این روزها، تب و تاب آخر سال و آغاز سال نو و عید بر همه کارها و خانواده ها سایه افکنده و همگی در حال خانه تکانی، نو کردن زندگی و لباس و پوشش و تجدید حیات خود و خانواده در سال آتی و نو بهار بعدی هستند و شور و نشاط خاصی در بین خانواده ها و کودکان برای خرید لباس و نیازهای آنها وجود دارد اما حال و هوای خانواده های مستمند و دارای بیمار و معلول ، از آسمان آبی برخوردار نبوده و با هزاران آه و انتظار همراست.! چه بسیار خانواده های محروم، آبرومند و نیازمندی که فاقد امکانات لازم در تهیه و خرید حتی، یک جوراب نو برای فرزندان خویش و شرمسار از کودکان و فرزندان خود!. ابوالفضل شیخ، کودک کم بینا و معلولی است که در یک خانواده محروم و نیازمند در اتاقی در جنوب شهر، به مانند سایر کودکان ، چشم برای بهار و عید و نو شدن دارد، اما دریغ از بوی بهای و نسیم عید برای وی و خانواده ناتوان و نیازمند مهربانی وی.....!

ابوالفضل شیخ، کودک 9 ساله معلول و کم بیناست که دارای ضعف شدید عضلات دست و پا بوده و با استفاده از واکر و زانوبندهای مخصوص، به سختی حرکت می کند. وی نیازمند به کار درمانی مستمر و انجام مراقبت های بهداشتی و پزشکی بوده و امید به آتیه و داشتن یک زندگی عادی با حداقل امکانات کودکانه را به مانند سایر کودکان دارد. پدرش، کارگر فصلی و فاقد توانائی و درآمد لازم در تامین هزینه های تحصیلی، درمانی و مراقبتی از کودک کم بینا و معلول خود و شرمسار خانواده و آشنایان می باشد و مادرش نیز به ناچار، نگهداری و مراقبت از وی را برعهده دارد.


آنها در یک اتاق اجاره ای فاقد امکانات لازم و مناسب در شادآباد، در جنوبی ترین نقطه تهران سکونت دارند. وی در مدرسه نابینایان شهید محبی، واقع در بلوار آیت الله کاشانی در غرب تهران تحصیل کرده و خانواده، ناتوان از تامین هزینه های تحصیلی، درمانی، پزشکی و مراقبتی این کودک نیازمند بوده و چشم براه حمایت و کمک های خیرین و مردم نوع دوست می باشند.


بیائید در این روزهای پایانی سال، خوشی ها و شادی هایمان را با این خانوده محروم،نیازمند و آبرومند تقسیم کرده و با هم اندیشی و همدلی خویش، لباس نو بر تن این کودک معلول و جویای مهربانی پوشانده و در مقام تامین هزینه ها و نیازهای مادی و معنوی وی و آن خانواده در این روزها و شبها برآمده و امید و خوشی را برای این کودک نیازمند مهربانی و خانواده محترم آن به ارمغان آوریم تا وی نیز به مانند کودکان و فرزندانمان، بوی بهار و نسیم نوروز را با شادی و نشاط حس نموده و امید به زندگی و آینده در ذهن و دل وی و خانواده اش، به نیکی و نکوئی نقش بندد...

شماره کارت بانکی بنام ابوالفضل شیخ 6221061036440792
بانک پارسیان- شماره تلفن مادر کودک 09352979400

 

محمد رضا زمانی درمزاری(فرهنگ) : Email: nikdadlaw@hotmail.com

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    7 0
    بائید با این خانواده و این کودک نابینا و معلول به مانند خانواده و کودکان خود در آستانۀ عید مهربان باشیم و عید را با هم با منزل و دل آنها برده و آنها را نیز با کمک ها و همراهی های خویش شاد کنیم. دنیا آنقدر ابدی نیست که مربانی ر:.7- به فردا بیاندازیم.....
  • محقق-موسسه امام هادی EU ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    3 0
    با سلام لطفا یک واسطه معتبر معرفی کنید تا موسسه به ایشان کمک کند.
    • زمانی A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      2 0
      با سلام و احترام. لطفا شما تماس موسسه امام هادی(ع) را برای هماهنگی اعلام فرمائید و یا لطفا به ایمیل نگارنده هماهنگ فرمائید.
  • علی امیر IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    4 0
    باسلام .چقدرخداپشندانه بوداگر.حضراتی که مردم راوحتی دانشجویانی راکه باوضع گران بودن هزینه هرترم دانشگاه تشویق برفتن سفرحج عمره مینمایند ویا..باتوجه بوجوداینهمه گرفتاروبیمارمستمندو...قدری بسفارشات خداونددرقرآن کریم که دربسیاری ازآیات سفارش به انفاقات نموده .توجه میکردندوحالاکه دولت های ماقادربرفع این معضلات جامعه نیستند.بجای اینکه مردم رابسوی سفرهای یاصطلاح مستحبی روانه نمایند.پولشان رابدولتی دهندکه خرج تروریستهای جنایتکارشود.بسوی حرکت خداپسندانه کمک بافرادمستمند.. گسیل میداشتند والله ارزش وصوابش بیشترازسفرهای نگوییم مکروه .شاید ازمستحب هم بیشتربود واست.انشاا..این پیامها بگوش حضرات برسد ومردم حج مستحبی رو راتشویق وتوجیه باینگونه خیرات نمایند.اگرواقعاخودراپیرو مولایمان امام زمان(عج)میدانیم .