حوادث چهارشنبه سوری تاکنون 25 مصدوم برجا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تاکنون 9 نفر بر اثر انفجار ناگهانی ترقه ها در تهران، تبریز و مراغه مجروح و روانه بیمارستان شدند.

2مجروج بر اثر پرتاب مواد محترقه در اراک
آرزو دهقانی، سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور به ایرنا گفت: نخستین حادثه ناشی از پرتاب مواد محترقه مربوط به شب چهارشنبه آخرسال در خیابان لعلی اراک دو نوجوان 16 ساله را در برگرفت و آنان را روانه بیمارستان کرد.
طبق اطلاعات دریافتی از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی پرتاب مواد محترقه موجب سوختگی در نواحی دست و صورت این دو نوجوان شده است.

مصدومیت دختر 20 ساله بر اثر انفجار مواد محترقه
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران به مهر گفت: یک دختر جوان که بر اثر انفجار مواد محترقه دچار جراحت شده بود در محل حادثه از سوی امدادگران اورژانس مداوا شد.
حسن عباسی افزود: دقایقی قبل مصدومیت دختر 20 ساله ای در جنت آباد بر اثر انفجار مواد محترقه به اورژانس 115 اطلاع داده شد. در ادامه یک گروه از امدادگران راهی محل حادثه در جنت آباد شده و پس از مداوای دختر جوان که دچار جراحات سطحی شده بود قصد انتقال وی را به بیمارستان داشتند که وی از این کار خودداری کرد.

سوختگی هفتاد درصدی پنج نوجوان مشهدی بر اثر انفجار نارنجک دستی
سردار امیری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی به حادثه انفجار نارنجک دستی در بین چند نوجوان مشهدی خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه انفجار نارنجک دستی در مشهد منجر به سوختگی هفتاد درصدی در ناحیه صورت پنج نوجوان شده است.

انفجار ۲ ساختمان در جنوب تهران
انفجار مواد منفجره در تهران جراحت شدید ۲ جوان را در پی داشت.
به گزارش تسنیم، ساعت 16:34 امروز سه شنبه انفجار در منزلی مسکونی واقع در قلعه‌مرغی خیابان قفیلی به سامانه 125 اعلام و یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.
در طبقه چهارم این ساختمان جوانی مشغول ساخت مواد منفجره بود که ناگهان انفجاری رخ داد. ماموران آتش‌نشانی با ایمن‌سازی محل حادثه این فرد را به عوامل اورژانس تحویل دادند. هنوز از وضعیت سلامت این فرد خبری نیست.
ساعت 17 نیز انفجار در شهرک ولیعصر در خیابان بهمنیار به سامانه 125 مخابره و ایستگاه 82 به محل حادثه اعزام شد. در یکی از واحدهای یک ساختمان 4 طبقه، جوان 18 ساله‌ای مشغول ساخت مواد منفجره بوده که انفجاری رخ داد و باعث آسیب‌دیدگی وی شده است.

مصدومیت مردی 30 ساله در انفجار ترقه دست ساز
مرد 30 ساله ای بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز در داخل یک ساختمان 5 طبقه مسکونی مجروح و روانه بیمارستان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، این حادثه که دومین حادثه در عصر امروز سه شنبه بود در خیابان 20 متری ابوذر(فلاح)، خیابان قفیلی اتفاق افتاد.
در این حادثه مرد 30 ساله در داخل واحد مسکونی در طبقه چهارم یک ساختمان 5 طبقه مشغول ساخت ترقه بود که به یکباره ترقه دست ساز دچار انفجار شد.
ساکنان ساختمان در پی این حادثه و در ساعت 16:34 دقیقه با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک کردند که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 28 به محل حادثه راهی شدند.
نیروهای آتش نشانی پس از حضور در محل صمن ایمن سازی ساختمان، فرد مصدوم را که از ناحیه سر، صورت و بدن به شدت دچار جراحت شده بود به خارج ساختمان منتقل کردند. این شخص سریعا توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت. در پی این حادثه همچنین یک زن مسن از ساکنان ساختمان که دچار شوک زدگی شده بود تحویل عوامل اورژانس شد.

