فارس نوشت:

زیباکلام در مناظره‌ای با خسروپناه گفت که آمریکا ستیزی تبدیل به هویت جمهوری اسلامی ایران شده است، حجت‌الاسلام خسروپناه نیز هویت دولتمردان آمریکایی را ایران ستیزی اعلام کرد و گفت: جنایات چندین ساله آنان این ادعا را گواهی می‌دهد.
صادق زیباکلام فعال سیاسی و استاد دانشگاه عصر دیروز دوشنبه 12 اسفند در مناظره با حجت‌الاسلام خسرو پناه پژوهشگر فلسفه دین در مورد «رابطه با آمریکا» که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، گفت: باید دوستی و دشمنی با آمریکا را از منظر منافع ملی نگاه کنیم.
او با طرح این پرسش که آمریکاستیزی در ایران چه منفعتی را برای جمهوری اسلامی داشته است، گفت: 6 تا 7 سال پیش به دلیل همین مشکلات با آمریکا سبب شد که ما نتوانیم نفتمان را به قفقاز بفرستیم و آمریکا به شدت مخالفت کرد.
این استاد دانشگاه همچنین به میادین مشترک گازی ایران و قطر اشاره کرد و گفت: پارس جنوبی یک حوزه عظیم گازی است که ایران تاکنون 2 میلیارد و 50 مترمکعب بهره‌برداری کرده است اما قطر نزدیک به 100 میلیارد مترمکعب از این میادین گازی استفاده کرده است، بنابراین 100 میلیارد مترمکعب 40 میلیارد دلار درآمد به دنبال دارد یعنی چیزی معادل 120 هزار میلیارد تومان قطر از این منابع گازی درآمد داشته است بنابراین چرا باید جمهوری اسلامی نتواند تجهیزات خود را سریع‌تر آماده کند تا بتواند بهره‌برداری بیشتری داشته باشد.
زیباکلام گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌گویند که ما دعوایی با آمریکایی‌ها نداریم و این آمریکایی‌ها هستند که با ما سر جنگ دارند و این مخالفت آمریکایی‌ها با آمریکا را نیز به دلیل استقلال ایران می‌دانند بنابراین همه خصومت آمریکایی‌ها با ایران به دلیل استقلال ایران است.
او با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با ایران به دلیل استقلال یک مغلطه بزرگ است، گفت: این فرض که آمریکا به دلیل استقلال با ایران مشکل دارد موضوعی است که شما دانشجویان نباید باور کنید یعنی چراکه عدم دشمنی آمریکا با بقیه کشورها به دلیل نوکر بودن آنان و مزدور بودن آنان است یعنی در این کره خاکی فقط آمریکا با استقلال 3 کشور ایران، کره شمالی و کوبا مشکل دارد.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بنده معتقدم آمریکاستیزی از جهان‌بینی سال 58 از اشغال سفارت آمریکا شروع شد چراکه مردم ما به خاطر آمریکاستیزی انقلاب نکردند و هدف از انقلاب چیزهای دیگری بود اما امروز آمریکاستیزی تبدیل به گفتمان غالب جمهوری اسلامی ایران شده است به گونه‌ای که جزئی از هویت این حاکمیت محسوب می‌شود.
زیباکلام گفت: اگر روابط ما با آمریکا عادی شود مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیگر می‌خواهند در خصوص چه چیزی صحبت کنند؟ هویت جمهوری اسلامی ایران در آمریکاستیزی است.
و گفت بسیاری از تعریف‌ها و صحنه‌سازی‌ها از آنچه که بین ایران و آمریکا صورت گرفته است دروغ است و به گفته زیباکلام فقط بخشی از حقایق در خصوص اتفاقات صورت گرفته بین ایران و آمریکا گفته می‌شود.
این استاد دانشگاه با طرح این پرسش که چرا بعد از 22 بهمن سال 57 آمریکاستیزی تبدیل به ایدئولوژی اصلی در ایران شد گفت: آیا مطالبات مردم آمریکاستیزی و نابودی اسرائیل بود یا اینکه مردم می‌خواستند آزادی بیان، آزادی قلم و همچنین زندان اوین تعطیل شود؟
زیباکلام همچنین در مورد هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران که توسط آمریکایی‌ها بر فراز دریای خلیج فارس نشانه گرفته شد، گفت: آمریکایی‌ها ساعت‌ها در این خصوص تحقیق کردند که آیا ناخدا راجر درست عمل کرده یا خیر؟ بنابراین باید دید قصور از ناحیه راجر بوده یا چیز دیگری.
