده مقتول بگم چه كار كنند،من همه اين حرف ها را به خاطر نوه خانواده گفتم،كه به طور كامل يتيم نشه،به نظرم حتي اگر از ديدن مادرش محروم باشه بهتره تا اين كه اصلا مادري نداشته باشه،حداقل ميتونه با خودش بگه من يك مادر توي اين دنيا دارم حالا هر چند هم بد،اگر مادرش اعدام بشه تاثيرات مخرب رواني بر ذهن اين بچه خواهد گذاشت،اين بچه به اندازه كافي زجر كشيده،بهتره غمي ديگر به غم هاش اضافه نكنيم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    695 9
    آدم تو اینجور مواقع واقعاً نمیدونه باید چی بگه-خدایا خودت به همه ما رحم کن-
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      آخه یعنی چی منفی میدین؟ خب خدا به ما رحم نکن! خوبه؟؟؟
    • هادی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      14 28
      من که حاضر نیستم فرزندیک مادر قاتل باشم!!!!!
  • مریم A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    44 23
    احساسات راکناربگذاریدقاتل بایدقصاص شودتا عدالت برقرارگرددوکینه جویی وانتقام گیری رواج نیابدکسی به قتل میرسه زجرودردزیادی رونسبت به قاتلی که اعدام میشه تحمل میکنه هرچندامیدوارم خانواده مقتول بخشایش دهند
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      19 3
      مریم خانم من اصلاً کار این خانوم رو تائید نمی کنم ولی این رو میدونم کسی که 6 سال تو زندان انتظار مرگ رو کشیده صدها برابر از کسی که به قتل رسیدم زجر و عذاب بیشتری رو تحمل کرده خصوصاً که مادر بوده و از بچه دو ساله اش دور افتاده ما نمی دونیم واقعاً چه اتفاق افتاده و کی قاتله ولی امیدوارم این پدر بزرگواری کنه و به یک نفر زندگی تازه بده تا وقتی نوه اش بزرگ شد اگه به خاطر قتل پدر و قاتل بودن مادرش نتونه روال عادی زندگی رو داشته باشه در عوضش افتخار کنه به پدربزرگش و الگو قرار بده پدربزرگشو تو زندگی که چقدر بخشنده بوده شاید اینجوری بتونه با غرور و عزت نفس زندگی کنه
  • میترا A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    55 28
    تو رو خدا نگزارید اعدامش کنند. تو رو خدا با خانواده همسر فرزانه صحبت کنید. تو رو خدا. اعدام کار درستی نیست. تا آخر عمر در زندان نگهش دارید ولی اعدامش نکنید.
    • مریم IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      9 2
      درمواردی اعدام کاردرستیه مثل اعدام ریگی ولی این موردنه اعدامش خوبه نه حبس ابدچندسال حبس بهتره
  • سام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    29 9
    از خدا میخوام کمک کنه و یه فرصت دیگه به این زن بده.
  • امیر IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    8 2
    بخشش سخته ولی لذتی هست تو این بخشش که در قصاصش نیست امیدوارم پدر احمد ایشان را ببخشند و ثوابش رو به روح پسرش اهدا کنند
  • دانیال IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    23 4
    خدا کنه خانواده مرحوم ببینن نظر منو میخوام بگم من از زاهدان این پیام رو میفرستم و میگم به خدا اعتماد داشته باشین ببخشید و بدونید اگر مقصر باشه در همین دنیا جواب پس میده پس بزرگواری کنیدو بخاطر بچه ببخشیدش و یادمان باشد رحم داشته باشیم تا خدا هم بر ما رحم داشته باشد از ته دل گفتم
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    33 0
    چرا باید به خاطر عدم سازگاری یا هوا و هوس انسانی کشته بشه، فرزندی یتیم بشه و در آخر دیگری اعدام؟ طلاق برای همین مواقع پیش بینی شده.
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    62 18
    حق این زن اعدامه ولی بهتره بخاطر بچه بخشیده شود تا فرزندش از نعمت مادر حداقل بهره مند باشد
    • رضا A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      13 11
      یه همچین مادری کجاش نعمته؟
  • سجاد حسینی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    70 16
    عفوش کن خیلی بهتر از اعدام هستش با اعدام هیچی درس نمیشه
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    18 3
    من قضاوت نمیکنم
  • amir US ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    19 10
    جالبه زیاد پیش میاد قاتل ها اول اعتراف میکنن بعد میرن تو زندان از وکلا و سایر زندانی ها یاد میگیرن چی بگن منکر قتل میشن ، حذف یک قاتل پاک کردن یک لکه آلودگی هست کمکی به اصلاح دیگران نمیکنه ولی کثیفی باید پاک بشه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    21 12
    پدر عزیز، لطفا ببخش.
