برگزاری غیرسنتی و غیر معمول چهارشنبه سوری علاوه بر اینکه مجروحان و مصدومان زیادی برجا می‌گذارد آلودگی بصری و نابسامانی در محیط شهری نیز از جمله تبعات این مراسم است.


پرونده چهارشنبه آخرسال 92 با سه کشته و 425 مصدوم بسته شد.
به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ سه نفر را در حوادث چهارشنبه سوری امسال تأیید کرد و اعلام داشت: در حوادث چهارشنبه سوری شب گذشته (27 اسفند 1392) یک پسربچه 12 ساله در شهر تهران و دو مرد 28 و 25 ساله در نظرآباد استان البرز جان خود را از دست دادند.
براساس اعلام پزشکی قانونی، اجساد این متوفیان (پسربچه تهرانی و دو فوتی استان البرز) برای تعیین علت فوت و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی استان‌های تهران و البرز ارجاع شده‌اند.
همچنین، آرزو دهقانی، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور به ایسنا  گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از سراسر کشور 425 تن بر اثر آتش‌بازی دچار مصدومیت شدند.
وی با بیان اینکه این آمار در مورد افرادی است که اورژانس نسبت به امدادرسانی به آنها اقدام کرده است، اظهار کرد: تکنیسین‌های اورژانس 265 نفر از این مصدومان را به علت نیاز بیشتر به درمان، به مراکز درمانی منتقل کردند و برخی مصدومان نیز شخصا و به وسیله خانواده ها به بیمارستان منتقل شدند که اورژانس کشور آماری از این افراد ندارد.
مدیر روابط عمومی اورژانس کشور افزود: سوختگی، آسیب‌دیدگی چشم، خراشیدگی، بریدگی و سوختگی دست مهم‌ترین علل درخواست کمک مردم از اورژانس بود.
همچنین سرهنگ سید محمد صالحی، جانشین فرماندهی انتظامی استان خوزستان با اشاره به سوختگی شدید چهار تن در سه شنبه شب گفت: در نتیجه استفاده از مواد محترقه توسط ساکنان منازلی در دو شهر اندیمشک و اهواز، سه باب منزل مسکونی به کلی دچار حریق شده و دو خودروی آنان نیز در آتش سوخت.
وی با بیان اینکه سه شنبه شب به دنبال اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 از وقوع دو حادثه منجر به آتش سوزی در دو نقطه شهرستان های اهواز و اندیمشک، سریعا اکیپهای پلیس و یگانهای امدادی به محل های حادثه اعزام شدند، بیان داشت: در نتیجه بررسی های ماموران اعزامی مشخص شد در حادثه اول که در یک مجتمع مسکونی در اهواز اتفاق افتاد در پی حریق ال 90 و انفجار آن در مجتمع مسکونی، شعله های آتش به دو واحد آپارتمانی سرایت کرده و با ایجاد خسارت کلی به هر دو منزل، موجب سوختگی شدید یکی از ساکنان مجتمع شد.
جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت:در دومین حادثه واقع در شهرستان اندیمشک خوزستان نیز سه جوان حدودا 20 ساله که در حال ساخت حدود پنج کیلو گرم مواد محترقه دست ساز بودند با انفجار ناگهانی این مواد روبرو شده که در همین رابطه ضمن سوختگی شدید و ایجاد جراحتهای جدی ناشی از انفجار به هر سه نفر، باعث آتش سوزی کامل منزل و یک  پراید نیز شدند.
وی با اشاره به حضور سریع ماموران آتش نشانی و امدای به محل های یاد شده خاطر نشان کرد:آسیب دیدگان حوادث نیز به مرکز شفای طالقانی اهواز منتقل شده که بنا به اعلام کادر پزشکی بیمارستان،حال دو تن از مجروحان حادثه اندیمشک بسیار وخیم گزارش شده است.