ترقه سازی باز هم حادثه آفرید
بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز در شهرک وصال رخ داد یک واحد مسکونی دچار آتش سوزی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، پس از اطلاع رسانی این حادثه در ساعت 17 امروز سه شنبه به سامانه 125 آتش نشانی، بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه 82 به محل حادثه در شهرک وصال، خیابان بهمن یار اعزام شدند.
به گفته ساکنان این ساختمان، نوجوانی در یکی از طبقات یک ساختمان 4 طبقه مسکونی و در داخل یک آپارتمان 150 متر مربعی درحال درست کردن ترقه بودند که ناگهان یکی از ترقه ها منفجر شد.
آتش نشانان بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و به ایمن سازی محل پرداختند. دراین حادثه به هیچ کس صدمه جانی نرسید و تحقیقات در خصوص علت بروز این حادثه توسط کارشناسان ادامه دارد.

تخریب یک واحد ساختمانی در اراک با انفجار مواد محترقه
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از تخریب یک باب ساختمان در اراک به وسیله انفجار مواد محترقه در روز سه شنبه آخر سال خبر داد.
عبدالله اسماعیلی با اشاره به تخریب این ساختمان به تسنیم گفت: چند پسر جوان در طبقه اول یک ساختمان 2طبقه مسکونی سرگرم ساخت مواد محترقه بودند که ناگهان این مواد با صدای مهیبی منفجر شد که بر اثر آن طبقه اول ساختمان تخریب شد و طبقه دوم به شدت آسیب دید. این حادثه تلفات و صدمات جانی نداشته و خسارت مالی آن در دست بررسی است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تصریح کرد:با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی، آتش نشانان ایستگاه 500 و گروه امداد و نجات به محل حادثه در خیابان شهداء صفری اراک اعزام شدند و عملیات ایمن سازی را انجام دادند.
اسماعیلی با اشاره به سلامت افراده ساختمان گفت: آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان گاز و برق ساختمان، جست و جو برای یافتن افراد حادثه دیده را آغاز کردند که خوشبختانه تمامی افراد داخل ساختمان سالم بودند.

حوادث چهارشنبه سوری تاکنون 7 مصدوم داشته ست
مدیر روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت به مهر گفت: تاکنون 7 نفر در حوادث چهارشنبه سوری در کشور مصدوم شده اند.
آرزو دهقانی افزود: در حوادث امروز چهارشنبه سوری 7 نفر مصدوم شدند که شش نفر از آنها توسط اورژانس 115 به مراکز درمانی انتقال یافتند. تمام مجروحان مرد بوده و یک نفر از آنها به صورت سرپایی در محل حادثه مداوا شد.

7مصدوم در سطح کشور
روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد؛ تاکنون هفت نفر در سطح کشور (پنج نفر در تهران و دو نفر در اراک)، بر اثر حوادث شب چهارشنبه آخر سال مجروح شده‌اند.
به گزارش نسیم آنلاین، یک خانم مسن در تهران از ناحیه چشم مجروح شد، دو نوجوان 16 ساله نیز در اراک مجروح شدند. همچنین چهارنفر نیز در حادثه خیابان هنگام تهران به شدت مجروح شدند.