    • فرهاد A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      12 17
      داداش خودتم زنش میکشت میبخشیدی؟؟؟؟؟؟؟؟/
    • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      14 1
      آقا فرهاد از اونایی هستی که دست بچه ات رو می گیری اعدام رو با لذت تماشا می کنی؟؟؟ خوب می دونی منظور این نظر ، بخشش و گذشت از اعدام هست نه اینکه کلا از مجازات صرفنظر بشه.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      6 1
      فرهاد خان ، با داداش مردم چی کار داری؟؟ مخالفی رای منفی بده
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 4
    منم به نوبه خودم اگه جای پدر اون مرحوم بودم شاید خیلی قاطع بر قصاص تصمیم میگرفتم ولی اون دختر نیاز به مادر داره شاید اگه بچه ایی نداشت شرایط فرق می کرد. بخشش و رضایت خیلی لذتش بیشتر از قصاصه... خدا خودش کمک کنه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    91 8
    زندگی اون دختر خیلی سخت میشه ... خیلی ..
  • مونا A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    اعدام یه متجاوزبه عنف یا آدم ربای مسلح یا قاچاقچی موادیا تروریست منطقیه بحثی ام سرش نیست ولی درموارداینچنینی شایدحبس بهترازاعدام باشه
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      28 9
      من ميخوام بدونم اون قاضي در چنين مواردي كه قاتل واقعي مشخص نيست چطور دلش مياد كه حكم اعدام صادر كنه ؟!!!!
  • هوشیار IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    65 8
    بارلها : لیاقت عفو و بخشیدن را به ما عطا فرما ، زیرا همانطور که فرمودید عفو وبخشش از زیباتر اعمال درگاه توست . و همچنین بزرگترین معامله است که بنده خدا با پروردگارش انجام میدهد
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    21 12
    قدرت و مردانگي و لذت گذشت كردن و شادي روح آن مرحوم را با بخشش نشان دهيد، يك مادر را به فرزندش هديه دهيد، اي مرد شريف گذشت كن، خبر يه كاري بكن
  • هموطن A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    94 6
    امان از خیانت ها که چه بلای برسر خانواده ها میاره
  • طاها IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    73 35
    پدر شوهر محترم شما چطور پدری هستی که حال اون دختر کوچولو رو لمس نمیکنی که قراره مادرش رو هم از دست بده ؟
  • علیرضا FI ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    23 6
    بخاطررضای خدا ببخشیدش تاخدا هم شما را ببخشد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    17 19
    همه شدن قاضی و کارشناس !!!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    8 2
    فکر نکنن که با قصاص مادرش دارن به اون دختر کمک میکنن قصاص حق اولیای دم است ولی در اینگونه مواقع بنظرم اگه این مادر قصاص بشه اولا کمکی به زنده شدن مرحوم نمیکنه ثانیا دخترشون برای دومین بار عزادار میشه و در آینده علاوه بر. اینکه هیچوقت مادرشو بخاطر ه قتل پدرش نخواهد بخشید قطعا پدر بزرگ و سایر اولیای دم رو هم بخاطر قصاص مادرش نمیبخشه لذا یقینا روح پدرش از بیمادر شدن دخترش آزرده میشه اون مرحوم که رفت مادرش هم که داغون شد اولیای دم هم که سنی ازشون گذشته نمیگم ببخشیدش فقط میگم اون دختر کوچیکه و حالا حالا باید زندگی کنه فقط به اون فکر کنید اگه مادرش قاتل هم باشه واسه اون یه مادره و مطمئن باشید هیچکس نميتونه براش جای مادرشو پر کنه و بعدا از اولیای دم متنفر میشه خوشبختی اون دختر یقینا
  • زهرا EU ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    33 9
    دلم ميخواهد خانواده مقتول انقدر بزرگوار بودند که قاتل را میبخشیدن ولی باور کنید اگر من جای انها بودم هرگز این کار را نمیکردم.