عکسها: فارس

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    تنها راهش اینکه دولت مکانی رو برای اتش بازی درست کنه. واکنش قهریه همین نتایج رو به بار میاره. ورود دولت باعث میشه هم تعداد مصدومان کمتر بشه، هم مکانی برای آتیش بازی ایجاد بشه و کل شهر تبدیل به میدون جنگ نشه و هم قاچاق مواد محترقه غیر استاندارد کاهش پیدا کنه. تو آمریکا برای روشن کردن یه گوله آتیش نیروی امنیتی و اورژانس و اتش نشانی تو حالت آماده باشن... تو ایران که کل شهرها رو هواست باید همین کارو انجام داد.
    • پیروز A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      اینها نشات گرفته از سرکوب هیجانات است وقتی در طول سال مکانی یا زمانی برای تخلیه ی احساسات وجود ندارد همین را شاهد هستیم از مذهب هم گریستن را ثواب میدانیم.به اینها ساده ننگریم نشانه های تلخی پشت آن است
    • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      طرف چقدر پست و رذل میتونسته باشه که با شهر خودش و با این نقاشی زیبا چنین کار احمقانه ای انجام بده
    • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      جوونا عقده ای شدن
    • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      نه عزيزم يعني چي يك مكان خاص بايد تخصيص داده بشه . حالا قوز بالاي قوز شد .بگرديم در مناطق تهران و شهرستان اماكن مخصوص اشتعال و احتراق و ....راه اندازي كنيم !!!!!عجبا !دريغ از اينكه بايد اصل موضوع اصلاح بشه و فرهنگ من و امثال درست بشه .اصلا اين چه شادي كردنيه كه بايد سر و صدا دشته باشه ؟؟هر كسي دوست اينجوري شادي كنه بره بيابانهاي اطراف شهرش شادي كنه .
    • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      30 2
      من با محمود موافقم. یه آتیش بازی زیبا و ملی
    • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      28 0
      اکثر استفاده کننده ها از این مواد منفجره نوجوانان هستند و تو این سن خیلی چیزا رو درک نمی کنند و حتی ممکنه به خودشونم آسیب برسونن! پس بهتره مواد استاندارد آتش بازی در اختیارشون گذاشته بشه تا از مواد محترقه غیر استاندارد استفاده نکنند
    • من خودم تنها A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      23 5
      اینها فرهنگ پارسی و آتش بازی سنتی نیست....بلکه خالی کردن انرژی آن هم به صورت غیر انسانیست...
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    ایرانی هستیم دیگر!!!
    • حمید IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      تنها جواب ممکن همینه . مردمی ک فوق العاده جوگیر و پر از ادعا هستند اما خیلی از جوونامون فوق العاده بی فرهنگ .
    • بی نام RO ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      183 9
      وقتی بی ادب بودن ... بی قید بودن بین جوونا مد شده و شده نشانه خفن بودن ... از بهتر نمی‌شه ... وقتی برای جوونا هیچ چیزی مهم نیست ... و فقط و فقط و فقط خودشون و خوشگذرونیشون مهمه .. همینه ... شاید بشه گفت این نتیجه تربیت تاسف بار و بی مسئولیت بزرگ کردن بچه‌ها امروزه ... فکر نکنید من حالا چند سالمه‌ها من خودم ۲۴ سالمه .. اما واقعا از رفتار بعضی از دوستام نمی‌دونم چی باید بگم ... من به عنوان یک جوون ایرانی شرمنده‌ی تمدن و فرهنگ هستم که هر روز بیشتر از دیروز تخریب می‌شه ...
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      83 3
      دمت گرم بی نام دوم, ریشه اساسی تموووم مشکلاتو گفتی: تربیت, چون داستانش مثل خشت اوله, که اگه کج گزاشته بشه, معلوم نیس که تو 60-70 سال آینده مایه عذاب چندین یا چند میلیون نفر شه...