او در مورد حادثه طبس نیز گفت: ایرانی‌ها 200 تا 300 آمریکایی را بعد از سفارت آمریکا گروگان گرفته بودند و دولت آمریکا نیز از سوی مردم خود تحت فشار بود بنابراین دو هواپیمای 330 باری را در طبس نشاند در حالی که می‌دانست این راه‌حل، راه‌حل درستی نیست.
زیباکلام گفت : بعد از تسخیر لانه جاسوسی گفتند اسنادی به دست آمده که آمریکا بنا داشته بعد از انقلاب اسلامی کودتا کند اما من می‌گویم آمریکایی‌ها اینقدر عقب‌افتاده نبودند که بخواهند آبان 58 کودتا کنند چرا که اگر می‌خواستند آبان 57 کودتا می‌کردند. تمام این کیفرخواست‌ها از آمریکا در طول این 35 سال دروغ، تحریف و یا نصف واقعیت است.

* هویت دولتمردان آمریکا ایران‌ستیزی است
حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه پژوهشگر فلسفه دین و رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: هویت دولتمردان آمریکایی ایران ستیزی است و جنایات چندین ساله آنان این ادعا را گواهی می‌دهد.
او در مناظره با صادق زیباکلام با موضوع رابطه با آمریکا در دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: ای کاش روحانیت این مطلب را در ذهن روشنفکران جامعه ما قرار دهد که چه کنیم ایران‌ستیزی آمریکا کم شود.
او گفت : ما این واقعیت را قبول داریم که تنش بین ایران و آمریکا سبب ضررهای بسیاری شده است اما سؤال من از آقای زیباکلام این است که آیا به خاطر صدام ستیزی صدام به ایران حمله کرد؟
این استاد دانشگاه با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتباط با همه کشورهای دنیا است، گفت: هیچکس نیست که ادعا کند ایران در هر شرایطی حاضر نیست با آمریکا رابطه داشته باشد چرا که بحث رابطه با یک کشور امر ثابتی نیست چرا که امکان دارد با آمریکا در شرایطی دوست و در شرایطی دشمن باشیم.
حجت‌الاسلام خسروپناه با تأکید بر اینکه آمریکا نمی‌خواهد ایران رشد کند، گفت: آیا اگر ما دیگر شعار مرگ بر آمریکا سر ندهیم این کشور اجازه می‌دهد که ما گاز بیشتری نسبت به قطر برداشت کنیم. قطعاً نه.
او گفت: کودتای 28 مرداد که در رژیم پهلوی اتفاق افتاد، آیا رژیم پهلوی آمریکا ستیز بود. حتی آمریکایی‌ها در زمان رژیم پهلوی مصوب کردند که هر آمریکایی که وارد ایران شود باید حق توحش بگیرد. بنابراین آیا ایران‌ستیزی دولتمردان آمریکا در زمان پهلوی به خاطر این بود که پهلوی آمریکا ستیز بود.
این استاد دانشگاه به اقدامات خصمانه آمریکا در هندوستان اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها، هندوستان را تحریم کرده‌اند اما این کشور در حوزه IT و دارو بسیار رشد کرد. البته این حرف من به معنای این نیست که تحریم به نفع یک کشور است اما هندوستان از این تحریم‌ها در جهت رشد خود استفاده کرد.
حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: آمریکایی‌ها از آن سو که بر ضد هندی‌ها رفتار می‌کردند از پاکستانی‌ها حمایت همه‌جانبه داشتند اما امروز کشور پاکستان بیش از 70درصد بی‌سواد دارد آیا پیشرفت چندانی در پاکستان صورت گرفت؟
او گفت: بنده از آقای زیباکلام می‌خواهم فرمولی بدهند که ایران و آمریکا چگونه می‌توانند ارتباط منطقی بر اساس حقوق بین‌الملل داشته باشند و به نظر من آنها به دنبال این هستند که منافع ملی ما تابع منافع ملی آمریکا باشد.
پژوهشگر فلسفه دین با بیان اینکه آقای زیباکلام می‌گوید آمریکاستیزی جزو هویت جمهوری اسلامی شده است، گفت: من این حرف را قبول دارم اما ایران‌ستیزی نیز جز هویت دولتمردان آمریکایی شده است.
حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: هویت انقلاب ما آمریکاستیزی نبود اما استعمارستیزی بود و چون شوروی و آمریکا مظهر استعمار بودند ما شعار مرگ بر آمریکا سر دادیم اما برخی اقدامات خصمانه آمریکا سبب شد که مظهر استعمارستیزی آمریکا باشد.