  • صابر IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    خداكنه پدر مادر اون مرحوم اين متنو ببينن و با رضايتشون هم ما هم اون بچه معصومو خوشحال كنند
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    44 8
    اگه شما جاي آن بچه بودي حاضر بودي با قاتل پدرت به عنوان مادر زندگي كني؟ واقعاً خيلي سخته!!! ولي آنچه كاملاً روشن است ، اينكه بخشيدن بهتر از قصاص است.
  • داریوش IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    73 13
    کاش میتوانستم پدرمقتول را ببینم و به سهم خودم کاری بکنم تا ازقصاص عروس و مادر نوه اش بگذرد. البته حق دارد پدری است که فرزندش، حاصل یک عمر زندگیش کشته شده است . ولی او دارای نوه ای است که یادگاری بزرگی است از فرزندش. نمیدانم به این فکر کرده که نوه اش دختری است که احتیاج به مادر دارد. دخترها احساساتی تر هستند. امیدوارم جواب قابل قبولی برای سوءال نوه اش اگر یک روزی پرسید "بابا بزرگ ، چطور میتونم خطای یک نفررا ببخشم " داشته باشد. بنظرم برای پدر بخشش قاتل فرزند بسیار سخت است ولی شاید قاتل را بخاطر آینده نوه اش ببخشد. اگراین کامنت را بخواندشاید لحظه ای فکر آینده "یادگار" فرزندش باعث شود درتصمیمش تجدید نظر کند. برای سوءالی که ممکنه روزی نوه اش ازاو بکند " بابابزرگ چطورمیتونم خطای یکنفررابخشید"
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    12 24
    این زن ازاد بشه یکی دیگه رو میکشه . عقل اعدامش کنین تا درس عبرتی برای زنان خیانتکار بشه. ولی دل ادم به حال بچش رحم میاد احساس میگه پدر شوهره ببخشدش..
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 6
    ببخشید بره
  • رضا IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    40 33
    حالا اگه این خانم اعدام بشه، پسر این آقا دوباره زنده میشه؟
    • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      20 7
      اون زنده نمی شه ولی درس عبرتیه برای دیگرانی که بخاطر شهوت حیوانی پسرهای آقایان دیگری را نکشند
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    8 2
    در دنباله آیات قرآن کریم در مورد قصاص داریم : ((اگر كسى از ناحيه برادر دينى خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص با رضايت طرفين تبديل به خونبها گردد) بايد از روش پسنديدهاى پيروى كند (و براى پرداخت ديه طرف را در فشار نگذارد) و او هم در پرداختن ديه كوتاهى نكند)) (فمن عفى له من اخيه شى ء فاتباع بالمعروف و اداء اليه باحسان ).
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    14 4
    پدر عزیز: این زن قاتل پدر نوه ات بود، ولی تو قاتل مادرش نباش. بگذار یک عمر با این گناه در زندان زندگی کند. ولی نوه تو در کارنامه زندگی خودش فقط یک مادری داشته باشد که جرم بزرگی کرد و پشیمان شد، اما مجبور نباشد هم مادر و هم پدرش را از دست داده باشد. بخشش تو نه بخشش یک قاتل که بخشش نیم زندگی نوه ات است. او را نه امروز که 20 سال دیگر ببین و خودت را جایش بگذار.
  • سایه A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 0
    تا کی باید این پرونده مشابه یعنی قتل شوهر را دادگاه ها داشته باشیم. چرا هیچ کس به فکر فرهنگ سازی در این کشور نیست ؟ چرا از سی سال پیش مشکلات زیربنایی و عمرانی در اولویت بوده و هنوز هم در شهرهای بسیاری راه و خانه و آب و آسفالت و بیکاری ذهن جامعه را درگیر کرده چرا بعد از گذشت 25 سال از جنگ مردم آبادان و خرمشهر آب آشامیدنی ندارند؟ چه زمانی قرار است دغدغه دولت ها ایجاد فرهنگ در جامعه و افراد باشد؟ چرا خرافه جای منطق را در میان ملت گرفته؟ چگونه با این حجم بیکاری و فقر از ملت درخواست فرزند آوری می کنید؟ چرا ایران بزرگ به تهران محدود شده و صدها شهر کوچک به حال خود رها شده اند ؟ چگونه میخواهید کسی به تهران مهاجرت نکند حال آنکه ثروت و امکانات را در تهران انباشت کرده اید؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 2
    اگه فرزانه راست گفته باشه و قاتل همسرش نباشه چی؟ اون پدر شوهر میتونه خودشو ببخشه؟ کاش وقت بیشتری برای اثبات این قضیه بهش میدادن. و به هر حال اگرم واقعا قاتل باشه بهتره به خاطر دخترش اونو ببخشن.