  • منصوره A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    دیوانه انددددددددددددددد بخدااااا اخه چتونههههههههههههههه که زندگی خوب رو تبدیل میکنید به سوختگیییی و بیمارستان و کشتن آدمااا اه یه ذره شعور هم بخدا خوبه همه داشته باشیم
    • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      وقتی فرصت و مکانی برای تخلیه هیجانات جوانان در طول سال مهیا نشود نتیجه اش می شود دیوانگی. فقط استادیوم فوتبال جای فریاد زدن بود که با گران شدن بلیت و پایین بودن کیفیت بازیها و زدو بندها قیدش را زدند.
    • ایرانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      1 1
      الکی توجیح میکنیم. ذات آدم ها و تربیت خانوادگی هستش که انسانیت رو به وجود میاره. شخصیت رو کی به وجود میاره؟ هنوز نمیتونیم بفهمیم که حق مردم چیه؛ نارنجک رو زده به مینی بوس. این تخلیه هستش؟!!!
  • رامسری IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    130 7
    این چه وضعشه.در و دیوار شهر چه گناهی دارن آخه
  • پیمان IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    خدایا ببین با کیا شدیم 70 میلیون!
    • ندا A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      56 37
      بابا دس از سر این جمله بردارین کچل شد بخدا
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    من بیماری قلبی دارم، دیشب مردم و زنده شدم ، نمیدونم این آدمایی که دیشب این کارا رو میکردن فردای قیامت جواب من و امثال من رو چی میدن
    • بی نام EU ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      عزيزم شما يه هندز فري ميذاشتي لازم نبود اينقدر خودتو اذيت كني ،، شما كه اينقدر اذيت ميشي به جاي لعنت بقيه ٦ ساعت برو يه جاي خلوت كه نخواد اذيت بشي
    • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      94 25
      دوست عزیز!اونایی که تن من و شما رو تو این چند روز اخیر لرزوندند همون دیشب جوابشونو رو تخت بیمارستانها گرفتن!خدا جای حق نشسته...در ضمن اونی که به مردم توصیه میکنه هندزفری بزارن به نظرم بهتره به دنبال درمان خودش باشه نه ارائه راه حل های ابلهانه...
    • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      18 28
      خطاب به بی نام چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 20:05:22 25114 اولا انگليسي صحبت نكنيد به جاي كلمه " هنز فري " بگيد " دست آزاد " يا " ول دست " . دوم اينكه :چرا بايد شش ساعت قبل بره جاي ساكت ؟ اين نارنجكها كه از بيست روز قبل شروع ميشه !!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    92 14
    من كه سالهاست كه با اين مراسم كارى ندارم، وقتى كه نمى توانيم درست برگزار كنيم حداقل باشركت نكردن در آن فرصت سواستفاده را به بعضيها ندهيم.
  • محمد A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    77 1
    باور کنید بی فرهنگ نیستیم،بدفرهنگ هستیم آن هم از نوع بدخیم.یبلد نیستیم شادی و خوشحالی کنیم.همینه که وضعمون میشه این. این فرهنگمون درست کنیما.هی دریغ...............