او گفت: آیا اسنادی که در لانه جاسوسی کشف شد، حمله آمریکا به ایران و بلوکه کردن پول ایران در اول انقلاب به خاطر آمریکاستیزی ما بود؛ اولین تحریم آمریکا علیه ایران در سال 1979 صورت گرفت در آن زمان که ایران هویت آمریکاستیزی نداشت. پس چرا این کار را انجام دادند.
او به حمله هوایی آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: سرهنگ آمریکایی هواپیمای ما را مورد حمله قرار داد و آمریکایی‌ها به وی مدال افتخار دادند. آقای زیباکلام شما که ادعا دارید آمریکا ساعت‌ها در مورد چرایی حمله به هواپیمای مسافربری ایران تحقیق کرده است پس چرا به آن سرهنگ آمریکایی مدال افتخار دادند؟
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه رابطه ایران با آمریکا مثل رابطه بره و گرگ است، گفت: اگر رابطه بر اساس معقول باشد عدم رابطه با هیچ کشوری همیشگی نیست و رابطه با آمریکا نفی استقلال است اما منافع ملی ما یعنی همین استقلالی که به آن اشاره شد.
حجت‌الاسلام خسروپناه در پاسخ به سؤال دانشجویی که پرسید آمریکا انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت،‌ گفت: آمریکا هیچگاه جمهوری اسلامی را به رسمیت نشناخت. این کشور پول ایران را پس از انقلاب بلوکه کرد.
45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    86 12
    افرین بر زیبا کلام واقعا زیبا کلام .امریکا هر قدر هم برای ایران مشکل ساز شده باشد یک درصد مصیبتهاو جنایتهای روسیه تزاری قدیم و شوروی و این روسیه پوتینی نوین برای ما نبوده است .
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    اقا یکی به این خسروپناه بگه-اگر امریکا ایران یا انقلاب را به رسمیت نشناخت پس چرا برای رهبری انقلاب نامه داد و با رییس جمهوری مکالمه داشت؟ اینها رسمیت دادن نیست؟ کلمه پرزیدنت برای روحانی به کار نبرد؟ پرزیدنت الکی؟ برای جایی که رسمیت نداره؟ حتی در این زمانه هم مغللطه میکنی؟ ای بابا با کی شدیم همشهری!‍!!
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    آفرين به دكتر زيبا كلام
  • واقعیت IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    30 51
    منفعت نداره فقط باعث فقر و فلاکت و بدبختی و عقب ماندگی برای مردم ایران میشه
    • بی نام RO ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      15 84
      مصر از نوکهای آمریکاست فققر و بدبختی از سراسر مصر پدیدار است ممکنه ژاپن و ممکنه دیگرهای نوکرهای آمریکا یعنی ژاپن و کره ولی این دو کشور به خاظر مردم و دانشمندان خود خیلی پیشرفت کردند
    • جعفری A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      3 62
      اون وقت شما فکر میکنی اگه با آمریکا رابطه داشته باشیم همه چی گل و بلبل میشه؟!!!!!!!!!!! نه هموطن، رابطه ما هیچگاه یک رابطه از موضع برابر نمیشه، نهایتش اینه که ما هم میشیم کشوری مثل عراق و افغانستان و باید تا آخر دنیا آقا بالاسری آمریکا رو تحمل کنیم.
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      50 3
      از ژاپنی میپرسن شما تنها کشوری هستید که قربانی حمله اتمی آمریکایها شدید ولی هیچ وقت در کشورتون مرگ بر آمریکا نگفتید. جواب داد مرگ بر گفتن واسه انسانهایی است هیچ کاری نمیکنن.همینکه روی میز رئیس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک ژاپنی قرار داره یعنی ما پیروز هستیم.
  • علی A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    درود بر استاد زیبا کلام... بهترین جملش این بود: (اگر روابط ما با آمریکا عادی شود مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیگر می‌خواهند در خصوص چه چیزی صحبت کنند؟ هویت جمهوری اسلامی ایران در آمریکاستیزی است.)
    • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      134 6
      اخه نمیشه که اینا باید حتما با یه چیزی درگیر باشن و بجنگن بعععله عاقا:))
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    50 6
    تاریخ بیچاره ترین عنصر دنیاست. امریکا پس ز اشغال لانه جاسوسی پولها را بلوکه کرد
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    اطلاعات تاریخی زیباکلام در حد دبیرستانه البته با آّب و تاب میگه همه فکر میکنند جقدر میدونه. زیباکلام به قول خودش (که همه رو متهم میکنه) یه پوپولیست به تمام معناست که حوصله حرف علمی نداره و فقط میخواد حرفایی بزنه که تو بوق و کرنا بشه و کماکان رو صحنه بمونه. به نظر میرسه به خاطر همینم هست که هیچ وقت نمیگیرنش چون حرفاش انقدر آبکیه که بیشتر تبلیغ برای نظامه و مخالفان رو بی مبنا نشون میده. البته رقیبان زیباکلام انقدر همیشه باهاش بد مناظره کردن که باعث شدن همیشه حرفاش بیشتر تو دید باشه. این بار استاد خسروپناه خیلی خوب از پس حرفای استاد زیباکلام براومد. ممنون استاد.
  • محسن شهرياري IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    تنها مزيت اين جنگ اين است كه به يك ابر قدرتي مثل آمريكا ثابت كرديم براي هر كسي لات باشي براي ما شكلاتي آره داداش
    • مهرداد A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      14 1
      شما اینجا رو با سر کوچه تون اشتباه نگیر......فعلا که متاسفانه حسابی داره فشار میاره
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    32 5
    هند و پاکستان را بهتر است کشور حساب نکنیم . انها بصورت خود گردان اداره می شوند .
  • حسین A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    اگه اینجوری باشه ما بایدشعار مرگ بر روسیه و مرگ برچین سر دهیم چرا که این دو کشور خیلی بیشتر برای ایران ضرر دارند.حجت‌الاسلام خسروپناه بهتره که حرف غیر منطقی و بدون تحقیق نزنی چون حالا همه مردم به همه چیز آگاهند و میدونند که کی دروغ وکی راست میگه. احسنت به زیبا کلام که میتونه حرف دل مردمو بزنه ادمین میدونم نظر منو انتشار نمیدی آخه چرا؟
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      102 2
      درسته. بازی با تاریخ مسخره است. یک روز سیاه پوست ها را می کشتند الان یک سیاه پوست رئیس جمهور است. دنیامی گردد بخاطر گذشته کسی را امروز محاکمه نمی کنند. با اعمال اوباما سیاه پوست کار داشته باشید نه تاریخ کشور آمریکا. ما هم هزار تا مستبد داشتیم گناه ما چیه؟
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    8 92
    صادق باید به دامن انقلاب برگرده
  • مهدی FI ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    وقتی نشان دانش و سواد مدرک دانشگاهی باشد بعید نیست استاد دانشگاه ما چنین فکر کند اقای زیبا کلام بدانید مسئله امریکا و ایران مسئله نفت و پول و غیره نیست بلکه مسئله ایدئولوژی است دین اسلام است که امریکا با ان مشکل دارد و ایران با تفکرات لابی صهیونست مسلط شده بر سیاستمداران امریکا مشکل دارد
    • مهرداد A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      16 0
      دین اسلام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پرفسور . میشه بگید تشابهات فکری اسلام با روسیه و چین در چیه که اونا با ما مشکل ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام DE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    108 9
    مخلص استاد زیباکلام، به حق که نام فامیل برازنده ای دارید
  • بی نام EU ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    59 4
    وقتي عمرومون تموم شد تا به كي بخاطر نظريه هابايداينجورباخودمون بكنيم كه نتونيم لذت زندگي بدون تحريم رو ببريم تاكي بايد آخه كسايي كه لذت تحريم بودن رو ميبرن دغدغه مالي ودارو درمان وهزار كوفت ديگه وزندگي و سبدكالا دارن ؟ نه
  • شین IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    65 6
    متاسفانه اقای خسروپناه یا اصلاعات کمی دارند یا مغرضانه جواب دادند هیچیک از جوابهایی که به صحبتهای اقای زیبا کلام دادند صحیح نیست و سندیت تاریخی ندارد. جمله آخر مخصوصا ! جمله ای که اقای زیباکلام گفتند خیلی درسته اگه فهمیده بشه که اگه مشکل امریکا حل بشه سران با دیگه میخوان چی بگن.؟
  • مصطفي A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    74 7
    آفرين بر اقاي دكتر زيبا كلام حرف دل ما را زدي،واقعا دشمني با أمريكا چه منافعي برأي دولت جمهوري إسلامي ايران دارد
  • مصطفي A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    43 4
    خبر انلاين من فكر ميكنم شما نظرات خودتون رو ميگذاريد چون من هر موقع نظر گذاشتم اونو نديدم،شما معلوم نيست هدفتون چيه و چه سياستي پشت اين خبر انلاين هست........