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 2
    این خانم اگر غیر عمد موجب مرگ شوهرش شده بود مثل هل دادن که بدون قصد قبلیه شایسته یه بخشش هست ولی اگر با کینه اون بنده خدا رو کشته قصاص بهتره
  • امیر IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 1
    فقط دلم واسه این بچه میسوزه که مادرش قاتل پدرش شده و احتمالا در آینده هم به پدر بزرگش به چشم قاتل مادرش نگاه میکنه. خدا همه ما را هدایت بکنه که بتونیم در این جور مواقع تصمیم درستی بگیریم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 5
    دوست داری نوت بی مادر بزرگ شه؟درواقع داری خودت و نوت رو هم اعدام میکنی،بگو اونم اعدام شه،بعید نیست موافقت کنن
  • حمید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 1
    بله خیلی سخته برای پدر و مادر احمد که فرزندشان را از دست داده اند. بسیار بسیار سخته ... ولی با اعدام یک انسان این زخم و این سختی به هیچ وجه التیام نخواهد یافت... چگونه مرگ یک انسان زخم مرگ انسانی دیگر را التیام می بخشد؟!
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 1
    هر كي باشي يا طرف قاتل را مي گيري يا طرف مقتول را.هيچ كس نمي تواند واقعا درك كند كه در اين شريط عدالت چيست.تنها كسي كه مي تواند درك كند صاحب خون است. و اسلام هم در قرآن كاملا درست گفته . وظيفه حكومت نه قصاص قاتل است نه آزادي قاتل بلكه حكومت و جامعه تنها يك وظيفه دارد و آن اين است كه شرايط قصاص يا بخشش را براي صاحب خون فراهم كند تا آزادانه يكي را بنا به نظر خودش برگزيند تا يا ببخشد يا قصاص كند. بدون هيچگونه فشاري.درست همين كاري كه نظام فعلي انجام ميده.
  • كاوه IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    8 5
    من يك پيامي به اين پدر بزگوار دارم و اينكه مرگ حق است و هر زماني كه اراده الهي باشد براي هر كسي در ساعت معيني اتفاق مي افتد و مطمئنا آن زمان ، زمان مرگ فرزندش بوده و مطئنا" حتي اگر اين اتفاق نمي افتاد عامل ديگري باعث مرگ پسرش ميشد پس چه بهتر كه با ديدي الهي و انساني رضايت خود را اعلام كند و مطمئنا اين كار باعث رضايت الهي هم خواهد شد .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 6
    شوهرش چه کرده باهاش که یه زن با اون احساسات میتونه دست به قتل بزنه. هیچ کس تو شرایط اون خانم نبوده پس شاید از فشار اون کارو کرده باشه :(
  • عسل IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 8
    ما نمیتونیم خودمونو جای اون پدر یا اون زن بذاریم، ولی لذتي كه درعفو هست درقصاص نيست.
  • بی نام FI ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 4
    به خدا این نوه در آینده پدر بزرگ را نخواهد بخشید. واقعا به چه قیمتی می خواهی این کودک 2 ساله را یتیم کنی ؟ آقای پدر بزرگ لذت تو در لحظه اعدام فقط 5 دقیقه است ولی تاثیر آن برروی نوه تا آخر عمرش است. واقعا ارزش داره ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 4
    خبرآنلاین این کامنت هارو به پدر شوهر نشون بده و ازش بخواه به خاطر شاد کردن دل مردم و به خاطر خدا اونو ببخشه ان الله مع الصابرین اگه الان صبر کنه در برابر خشمش حتما در آینده از این کارش راضیه و خداهم حسابی اون دنیا هواشو داره
  • صادقپور IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 1
    الان سره کارم خونه که برسم دختره 2 سالمو محکم بغلم میگیرم خیلی سخته آدم جیگر گوششو نبینه و دیگه نبینه
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    9 5
    نمیدونم هر چند اگه این آدم قاتل باشه گرفتن جونش چه سودی به حال خانواده شوهر داره؟ غیر از اینه که بچه رو از نعمت مادر هم محروم میکنن؟ این بچه آیندش چی میخواد بشه؟ از پدر بزرگ و مادربزرگش متنفر نمیشه که مادرشو کشتن؟ واقعا بعضی ها خیلی بی رحمن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 2
    لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.