  • میثم IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    34 3
    آخرش ما نفهمیدیم اون پسر بچه ای که کشته شده 12 سال داشت یا 8 سال... اخبار تهران میگه 8 سال اهواز میگه 12 سال... یخورده بیشتر دقت کنین آدمو به شک میندازین
    • اسماعيل IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      10 0
      بنظر نميرسد ٨ سال يا ١٢ سال مهم باشد. مهم اگاه كردن مردم از خطرات استفاده غير منطقى از مواد اتش زا ميباشد.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    26 94
    ظاهر شهر خیلی خوب شده، دمشون گرم.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    50 50
    بازم جنوب تهران
    • حمید US ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      95 18
      لابد شمال تهران همه بافرهنگند..اونجا هم یه نوع دیگه عقده هاشونو خالی میکنند
  • انوشاوان A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    90 3
    متاسفانه ما هر روز شاهد افول فرهنگ هستیم که خیلی بهش می نازیم .فرهنگ شادی ما ریشه خوشونت به خودش گرفته .دم از زیبایی شهر می زنیم اما خودمون از بین می برییمش.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      25 0
      كلا اگر بخواهيم حقيقت را بگوييم ما ايرانيان ملتي هستيم خالي بند ، متملق و چاپلوس،اهل قيافه گرفتن و اداي آدمهاي باىفرهنگ را در مي آوريم ، دروغ در نهاد خانواده ها رسوخ كرده اصلا بدون دروغ گفتن مي ميريم .از فردا بشينيد توي تاكسي دقت كنيد هر كسي در مورد همه چي اظهار نظر ميكنن و بقيه ملت را متعم به بي فرهنگي ميكنن از جمله خود من كه بدتر از همه هستم .يه جايي يه نقطه اي بايد بفهميم كه دروغ نگيم حرف الكي نزنيم خودمونو موجه و موقر به بقيه معرفي نكنيم كه اگر رفتار ما عينةحقيقت بود اين همه گرفتاري اجتماعي و فرهنگي نداشتيم . مصداق زياده خسته شدم .
  • علی A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    این یه جشن ملی و وقتی دولت بی توجهی میکنه به این جشن آخرشم این میشه
    • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      1 3
      همین مونده دولت هم به یک رسم معلوم نیست درست باشه یانه وبه این سروصدا واتیش بازی رسمیت بده
  • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    66 2
    یه مشت آدم داغون!
  • محسن EU ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    73 1
    تو شهر ما داراب اینجوری نیست همه جمع میشن یه جایی بیرون از شهر و اونجا کلی تفریح میکنن
  • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    37 1
    کشوری که این وسایل رو اختراع میکنه زمینه جشن گرفتن و استفاده از اون رو فقط در لحظه جشن البته فراهم میکنه ولی در کشور ما شما در حالی که داری میری به خونه در یک آن غافلگیر میشی و یه بمب جلو پات ترکونده میشه و سریال تکراری حرف های کلیشه ای هم که همیشه هست و واقعا هم که ما ایرانی ها زاده شدیم حرف بزنیم و بگیم این کار خوبه و این فلانه و مشخص نیست این فرهنگی که ازش دم میزنیم الان دقیقا در کجای این جامعه باید اون رو جستجو کرد و واقعا آدم میمونه چه ابزاری میتونه یه سری افراد که یک ماهه زندگیشون شده ترقه و بمب ترکوندن رو در این جامعه سر به راه کنه.. واقعا باید گفت بعمل کار براید.. البته عملی که نتیجه مثبت بده و وضع رو تو این قضیه اصلاح کنه. این حق مردمه که در لحظه های پایان سال در آرامش زندگی کنند.
  • ببو IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    37 3
    بايد روانشناسى عميق بشه تا مشگلات بعضيهارو حل کرد.
  • ايرانى IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    35 1
    اون از رانندگى بى درو پيكرمان اينهم از چهارشنبه سورى مان. ناديده گرفتن و پايمال كردن مطلق حقوق قانونى و مسلم ديگران . چرا مدعيان ومبلغان تمدن چند هزار ساله اين رفتارهاى غير اخلاقى را نقد نمي كنند؟! ايا راه حل تخصيص محل خاص براى اين اعمال ميباشد يا بالا بردن فرهنگ? راستى نظر كارشناسان ايرانى رسانى هاى تبليغاتى غرب مانند من وتو، بى بى سى و وى او ا غيره در اين خصوص چيست؟!
  • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    61 3
    لطفا هی نگید فرهنگ اصیل ایرانی و از این تعریف های بی پایه و اساس!! ما ایرانی ها اتفاقا یکی از بی فرهنگ ترین مردم دنیا هستیم!! در برخورد با محیط زیست و شهر و برخورد با خودمون و دیگران و همسایه و .....
    • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      17 1
      افرین ما فقط بلدیم بگیم ما از تبار کوروشیم اما یکی از حرفای اون رو هم عمل نمی کنیم ملت فیس وافادهایم
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    50 1
    خوبه یاد گرفتیم بی فرهنگی خودمون را گردن دولت میندازیم!!! طرف اینقدر شعور نداره که نارنجک را نباید به تابلوی راهنمایی رانندگی بکوبه و گند میزنن به ظاهر شهر!! تازه طلبکار هست که دولت کم کاری میکنه!!! نه عزیز من مشکل نبود درک و شعور هست!!!! یادش به خیر مراسم سنتی قدیم که آتشی روشن میکردن و از رویش میپریدن و ... جنبه هیچی نداریم!!
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    35 3
    چى بوديم چى شديم ...
  • پوریا A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    35 1
    واقعا متاسفم.من نمیدونم هممون از این طرز برگزاری چهارشنبه سوری شاکی هستیم ولی بازهم تکرار میشه!
  • مهران IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    33 4
    حتی وقتی از اسم چهارشنبه سوری میترسند و تنها فقط از حوادثش میگن به جای اینکه فرهنگ سازی کرده و دور هم بودن و جشن گرفتن رو تشویق کنند نتیجش این میشه
  • حسین IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    22 60
    من که نارنجک هیچ وقت نمی زنم. ولی خیلی حال داد جاتون خالی بود!
  • بیکار EU ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    14 30
    آفرین!
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    13 34
    حقیقتا با نشون دادن این قبیل عکسها نه تنها طرفدارای این مواد اتش زا کم نمیشه چه بسا بیشتر میشه
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    37 2
    تمام دنیا جشن اتش بازی دارن و با قانونی کردن اونا و با تهیه و توزیع مواد اتش زا استاندارد جلوی این حرکات میگیرن
  • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    8 18
    خیلی هم خوبه دم همه بچه ها هم گرم گوربابای زیبایی شهر .... چیه آقایون بالاشهری ناراحت مبشن شهرشون کثیف باشه ؟ عیب نداره شهرداری با پول خون ما بچه های جنوب شهر دوباره تمیزشون میکنه
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      11 2
      جوگیر نشو!
  • ram A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    8 1
    جونی یعنی همین اما بهتره که نادونی هم نکنی
  • هاشم IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    14 6
    تصاویر قشنگی بود. دست جوونا درد نکنه.
  • ali A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    17 1
    من به عنوان یه جوون 23 ساله ی دانشجو اینو میگم: فرهنگ و شخصیت بین جوون هامون خیلی خیلی نایاب شده ، حقیقتی هست که باید بپذیریم
  • بی نام US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    13 1
    چی میگین هی جوون جوون راه انداختین ؟ مملکتی که توش جووناش از فرط استرس و تلخکامی و بیکاری و نبود آزادی خیلی وقته که مردن ، اگه از اینطور کارا نکنن باید تعجب کرد . یه جوون 24 ساله!
  • امیرتبریزاوغلی ضدلنگ وکیسه IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    9 2
    قبل از اون چه وضعی داشت مگه
  • محمدی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    4 0
    من نمیدونم کی این ترقه بازی و انفجار رو مد کرده اگه میخواین جشن و ایین قدیمی رو به جابیارید مثل گذشت های یه اتیش روشن کنید از روش بپرید اسپند دود کنید والا توایران باستان ترقه بازی نمیکردن که شمامیکنید
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    5 0
    فردای چهارشنبه سوری یه سر می زدین خیابون باب همایون روی زمین پر از شاخه های شکسته و جوونه زده درخت بود. بیچاره درختها هم از دست آدم 2 پا امنیت ندارند.
  • سیاس A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    8 0
    تقصیر همه اس که اینطوری شده نه فقط جوونا