  • هادی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    11 69
    آقای زیبا کلام آخر آخرش میشی ژاپن؟ ماجرای اون دو دختر ژاپنی ( یکیشون 9 ساله بود ) یادته نه شما ترجیح میدی این مسائل رو فراموش کنی، ولی سربازای آمریکایی داشتن میرفتن برا مردم ژاپن دست تکون میدادن
    • بی نام RO ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      5 71
      این فرد(زیاد کلام) از این حرفهای غیرت مردانه چیزی حالیش نیست دلش میخواد زیر پوتینهای آمریکایی ها باشه
  • بی نام RO ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    5 46
    کاری به حرفها و افکار زیباکلام ندارم فقط در یک مورد که یک انسان ایرانی به چه مرحله ای رسیده که یک مسلمان و حتی میشه گفت یکتا پرست و یا جتی یک انسان دارای وجدان چطور میتونه چشمش رو به حمله تروریستی به ایرباس ایرانی توسط ایالات متحده ببنده؟
  • بی نام RO ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    4 76
    بنده از آقای زیباکلام می‌خواهم فرمولی بدهند که ایران و آمریکا چگونه می‌توانند ارتباط منطقی بر اساس حقوق بین‌الملل داشته باشند و به نظر من آنها به دنبال این هستند که منافع ملی ما تابع منافع ملی آمریکا باشد
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    11 21
    بقول بعضیها ریز گردها زیر سر استکبار است.(از جمله منافع دشمنی با امریکا)
  • ساسیران IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    18 6
    من خودم دنبال گیرین کارتم اما اینو بدونید دشمنی آمریکا با ما به خاطر وابستگی مادی و سیاسی به صهیونیست و یهود تو آمریکاست.به خودمون دروغ نگیم .ما دلمون می خواد با آمریکا رایطه داشته باشیم.این حمایت از استادم آقای زیبا کلام به همین خاطره. اما بدونید آمریکا کلا روحیه سلطه خویی و همیشه داره
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    7 46
    متاسفانه اقای زیبا کلام یا اصلاعات کمی دارند یا مغرضانه جواب دادند هیچیک از جوابهایی که به صحبتهای اقای خسرو پناه دادند صحیح نیست و سندیت تاریخی ندارد
    • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      17 0
      تو خوبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما اطلاعات داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایول اعتماد بنفس////البته کاذب
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    30 0
    نظرات اقاي دكتر زيبا كلام علمي ومنطقي است و مثل بعضي ها نظرات علمي را ايدئولوژيك نمي كند بلكه براي منافع ملي ايران دفاع مي كند نه منافع بعضي هااااااااااا و يا حكومت
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    46 2
    کاش میشد یک روز بریم سفارت روسیه و چین رو تسخیرکنیم که مثل زالو به ایران چسبیدند و دست بردار هم نیستند
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    18 4
    درود بر زیبا کلام
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 21
    یکی به این جناب کلام یاداوری بکنه که این دشمنی فقط از جانب ایران نیست. امریکا هم یک سوی این دشمنی است.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 35
    اقای عبدالحسین خسروپناه بسیار منطقی و درست پاسخ اقای زیباکلام رو دادند. بد نیست اقای زیباکلام یک گوشه چشمی هم به ایران ستیزی امریکا داشته باشند. روشن فکری این نیست که تمام بدی های غربی ها رو نادیده بگیری و هرچی بدی است رو متوجه کشور خودمون بکنی.
  • مهدی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    14 0
    خیلی ها از این تحریم کلی سود کردند و دشمنی به نفع جیب آن ها ست
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    4 0
    محضر استاد محترم سلام عرض میکنم.من به عنوان دانشجوی حضرتعالی فکر میکنم که شما و بقیه اساتید محترم رشته علوم سیاسی به همه فارغ التحصیلان این رشته و دانشجویان عذرخواهی بدهکارید چرا که فکر میکنم شما عزایزان بهتر است قبل از اینکه برای اوضاع کشور و حتی نظام بین الملل نسخه پیچی بکنید فکری به حال نزار و در حال مرگ رشته علوم سیاسی بکنید.شما میدانید که رشته علوم سیاسی به همراه رشته حقوق اولین رشته تحصیلی آکادمیک در ایران است و همیشه تا چند سال پیش مستعدترین افراد به تحصیل در این رشته میپرداختند اما متاسفانه در بیست سال گذشته در سایه بی توجهی و بی تعهدی اساتید این رشته تبدیل به یک رشته تحصیلی بیکار تولید کن و بی سواد تولید کن شده است.