  • بی نام DE ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 2
    خیلی سخته...خیلی... اما اگر تونستی ببخش پدر....
  • محسن IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    9 12
    ازت بدم میاد، مادر من بودی خودم اعدامت می کردم،
  • میثم A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 1
    پس بیچاره مرد مقتول همچین پر بیراه نمیگفته! خیانت از جانب زنها که به قتل شوهر منتهی میشه خیلی زیاد شده! آدم واقعا میترسه..
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    13 1
    در بیشتر کشورها حکم قتل زندان ابد است این در صورتی است که در کشورهای اسلامی حکم قتل نفس اعدام است و این برگرفته شده قران میباشد. این در صورتی است که در قران نوشته است جزای قتل قتل است و اگر بخشیده شود بهتر است. حتی قران هم از بخشش گفته. تنها نجات از چوبه ی دار گذشت ولی دم است
  • شعله IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    8 2
    پدر شوهر محترم به خاطر نوه ات عفوش کن. بخشش همیشه از بزرگترها بوده انشاءالله فردا خبر آنلاین خواهد نوشت که شما بزرگوار عروست را بخشیده ای و نزدیک عید همه هموطنان را خوشحال خواهی کرد
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 0
    طنز تلخ روزگار اینه که این مطلب پر از جنایت و خیانت و انتقام رو روزنامه "اعتماد" منتشر کرده، چیزی که این روزها افسانه شده.
  • غفار A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    8 3
    به نظر من ملت باید تصمیم قاطع بگیرند ماهواره ها رو بکشند. چون با ترویج فرهنگ خیانت توسط ماهوارهاست که همین بلا سر فرزندان آتی ما خواهد آمد. شک نکنید هموطنان الان خیانت کردن تمدن شده و ساده و بی آلایش بودن بی تمدنیست یا امام زمان ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شده خودتون بزرگواری کنید و فرزندانمان رو به راه راست هدایت کنید
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 0
    الان اون بچه هم یکی از اولیای دم محسوب میشه باید صبر کنن بزرگ شه نظر اونم بدونن
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 0
    من میگم پدر بزرگه بذاره بعد از اینکه نوه اش بزرگ شد و به سن قانونی رسید خودش راجع به این موضوع تصمیم بگیره (حکم اعدام رو تا اون موقع معلق نگهداره و مادرش در زندان باشه)
  • احسان IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 3
    چرا توی این جور مسائل فقط روی احساساتمون تصمیم میگیریم، بابا یه نفر اینجا به قتل رسیده، پدر یه دختر. اون خانم اگه مساله ای نداشته چرا گذاشته پای چوبه دار میگه یکی دیگه قاتله؟ اینجا یه قتل غیرعمد که نیست، مساله هم خیانته و هم قتل. حکم خدا باید اجرا بشه تا تو جامعه دیگه از این مسائل پیش نیاد.
  • احمد A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 0
    انسان عاقل قبل از هر تصمیمی کمی فکر میکنه بعد عمل میکنه.چی بگم ....درد یکی دوتا که نیست..
  • بي نام 2 A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 3
    من خودم شبيه اين قضيه برام اتفاق افتاده و پدرم رو از دست دادم. ولي اگه مادرم نمي بود من هم هيچوقت زنده نميموندم. منم اون موقع 1 سالم نشده بود
  • حامد IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    اعدام غلطه قصاص درسته
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    1 0
    من نظرم راجع به این جور حوادث اینه که جلوی رابطه های کوچیک نامشروع که بعدا رشد میکنن رو باید زودتر گرفت. حالا زن مقصر یا شوهر نمیشه قضاوت کرد. اما بهر حال طلاق بهتره تا این داغها برای بازماندگان اعدامی. و از شما خبرآنلاین ممنون که اینجور حوادث را سرتیتر خبرها بگذارید که مردم اول این خبرها رو بخونند و آگاه بشوند. و جلوی حوادث بزرگتر گرفته شود. ممنون از این خبر که اول خبر قراردادید.
  • پرزین IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    3 1
    خانم خیلی دل گنده بودی در سن 19 سالگی پدر بچه ات رو بکشی من در 19 سالگی برای مرگ یه مورچه گریه میکردم!!!!