مجروحان چهارشنبه پایان سال پایتخت به ۸ نفر افزایش یافت
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از افزایش مجروحان چهارشنبه پایان سال پایتخت به ۸ نفر خبر داد.
حسن عباسی با اشاره به اینکه حادثه ای در خیابان 13 آبان منجر به مصدومیت یک نوجوان 18 ساله شد که از ناحیه دست و صورت دچار مجروحیت شد، به تسنیم گفت: این نوجوان مجروح توسط اورژانس به بیمارستان مطهری منتقل شد.
وی افزود: در این راستا حادثه ای دیگر در نارمک باعث مصدومیت دو نوجوان شد که بر اثر ترکیدگی نارنجک دچار مجروحیت شدند از ناحیه صورت، چشم و دست دچار مجروحیت شدند که به بیمارستان مطهری انتقال یافتند.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران خاطرنشان کرد: حادثه دیگری نیز در یاغچی آباد رخ داد که یک نفر دچار مجروحیت شد ولی به دلیل عدم همکاری فرد مجروح، امکان انتقال وی به بیمارستان میسر نشد.
در این راستا در ساعت 14:10 دقیقه نیز گزارشی مبنی بر حادثه انفجار مواد محترقه و مصدومیت 4 نفر به اورژانس اعلام شده بود که این 4 نفر که شامل دو نوجوان 17 و 18 ساله و دو جوان 20 و 27 ساله بودند در محله رسالت و خیابان حیدر خانی دچار حادثه شدند. این 4 مصدوم چهارشنبه پایان سال که از ناحیه صورت، چشم و گوش دچار مجروحیت شدند توسط اورژانس به بیمارستان مطهری منتقل شدند.

عکسها: ایرنا، فارس

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی US ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    73 2
    چه خبره جنگ شده
  • سید A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    52 39
    اگر فرهنگ جامعه بالا برود ومثلا یکهفته به شب چهارشنبه سوری پوستر های مجروحین وفوتی ها در محل های مختلف به نمایش گذاشته شود دیگر شاهد اینگونه مسایل نیستیم ویا به حداقل میرسد.ان شاءالله .
    • علی ازاهواز A1 ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
      5 1
      سیدجان اگه اینکارم بکنن تاثیری رواین جماعت نداره
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    207 4
    واقعا تو سر بعضیا عقل سلیم وجود نداره که با وجود آگاهی از خطرات بازم به سمت این مواد آتش زا میرن!
    • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
      6 15
      در شرایطی که یه عده میخوان ایین های ما رو از بین ببرند حتی به نشون دادن این عکس ها و سانسور کامنت ها هم دست میزنن ما هم می ایستیم و با هر هزینه ای شده ایین های ایران اریایی رو حفظ می کنیم
    • آریــــــا A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
      13 2
      هر کس خربزه میخورد باید پای لرزشم بشینه..... خیلی عذر میخواما اما حقشونه......
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    116 3
    بعضیا قصد خودکشی دارن ولی دست به جنایت می زنن
  • مهدی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    184 3
    من نمیدونم ، نیاکان ما برای چهارشنبه سوری از ترقه و بمب و تایر سوزاندن استفاده میکردند ؟ آخه این کجاش شبیه یه جشن ملی است ؟ بیشتر شبیه یه جنگ ملی است !
  • مصطفی RO ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    88 3
    تو منطقه یوسفی اهواز مثل منطقه جنگی شده فیلم هم گرفتم اگر میشد میزاشتم
  • حمید US ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    83 3
    ما تو اردبیلیم یه پادگان مرکز شهره ساعت ۷ شب فکر کرد از پادگان دارن تیر اندازی می کنند شهر شده بود مثل منطقه جنگی یه نصیحت به مسئولین جلوی هر چیزیو به زور بگیرید صد برابر بدتر میشه
    • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
      2 0
      اونوقت که ایران میشه تگزاس!
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    13 0
    همش بخاطر اینه که سالها نذاشتن هموم جشن واقعی گرفته بشه همون از رو اتیش پریدن ها و شادی کردن ها...
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    6 0
    گویا تو مشهد یه ترقه انداختن تو پراید در حال عبور، سرنشیناش سوختن. گزارش 5 شبکه خراسان نشون داده. خبررسانی کنید لطفا تا ببینیم پی بوده.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    8 0
    عقل که در سر نباشد جان در عذاب است
  • مهرداد A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    11 0
    به امید برگزاری این جشن با حمایت دولت و بدون حوادث دلخراش.
  • عرفان A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 6
    بعضی از اقلام ترقه که دست بچه های مردم به راحتی دست به دست میشه در ارتشهای کشورهای مختلف استفاده میشه!!!
    • سیروان A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      6 0
      چه خبره فیلم هندیه؟؟؟؟ :)) نه حاجی اینا جنس های ارزون قیمت چینی هستن که بسیار بی کیفیت و حادثه آفرینن